۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۴
شهردار کرج را چه کسی انتخاب می کند ؟

زمان زیادی تا تودیع و معارفه شورای سوم و چهارم باقی نمانده است و بحث داغ اینکه چه کسی شهردار می شود بر سرزبان هاست و بیشتر از همه خانواده بزرگ شهرداری منتظرند که ببینند شهردار و سکان دار مدیریت شهری این کلان شهر کیست؟

رفتارها و لابی های اعضای  شورای چهارم  و آنچه  از سوی شهردار فعلی  منعکس میشود  حاکی از این است  که جناب آقازاده  قصد ماندن  دراین پست  راندارد و گویا  برخی اعضا جدید  یا قدیم  شورا هم ترجیح می دهند  گزینه دیگری را محک بزنند. اما اگر قرارباشد  ادامه  همکاری  مهندس آقازاده  قطع شود گزینه  برتر کیست ؟ و سوالی که در محافل عمومی مطرح است  اینکه  چه کسی شهردار کرج  را انتخاب می کند ؟به لحاظ قانون  انتخاب  شهرداراز وظایف اصلی و ذاتی  شورای  اسلامی شهر میباشد و چون  شوراها  مستقیم  توسط مردم انتخاب می شوند  در حقیقت  این  مردم هستند   که با تفویض اختیار رأی خود به بیست و یک نفر  عضو شورای چهارم کرج  آنان را وکیل  انجام  این  مهم دانسته اند که در نهایت حکم شهردار کلانشهر کرج بر اساس قانون  توسط وزیر  کشور امضاء و ابلاغ  می گردد. پس برای مردم بسیار  مهم است که اعضاءشورای اسلامی  شهر گزینه برتر  را انتخاب  نمایند و هر چند  به طریق عرف افراد صاحب قدرت و در سایه و سایر تأثیر  گذاران  تلاش هایی برای انتخاب  شدن و یا نشدن  فردی  انجام  می دهند  اما شرعاً، قانوناً این شورای شهر می باشد  که با استقلال  خود و پاسداری از رأی  مردم  بایستی شهرداری  انتخاب نماید که چهار سال  تلاش جانانه  نماید که حداقل  چهل سال و بلکه  چهارصد سال  اثر  گذار باشد . براستی این فرد  چه کسی می تواند  باشد و آیا در مجموعه  شهرداری  کرج  چنین گزینه  ای وجود  دارد ؟ حتماً وجود دارد اما باید  دید معیارهای لازم و کافی  برای شهردار شدن  چیست ؟ منظورتنها  معیارهای دیده  شده  در کتاب  قانون  نمی باشد بلکه  معیارهای عملی و فیزیکی نیز میباشد که از نظر اینجانب این خصوصیات  می تواند  شامل:  1.بومی بودن  2.تحصیلات مرتبط باتخصص 4.تعهد 5.تجربه عملی وعلمی با سوابق اجرایی موفق در شهرداری 6.پشتکار و خستگی ناپذیری 7. آینده  نگری و افق دید بالا 8.سلامت اخلاقی ، کاری و مالی 9. مدیرو مدبر10.برنامه ریز 11-متعلق به همه  مردم بودن  نه قشر خاصی.

آیا کرج  فرزندی  با این  خصوصیات  دارد؟ آیا  برای یافتن  چنین مدیری بایستی با ذره بین  جستجو  کرد یا کرج آنقدر نخبه  دارد که توان  اداره شهرداری کلان شهر را داشته  باشد ؟ این سئوالاتی  است که این روزها  بر سر اعضای شورای چهارم و پرسنل  مجموعه  شهرداری  سایه انداخته است باید اذعان کرد  که این  اصلاً کار سختی  نیست  فقط کمی دقت  می خواهد و جان کلام  اینکه  در میان پرسنل  شهرداری  کرج  متخصصی امین ، تحصیل  کرده ای مومن متعهد با20 سال سابقه و مهندسی با تحصیلات  عالیه و مرتبط، ایثارگری از دوران دفاع  مقدس ، با تجربه در سمت  معاونت های  شهرداری  کرج ، شهردار  مناطق مختلف کرج ، سابقه  عملی و اجرایی در شهرداری  مستقل و مهم مرکز  استان ،آشنا  به زبانهای انگلیسی و عربی  ،دارای  سلامت اخلاقی و مالی و کاری ، محبوب در میان  خانواده  شهرداری کرج وجود دارد . فردی که نام و آوازه ، تدبیر و مدیریت او نه  به واسطه لابیگری و وابستگی به افراد  صاحب قدرت و ثروت  میباشد بلکه  پشتکار، تلاش، توکل به خدا و زحمات  خستگی ناپذیر  و عشق و علاقه به خدمت  از اومردی کار آمد  ساخته   است . 

   این مدیر کیست؟                                                                            

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    3 2
    مهندس احمد افضلی