عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی وزارت امور خارجه توضیحاتی داد.

اسماعیل کوثری پس از جلسه کمیسیون متبوعش با وزیر پیشنهادی امورخارجه در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: آقای ظریف برای تصدی وزارت آمدند و بیوگرافی خودشان ارائه دادند و در نهایت شانزده،هفده نفر از نمایندگان سئوالات و پیشنهادات وابهاماتی که داشتند را مطرح کردند و ایشان در مجموع پاسخگو بودند.
وی تصریح کرد: برخی از اعضای کمیسیون اظهاررضایت کرده و بعضی دیگر کارشان باقی ماند و به نشست های بعدی یا فراکسیون یا در مجمع نمایندگان استان ها واگذار شد تا بتوانند سوالات و اطلاعات خود را مطرح کرده و پاسخ مناسبی بگیرند ولی در نهایت جلسه پرباروخوبی بود.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص حاشیه هایی که جلسه با آقای ظریف در کمیسیون به وجود آورده بود گفت: به هر حال سوالاتی وجود داشت که همکاران بایستی می پرسیدند و پاسخ های آقای ظریف نیز برای تعدادی اثرگذار بوده و تعدای هم هنوز باید تحقیقات بیشتری انجام دهند تا به نتیجه بهتری برسند.
وی همچنین در خصوص ارزیابی از وزرای دفاع و اطلاعات بویژه وزیر اطلاعات نیز تاکید کرد: به هر حال یکی از شاخصه های وزیر اطلاعات بحث اجتهاد است و موارد دیگری هم از قبیل آگاه بودن به مسائل کاری و مسئولیت آن وزارتخانه مطرح است. حتما آقای روحانی بررسی کرده و به نتیجه رسیده و سپس معرفی کرده است ولی نمایندگان سئوالاتی دارند که قطعا در جلسه مربوطه که عصر روز سه شنبه برگذار خواهد شد آن را مطرح می کنند.
وی در مورد اجماع برای دادن رای اعتماد به وزاری سیاسی دولت گفت: رای اعتماد به یک یا دو نفر نماینده که برنمی گردد به همه نمایندگانی که در جلسه حضور دارند و می خواهند رأی بدهند بستگی دارد و در اصل هم باید بگوییم که بیان مطالب از طرف وزرای پیشنهادی و چگونگی بازگویی مطالب از طرف آنها و پاسخ به سئوالات مطروحه در این رابطه می تواند موثر باشد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    3 0
    همینکه شما راضی شدید جای امیدواریه!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    30 3
    یعنی آقای ظریف تونسته رضایت ایشون رو هم بدست بیاره! بابا ایول!