دومین نماینده مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری احمد بخشایش نماینده اردستان بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بخشایش در ابتدای مخالفتش تعریفی از قدرت و سفاد ارائه کرد و گفت:قدرت و فساد قرین هم هستند و در علم سیاست قدرت زاییده فساد است،لذا اندیشمندان برای مهار فساد به توزیع عادلانه قدرت تاکید دارند.
وی با اشاره به اینکه کشور ما برای جلوگیری از فساد سازمان هایی داری که یکی از آنها سازمان بازرسی است گفت:این سازمان وظیفه دارد جلوی فساد مسئولان و دستگاه ها را بگیرد و در چهار سال اخیر مسئولیت آن با مصطفی پور محمدی بوده است.
وی درباره دلیل مخالفتش با پورمحمدی گفت:سوال مسئولان و مردم کوچه و بازاز این است که چرا ایشان از سازمان بازرسی به وزارت تشریفاتی دادگستری می روند و دلیل این انتخاب چیست؟
بخشایش ادامه داد:به نظر می رسد ایشان ناآرام باشند چون در دولت آقای احمدی نژاد هم وزیرکشور بود اما تحمل نکرد و به سازمان بازرسی آمد و الان هم وزارت دادگستری را انتخاب کرده است، آیا ایشان با دولت روحانی همکاری می کند؟
وی افزود: پور محمدی در سال 90 قرارداد 2 میلیارد تومانی با معاونت اجرایی مجلس بست که 500 از میلیون از آن را گرفت و بقیه آن را نگرفته است،‌ و کار مورد نظر را رها کرده است. اصلا شما چرا با مجلس قرار داد بستید؟
وی با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی نهادی بی طرف است افزود: وظیفه سازمان ایشان نظارت است و نباید چنین قراردادی می نوشت.
نماینده اردستان با بیان اینکه برنامه کاری وزیر پیشنهادی دادگستری را بررسی کرده گفت:متاسفانه من چیز دندان گیری ندیدم و توضیح واضحات بود.این برنامه ها چیز جدیدی نبود و اصل 160 قانون اساسی وظیفه وزیر دادگستری را مشخص کرده است.بنابراین چیز جدیدی شروع نمی شود.
وی ادامه داد:ایشان در برنامه خود 7 مبحث را آورده که الفاظ هستند و محتوا ندارد،درحالیکه با توجه به اینکه ایشان استاد دانشگاه و حوزه هستند ما انتظار داشتیم با توجه به اسناد بالادستی یک برنامه درست تدوین می کردند.
بخشایش یادآور شد:پورمحمدی در این برنامه ماموریت های وزارت دادگستری را بیان کردند،اما
شفاف سازی نکردند و ارتقای وزارتخانه در روابط بین اللمل را اعلام کردند که ربطی به این وزارتخانه ایشان ندارد.
وی به فعالیتهای پورمحمدی در وزارت کشور اشاره کرد و گفت:زمانیکه پور محمدی وزیر کشور بود،مبلغ 20 میلیارد تومان از اعتبارات داخلی برداشت می کند به شرکت تعاونی کارکنان پرداخت می کند اما این پول هیچ گاه برنمی گردد که باید توضیح بدهد.
وی با تاکید بر اینکه برای تمام سخنانش سند دارد گفت:همچنین در آن دوران ایشان به معاون عمرانی خود دستور می دهد از تبصره 13 سوخت،500 میلیون تومان به آقای "مسعود میم "می دهد که همیشه با هم بودند و الان این آقا فوت کردند و این پول هیچ زمانی برگشت داده نشد.
بخشایش ادامه داد:همچنین به دستور ایشان،معاون عمران مبلغ 10 میلیارد تومان به آقای" کاووس ی "می دهد که الان برج ساز شهرک غرب است.
وی ادامه داد:‌سوال بنده از پورمحمدی این است که چرا شما با شرکت خصوصی چینی قرارداد می بندید؟ این اقدام خود را چگونه توجیه می کنید؟ هتل سازی و مسکن سازی ،‌ ساختن مراکز تجاری، کار وزارت کشور است که در این قرار داد آمده؟ شما چرا پذیرفته اید که بین وزارت کشور و شرکت خصوصی چین قانون کشور سوئیس حاکم باشد و دادگاه زوریخ حاکم باشد؟ آیا این نقض آشکار حاکمیت ملی ما نیست؟
وی افزود: پرونده‌ای در دادسرای کارکنان دولت برای وزارت اطلاعات تشکیل شده است، اما قاضی پرونده که انسان شریفی هستند با اعمال نفوذ پورمحمدی قاضی پرونده برکنار می‌شود، چه تضمینی هست که در وزارت دادگستری هم از این اعمال نفوذها نکند؟
نماینده اردستان گفت: همچنین پورمحمدی در وزارت کشور، برای توسعه حمل و نقل عمومی در سال 85 قراردادی بدون تشریفات مناقصه منعقد و 500 دستگاه اتوبوس را وارد می‌کنند و به شرکتی که وجود خارجی نداشته است، واگذار می‌کنند؛ پول آن را نیز در اختیار حوزه وزارتی گذاشتند.
وی با بیان اینکه احتمالا آقای پور محمدی رای می اورد گفت:اما او وظیفه دارد به این سوالات که همه با مدرک مطرح شدند پاسخ بدهد.
23245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    21 11
    بابا بی خیال حالا دور هم هستیم دیگه
  • بهمن A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    16 5
    آقای پورمحمدی حتما بایستی به این ابهامات پاسخ بدهد زیرا در غیر اینصورت مردم فکر می کنند مسئولی که خودش تابحال یک پست مهم اجرایی و یک پست مهم نظارتی داشته است حالا چگونه می تواند با این تخلفات مسئولیت وزارت دادگستری را به عهده بگیرد ؟
  • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    14 6
    خیلی خوشم اومد از بخشایش
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    13 1
    به نام خدا به قولی پور محمدی دولت که دم از امام زمان می زند نباید در آن بی عدلتی باشد
  • بی نام EU ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    8 14
    کاملا مشخصه این دو نفر نماینده مخالف آقای پورمحمدی که با هم هماهنگ بودند، برای تخریب ایشان از جایی خط می‌گیرند...ایشان اسنادی از اختلاس‌های بعضی‌ها را عمومی کردند که به مزاج خودشان و دوستانشان خوش نیامد!
  • حمید IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    4 4
    هر چند جناب کوچک زاده با ایشان مخالفت نمودند اما امیدوارم ایشون رای نیارن!!
  • مهدی مهدی IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    4 6
    حاج آقا پور محمدی با این اتهامات تخریب نمیشه ایشون فرد زحمت کشی هستن.