ایسنا نوشت:

سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تهدید آمریکا به دخالت در سوریه که روز چهارشنبه در اولین دیدار هیأت دولت یازدهم بیان شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.

خبرگزاری فرانسه در خبری با عنوان "رهبر ایران: حمله آمریکا به سوریه فاجعه‌آمیز خواهد بود" گزارش داد: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم (انقلاب اسلامی) ایران روز چهارشنبه هشدار داد که "هرگونه دخالت نظامی توسط آمریکا علیه سوریه، متحد تهران، برای منطقه " فاجعه به‌ بار خواهد آورد.

این خبرگزاری در ادامه گزارش داد که ایشان منطقه را به یک "انبار باروت" تشبیه کرد و تاکید کرد که حمله به سوریه "ابعاد و پیامدهای نامشخص" خواهد داشت.

خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری از گزارشش نوشت که ایران، متحد اصلی دولت بشار اسد در منطقه اخیرا بارها نسبت به دخالت‌های نظامی در سوریه هشدار داده است.

خبرگزاری رویترز نیز در خبری با عنوان "رهبر ایران می‌گوید دخالت آمریکا در سوریه فاجعه خواهد بود" گزارش داد: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم (انقلاب اسلامی) ایران روز چهارشنبه گفت که دخالت آمریکا در سوریه "برای منطقه فاجعه‌آمیز خواهد بود".

این خبرگزاری در ادامه با بیان این که ایران در جریان شورش‌های داخلی سوریه همواره از دولت بشار اسد حمایت کرده است، به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای نوشت که دخالت آمریکا برای منطقه فاجعه به بار خواهد آورد و منطقه مانند انبار باروت است و آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

خبرگزاری ترند هم در خبری با عنوان "رهبر ایران علیه حمله به سوریه هشدار داد" گزارش داد: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم (انقلاب اسلامی) ایران در دیدار با کابینه وزیران این کشور اعلام کرد که حمله به سوریه برای کل منطقه فاجعه‌آمیز خواهد بود.

این خبرگزاری علاوه بر آن به بخشی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای درباره مصر پرداخت و به نقل از ایشان نوشت که ایران قصد دخالت در امور داخلی این کشور را ندارد، ولی کشتار مردم بی‌گناه در این کشور را محکم کرد.

روزنامه اورشلیم پست نیز در خبری با عنوان "رهبر ایران: دخالت آمریکا در سوریه برای خاورمیانه فاجعه خواهد بود" نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم (انقلاب اسلامی) ایران روز چهارشنبه گفت که دخالت آمریکا در سوریه برای کل منطقه فاجعه به دنبال خواهد داشت.

این روزنامه در ادامه به بخشی از اظهارات ایشان که منطقه را به انبار باروت تشبیه کرده است اشاره کرد.

/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310526

برچسب‌ها