به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف در این مراسم با بیان این که با همان تیم مدیریت سابق مترو که از سال 76 تا 84 بود و 80 کیلومتر احداث کرده بودند، عملکرد مترو طی هشت سال گذشته به دوبرابر یعنی 166 کیلومتر رسیده است گفت: اگر این مدیریت کارگاهی است، من به آن افتخار میکنم.
او با بیان این که مردم ما فهیم و دقیق هستند، گفت: در حوزه های کاری در کشور ما در مقاطعی بحث های سیاسی و انتخاباتی مطرح می شود و افرادی هستند که حرفهایی می زنند و به تعبیری نان به نرخ روز میخورند و با بیانصافی حرف میزنند.
قالیباف در ادامه با انتقاد از اینکه برخی این روزها مینویسند که تهران مدیریت کارگاهی نمیخواهد، گفت: این سخنان کار اصحاب رسانه نیست و وظیفه رسانههاست که این سخنان را منتشر کنند و از این موضوعات با جامعه سخن بگویند تا موجب پیشرفت جامعه شود و من همواره از اصحاب رسانه تشکر میکنم.
شهردار تهران با بیان این که از وظایف ذاتی شهرداری توجه به پروژه های عمرانی و خدماتی است، گفت: در این هشت سال با همکاری شورا سعی داشتیم وقت تلف نکنیم و به شهر کمک کنیم و در این راستا پروژههای فراملی زیادی در شهر اجرا شد و کیفیت و پروژه ها و قیمت تمام شده آنها و همچنین زمان پروژه ها همواره مورد توجه قرار گرفت. بوستان ولایت، خط 3 مترو، بزرگراه آزادگان، یادگار امام (ره)، تونل رسالت، نیایش، پل صدر و دریاچه شهدای خلیج فارس را همه شهروندان شاهد هستند، اگر این مدیریت کارگاهی است من به آن افتخار می کنم و افتخار دارم تا سروقت زباله مردم در شهر را جمع می کنم.
قالیباف در ادامه درباره پایان این دوره مدیریت شهری گفت: همه می دانند پیش از این دوره چطور زباله های شهر در خیابان میماند، همه 40 سال شیرابه زباله ها در کهریزک را به خاطر دارند که چگونه مخرب محیط زیست بود اما فکر می کنند که از ابتدا سیستم مکانیزه جمع آوری زباله به این شکل بوده است و می بینیم که امروز چطور در منطقه 4 زباله ها حمل می شود و در کارخانه تبدیل به برق می شوند و یا سرانه فضای سبز از 8متر به 15 متر به ازای هر نفر افزایش یافته است.
شهردار تهران افزود: در جنوب شهر بچههای مستضعفی هستند که باید در اولویت استفاده از 300 کتابخانهای باشند که در شهر ساخته شده است و از 70 کتابخانه شبانه روزی شهر استفاده کنند. آیا اینها اقدامات فرهنگی نیست که شهرداری انجام داده است؟ یا به عنوان مثال خانههای سلامت در حوزه بهداشت و پیشگیری به گفته وزیری که در دولت فعلی مستقر است بی نظیر است.
شهردار تهران به اقدامات انجام شده در زمینه هنر طی سال های اخیر هم اشاره کرد و گفت: قبل از این دوره مدیریت شهری چندهزار صندلی در سینماهای شهر بوده است؟ کسانی که روزی مسئول فرهنگ بودند آمار دهند که چکار کرده اند. در این دوره 5 هزار صندلی سینما با کیفیت و استاندارد و 4500 صندلی تئاتر و آمفی تئاتر ساخته شد.
او با بیان این که از افتخارات ماست که طی این دوره 200 مسجد در سطح شهرساخته شده است، گفت: 50 مسجد در دست ساخت است و 100 زمین مسجد به طور قطعی در اختیار خیرین مسجدساز قرار گرفته است. این که بنده بگویم همه این اقدامات را به تنهایی انجام داده ام یک ادعاست. زحمت کشان بسیاری که برخی از آنها از دهه 70 حضور داشتند به طور گمنام در همه این پروژهها فعالیت کرده اند.
قالیباف با بیان این که افرادی که در متروی تهران زحمت می کشند بسیار زحمت کش هستند و باید به آنها خدا قوت گفت، افزود: از سال 76 تا سال 90 یک تیم ثابت مدیریتی در متروی تهران زحمت می کشید، تصمیم می گرفتند و کار می کردند و این افراد تا سال 84 یک کارنامه دارند و از این سال تا سال 92 نیز کارنامه ای دیگر دارند.
از زمانی که به شهرداری آمدم به هر دلیلی دولت با ما همکاری نداشت
وی افزود: روزی که به شهرداری آمدم بدون این که تیم مدیریتی مترو تغییر یابد کار را آغاز کردیم ، تا سال 84 تیم مدیریت مترو با هر دو دولت اصلاحات و سازندگی همراه بود و تلاش می کرد تا کار مترو پیش رود، اما از زمانی که به شهرداری آمدم به هر دلیلی دولت با ما همکاری نداشت و از ما حمایتی نمی کرد، اما با همه سابقه گذشته این تیم تا سال 84 با خط 5 مترو تنها 80 کیلومتر کار کرده بود. امروز هم احداث 50 کیلومتر خط مترو در مسیر فرودگاه امام (ره) آغاز شده است که 70 درصد آن طی 9 ماه گذشته انجام شده است. با همان تیم مدیریت سابق مترو که از سال 76 تا 84 مشغول به کار بودند و 80 کیلومتر احداث کرده بودند، طی 8سال گذشته دو برابر آن یعنی 166 کیلومتر در مترو کار انجام شده است.
وی افزود: تا سال 84 فقط 370 واگن آمد و 40 ایستگاه مترو احداث شد. این در حالی بود که حمایت دولت نیز وجود داشت و متوسط کار 2.5 کیلومتر در سال بود، اما با استفاده از همان ظرفیت از سال 84 تا 92 به اندازه طول تاریخ مترو که طراحی آن قبل انقلاب بوده و اجرای آن از دهه 60 آغاز شده است کار انجام گرفته است. پس مدیریت شهری فهمی از حمل و نقل دارد و حتما تغییری در مدیریت جدید شهر اتفاق افتاده که از این ظرفیت استفاده کرده و این امتیاز مدیریت جدید است و ما معتقدیم شهر باید با خلاقیت، ابتکار، گذشت و پیگیری پیش رود و نباید با شرایط سیاسی زحمات کشیده شده را نادیده بگیریم.
قالیباف تصریح کرد: امروز واگن ها از 370 به 1200 واگن رسیده و بیش از 30 کیلومتر تونل آماده داریم و 50 کیلومتر در مسیر فرودگاه ریل گذاری می شود و همچنین کار متروی ورامین نیز در حال انجام است، پس در شرایط سیاسی بی انصافی نکنیم و چیزی را نادیده نگیریم.
در طول ماه سه روز را پیدا نمی کنید که من اذان صبح در خانه باشم
در ادامه این مراسم شهردار تهران با بیان این که هرکاری کردیم برای خدا بوده و جوانمردی، ادب و اخلاق لازمه زندگی است که مبنای انقلابمان بوده است را باید رعایت کنیم، گفت: معتقدیم تهران در مسیر پیشرفت و عدالت قرار گرفته و در حوزه های اجتماعی، عمرانی، خدماتی، شفافیت مالی، اقتصاد شهری، هوشمند سازی، محیط زیست، حقوق شهروندی و ... کارهای زیادی انجام شده که هر چند برای مردم ما کافی نیست اما در حد بضاعتمان کار انجام داده ایم.
قالیباف بعد از بیان این که در طول ماه سه روز را پیدا نمی کنید که من اذان صبح در خانه باشم و یا شب ها زودتر از 9-10 شب به منزل بروم، به ویژگیهای خط 3 متروی تهران اشاره کرد و گفت: این خط در بخش جنوبی مشکلات زیادی داشت، اما من روزی که به شهرداری آمدم گفتم که مبنای کارمان جنوب شهر است و امروز بزرگترین خط مترو که جنوب غرب را شمال شرق متصل میکند از جنوب آغاز شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: سالیان سال بسیاری افراد در شهر می گفتند که مشکل پادگان ها را حل می کنند، گذرهای بسته را باز میکنند. طی این سالها اگر مدیریت کارگاهی نبود این کارهایی که امروز شاهد آن هستیم انجام نمی شد، اما ما نگاهمان این است که این مدیریت به جای مدیریت کارگاهی، مدیریت جهادی است و به آن افتخار می کنیم چراکه مبنای آن انسانیت، دیانت و نزدیکی به انسان هایی است که آنها را در اولویت رسیدگی می دانیم. ما به این فرهنگ جهادی که انقلابمان آن را فراهم کرده افتخار می کنیم و معتقدیم این فرهنگ بر مسائل کشور در همه حوزهها نجات بخش است و به آن مدیریت کارگاهی نمی گوییم.
45234
نظر شما