۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰

ایسنا نوشت:

یک مرکز حراجی در آمریکا امید به "جاذبیت" دیکتاتورهای تاریخ دارد. در این مرکز حراج قرار است که از روز سیزدهم ماه سپتامبر، تفنگ صدام و سلاح کمری هیتلر در کنار سلاح‌های دیگر برای فروش گذاشته شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرکز حراجی در ایالت ایلینوی آمریکا قرار است که از روز ۱۳ سپتامبر سلاح‌های دو دیکتاتور معروف دنیا را به فروش بگذارد؛ یکی تفنگ صدام، دیکتاتور عراق و دیگری اسلحه‌ای که ظاهرا متعلق به آدولف هیتلر، رهبر نازی‌های آلمان بوده است.

دست‌کم ۷۵۰۰ دلار برای اسلحه صدام
مسئولان حراج اعلام کرده‌اند، تفنگی که در این مرکز حراج به نمایش گذاشته می‌شود، قطعاَ متعلق به صدام حسین بوده است. صدام حسین در سخنرانی‌هایش زیاد شلیک می‌کرد؛ با این هدف که بر روی "استدلال‌های خود تاکید" کند.

عکس‌های بسیاری صدام را تفنگ به دست بر روی بالکن کاخش نشان می‌دهند. پس از سرنگونی او در دومین جنگ عراق در سال ۲۰۰۳، سازمان سیا این تفنگ، که نام صدام بر روی آن حک شده را به دست آورد. پس از آن، یک افسر سیا این تفنگ را به عنوان هدیه برای سابقه کاری ۲۹ ساله‌اش دریافت کرد. این تفنگ که از نوع Ruger M77 Bolt Action است، قرار است که برای دست‌کم ۷۵۰۰ دلار به فروش رسد.

قیمت اسلحه هیتلر دو برابر قیمت تفنگ صدام
قیمت این اسلحه تنها نصف قیمت تفنگی است که ظاهرا متعلق به آدولف هیتلر، رهبر حزب نازی بوده است. تفنگی که از هیتلر در این‌جا به حراج می‌رسد از نوع والتر مدل ۹ است که دستگیره‌اش از عاج فیل است. هنوز کارشناسان نتوانسته‌اند به طور کامل اثبات کنند که این اسلحه متعلق به هیتلر بوده، اما امری که اثبات شده این است که این اسلحه قسمتی از غنیمت جنگی بوده که آمریکایی‌ها از آن‌ سوی اقیانوس اطلس با خود آورده‌اند. در نامه‌ای که یک کارشناس اسلحه مدل "والتر" نوشته است، آمده است که این اسلحه متعلق به استراحتگاه اختصاصی هیتلر در اوبرزالتس‌بورگ بوده است.

بالاترین حراج، شمشیر ناپلئون
این دو قطعه نسبت به سلاح‌های دیگری که در این مرکز به حراج گذاشته می‌شوند، قیمت‌های مناسب و قابل پرداختی دارند. در این مرکز حراج حدود ۴۰۰ شیئ دیگر نیز به فروش گذاشته می‌شوند.

گرانقیمت‌ترین شیئ که تاکنون به حراج رسیده است، شمشیر یک لبه ناپلئون از نبرد "مارنگو" است. این شمشیر که از فولاد آبی بوده، در سال ۲۰۰۷ به قیمت ۸ / ۴ میلیون یورو به یک خریدار گمنام فروخته شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    66 25
    اسلحه بشاراسدروهروقت حراج كردن ماروخبركن داداش
  • علی GB ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    31 2
    .........
  • رضا DK ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    19 2
    پیپ چی ؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    4 1
    پیپ استالین را کجا میشه پیدا کرد؟
    • امین IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      1 0
      عینک گاندی