امروز مراسم راه اندازی آزمایشی (تست سرد) نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران، حدفاصل چهار راه ولی عصر(عج) تا بزرگراه آزادگان برگزار شد و شهردار تهران در این مراسم از عملکردش دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف در این مراسم با بیان این که با همان تیم مدیریت سابق مترو که از سال 76 تا 84 بود و 80 کیلومتر احداث کرده بودند، عملکرد مترو طی هشت سال گذشته به دوبرابر یعنی 166 کیلومتر رسیده است گفت: اگر این مدیریت کارگاهی است، من به آن افتخار می‌کنم.

او با بیان این که مردم ما فهیم و دقیق هستند، گفت: در حوزه های کاری در کشور ما در مقاطعی بحث های سیاسی و انتخاباتی مطرح می شود و افرادی هستند که حرف‌هایی می زنند و به تعبیری نان به نرخ روز می‌خورند و با بی‌انصافی حرف می‌زنند.
قالیباف در ادامه با انتقاد از اینکه برخی این روزها می‌نویسند که تهران مدیریت کارگاهی نمی‌خواهد، گفت: این سخنان کار اصحاب رسانه نیست و وظیفه رسانه‌هاست که این سخنان را منتشر کنند و از این موضوعات با جامعه سخن بگویند تا موجب پیشرفت جامعه شود و من همواره از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم.

شهردار تهران با بیان این که از وظایف ذاتی شهرداری توجه به پروژه های عمرانی و خدماتی است، گفت: در این هشت سال با همکاری شورا سعی داشتیم وقت تلف نکنیم و به شهر کمک کنیم و در این راستا پروژه‌های فراملی زیادی در شهر اجرا شد و کیفیت و پروژه ها و قیمت تمام شده آنها و همچنین زمان پروژه ها همواره مورد توجه قرار گرفت. بوستان ولایت، خط 3 مترو، بزرگراه آزادگان، یادگار امام (ره)، تونل رسالت، نیایش، پل صدر و دریاچه شهدای خلیج فارس را همه شهروندان شاهد هستند، اگر این مدیریت کارگاهی است من به آن افتخار می کنم و افتخار دارم تا سروقت زباله مردم در شهر را جمع می کنم.

قالیباف در ادامه درباره پایان این دوره مدیریت شهری گفت: همه می دانند پیش از این دوره چطور زباله های شهر در خیابان می‌ماند، همه 40 سال شیرابه زباله ها در کهریزک را به خاطر دارند که چگونه مخرب محیط زیست بود اما فکر می کنند که از ابتدا سیستم مکانیزه جمع آوری زباله به این شکل بوده است و می بینیم که امروز چطور در منطقه 4 زباله ها حمل می شود و در کارخانه تبدیل به برق می شوند و یا سرانه فضای سبز از 8متر به 15 متر به ازای هر نفر افزایش یافته است.

شهردار تهران افزود: در جنوب شهر بچه‌های مستضعفی هستند که باید در اولویت استفاده از 300 کتابخانه‌ای باشند که در شهر ساخته شده است و از 70 کتابخانه شبانه روزی شهر استفاده کنند. آیا اینها اقدامات فرهنگی نیست که شهرداری انجام داده است؟ یا به عنوان مثال خانه‌های سلامت در حوزه بهداشت و پیشگیری به گفته وزیری که در دولت فعلی مستقر است بی نظیر است.
شهردار تهران به اقدامات انجام شده در زمینه هنر طی سال های اخیر هم اشاره کرد و گفت: قبل از این دوره مدیریت شهری چندهزار صندلی در سینماهای شهر بوده است؟ کسانی که روزی مسئول فرهنگ بودند آمار دهند که چکار کرده اند. در این دوره 5 هزار صندلی سینما با کیفیت و استاندارد و 4500 صندلی تئاتر و آمفی تئاتر ساخته شد.

او با بیان این که از افتخارات ماست که طی این دوره 200 مسجد در سطح شهرساخته شده است، گفت: 50 مسجد در دست ساخت است و 100 زمین مسجد به طور قطعی در اختیار خیرین مسجدساز قرار گرفته است. این که بنده بگویم همه این اقدامات را به تنهایی انجام داده ام یک ادعاست. زحمت کشان بسیاری که برخی از آنها از دهه 70 حضور داشتند به طور گمنام در همه این پروژه‌ها فعالیت کرده اند.

قالیباف با بیان این که افرادی که در متروی تهران زحمت می کشند بسیار زحمت کش هستند و باید به آنها خدا قوت گفت، افزود: از سال 76 تا سال 90 یک تیم ثابت مدیریتی در متروی تهران زحمت می کشید، تصمیم می گرفتند و کار می کردند و این افراد تا سال 84 یک کارنامه دارند و از این سال تا سال 92 نیز کارنامه ای دیگر دارند.

از زمانی که به شهرداری آمدم به هر دلیلی دولت با ما همکاری نداشت

وی افزود: روزی که به شهرداری آمدم بدون این که تیم مدیریتی مترو تغییر یابد کار را آغاز کردیم ، تا سال 84 تیم مدیریت مترو با هر دو دولت اصلاحات و سازندگی همراه بود و تلاش می کرد تا کار مترو پیش رود، اما از زمانی که به شهرداری آمدم به هر دلیلی دولت با ما همکاری نداشت و از ما حمایتی نمی کرد، اما با همه سابقه گذشته این تیم تا سال 84 با خط 5 مترو تنها 80 کیلومتر کار کرده بود. امروز هم احداث 50 کیلومتر خط مترو در مسیر فرودگاه امام (ره) آغاز شده است که 70 درصد آن طی 9 ماه گذشته انجام شده است. با همان تیم مدیریت سابق مترو که از سال 76 تا 84 مشغول به کار بودند و 80 کیلومتر احداث کرده بودند، طی 8سال گذشته دو برابر آن یعنی 166 کیلومتر در مترو کار انجام شده است.

وی افزود: تا سال 84 فقط 370 واگن آمد و 40 ایستگاه مترو احداث شد. این در حالی بود که حمایت دولت نیز وجود داشت و متوسط کار 2.5 کیلومتر در سال بود، اما با استفاده از همان ظرفیت از سال 84 تا 92 به اندازه طول تاریخ مترو که طراحی آن قبل انقلاب بوده و اجرای آن از دهه 60 آغاز شده است کار انجام گرفته است. پس مدیریت شهری فهمی از حمل و نقل دارد و حتما تغییری در مدیریت جدید شهر اتفاق افتاده که از این ظرفیت استفاده کرده و این امتیاز مدیریت جدید است و ما معتقدیم شهر باید با خلاقیت، ابتکار، گذشت و پیگیری پیش رود و نباید با شرایط سیاسی زحمات کشیده شده را نادیده بگیریم.

قالیباف تصریح کرد: امروز واگن ها از 370 به 1200 واگن رسیده و بیش از 30 کیلومتر تونل آماده داریم و 50 کیلومتر در مسیر فرودگاه ریل گذاری می شود و همچنین کار متروی ورامین نیز در حال انجام است، پس در شرایط سیاسی بی انصافی نکنیم و چیزی را نادیده نگیریم.

در طول ماه سه روز را پیدا نمی کنید که من اذان صبح در خانه باشم

در ادامه این مراسم شهردار تهران با بیان این که هرکاری کردیم برای خدا بوده و جوانمردی، ادب و اخلاق لازمه زندگی است که مبنای انقلابمان بوده است را باید رعایت کنیم، گفت: معتقدیم تهران در مسیر پیشرفت و عدالت قرار گرفته و در حوزه های اجتماعی، عمرانی، خدماتی، شفافیت مالی، اقتصاد شهری، هوشمند سازی، محیط زیست، حقوق شهروندی و ... کارهای زیادی انجام شده که هر چند برای مردم ما کافی نیست اما در حد بضاعتمان کار انجام داده ایم.

قالیباف بعد از بیان این که در طول ماه سه روز را پیدا نمی کنید که من اذان صبح در خانه باشم و یا شب ها زودتر از 9-10 شب به منزل بروم، به ویژگی‌های خط 3 متروی تهران اشاره کرد و گفت: این خط در بخش جنوبی مشکلات زیادی داشت، اما من روزی که به شهرداری آمدم گفتم که مبنای کارمان جنوب شهر است و امروز بزرگترین خط مترو که جنوب غرب را شمال شرق متصل می‌کند از جنوب آغاز شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: سالیان سال بسیاری افراد در شهر می گفتند که مشکل پادگان ها را حل می کنند، گذرهای بسته را باز می‌کنند. طی این سال‌ها اگر مدیریت کارگاهی نبود این کارهایی که امروز شاهد آن هستیم انجام نمی شد، اما ما نگاهمان این است که این مدیریت به جای مدیریت کارگاهی، مدیریت جهادی است و به آن افتخار می کنیم چراکه مبنای آن انسانیت، دیانت و نزدیکی به انسان هایی است که آنها را در اولویت رسیدگی می دانیم. ما به این فرهنگ جهادی که انقلابمان آن را فراهم کرده افتخار می کنیم و معتقدیم این فرهنگ بر مسائل کشور در همه حوزه‌ها نجات بخش است و به آن مدیریت کارگاهی نمی گوییم.

45234

کد خبر 311233

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    هیچ کس زحمات کشیده رو نادیده نمیگیره ولی بسه دیگه 8 سال بزار ی نفر دیگه بیاد با ایده های نو، نه این دارودسته نیم بند شما
    • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      50 13
      اره واقعا بزار يك نفر ديگه بياد تا مردم تهران قدر يه مدير عاليرو با يه مديره درپيتو تشخيص بدن .
    • بی نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      39 15
      دلایلتون واقعا مسخرس اعتراف به کار امدی قالیباف میکنید از اونور میگید یه تنوعی بشه عوضش کنید وقتی بره تازه میفهمی تنوع چی هست!!
    • بی نام DE ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      3 5
      این 8 سال آقای قالیباف عزیز با رویای ریاست جمهوری از خواب بیدار میشدن و خدمات ایشان مثل مقاله نوشتن ما دانشجوهاست که به امید اپلای کردن مینویسیم
    • کارشناس شهری A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      2 6
      دوستان طوری از مدیریت آقای قالیباف صحبت می کنند که انگار در دوره ایشون عملکرد مثبت فقط ناشی از زحمات شخص ایشون بوده است. ایشون با سیاست تجاری سازی شهر تهران عملا این شهر رو فروختن. ساخت مترو, اتوبان ها و ... و مقایسه اش با شهردارهای قبل باید با توجه به مقایسه درآمد شهرداری در اون دوره ها و این دوره صورت بگیره. بهای گسترش اتوبان ها و پروژه های عظیم شهری فروخته شدن شهر تهران, تجاری سازی و از بین رفتن فضاهای عمومی شهری بوده است. ایشون با سیاست های توسعه گرایانه اش شهری پرتراکم, پر از برج و ساخت و سازهای بدون تعهد حتی به طرح تفصیلی مصوب خودشون به جا گذاشتند و میلیون ها دلار بدهی خارجی. این الگوی کار دقیقا هموم مدیریت کارگاهی که کلیت شهر رو در نظر نمی گیره و فقط می خواد پروژه های عظیم انجام بده.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    33 13
    بزاريد هاشمي بشه شهردار تهران با اين همه سابقه تا پروژهارو شهري رو ٧،٨ ساله تحويله مردم بده اونوقت مردم تهران فرق شهردارو تشخيص بدن .
  • علي IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    33 40
    شهردار ما فقط محسن هاشمي.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    41 7
    موافقم، خيلي كارا كرد براي تهران
  • بی نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    42 9
    من به آقای قالیباف رای ندادم.اما معتقدم ایشون در شهر تهران بنیادی کار کردند.مدیریت شهر تهران نباید درگیر سیاسی بازی بشه.مردم در تهران عمرشون رو توی ترافیک و آلودگی هوا از دست میدن.
  • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    19 34
    آقای قالیباف قبول کنید مردم تهران شما را نخواستند.این به معنی ندیدن زحمات شما نیست
    • اهالی تهرانپارس IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      3 3
      اشتباه مثبت زدم -رفیق از طرف خودت حرف بزن من قبولش دارم
  • بی نام EU ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    16 13
    شما هر کاری که کرده بودین توی تبلیغات انتخابات نشون دادین و مردم تهران هم رای دادن بهش. .. امیدوارم نماینده های شورای شهر هم به رای مردم و نظر مردم احترام بزارن
    • بی نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      4 1
      پارسال داشتم یادگار رو میرفتم پایین که بندازم میدون آزادی و برم خارج تهران که سورپرایز شدم یادگار ادامه داشت و از روی زمین رفت زیر زمین و یک اتوبان زیر زمینی نیمه مسقف با شکوه. نه در اخبار راجع بهش شنیده بودم نه در سایت ها خونده بودم. ویژگی شهرداری برعکس دولت که پروژه نیمه کاره رو تو بوق و کرنا میکرد و خبری در راه است را مینداخت همین بود. 8 سال کار با این وسعت عظیم رو برای تبلیغات انتخاباتی کرد؟ پس امیدوارم 8 سال دیگه هم شهردار تهران بمونه و باز هم از این تبلیغای محیطی :)))))))) برای انتخابات 8 سال بعد داشته باشه. اگه همه همینطوری تبلیغ میکردن که الان ایران گلستان بود
  • بهروز A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    33 11
    مردم ما به شدت دچار ضعف حافظه تاریخی هستند تصور کنید اگه کارهایی که قالیباف تو این چند سال انجام داد نمیبود چه اتفاقی میافتاد واقعاً برای این مردم متاسفم مردمی که صبح تا ظهر شعار دادند زنده باد مصدق ظهر تا شب شعار دادند مرده باد مصدق
    • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      15 19
      میشه بفرمایید کار شهردار چیه؟ تو تهران، بعد از انقلاب فقط دو تا شهردار ۷-۸ سال و بیشتر عمر مدیریتی داشتند و هر دو تا به وظایفشون عمل کردند؛ کرباسچی و قالیباف. اگر بقیه هم کار نکردند یا نتونستند،‌دلیل بر این نیست که مردم تهران منت دار قالیباف و کرباسچی باشن. تازه این دوتا غرق در پول تونستند کارهای عمرانی تهران را پیش ببرند. اگر هرکدوم یه کار خارق العاده ای کرده بودند که خارج از وظایفشون بود، اون وقت میشه منت گذاشت و مردم رو متهم کرد که دچار ضعف حافظه تاریخی هستند. تازه ادعای کرباسچی باید بیشتر باشه بابت اجرا کردن پروژه های خاک خورده تهران، نه قالیباف
    • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      14 17
      من نمی دونم این چه ادعاییه که تو خیلی از سایتای دیگه هم میبینیم. یک سوال دارم؛ میشه بفرمایید کار شهردار چیه؟ تو تهران، بعد از انقلاب فقط دو تا شهردار ۷-۸ سال و بیشتر عمر مدیریتی داشتند و هر دو تا به وظایفشون عمل کردند؛ کرباسچی و قالیباف. اگر بقیه هم کار نکردند یا نتونستند،‌دلیل بر این نیست که مردم تهران منت دار قالیباف و کرباسچی باشن. تازه این دوتا غرق در پول تونستند کارهای عمرانی تهران را پیش ببرند. اگر هرکدوم یه کار خارق العاده ای کرده بودند که خارج از وظایفشون بود، اون وقت میشه منت گذاشت و مردم رو متهم کرد که دچار ضعف حافظه تاریخی هستند. تازه ادعای کرباسچی باید بیشتر باشه بابت اجرا کردن پروژه های خاک خورده تهران، نه قالیباف
    • بی نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      1 0
      انگار شما از همین مردم نیستی!!! ما اینیم. دلت هم بخواد!!
  • کامران A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    31 7
    اقای قالیباف واقعا از زحماتی که کشیدی متشکریم ولی واقعا به نفع خودت نیست از لحاظ مدیریتی دوباره بخواهی 8 سال شهردار بشی کاشکی پیشنهاد آقای دکتر روحانی رو به عنوان سمت معاونت اجرایی میپذیرفتی...
    • بی نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      3 0
      واقعا فکر کردی به قالیباف پیشنهاد داده؟ همینطوری هم رفتی به روحانی رای دادی چون میدونستی سرهنگ هارو میکوبه؟ البته من هم موافقم به نفع قالیباف نیست ملت خیلی جوگیر شدند
  • امیرمانی A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    2 3
    اگه بنا به تنوعه که قبل از همه باید هاشمی بره
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    4 2
    بنظرم قالیباف خیلی مرده که بعداز اینهمه فداکاری واسه تهران مردم زحماتشو نادیده گرفتن ولی قالباف هنوزم داره خدمت میکنه معلومه که واسه رضایه خدا کار کردی خیلی مردی قالیباف
  • بی نام IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    2 5
    این همه هزینه به چه قیمتی؟؟؟؟ اقای دکتر قالیباف چرا قیمت اپارتمان در تهران سر به فلک کشید؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      1 1
      مسئول کنترل قیمت خونه شهردار نیست بلکه رئیس جمهور باید این کنترل رو انجام بده.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    1 1
    به قول حسام بیک : التماس نکن !
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    1 4
    شما بقیه خدمت جهادی را در شهر دیگری غیر از تهران انجام بده مثلا در مشهد که زادگاه شما است اگر واقعا هدفت خدمت به مردم است ، چه اصراری برای تهران دارید؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین