شرق نوشت:

تشکیک در تعداد آرای احمدمسجدجامعی، رییس شورای شهر تهران ایجاد شده است. 17 رای یا 16 رای. در جلسه روز سه‌شنبه 12 شهریور با حضور هیات‌رییسه سنی، محسن پیرهادی و حسین طلا رییس نظارت مرکزی در انتخابات شورای چهارم و فرماندار تهران در سال 88 آرا شمارش شد. اصلاح‌طلبان خواستار حضور یک نماینده در فرآیند شمارش آرا بودند. اما مصلحی نماینده فرمانداری مانع از اجرای این درخواست شد و سلطانی‌فر را از روی سن به پایین کشید. آرا شمارش شد. در مرتبه نخست شمارش آرا 16 به 14 به نفع احمد مسجدجامعی اعلام شد. آرا دوباره شمارش شد و در ادامه اعلام شد که احمد مسجدجامعی 16 رای و مهدی چمران 15 رای کسب کرده است. در ادامه برخی سایت‌ها از رای «الهه راستگو» به «مهدی چمران» خبر دادند.

«محسن سرخو» عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران با رد این ادعا گفت: «برخی جریانات با انتشار این اخبار غیرواقعی سعی در ایجاد اختلاف میان اصلاح‌طلبان دارند.»

وی افزود: «از کجا معلوم تعداد آرا بیشتر نبوده باشد و اشتباه خوانده شده باشند؟ از کجا معلوم 16 رای نه و 17 رای نبوده باشد؟ اجازه حضور نماینده اصلاح‌طلب‌ها در فرآیند شمارش آرا داده نشد و البته این اختلاف رای در نتیجه تاثیری نداشت اما قصد تفرقه‌افکنی دارند.»

«محمد حقانی» دیگر عضو اصلاح‌طلب شورای شهر هم با رد شایعات در زمینه رای راستگو به چمران گفت: «چنین چیزی نیست و راستگو رسما اعلام کرده است که یک اصلاح‌طلب است و اصلاح‌طلبان برای انتخاب محسن هاشمی در مسند شهرداری 17 رای دارند و قطعا شهرداری را با رای بالا انتخاب خواهیم کرد.»

حقانی در ادامه با اعلام انتخاب شهردار تا پایان هفته گفت: «در جلسه روز یکشنبه برنامه نامزدها اعلام می‌شود و البته قالیباف منتخب شورای قبل بود و از 12 شهریور دیگر مسوولیتی در شهرداری ندارد و حق هزینه‌کرد و تخصیص اعتبار ندارد چراکه در این‌صورت این هزینه‌ها خلاف قانون است.»

وی در ادامه درباره دلایل انتخاب محسن هاشمی گفت: «هاشمی سال‌ها در شهرداری کار کرده است، با معاونت‌های شهرداری همکاری داشته است. آدم اجرایی است و به دور از سیاست است. فراجناحی عمل می‌کند. پاکدست و ولایت‌مدار است. عضو خانواده‌ای است که همگی پایبند به اصول انقلاب، نظام و رهبری هستند.»

محسن سرخو هم در ادامه گفت‌وگویش  گفت: «دستور کار جلسه روز یکشنبه ارایه برنامه‌های نامزدهای شهرداری تهران و انتخاب شهردار با یک مکانیزم مناسب.»

سرخو درباره چرایی انتخاب محسن هاشمی گفت: «اعتقاد دارم فردی که شهردار تهران می‌شود باید برای از بین‌بردن و کاهش مفاسد مالی که در برخی قسمت‌های شهرداری وجود دارد اقدام کند و برنامه و عزم جدی داشته باشد. باید بتواند تعامل خوبی با دولت و قوای دیگر داشته و بتواند منافع شهرداری و در واقع منافع مردم را احصا کند. دید مهندسی در رابطه با پروژه‌ها داشته باشد به برنامه‌ها و پروژه‌ها با دید تبلیغاتی نگاه نکند. موجبات آرامش فکری شهروندان را فراهم کرده و دغدغه‌های آنها را به حداقل برساند.»

وی در ادامه تاکید کرد: «فشارهایی که از جانب دستگاه‌های بیرونی اعمال می‌شود نمی‌تواند روی نظر اعضای شورا تاثیری بگذارد و اجازه دهند اعضای شورا در فضای آرام و غیرسیاسی تصمیم‌گیری کنند و برخی با اعمال این فشارها قصد ایجاد فضای تنش‌آلود در شورای شهر را دارند اما باید بدانند صحن شورا محل مناقشات سیاسی نیست و فضای دوستانه و تخصصی است.»

هرچند سرخو به دستگاه و فرد خاصی اشاره نمی‌کند اما در روزهای اخیر برخی نمایندگان مجلس از جمله کوچک‌زاده، رسایی و... قصد اعمال فشار بر شورا داشتند و نسبت به اعضای شورا لحن تهدیدآمیزی را به‌کار گرفته‌اند؛ لحنی که حکیمی‌پور درباره آن می‌گوید: «تاریخ انقضای این لحن گذشته است و نتیجه عکس دارد.»

از سوی دیگر «حسین مظفر» نماینده مجلس و رییس ستاد انتخاباتی قالیباف و «فاطمه آلیا» عنوان می‌کنند که از نظر آنها محسن هاشمی ردصلاحیت شده است اما حضور وزیرانی که تجربه ردصلاحیت در انتخابات شورای چهارم یا نمایندگی مجلس را دارند در کابینه اعتدال و امید از بی‌اثر بودن این مطلب حکایت می‌کند.

«مهدی چمران» هم در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در این دوره نیز در مورد تایید حکم شهردار تهران از سوی وزیر کشور، شورای چهارم با چالش روبه‌رو شود، گفت: «اشکالی در این مورد نمی‌بینم.»

احمد مسجدجامعی، رییس شورای شهر از انتخاب شهردار در جلسه علنی روز سه‌شنبه خبر داده است. حال پیش‌روی شورای شهر چهارم مهم‌ترین تصمیم چهارسال عمر شورا قرار دارد؛ دستور کار انتخاب شهردار. در این میان رای ورزشکارهای شورا اهمیت دوچندان یافته است. رای عباس جدیدی، حسین رضازاده، هادی ساعی و علیرضا دبیر؛ ورزشکارهایی که با اقبال عمومی به شورای چهارم راه یافتند. درحالی که همواره انتقادات زیادی به حضور ستاره‌ها، نقش آنها و تاثیرگذاری‌شان در شورا مطرح بوده است. وزن اعضای شورای چهارم و حضور14 اصلاح‌طلب و 13 اصولگرا و چهار ورزشکار، ورزشکاران شورای شهر را در موقعیتی تاریخی قرار داده است.

موقعیتی برای شنیدن پیام تغییر مردم در 24خرداد. در جلسه روز سه‌شنبه و انتخاب احمد مسجدجامعی، رای تعیین‌کننده ورزشکاران او را بر مسند ریاست شورا نشاند. هرچند که رای علیرضا دبیر همچنان با قالیباف است اما به نظر می‌رسد سه عضو دیگر ورزشکار شورا پیام تغییر مردم در انتخابات شورای شهر را شنیده‌اند.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    پ ن پ باید قالیباف بشه ؟ شورا دست اصلاح طلبانه پس شهردار هم باید از خودمون باشه .
    • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      برای ادم های مثل شما باید تاسف خورد که با وجود اینکه از اموری خبر ندارید رو هوا یه چیزی را میپرونید. من کاری ندارم کی شهدار میشه اما چیزی که میدونم اینه که تعداد اعضا اصولگرای شورا از اصلاح طلبان بیشتره و تا الان که جناب مسجد جامعی رای اورده و اگر محسن هاشمی هم رای بیاره از مرام و شخصیت اصولگرایان است یعنی ادم های که هرگز مانند شما و همفکرانتان فکر نمیکنند .
    • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      دوست عزیز من یک اصلاح طلب هستم . خیلی هم فعال و کتک خورده گرایشات سیاسی . اما فراموش نکنید که جناب قالی باف مرد بسیار زحمت کشی هستند که چهره شهر ما رو تغییر دادند و شهرداری جای سیاسی کاری نیست جای کار اجرایی برای خدمت به مردم است بنده مخالف اقای هاشمی نیستم اما جناب قای باف را با تمام وجود ستایش میکنم و از خدمات ایشان سپاسگذارم و امید دارم شهردار آینده هر که هست خدمتگذار باشد نه سیاستمدار
    • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      اقاي اصلاح طلب طرفدار قاليباف چه اصراري بر ماندن ايشان داري ملاك خودت را بگو ايا از حقايق خبر داري ؟
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      65 26
      من اصراری به ماندن کسی ندارم عرض من این است که از کسی که زحمت کشیده برای شهر ما سپاسگذار باشیم . ایشان چه شهردار باشند چه نباشند ما اصلاح طلبان بهتر است مرامی داشته باشیم به مانند مرام بزرگمان جناب عارف یعنی در عین رقابت رفتاری در چهار چوب احترام .
    • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      68 18
      آقای بی نام اگر جای کتک زدن و کتک خوردن برای جریان سیاسیت میرفت رجال کشورت رو میشناختی ... احتمالا حرف دیگری میزدی ...
    • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      15 7
      بی نام دوم شما ریاضی چند میشدی به نظرت 14 بیشتره یا 13؟
    • حمیدرضا IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      18 4
      آقایی که تاسف می خورید، اصولگرا ها یک نفر بیشترند. اما رای به آقای مسجد جامعی نشان از مرام ! اصولگرایان محترم نیست. نشانه اعتقاد قلبی بعضی از اونها به مشکلات کشور و شهر است و همچنین رای عده ای که فراجناحی وارد شورا شدند و البته منصفانه هم رای دادند. شما که دیگران را به انصاف دعوت می کنید خودتان هم منصف باشید:)
    • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      12 3
      الان من یه سوالی دارم از این کسی که جواب داده.. دوست عزیز میدونی الان راجع بع شورای چندم حرف میزنی؟؟ تعداد اصول گرایان بیشتره؟؟؟؟
    • محمدحسین IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      14 22
      من امیدوارم هرجور شده شهردار عوض بشه چون مطمئنم هیچ کی نمیتونه مثل آقای قالیباف کار کنه.....شما تهرانی ها باید یکم سختی بکشید تا قدر عافیت بدونید و بدونید که از سیاست فقط تعصبش رو یاد گرفتید
    • علیرضا م IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      7 14
      خودمون!!!!تو کی هستی که خودمون خودمون می کنی؟؟؟
    • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      7 1
      بهتره برین مشهد تا ما تهرونی ها قدر خودمونو بدونیم
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    آقای قالیباف باید در شهر دیگری به غیر از تهران به خدمت خود ادامه دهند تا شهرهای دیگر هم مثل تهران آباد بشوند ؟ این چه اشکالی دارد و چرا ایشون اصرار بر شهرداری تهران دارند ؟ اگر واقعا هدفشان خدمت به مردم و آبادانی ایران هست خوب به شهرهای دیگر هم کمک کنند ، 8 سال مدیریت برای تهران کافی است ! منتها اصرار ایشون و اصولگراها جز سیاسی کاری که به ناحق به اصلاح طلبها میگن چیز دیگه ای نیست و اینکه اصولگراها چشم به انتخابات بعدی ریاست جمهوری دارند و میدونن که فقط قالیباف هست که از اصولگراها محبوبیت بیشتری بین مردم داره و اگر از تهران خارج بشه از جلوی چشم مردم دور میشه و امکان رییس جمهور شدنش کمتر هست !!!
  • جواد IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    ملت ساده نیستن .اینقدر با کلمات بازی نکنید.تمام زندگی و فکر شماها سیاسیست پس چرا دروغ تحویل ملت میدید.انتخاب محسن هاشمی صد در صد نه هزار درصد سیاسیست چرا ملت رو بازیچه میکنید؟محسن هاشمی گفتن که پاک دست و ولایت مدار هستند که خانواده ی آنها پایبند به اصول انقلاب ،نظام و رهبری اند.پس چرا هم هاشمی بزرگ و هاشمی کوچک رد صلاحیت شدند؟این چطور پایبندی هست که رد صلاحیت میشوند.شما با این اقدام خودتون نهاد های نظارتی مخصوصا شورای نگهبان رو زیر سوال میبرید.اگه شورای نگهبان و مجلس اجازه بده که هاشمی شهردار بشه در واقع خودشونو تخریب کرده اند.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      76 10
      تو این قضیه مجلس و شورای نکهبان چکاره اند؟ اول قانون یاد بگیر بعد صحبت کن . انتخاب شهردار وظیفه شورای شهر هست و ربطی به بقیه نهادها ندارد .
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    درود بر هاشمی
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    انشاالله به لطف خدا اقای قالیباف شهردار بشه
    • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      35 8
      خب بعدش؟
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    4 78
    مگر دو طرف شورا روي طهماسب مظاهري توافق نكرده اند؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    85 6
    یه پیشنهاد شورای مشهد حالا که رو شهردار شدن اوس محمود به تفاهم نرسیدن و هیچکس این پیشنهاد جسورانه رو حتی جدی هم نگرفت!! روی گزینه قالیباف فکر کنن تا هم ایشون بیکار نمونن و هم امور شهری رو رتق و فتق کنن و هم تهران یه چهره جدید و در اصل اصلاح طلب رو تجربه کنه .
  • بی نام TR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    من به آقای قالیباف به عنوان یک مدیر اجرایی توانمند اعتقاد داشتم. اما بعد از انتقادات غیر منصفانه به آقای هاشمی رفسنجانی و قضیه ی گازانبر! دیگر ایشان را برای هیچ پست کلانی مناسب نمی بینم.
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    72 13
    انتصاب قاليباف در مشهد خوب است
  • نعمت IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    61 9
    آقای قالیباف شهردار بسیار موفقی بود لیکن چهره ای سیاسی است و این شائبه را ایجاد می نماید که از امکانات شهر برای انتخابات در دوره های مختلف استفاده نموده است .
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    6 51
    اگر دنبال اعتدال هستيم مظاهري خيلي خوب است هم مهندس است هم رئيس بانك مركز بوده
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      63 3
      بهمنی چطوره اونم رییس بانک مرکزی بوده ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      11 3
      نديدي، مظاهري براي ديدگاه كارشناسي اش مثل شير جلوي احمدي نژاد ايستاد مقايسه كنيد با بعضي ها كه هم انتقاد ميكنند وهم ...
  • حبیب A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    49 8
    سلام با تشکر از زحمات آقای قالیباف در هشت سال گذشته و با توجه به اینکه وی در هشت سال دفاع مقدس در مناطق جنگی فعال بودن پیشنهاد میشود به منظور باز سازی شهر های خرمشهر و آبادان که متاسفانه هنوز زخم جنگ برچهره شان هست به خوزستان بروند.
  • علی اصفهانی A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    47 8
    اقای دبیر پیام 24 خرداد را بشنو برادر درود بر تو پهلوان
  • رضا A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    52 9
    با تشکر از آقای قالیباف فقط و فقط دورود بر هاشمی
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    14 3
    تغییر در مناسب مدیرتی کشور هر چند سال ، امری مبارک است که منجر به حساب رسی و همچنین بازنگری در برنامه‌های اجرا شده می‌شود. در ضمن رقابت برای خدمات بهتر را پایه گذاری می‌کند.
  • سامان IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    44 9
    از ورزشکاران محترم شورا انتظار می رود که با شنیدن پیام تغییر مردم در 24خرداد به مهندس محسن هاشمی رای دهید. درود بر پهلوانان تهران
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    7 21
    كلا طرفداران اصلاح طلبان افراطي ، احساساتي و فاقد منطق هستند .يادم مي آيد 8سال پيش كه در سايتي ار رياست جمهوري آقاي هاشمي در مقايل معين و احمدي حمايت صريحي نموده بودم با عكس العمل شديد اصلاح طلبان روبرو شدم كه الا وبلا فقط معين و... و هاشمي چه وچه ....نتيجه اش راهمه ديديم . كمي واقع بين باشيم .
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    21 17
    چی میشه قالیباف بیاد شهردار قم بشه؟ قم رو متحول میکنه قدر قالیباف رو باید بدونن و ازش باید استفاده کنند
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    23 7
    با تشکر از زخمات آقای قالیباف ،فقط و فقط دورود بر هاشمی
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    9 27
    این شنیدن پیام رای مردم هم جوکی شده برای خودش!!!!!!.میخوای انگشت تو دماقت کنی هم باید پیام رای مردم رو شنیده باشی.ولا من تا جایی که اطرافیانم رو میبینم که به روحانی رای دادن اکثرا به خاطر مسایل اقتصادی رای دادن حالا انتخاب شهردار چه ربطی به رییس جمهور داره نمیدونم!!!!!!!!1
    • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      8 2
      vربطش را بعدا میفهمی
  • بنیامین IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    14 50
    شما تهرانی ها حقتون بدتر محسن هاشمی هست شما قدر نشناسید من به قالیباف رای ندادم ولی این اظهار نظر های شما جای تامل داره آقا محسن تون هم میاد ولی آینده مشخص میکنه چه خبطی کردین البته اون وقت دیره برا پشیمونی
    • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      6 2
      آقای بنیامین تصمیم گیری در این مورد رو به ما تهرانی ها بسپار لطفا!
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    18 7
    روحانی مچکریم
  • سید IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    11 2
    بابا بس کنید این سیاسی بازیهارو.اصلاح طلب و اصولگرا بودن شده معیار؟تا یکی بالا میاد میخواد اون یکی رو خفه کنه.چرا درس نمیگیرید از این کارها.ببینید کی لیاقت و تخصص داره همین
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    12 8
    زندگینامه آقای قالیباف در ویکی پدیا رو ملاحظه بفرمایید
    • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      5 9
      من قبل و بعد انتخابات دیده بودم قبل انتخابات واقعی و درست بود اما موقع انتخابات حالا به هر دلیلی یه چیزایی بهش اضافه شد که 100در 100 برای تخریب ایشون اضافه شده.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
      4 6
      از ویکی پدیا معتبر تر نبود عزیز جان؟!!!!!!
  • بینام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    20 10
    درود بر هاشمی
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    7 2
    اتفاقا چون ما اصلاح طلبان معتقدیم که شورای شهر جای سیاسی کاری نیست دوست نداریم که قالیباف شهردار بشه. در ضمن قالیباف برای پروژه های شهری چندتا مناقصه برگزار کرده؟ به هر حال اگر قالیباف هم شهردار بشه مطمئن باشید که اینبار شورای شهر دستش رو باز نمی ذاره که هرکار دلش خواست بکنه یا پروژه ها رو به هرکسی که دوست داشت بده. من خیلی نگران نیستم.
  • منصور IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    2 6
    سلام. سلیقه من با اصلاح طلبان است و مثل بسیاری دیگر از مردم مخالف بعضیها هستم. ولی در انتخاب شهردار تهران نباید جناح بندی ملاک نظر باشد. گذشته از خطوط فکری آقای قالیباف ، انصافا ایشان از آقای محسن هاشمی مناسبتر برای شهرداری تهران هستند. یادمان باشد اعضاء شورای شهر باید بخدا و وجدان خود پاسخگو باشند.
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    8 2
    دوست عزیز من یک اصولگرای اصلاح طلبم هستم . خیلی هم فعال و کتک خورده گرایشات سیاسی وفراموش نمیکنم که جناب قالی باف مرد بسیار زحمت کشی هستند که چهره شهر ما رو تغییر دادند اما شهرداری جای سیاسی کاری نیست جای کار اجرایی برای خدمت به مردم است بنده موافق اقای هاشمی هستم وجناب قای باف را با تمام وجود ستایش میکنم و از خدمات ایشان سپاسگذارم و امید دارم شهردار آینده هر که هست خدمتگذار باشد نه سیاستمدار و تعهد بدهد دنبال ریاست جمهوری نباشد و پول ما را صرف برنامه ریاست جمهوری نکند
  • بی نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    چراپس ازانتخابات ریاست جمهوری شهربه صورت تعطیل درامده فکرمیکنم قالی باف دیگرانگیزه نداردکارکندوپروژهاراتمام کند