تدوین استراتژی IT مخابرات ایران
معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: در راستای ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان و بهبود بیش از بیش کیفیت خدمات، استراتژی فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران تدوین میشود. به گزارش ایسنا، سیدفاضل زمانی اظهار کرد: با پیاده سازی این پروژه، استراتژی و معماری شرکت مخابرات در این حوزه تعریف خواهد شد. وی افزود: کمک به تحقق استراتژی کسب و کار شرکت، ارتقاء سطح رضایت مندی مشتریان، افزایش سهم بازار و بهبود سطح کیفیت خدمات از جمله مزایای پیاده سازی این پروژه است. وی با بیان این مطلب که این یکی از بزرگترین استراتژیهای تدوین شده در حوزه فناوری اطلاعات است تصریح کرد: از دیگر اهداف پیاده سازی استراتژی IT شرکت مخابرات ایران می توان به کاهش هزینه های عملیاتی، افزایش درآمد و فراهم کردن اطلاعات مورد نیاز برای مدیران تصمیم گیر اشاره کرد. سید فاضل زمانی در خصوص روند اجرایی این پروژه گفت: این پروژه با بهره گیری از یک مشاور خارجی اجرا و به واسطه آن، پروژه هایی که باید در کوتاه مدت در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده عملیاتی و چابک سازی سازمانی را نهایی کند، مشخص خواهند شد. وی ادامه داد: بر اساس برنامه زمان بندی شده، پروژه استراتژی فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران اوایل سال آینده آماده و بلافاصله وارد فاز اجرایی می شود.معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات تصریح کرد: برای این منظور، وضعیت فعلی تحلیل و طرح مهاجرت از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب به صورت گام به گام تدوین می شود.وی با بیان این مطلب که این پروژه تمامی شرکتهای زیرمجموعه گروه مخابرات ایران را در برمیگیرد تأکید کرد: این پروژه، یکی از طرحهای در دست اجرای این معاونت در جهت عملیاتی کردن وظایف تخصصی نظیر ارائه معماری یکپارچه IT در شرکت مخابرات ایران و طراحی و پیاده سازی مدل و ساختار فرآیندها در هم راستایی کسب و کار با فناوری اطلاعات است که اجرایی می شود.سید فاضل زمانی در خصوص دیگر طرح های در دست اجرا نیز اظهار کرد: ایجاد مرکز سرویس دهی مشترک فناوری اطلاعات به گونه ای که کلیه سرویس های IT در مجموعه شرکتهای گروه مخابرات به مشترکین به صورت یکپارچه ارایه شود نیز از دیگر برنامه های در دست اجرا است.
تغییر و تعدیل تعرفههای مخابراتی
درآمد عملیاتی شرکت مخابرات ایران طی دو ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل علیرغم عدم تغییر در تعرفههای مخابراتی ، 17 درصد رشد داشته است.به گزارش ایسنا، پوررنجبر - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - ضمن اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، توانستهایم در کل کشور به همه اهداف تعیین شده کمی و کیفی در بخشهای تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت دست یابیم، به نحوی که در بیشتر استانها از برنامه جلو باشیم.وی افزود : علاوه بر واگذاری خدمات مخابراتی به مردم و ارتقای کیفیت خدمات ارائهشده، برنامه همکدی تلفن ثابت در برخی استانها نظیر استان قم و استان مرکزی بهطور کامل اجرا شده و در برخی استان ها هم در حال اجرا است.مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، در خصوص افزایش تعرفههای مخابراتی گفت: تغییر و تعدیل تعرفههای مخابراتی قطعی است. براساس مصوبات شورای محترم رقابت و دستورالعمل تعرفهگذاری ابلاغی به این شرکت با هماهنگی سایر دستگاههای ذیربط اقدام لازم به عمل خواهد آمد و تعرفهها در بعضی از فواصل بیناستانی کمتر از وضع موجود و در بعضی فواصل دیگر تغییر خواهد یافت. بنابراین تعدیل تعرفه خواهیم داشت تا تغییر تعرفه.
به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات ایران و بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، توسعهی خدمات ارزش افزوده در تلفن ثابت و همراه، واگذاری به روز خدمات مخابراتی، مشتری مداری، اجرای پروژه تغییر و تحول و تشکیل شرکت ارتباطات ثابت از دیگر برنامههای اجرایی و عملیاتی در سال جاری است.او افزود: شرکت مخابرات ایران همراه با توسعهی جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات به تجهیز شبکه مخابراتی کشور با فناوریهای نو اقدام کرده و در حال حاضر تجهیزات خریداری شده در اکثر استانها در حال نصب و راهاندازی است.وی اظهار امیدواری کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران تلکام در مهرماه سال جاری از دهها طرح جدید مخابراتی بهرهبرداری شود.
جابهجایی مرسولات داخل شهری با سرویس پست تلفنی
با تغییرات رویکردی جدید که در سامانه پست تلفنی 193 روی داده، مرسولات شما سریعتر و امنتر از آنچه که تصور کنید به مقصد میرسد.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمدیان - مدیرکل پست استان تهران و مدیر پروژه سرویس پست تلفنی - با اعلام این مطلب گفت: در راستای اهداف و وظایف محوله و به منظور افزایش بهرهوری و حذف ترددهای غیرضروری، پست استان تهران موظف به احیای سرویس پست تلفنی شد.وی پست تلفنی را تشکیلاتی درون شهری دانست که با ایجاد واحد نظارت و مدیریت مستقل که از طریق تماس با تلفن 193 در تهران و شمارههای مرتبط در مراکز استانها، مرکز پست تلفنی را به ایستگاههای شهر متصل میکند که این مهم کاهش هزینههای عمومی جامعه و همچنین افزایش رضایت و امنیت شهروندان را در پی خواهد داشت.احمدیان ادامه داد: با رویکرد جدیدی که در پیش گرفتیم، سرویس پست تلفنی را با نگاه رقابتی و در جهت افزایش سهم پست در جذب ترافیکهای بالقوه و مشارکت هرچه بیشتر در امر خدمترسانی احیا و راهاندازی کردیم.به گفته وی پیکهای پستی مستقر در ایستگاهها، با درخواست مشتریان، در کمترین زمان به نشانی فرستنده اعزام شده و به صورت دست به دست (hand to hand ) مرسولات را به گیرنده تحویل میدهند.مدیرکل پست استان تهران سپس به زیرساختهای مناسب ایجاد شده در این طرح و اجرای بهینه و توسعه گام به گام آن اشاره کرد و اظهار کرد: برای احیای مجدد این سرویس ابتدا دستورالعمل اجرایی طرح تهیه و تدوین شده و سپس نرمافزار مربوطه با قابلیت اتصال به واحدهای پست تلفنی و ایستگاههای مربوطه از طریق شبکه اینترانت، پیام کوتاه و تماس تلفنی تهیه شد.مدیر پروژه پست تلفنی مراحل بعدی راهاندازی این سرویس را این چنین تشریح کرد: به منظور اجرایی شدن هرچه بهتر این سرویس، دستورالعمل پیشبینی ترافیک و درآمد تهیه و به تمامی اداراتکل استانها و مناطق پستی ارسال شده و سپس اطلاعات ملزومات و تجهیزات موردنیاز و پیگیری در خصوص تامین آنها تجمیع شد.وی جذب، تامین و آموزش نیروی موردنیاز برای برخی از استانها، تهیه لباسهای فرم و متحدالشکل جهت پیکها و تهیه نرمافزار و شناسایی GPS موردنظر به منظور کنترل ترددهای موزعین را از دیگر اقداماتی برشمرد که برای نهایی شدن اجرای این پروژه انجام شد.بنابر اظهار احمدیان، این سرویس در حال حاضر در سطح مراکز استانهای کشور به صورت فیزیکی راهاندازی و در مرحله آسیبشناسی بوده که پس از نصب و راهاندازی نرمافزار مربوطه در سطح کشور به صورت مکانیزه قابل بهرهبرداری است.
امضای توافق نامه هماهنگی فرکانسی با کشورهای حاشیه خلیج فارس
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از تنظیم و تبادل توافقنامه هماهنگی فرکانسی بین مرزی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، آذربایجان و روسیه در یک سال گذشته خبر داد.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدعلی فرقانی گفت: هدف از تدوین و مبادله این توافقنامهها، جلوگیری از تداخل متقابل مضر و استفاده بهینه از طیف فرکانسی است و با توجه به اهمیت هماهنگی فرکانسی در مناطق مرزی و همچنین وجود دستورالعمل برای استفاده بهینه از باند فرکانس در این مناطق، به منظور حذف یا کاهش تداخل فرکانسهای رادیوئی در بین سیستمهای مختلف، ایجاد فرایند فنی و نظارتی الزامی است.وی بهینهسازی در استفاده طیف، هماهنگی بین کشورها در اختصاص فرکانس، ارزیابی تداخل از طریق تبادل اطلاعات و تخصیص سریع در استفاده از فرکانسهای ترجیحی را از مزایای هماهنگی فرکانسی عنوان کرد.معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: نداشتن توافقنامههای فرکانسی، زیانهای اقتصادی شرکتهای مخابراتی، اپراتورها و مردم، مشکلات امنیتی و ایجاد تداخلات فرکانسی را به دنبال دارد.
طرحهای شبانه اپراتورهای موبایل، فرصت یا تهدید؟
این روزها اپراتورهای تلفن همراه در نمونه دیگر از رقابت تنگاتنگ با یکدیگر برای اوقات مشترکان خود از شب تا صبح یعنی دقیقا در ساعاتی که باید در کانون خانواده خود باشند هم برنامهریزی کرده و تخفیفهایی را برای مکالمات و ارتباطات از شب تا صبح درنظر گرفتهاند.به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طرحهای ویژه اپراتورهای تلفن همراه برای ماه رمضان، طرحهایی است که در نگاه اول امکانات ویژهای را از شب تا صبح در اختیار مشترک قرار میدهند. اما به راستی این طرحها چقدر تاثیرات مثبتی برروی کاربران خواهد داشت؟
زمانی بود که هنوز تلفن همراه مانند امروز اینقدر مقبول نیفتاده بود و هزینهی نسبتا بالای خرید آن موجب شده بود که بخش محدودی از جامعه به این وسیلهی ارتباطی دسترسی داشته باشند، اما از اواخر سال 85 و با ورود اپراتورهای جدید کمکم تلفن همراه تبدیل به وسیلهای همگانی تبدیل شد. اکنون دیگر اکثر شهرنشینان در طول روز مکانهای عمومی و اتوبوسها در حال مکالمه یا ارسال و خواندن پیامک هستند حتی پیرزنان و پیرمردانی و افراد با سواد و بی سواد از چنین وسیله ای بهره میبرند.حتی شاید در مکانهای عمومی و اتوبوس و مترو همه ما افرادی را دیده باشیم که با بلند شدن صدای زنگ تلفن همراهشان تا مدتها دکمههای مختلف را امتحان میکنند تا صدای الو و سلام و علیکی بشنوند. تازه بعضی از آنها ممکن است بعد از تماس گوشی خود را به شما بسپارند تا آن را برایشان قطع کنید و این نشان میدهد که این وسیلهی ارتباطی به شدت در میان مردم جامعه رسوخ کرده است.اکنون اگر دقت کنید، قشر جوانتر از دانشجو گرفته تا نوجوان و کارمند و ... همه و همه به نوعی با گوشی خود مشغول هستند و از شنیدن آهنگ، گرفتن عکس، خواندن کتابهای ذخیرهشده در تلفن همراه، ارسال و دریافت پیامک و... همه به نوعی وقت خود را با تلفنهایشان پر کردهاند و اگرچه گفته میشود با ورود این فنآوری دیگر هیچ کس تنها نیست، اما گویی انسانها تنهاییشان را با گوشی تلفن همراه خود پر کردهاند و دیگر کمتر به برقراری ارتباط با دیگران علاقه نشان میدهند.در چنین شرایطی طبیعی است که امکان برقراری ارتباط پیامکی یا تلفنی با بستگان و آشنایان سریعترین شیوهی ممکن بهشمار آید. از سوی دیگر، هزینهی پایین پیامکها راهی است تا مشترکان بتوانند به سهولت تمام و صد البته ارزان، پیام خود را در اسرع وقت به نقاط مختلف کشور برسانند و به سادگی از حال یکدیگر باخبر شده و یا اخبار مهم را به هم منتقل کنند.
جزییات تغییر تعرفههای همراه اول / هر دقیقه مکالمه 599 ریال
بر اساس تصمیم هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران و در چارچوب مصوبه دولت دهم، از امروز عملیات اجرایی طرح هم کد سازی درون استانی تلفن ثابت در سراسر کشور آغاز و به تدریج به پایان می رسد. همچنین یکسان سازی تعرفه سیمکارتهای دائمی همراه اول از امشب اعمال میشود.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اجرای این طرح، تعداد کدهای بین شهری از حدود 2500 به 31 کد بین استانی کاهش می یابد و تعرفه کلیه مکالمات درون استانی به صورت شهری محاسبه، که این امر موجب کاهش هزینه مشترکان می شود. به عنوان مثال، هزینه یک دقیقه مکالمه از تهران به ورامین (دو شهر نزدیک) از 214 ریال به 26 ریال و از زابل به چابهار (دو شهر دور) از 670 ریال به 26 ریال کاهش می یابد.
نحوه جبران بخشی از کاهش درآمد مخابرات
بدنبال هماهنگی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به منظور جبران بخشی از کاهش درآمد مخابرات بابت حذف کدهای بین شهری، ماهیانه مبلغ 900 تومان از مشترکین به شرط اجرای طرح هم کدی دریافت می شود.
هزینه جابه جایی و بین شهری همراه اوّل دائمی حذف شد
شرکت مخابرات ایران در اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از امشب هزینه جابه جایی و بین شهری همراه اول دائمی را حذف و تعرفه یکسان را در سراسر کشور اعمال می کند.
بنا بر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، هزینه یک دقیقه مکالمه همراه اول دائمی به همراه اول دائمی و اعتباری (شهری و بین شهری) و تلفن ثابت، به صورت یکسان در تمام کشور 599 ریال تعیین و از ساعت 24 امشب اعمال می شود.
بدین ترتیب مشترکان سیمکارتهای دائمی شرکت ارتباطات سیار ایران از مزایای زیر برای مکالمات درون اپراتوری (همراه اول و تلفن ثابت) بهره مند می شوند:
1- حذف دو پالس هزینه جابجایی حدود 90 ریال در دقیقه
2- کاهش 27 درصدی هزینه مکالمات بین شهری
3- تماس با 87 میلیون مشترک همراه اوّل و تلفن ثابت در سراسر ایران با یک تعرفه
در این گزارش، تعرفه هر دقیقه مکالمه برون اپراتوری مشترکین دائمی همراه اول (مکالمه با مشترکین اپراتورهای رایتل و ایرانسل)، 625 ریال اعلام شده است.
در بخش پایانی این گزارش، خاطر نشان شده است که زمان و تعرفه یکسان سازی سیم کارتهای اعتباری همراه اول، به زودی اعلام می شود.
اعمال تعرفههای جدید همراه اول از امشب
از امشب هزینه جابهجایی و بین شهری سیم کارتهای دائمی همراه اول حذف و تعرفه یکسان در سراسر کشور اعمال می شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هزینه یک دقیقه تماس مشترک دائمی با خطوط دائمی و اعتباری همراه اول (شهری و بین شهری) و تلفن ثابت، به صورت یکسان در تمام کشور 599 ریال تعیین و از ساعت 24 امشب 15مردادماه اعمال می شود.بدین ترتیب از این پس مشترکین سیم کارتهای دائمی اپراتور اول، از مزایایی نظیر «حذف دو پالس هزینه جابجایی حدود 90 ریال در دقیقه، کاهش 27 درصدی هزینه مکالمات بین شهری و تماس با 87 میلیون مشترک همراه اوّل و تلفن ثابت در جای جای کشور با یک تعرفه» برای مکالمات درون اپراتوری (همراه اول و تلفن ثابت) بهره مند می شوند.بر اساس این گزارش، تعرفه هر دقیقه مکالمه برون اپراتوری مشترکین دائمی همراه اول (مکالمه با مشترکین اپراتورهای رایتل و ایرانسل) 625 ریال محاسبه می شود.بنا بر اعلام روابط عمومی همراه اول، تعرفه مکالمات همراه اول در 10 سال اخیر با وجود نرخ بالای تورم و افزایش بی سابقه نرخ ارز مورد نیاز برای خرید تجهیزات فنی، ثابت بوده است.زمان و تعرفه یکسان سازی سیم کارتهای اعتباری همراه اول به زودی اعلام می شود.
5656
نظر شما