ایسنا گزارش داد: بر اساس نتایج یک مطالعه، در هر ثانیه در آمریکا، 100 جلد کتاب فروخته می‌شود که این حجم چشمگیر تجارت موجب می‌شود سالانه 16 میلیون تن کاغذ صرف تولید کتاب در آمریکا شود.

وب‌سایت Actuallite فرانسه در این گزارش آورده است: برای انتشار سالانه دو میلیارد جلد کتاب در آمریکا، 32 میلیون درخت قطع می‌شود که این میزان معادل تولید 16 میلیون تن کاغذ در سال است.

در حالیکه در بسیاری از کشورها یکی از راه‌های صرفه‌جویی اقتصادی و نیاز کمتر به قطع درختان برای تولید کاغذ، خرید کتاب دست‌دوم است، 54 درصد از علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی در آمریکا ترجیح می‌دهند کتاب‌شان را برای همیشه نگه‌ داشته و هرگز آن را به عنوان کتاب دست‌دوم نفروشند.

علاقه بیش از نیمی از خریداران کتاب در آمریکا به خرید کتاب نو موجب شده روزانه در این کشور حدود 8.5 میلیون جلد کتاب به فروش برسد.

بر اساس اعلام این سایت فرانسوی، این ارقام در حالی ارائه می‌شود که در اکثر کشورهایی که قانون مشخصی برای تعیین قیمت کتاب، کاغذ و تیراژ کتاب وجود ندارد، خرید کتاب دست دوم بهترین راه برای صرفه‌جویی اقتصادی و استفاده از آثار ادبی با قیمتی ارزان‌تر نسبت به کتاب‌های اینترنتی است.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    14 1
    به نظرم توی این خبر مهم ترین نکته سرانه بالای کتاب خواندن در آمریکاست. ای کاش مردم ما هم حداقل سالی یک کتاب خوب می خوندن!!!
    • بی نام DE ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
      1 1
      من جای مردم ایران هقته ای 2-3 کتاب خوب میخونم نگران نباش. مردم ایران فعلا اولویت نان دارند.
  • باربارا IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    8 0
    قابل توجه وزیر جدید فرهنگ و ارشاد!
  • مصطفی A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    2 0
    یکی از شاخص های پیشرفت در یک کشور علاقه مردم ان کشور به کتابخوانی است فقط این سرانه رو در امریکا با کشور خودمون مقایسه کنید اون وقت خیلی امارهای دیگه باورتون میشه