نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در خصوص رأی ممتنع و لزوم حذف یا باقی ماندن آن در ادبیات مجلس گفت: من از اول مخالف وجود چنین رأیی بودم.

عشرت شایق در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص رای ممتنع و جایگاه آن در رای گیری در پارلمان،تاکید کرد:نماینده مجلس دربحث تصمیم گیری عکس العمل و بازتاب نظرات مردم است و از همه مهمتر نماینده یا باید به نکته ای برسد و رأی مثبت بدهد و یا اینکه رأی منفی بدهد ونداشتن رای و ممتنع بودن معنی ندارد.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که می توانیم استناد خوبی به صحبت های شهید مدرس در این باره داشته باشیم،ادامه داد: شهید مدرس جایگاه خاصی را به عنوان نماینده ای که مبارز و مجاهد و مقاوم بوده است داشته است وازهمه مهمتر به دلیل همین جایگاه خاصی که شهید مدرس در تقویم کاری مجلس داشت روز مجلس روز شهادت شهید مدرس گذاشته شده است.
این نماینده اصولگرای ادوار مجلس افزود: ایشان معتقد بودند که نماینده یا رأی مثبت دارد یا رأی منفی و ممتنع رأی افرادی است که حماقت به خرج می دهند. ایشان از چنین دیدگاهی برخوردارند ومی گوید انسانی که در پست نمایندگی قرار می گیرد انسانی وارسته، باشعور و درک بالایی از مفاهیم است و باید به این نکته برسد که یا رأی بدهد یا ندهد.
شایق تاکید کرد: داشتن رأی ممتنع و نداشتن نظر زیبنده یک نماینده نیست اما چون در آئین نامه آمده است دست نماینده باز می ماند. چه بسا اگراین مساله درآئین نامه حذف شود، همان نماینده مجبورمی شود که در پروسه رأی گیری نظر نهایی خود را مثبت یا منفی، موافق یا مخالف اعلام کند و رأی خودش را بدهد .
وی گفت: درهرحال من رأی ممتنع را زیبنده مجلس نمی دانم و اگر زمانی در مجلس بودم در حد تمام توانم سعی می کردم که در این مبحث با هر سوی این قضیه پیگیر می شوم که رای ممتنع حذف شود و به این صورت وجود نداشته باشد.دلیل اینکه نشد و به نتیجه نرسید چه بود؟
نماینده مردم تبریز در مجلس هفتم با اشاره به این که بحث رأی ممتنع یک بحث مفصل است که عمر مجلس هفتم به بررسی این بخش از آئین نامه نرسید،گفت: آئین نامه از مجلس هفتم شروع شد و در مجلس هشتم زمان بر شد اما با یک طرح دو فوریت براحتی خیلی از بخش های آئین نامه من جمله همین قضیه می تواند تغییر کند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام MY ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    ایشان شهید مدرس بودن نه یک سیاست باز پنهانکار