ایسنا نوشت:

وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که ائتلاف بین‌المللی برای اقدام نظامی علیه سوریه در حال تقویت است گفت که کشورهای عربی پیشنهاد پرداخت هزینه هرگونه حمله علیه سوریه را مطرح کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: ما در حال گسترش حمایت‌ها از این اقدام به همراه برخی کشورها مانند اتحادیه عرب هستیم.

وزیر خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به قانونگذاران این کشور اعلام کرد که کشورهای عربی پیشنهاد کرده‌اند برای دخالت نظامی آمریکا در سوریه کمک مالی فراهم کند.

هنگام سخنرانی کری گروهی از فعالان و مخالفان جنگ دست‌های خود را به نشانه اعتراض به تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای حمله به سوریه بالا بردند.

کری گفت: ما به پیشنهاد کشورهای عربی برای تقبل هزینه‌ها و ارائه کمک احترام می‌گذاریم. پاسخ قطعا مثبت است. پیشنهاد آن‌ها روی میز است.

وی این پیشنهاد را بسیار مهم خواند و اعلام کرد: برخی از آنها گفته‌اند که اگر آمریکا آماده انجام این اقدام به همان ترتیبی است که ما قبلا در سایر کشورها انجام داده‌ایم، ما این هزینه را تقبل می‌کنیم. این نشان می‌دهد که این کشورها چقدر برای این مساله ارزش قائل هستند. اما وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: کسی از این مساله حرفی نمی‌زند اما آنها در انجام این کار جدی هستند.

کری در پاسخ به اینکه آیا جدول زمانی برای دولت قابل قبول است اعلام کرد: اگر اسد مجددا از سلاح شیمیایی استفاده کرده است ترجیح می‌دهیم این اقدام را عملی کنیم.

وی افزود: کشورهای خاصی که اقدام علیه سوریه صحبت کرده‌اند عربستان، امارات، قطر، ترکیه و فرانسه بوده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: 31 کشور یا سازمان به طور علنی یا محرمانه اعلام کرده‌اند که رژیم اسد مسئول این حمله است و این پیش از ارائه بسته دلایل‌ ما بود.

کری افزود: 34 کشور یا سازمان نیز اعلام کرده‌اند که اگر این اتهامات صحیح باشد آنها نیز از اقدام علیه سوریه حمایت خواهند کرد.

وزیر خارجه آمریکا در دومین روز جلسه استماع نمایندگان مجلس آمریکا درباره طرح باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور برای حمله محدود علیه دولت سوریه اعلام کرد که این کشور پیشنهادات کمک فراوانی دریافت کرده است.

کری گفت: برخی از آنها حتی خواسته‌اند که بخشی از عملیات باشد. ترک‌ها و کشورهای عضو ناتو حملات شیمیایی را محکوم کرده‌اند مسئولیت آن را به گردن اسد انداخته‌اند و درخواست کرده‌اند که بخشی از این عملیات باشد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: فرانسوی‌ها برای انجام بخشی از حمله داوطلب شده‌اند. اما صادقانه بگویم ما بیش از همه نیاز به داوطلب داریم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    44 31
    اعراب جنايتكار اين احتمال را بدهند كه يك روزي اين جنايات، گريبان خودشون را هم خواهد گرفت.
    • بی نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      31 3
      بهت منفی میدم چون نباید بگی اعراب فلان و فلان؛ما خودمون قسمتی از جمعیتمون عرب هستند؛باید بگی دولت های عربی حتی اعراب متحد غرب هم بد نیست
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    16 44
    درود بر اعراب.
    • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      23 5
      دوست عزیزم؛شما دو حالت داره حرفت؛یا خودت عربی و این حرفو میزنی که منطقت اشتباهه؛من اگه ترک باشم باید همه ی کارای اردوغان یا الهام علی اف رو تایید کنم؟؟اینطور نیست دوم اگه به خاطر منافع کنار رفتن اسد میگی بازم حرفت درست نیست چون اینکار به ضرر همه ی منطق است
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    31 7
    ایران چه تنهاست در این ماجرا
  • علی A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    23 4
    ای بابا فک میکردم خبری نیست اما جدی جدی دارن جنگو شروع میکنن خدا کنه کشور ما هزینه ای پرداخت نکنه!!
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    28 15
    تورو خدا نجنگین! چون احتمالا ایرانم وارد میشه و این فرصت تعاملی که بدست اومده از دست میره.. دیگه از کلید روحانیم کاری برنمیاد... خدا لعنت کنه این بشار اسدو که حتما باید به کشورش حمله بشه تا کنار بکشه...
    • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      1 1
      نگران نباش ایران وارد هیچ گودی نمیشه فعلا کشور های قدرتمند دیگه بیشتر مایل هستند وارد رینگ جنگ به نفع سوریه شوند . ما می شینیم و با تحریم خودمون دست و پنجه نرم می کنیم .
  • farid IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    30 6
    سلام با نگاهی ساده به کشورهای موافق با جنگ ضد سوریه میتوان دید که بزرگترین جنایتها توسط همینها صورت گرفته در بین اعراب هم این کشورها مخصوصا عربستان بیشترین خیانت را در جنگ ما با صدام به ما کردو هنوز هم با ارسال خطرناکترین تروریستها ابروی اسلام را در جهان برده
  • حقیقت گو A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    19 14
    اقدامی بسیار خوب
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    28 0
    با افزايش قيمت نفتي كه بوجود مي ايد عربستان با نصف سودي كه خواهد برد كل هزينه را ميپردازد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    29 5
    تو سایتهای امریکایی یه جمله در حمایت از حمله نظامی به سوریه بنویس امریکاییا ایقندر منفی بهت میدن که کامنتت مخفی بشه. چون میدونن منافع کشورشون رو جنگ به خطر میندازه. بعد تو کشور ما برعکسه. چون یه دو سه تا شبکه فارسی تحت حمایت امریکا اذهانشون رو حسابی شستشو داده اند و دنیا رو از چشم دولت امریکا میبینند.
    • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      25 12
      ایول، گل گفتی. نمی دونم این شبکه های فارسی دلسوز (!!!!) و عاشقانشون چرا هیچ اشاره ای به جنایاتی که در بحرین علیه مردم این کشور اتفاق افتاده و می افته نمی کنن!
  • مهدی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    22 7
    شما نگران جیب عربا نباشید باز ایرانیا میرن پرش میکنن
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    27 3
    كي ميشه أمريكا يقه همين اعراب بگيره اي خداااااااااا
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    22 15
    کمتر از یک ماه این همه حامی برای جنگ با سوریه پیدا شده. این نشانه قدرت امریکاست
    • آریایی IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      11 3
      بهتره بگی نشانه ی نوکری و بزدلی دول عربی متحد آمریکا و ضعف و عقب ماندگی آنها به خاطر وابستگی به درآمد های نفت است. قدرت وقتی پیش روی میکنه که ببینه طرف عقب نشینی میکنه. اعراب خلیج فارس نسبت به قدرت و نفوذ ایران(شیعیان) حسادت می کنن. چرا مردم هنوز پول حج رو میریزن توی جیب اعراب و ... مگه کم بیمار و یتیم و بدبخت داریم... ای قوم به حج رفته کجایید کجایید*** معشوق همین جاست بیایید بیایید...
  • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    23 5
    ترکیه و طالبان و عربستان و القاعده و انگلیس و قطر ، به این اسامی دقت کنید و اندکی تاریخ را ورق بزنید خیلی راحت میشود حدس زد که اینان برای کشوری دمکراسی و ازادی خواهند اورد یا بدبختی و وحشیگری. نظام بشار اسد هر چه که بود مردم از بسیاری لحاظ راحت بودند و در کنار هم در ازادی نسبی زندگی میکردند حالا باشید و تماشا کنید که طالبان و ترکیه و اقاعده و عربستان چه جور ازادی و ارامشی برای مردم سوریه به ارمغان خواهند اورد.
  • محمد IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    18 5
    امروز اسد و فردا هم عربستان و قطر و کویت و بحرین و......ولی تا با آمریکا دوست هستن این دیکتاتور ها همشون گل و بلبل هستن....وای اگه روزگار بچرخه به حال این عرب های بی مغز و پول پرست
  • محمد IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    17 7
    جبهه حق و باطل چه زود شفاف میشه بعضی ها که قلاده خودشون رو دست آمریکا و عربستان و ترکیه دادند چه بدبختند
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    26 14
    ماهواره خیلی ها را مسخ کرده و این جماعت قلاده خود را به آمریکا داده اند
    • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      9 16
      قلاده شما دست كيه؟ نونت تو روغن هست؟ ايام به كامت هست؟ و
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    15 6
    حکام عرب نفهم ترین و کودن ترین حاکمان جهان هستند.(منظورم مردم نیست و نژاد پرست هم نیستم.) اگر کمی سیاست و تدبیر داشتند با توجه با موقعیت استراتژیکی ک دارند و با توجه ب منابع طبیعی ک دارند و با توجه ب جمعیتی ک کشورهای عربی مجموعا دارند می توانستند قدرتی باورنکردنی داشته باشند
  • سامی A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    3 22
    به نظرم ایران باید با القاعده دست به یکی کند و در افغانستان به آمریکا ضربه بزند و گرنه همین جور غور غور بشینه نگاه کنه هیچ سودی برای ایران ندارد باید به قطر هم حمله کرد
    • بی نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      5 1
      میخای با شهاب 3 هامون به آمریکا حمله کنیم؟؟؟یا اس 300 روس ها رو هم بگیرم؟؟؟ واقعگرایی چیز خوبیه در کل!
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    9 16
    اگه مشکل هزینه است ما هم هزینه حمله به اسراییل رو میدیم بسم الله
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    17 3
    همیشه برای من سواله که اگه اعراب نفت دارن ما هم داریم، گاز داریم، تو خیلی از منابع جزء 3 تای اول دنیا هستیم اما چــرا اونا اینقـدر از مــا پولــدار تر هسـتــن؟؟چی میشه امارات و ترکیه در عرض دو دهه چنان پیشرفتی میکنن که دیگه ما رو هم آدم حساب نمیکنن اما ما...؟ بخدا اگه بجای شعار دادن و هارت و پورت کردن یکم بفکر اقتصاد خودمون بودیم هیشکی جرات نمیکرد یه نگاه چپ به مرز ایران ما بکنه.... اما افسوس
    • رضا IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      12 3
      خب کمی از مغزت استفاده کنی بد نیست.قطر به اندازه ی ایران نفت و گاز داره اما فقط یک میلیون جمعیت داره و یک صدم ایران هم مساحت نداره.ضمن اینکه دائما پاچه خواری آمریکاییها رو هم می کنه هیچ جنگی هم توی مملکتش رخ نداده بقیه ی عربها هم همینطور
    • بی نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      5 2
      اونوقتت ترکیه چن میلیون جمعیت داره؟؟؟؟؟حتما پونصد هزار نفر!!!! از مغزت کمی استفاده کن
  • شهریار IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    11 2
    یه نگاه که به انقلابای منطقه میندازم میبینم واقعا جز بدبختی و ناامنی و رشد سکولاریسم افراطی و اسلام گرایی افراطی چیز دیگه ای نداشته واقعا
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    22 9
    دست بردارید. کل منطقه رو ناامن کردید. افغانستان رو به خاک و خون کشیدید. عراق رو ناامن کردید و هر چند وقت یه بمب منفجر می شه و کلی زن و کودک بی گناه کشته می شن. با پهباداتون هر جای پاکستان که بخواید رو بمباران می کنید. لیبی که وضعش مشخصه. مصر هم به لیبی اضافه شد. سوریه رو به یه ویرانه تبدیل کردید. این خاورمیانه جدیدتون همینه دیگه؟ نه؟ ناامن کردن کشورها. راه انداختن مسابقه تسلیحاتی و در آخر بهره برداری از اون. خیلی نگران دموکراسی هستید اول از بحرین شروع کنید. بعدش عربستان و قطر هم هستن. کشت و کشتار بسه. بذارید مردم منطقه رنگ آرامش به خودشون ببینن.
  • علی صادقی A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    12 13
    الاعراب اشد کفرا ونفاقا واجدر ان لا یعلموا حدود ما انزل علی رسوله والله علیم حکیم
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    9 12
    دلم براى مردم عادى مى سوزد! لجبازى امريكا وروسيه و ..... باعث اين فاجعه شده است باقى ماندن بشار اسد ارزش اين خونريزى را دارد؟ عده اى هم درايران بى جهت سرنوشتشان را با او يكى كرده اند!!
  • ; A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    17 7
    اسد برود سوریه از نقشه جغرافیا حذف می شود کسانی که موافق حمله به سوریه هستند انشاالله در این دنیا با طالبان های امریکایی محشور باشند .امان از این دجال زمانه .
    • حمید IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
      5 3
      آمین
  • امین د IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    7 2
    انقلاب لیبی و مصر که سرنوشتشون با پولهای کثیف امثال عربستان و قطر شد چیزی که دیدیم , سوریه را هم اگر ساقط کنند سرنوشت حزب اله در هاله ای ابهام قرار میگیره , غزه هم که میشه آب خوردن برای اسرائیل , لطمه ای که به اقتدار و نفوذ ایران میخوره فکر کنم غیر قابل جبران باشه , اسرائیل هم سریعا تو سوریه نفوذ میکنه میچسبه بیخ گوش عراق و اونوقت , ایران توی محاصره عربستان , قطر , امارات , ترکیه , اسرائیل و ایضا عراق و کویت و علی الخصوص آمریکا به صورت جدی گیر میکنه , با این اوضاع به نظرتون ایران دیگه میتونه از اقتدار در حوزه خاورمیانه حرف بزنه؟ , پولهای دول عربی و آدمهای سلفیون و القاعده و آمریکا و اسرائیل و ... و لقمه چرب و نرمی به نام ایران!!؟ به نظرتون روسیه آونوقت چیکار میکنه!؟ افغانستان و عراق چطور!!؟
  • رضایی A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    4 1
    کشورهای عربستان .امارات.قطرکه حاکمانی کثیف ونوکر امریکا دارند بیشترین خیانت را به ملت های خود میکنند روزی گرفتارخشم الهی میشوند.پول زیادی ازفروش نفت را صرف خرابکاری ذرکشور های مخا لف سیاست امریکا واسرا ئیل میکنند .ازطرف دیگر مقداری پول به ابو مازن میدهند تا این جاسوس اسرائیل هم خیانت انها راکامل کند.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
      2 0
      عاقبت منابع نفتی تموم میشه و این دولت های عربی هستند که میاین می بینند انگلیس و امریکا به عجزشون جواب نمی دند و مثل ته سیگار می اندازد دور
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    نگران ایران نباش بشین از سیاست ایران حال کن
  • msx A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    1 0
    بابا درسته که صداسیمای ایران خیلی وقتا هیچی نمیگه و اخبارش کاشت سیب زمینی و برداشت پیازه اما مطمئن باشید این رسانه های فارسی زبان تحت حمایت غرب خیلی بدتر از اینها هستند.انقدر مغز خودتون رو در اختیار رسانه قرار ندید هرچیزی که میگن حتی واقعیت هم باشه نیت و طرز بیانش بسیار مهمه که کاملا میشه درک کرد چه هدفی پشتش هست
    • نفس A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      1 0
      رسانه های ایرانی همه چی رو نمیگن ولی اون چیزایی که می گن واقعت داره اما رسانه های فارسی زبان فقط دروغ میگن دوستان خواهش میکنم در کنار ماهواره اخبار داخلی رو هم ببینید و اون وقت مسائل رو تحلیل کنید یه بار امتحان کنید