تسنیم نوشت:

همزمان با پیشروی ارتش سوریه و کشته شدن یکی از رهبران سلفی‌ها در استان لاذقیه، درگیری‌های شدید بین نیروهای دولتی و شورشیان در بعضی مناطق این استان ساحلی ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع نزدیک به مخالفان گزارش دادند، دولت سوریه تعداد زیادی نیروهای تجدید قوا شده در استان لاذقیه که از اهمیت استراتژیک و نمادین زیادی برخودار است مستقر کرده است.
لاذقیه خواستگاه و زادگاه بشار اسد بوده و ساکنین آن عمدتا علوی‌نشین هستند، پایگاه دریایی روسیه نیز در این استان قرار دارد.
شورشیان که در مناطق دور دست و کوهستانی لاذقیه موضع گرفته‌اند، از دو هفته پیش عملیاتی موسوم به "نبرد برای آزادسازی سواحل سوریه" را آغاز کرده‌اند.
بنابر گفته مدیر یک گروه فعال و نزدیک به مخالفان موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، ارتش نیروهای تازه نفس زیادی به لاذقیه فرستاده و مواضع شورشیان را در این مناطق هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.
رامی عبد‌الرحمان رئیس این گروه همچنین افزود: ده‌ها نفر از شبه‌نظامیان خارجی در لاذقیه کشته شده‌‌اند که در میان فرمانده محلی گروه شورشی موسوم به"دولت اسلامی عراق و شام" دیده می‌شود. تلویزیون دولتی سوریه از امن شدن خیلی از مناطق استان لاذقیه خبر داد.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =