تبریک! بعد از نوشهر و زنجان، این بار نوبت به کوه شاه در بافت کرمان رسید

به نظر می‌رسد سال 1392 تا همینجا که هنوز به نیمه‌ی راهش هم نرسیده، یک سال رؤیایی برای دوستداران محیط زیست ایران و درعین حال، یک کابوس فراموش‌نشدنی برای طبیعت‌ستیزان و درخت‌افکنان بوده است. چرا که این بار هم توانستیم کوه‌ستیزان را در بافت به عقب برانیم! نوشتار پیش رو، شرح این هم‌افزایی جانانه‌ی سبز و سومین پیروزی ما در سال جاری است ...

    همان طور که پیش‌تر اشاره کرده بودم، چند روز گذشته را در اعتراض به عملیات حفاری و برداشت سنگ آهن از پیکر یکی از راهبردی‌ترین کوه‌های خاوری کشور در دیار کرمان بودم و خود را به همراه بیش از 1300 علاقه مند به طبیعت کوه‌شاه به روستای باغ فخرویه و تلخه چار رسانده تا بر سرکوه‌ستیزان فریاد برآوریم: نابودی طبیعت؛ جنایت است جنایت ...

اجتماع کوهنوردان و دوستداران محیط زیست در برابر لودرسواران معدنکاو - 22 شهریور 1392

    آمده بودیم تا در زیستگاه پلنگ نادر ایرانی، به رؤسای ثروتمند معدن کاو بگوییم: معدن و کار نمی‌خوایم؛ گرگ و پلنگ را می‌خوایم.
    تصاویر، البته گویای ماجرا هست که چگونه این هموطنان طبیعت دوست وطن که خود را از اغلب 31 استان کشور به کوه‌شاه رسانده بودند، در برابر لودرها قدعلم کرده و فریاد زدند: توپ، تانک فشفشه؛ معدنکاو باید گم بشه! آنها با هم تکرار می‌کردند: نه معدن می‌خواهیم و نه آهن؛ آلاله می‌خواهیم و آویشن!

اجتماع کوهنوردان و دوستداران محیط زیست در برابر لودرسواران معدنکاو - 22 شهریور 1392

    و خبر خوش این که به دستور استاندار و برای بررسی دقیق‌تر موضوع، دستور موقت توقف عملیات حفاری معدن در کوه شاه در روز گذشته صادر شد.

سومین پیروزی در بافت کرمان ...

    دستاورد بزرگی که برای سومین بار، پس از ماجرای نوشهر و زنجان، ثابت کرد: ما می‌توانیم؛ نکته‌ای که در شامگاه 21 شهریور 1392، نگارنده طی سخنرانی‌اش در همان مراسم با اطمینان وقوعش را به آن مردم پاک‌نهاد و طبیعت دوست در روستاهای باغ فخروئیه، برکنار، بیدان، تلخه چار، باغ حسن و دیگر هموطنانی که حتی از مازندران خود را به پیشگاه کوه شاه رسانده بودند، نوید داد.
    در این میان، بی شک قرائت نخستین پیام معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، در دومین روز کاری‌اش خطاب به حاضرین در بارگاه کوه شاه - که توسط مژگان جمشیدی قرائت شد - نقش بزرگی در افزایش امید و اراده‌ی مردم دوستدار طبیعت داشت.

شیوه جدید اعتراض به مخربان کوه شاه!

    با هم متن این پیام را می‌خوانیم و در عین حال، آرزو می‌کنیم تا دولتمردان و مدیران محلی در استان کرمان دریابند که هر خراش وارد شده بر کوه‌شاه به معنی کاهش میزان آبدهی مهم‌ترین رودخانه استان، هلیل رود خواهد بود؛ رودخانه‌ای که اگر نباشد و با کیفیتش کاسته گردد، نه فقط منطقه از زیباترین بزرگ‌ترین پردیس گردوی کشور محروم خواهد شد؛ بلکه بدون تردید، آثار نامیمونش با نابودی مزارع در اطراف جازموریان و افزایش محسوس خسارت بر ده‌ها هزار کشاورز منطقه جیرفت، تکمیل می‌شود.

مژگان جمشیدی در حال قرائت پیام خانم دکتر ابتکار - شامگاه 21 شهریور 1392

باسمه تعالی


متن پیام دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست

به کوهنوردان و طبیعت دوستان حامی کوه شاه کرمان

 


    حرکت‌های مدنی و نهادهای غیردولتی قوه محرکه و عامل انگیزش جوامع به شمار می آیند. در موضوعات مهم توسعه مانند محیط‌زیست نیز که مشارکت مردم راهگشا و تعیین کننده است، نقش این نهادها بسیار ارزشمند بوده و کارآمدی به سزایی دارد. مطلع شدم که قرار است روز 21 شهریور ماه، جمعی از دلسوزان طبیعت در واکنش به تخریب های صورت گرفته در عرصه های طبیعی و ارتفاعات کوه شاه کرمان (بافت)، اجتماع و نگرانی خود را نسبت به معدن کاوی و جاده سازی در ارتفاعات بیش از 3000 متری پنجمین قله بلند ایران و ریشه کنی درختان ممنوع القطع منطقه در همنوایی با مردم محلی اعلام دارند. ناگفته پیداست که امروز هیچ یک از ایرانیان عاشق و نگران طبیعت و محیط زیست مخالفتی با توسعه ندارند اما آنچه در سال های اخیر در جریان طرح های اجرایی و عمرانی در محاق قرار گرفت فقدان نگرش توسعه پایدار و عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی در اجرای طرح ها بود. اکنون امید است در دولت تدبیر و امید و با رویکردی که رییس جمهور محترم به مقوله محیط زیست در برنامه هایشان داشتند، توسعه کشور به تدریج در مسیر پایداری قدم بردارد، اگرچه کار در این عرصه با توجه به کاستی ها و تخریب های صورت گرفته بسیار سخت و دشوار است و به راحتی امکان پذیر نیست.
    البته آنچه در این افق راهگشا خواهد بود مشارکت متخصصان، صاحبنظران و تشکل های زیست محیطی و اتخاذ راهبردهای اساسی و عملی برای تحقق توسعه پایدار در کشور است. در این میان تشکل های زیست محیطی و رسانه ها بیش از هر زمان دیگری می توانند در جهت اطلاع رسانی سازنده و ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به محیط زیست، نقش آفرین باشند تا در آینده نزدیک شاهد روزی باشیم که مطالبات زیست محیطی به مطالبات عمومی جامعه تبدیل شود.
    امیدوارم با عزم و جدیت شما فعالان محیط زیست و نیت خیر و قانون مدارانه شما عزیزان بتوانیم گام هایی اساسی برای حفظ طبیعت کشورمان برداریم.
    سازمان حفاظت محیط زیست دست همه شما دیده بانان طبیعت ایران را به گرمی می فشارد و از ارائه راهکارهای اساسی برای تحقق توسعه پایدار استقبال میکند.
   برای همگی شما آرزوی توفیق و سلامت و تلاش هرچه بیشتر دارم.

                                                                                      معصومه ابتکار
                                                                                   21 شهریور 1392

 

نظر مخالف اداره کل محیط زیست استان!

      برای مطالعه بیشتر:

    - اینک کوه شاه؛ پهنه‌ی بی قانونی!

    - نماینده مردم بافت در مجلس شورای اسلامی: به هر قیمتی نمی توان معدن کوه شاه را استخراج کرد/ به نظر این همه آدم احترام بگذارید

    - گزارش تصویری سبزپرس از تجمع مردمی در بارگاه کوه شاه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ثمین عرب زاده IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    287 4
    مبارک باد این پیروزی های پی در پی ...
    • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      137 1
      خوش به حال مردم کرمان. ای کاش مردم گیلان زمین هم یه روز کنار زرجوب و گوهر رود جمع میشدن و اعتراضشون رو به ریخته شدن فاضلاب های منازل و بیمارستان ها به مسئولین نشون میدادن. حیف از این دوتا رودخونه که رشت رو در آغوش گرفته . . . حیف . . .
    • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      6 109
      تبریک، به امید روزی که کارکردن تعطیل شود و مفت خوری در سراسر کشور رایج شود.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      39 0
      ای بی نام دوم! بهتره یه نگاهی به جنگل گلستان بندازی تا بفهمی چیزی که اسمشو میزاری کار، همه چیز رو نابود کرده!
    • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      26 2
      فقط حواستون باشه طوری افراط نکنید که مساله محیط زیست هم امنیتی بشه. اونوقت به ضرر دوستداران واقعی محیط زیست میشه.
    • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      23 0
      با بي نام موافقم . مثل مساله حقوق زنان كه امنيتي شد و كلا به ... رفت !
    • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
      1 15
      هميشه اين افراط و تفريط هاست كه ما رو از دنيا عقب نگه داشته، بعضي وقت ها به اسم معدن ميايم طبيعت و خراب ميكنيم و بهضي وقت ها به اسم طبيعت ميايم سرمايه و فرصت بزرگي به نام معدن رو خراب ميكنيم! كاش يه روزي برسه به جاي اين حركات احساسي، كار را بسپاريم به اونايي كه كارشناس و خبره فن هستن و به تصميماتشون احترام بزاريم.
  • شين نون A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    161 5
    به اميد روزي كه شايسته ايران و نام ايراني باشيم
    • بی نام A1 ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      112 8
      روحانی مچکرررریم
  • ميرانوش A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    116 4
    سومين پيروزي سبز در اين سال از سبز به بار نشسته مباركمان باشد
    • رضا A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      85 7
      البته شاید هم بشه گفت: این پنجمین پیروزی ما در سال 1392 است! اول: کاری کردیم تا حسن روحانی به ساختمان پاستور راه یابد دوم: کاری کردیم که حسن روحانی، معصومه ابتکار را به ساختمان پردیسان بفرستد! و البته سه رویدادی هم که شما اشاره کردید که می شود پنج پیروزی در کمتر از شش ماه!
    • بی نام A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      14 63
      اقا رضا میشه درباره پیروزی دوم یکم بیشتر توضیح بدید؟!!مثلا چکار کردید که حسن روحانی مجبور شد معصومه ابتکار رو به ساختمان پردیسان بفرستد؟!تجمع کردید؟تحصن کردید؟نامه ای به اقای روحانی نوشتید؟تهدیدش کردید؟تشویقش کردید؟لطفا منظورتون از"کاری کردیم"رو یکم واضحتر بگید تا ما هم متوجه زحمات شما در انتخاب شایسته خانم ابتکار بشیم!!
    • کمال مبتدایی IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      47 4
      نظر من به نظر آقا رضا نزدیک تر است. زیرا می دانم که هم فعالان محیط زیست نامه نوشتند به آقای روحانی و هم یک نظرسنجی راه انداختند و در بین کاندیداهای مطرح، اعلام کردند که خانم ابتکار بیشتر از همه رای آورده است.
  • علی اصغر A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    57 3
    خدایا از این همه لطف و مرحمت به مردم ایران سپاسگزاریم .شاید تا یکی دو سال پیش چنین دستاوردهایی مانند رویا بود ولی امروز میبینیم که طرفداران محیط زیست واقعا چه میکنند .
    • نواب A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      1 0
      به امید تعطیلی کامل معدن کوه شاه ازطرف دوسداران طبیعت باغفخرو
  • مسعود كرامتي A1 ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    48 2
    مبارك ها باشه عكس هاي سبزپرس خيلي خوبه
  • پرهام IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    52 2
    من به تمام دوستداران محیط زیست این پیروزی رو تبریک و شاد باش عرض می کنم و به دوستانی که شرکت کردن یه خسته نباشید واقعی می گم خدا قوت دوستان ....
  • سهيل A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    44 2
    زنده باد هموطنان عزيزي كه براي نجات كوه شاه چنين حماسه اي آفريدند. هميشه خوش خبر باشيد استاد درويش عزيز.
  • امین GB ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    30 2
    به تمام دوستداران محیط زیست ،تبریک میگم ،نباید زیاده خواهیهای یک عده قلیل باعث از بین رفتن منابع تجدید ناپذیر ،جنگلها و آبهای زیرزمینی و منابع خداددادی این مملکت شود.
    • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      28 2
      واقعن همینطوره که شما میگی. از معدن که به قولی ارث پدری کسی هم نیست تنها چند نفر سود هنگفتی میبرن ولی ضرر و زیان آن برای یک کشور و مردمشه که شاید همیشگی باشه
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    27 3
    مثل اینکه تو کرمان گشت ارشاد فعال نیست هورا!!
  • محسن IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    24 1
    واقعادست تك تك اين طبيعت دوستان و حاميان كوه شاه درد نكنه
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    6 76
    فکر نکنم کندن 4 تا کوه آسیبی به محیط زیست برسونه. مردم ما چقدر بیکار شدند که به چه چیزهای بند میکنندا
    • بی نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      23 2
      شما احمدی نژادی نیستی احیانا چون احمدی نژاد هم میگفت محیط زیسا اصلا یعنی چی ؟
    • کوشا IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      5 20
      من از طرفداران پر و پا قرص آقای روحانی بوده و هستم و خودم رو یک اصلاح طلب میدونم ولی خانوم ابتکار! اون موقعی که دریاچه‌ی تار دماوند رو به یکی از اعضای خانواده آقای هاشمی سپردید هم نگران محیط زیست بودید؟ ما دماوندی‌ها اون موقع شاهد ملک شدن بزرگ‌ترین دریاچه‌ی طبیعی آب شیرین بودیم و آقایون رو میدیدیم که با هلی کوپتر به دریاچه می‌اومدن و هیچ کس رو به محوطه‌ی زیباش راه نمیدادن... البته خوشبختانه اون زمان مجبور به عقب‌نشینی شدید ولی امیدوارم دیگه این اقدامات تکرار نشه... البته این رو بگم تو زمان آقای احمدی‌نژاد تمام کوه‌ها رو تیغه کشیدن. بسیاری از مناطق زیبای دماوند رو با زمین‌خواری و ... از مردم گرفتن و کلاً زمان دولت‌های نهم و دهم اوضاع محیط زیست خیلی بد بود.
  • علی اصغر A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    30 2
    جناب درویش نمیدونم این مطلبو میخونین یا نه . روزی که چندین سال پیش با یک کج سلیقگی صرف تنگ براق که به راستی میتوان انجا را جز 5 مکان فوق العاده زیبای ایران به شمار اورد به حریمش تجاوز کردن و شروع به ساختن یک سد بد هیبت انهم توسط چینیهای ابن الوقت نمودن چرا از هیچ کس یا نهاد مردم مدار صدایی در نیامد ؟استاد درویش اگر به تنگ براق سفر کرده باشین (که احتمالش زیاد است ) حتما حرف من را تایید میکنین . جنگل و ابشار و کوه و دشت این بهشت پنهان برای مردم اقلید یک موهبت الهی بود که متاسفانه اینگونه شد .
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    30 1
    لطفا در مورد رودخونه کارون هم بنویسید.بزرگترین رودخانه کشور تبدیل به بزرگترین فاضلاب کشور شده از بس که از سرچشمه هاش آب رو به استانهای دیگه بردن و فاظلاب صنعتی توش ریختن
  • رفسنجان IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    31 1
    من در این همایش شرکت کردم واقعا دست همه درد نکنه گل کاشتند از زحمات برادران غفوریان و اقای زندی و بقیه عزیزان تشکر میکنم و این پیروزی را تبریک میگم به همه
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    22 2
    نمیدونم این به وزارت صنایع و معادن مربوطه یا جای دیگه؟ ولی برای معادنی که فعال هستند باید قانونی وضع بشه که هم درصدی از درآمد معدن رو برای آبادانی مناطق اطراف معدن هزینه کنن و هم در اطراف معدن یا مسیرهای منتهی به آن متناسب با جغرافیای منطقه در احیاء و نگهداری محیط زیست کوشش کنن (برای نمونه درختکاری که در مناطق بیابانی برای جلوگیری از بیابانزایی بسیار موثره)
  • مهدی از قزوین A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    5 0
    دوست دران محیط زیست یک نگاهی هم به وضعیت آلودگی که توسط نیروگاه شهید رجایی قزوین به دلیل استفاده از نفت مازوت به جای گاز طبیعی در حال وقوع است داشته باشند. اگر از کنار این نیروگاه در اتوبان قزوین تهران عبور کنید سایه سنگین و خرمایی رنگ گازهای خروجی ( دی اکسید نیتروژن و ...) از این نیروگاه را به وضوح بر سر خود احساس کرده و به چشم خواهید دید
  • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    6 0
    ايراني از اول تاريخ يكتا پرست بوده است و از الودن آب و زمين و خاك خود داري ميكرده است . اين سنت پسنديده را به فرزندان خود آموزش دهيم .
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    9 0
    نامرد چینی ها به کوه های ما هم رحم نمی کنند حالا هی بگوییم مرگ بر امریکا
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    15 1
    درویش مچکریم (:
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      13 2
      ابتكار مچكريم
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      13 6
      روحاني مچكريم
  • کرمانی A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    17 1
    درود بر مرد بزرگ آقای درویش - یاد کامنت یک ماه قبلم روی مطلب مربوط به زنجان افتادم - واقعا از پیگیریتان ممنونیم.: کاش یکی هم برای نگین کویر کوه شاه با ارتفاع 4325 متر از سطح دریا در شهرستان بافت استان کرمان قدم جلو می گذاشت - که با بی تدبیری مسئولین غرش بلدوزر ها در ارتفاع 4000 متری در منطقه حفاظت شده بی نظیر به بهانه معدن آهن به صدا در آمده
    • محمد درویش IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      9 0
      درود بر شما. وظیفه بود. خوشحالم که توانسته ام در این پیروزی شریک باشم. امید که طبیعت دوستان منطقه تا آخر مطالبات خویش را با دقت و جدیت پیگیری کنند.
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    4 14
    آقا اين محيط زيست ايران رو ولش كن، تو مملكت ما حفاظت از محيط زيست كيلو چنده؟ خانه از پاي بست ويران است
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    12 1
    در زمان اقای خاتمی محیط زیست حق وتو داشت.یعنی اگر طرحی را رد می کرد امکان اجرای ان به همان صورت نبود.چرا با وجود مخالفت محیط زیست کرمان این طرح اجرایی شده است؟ چرا محیط زیست از مجریان به دستگاه های قضایی شکایت نکرده است؟ چرا اهامی روستاهای نامبرده خودشان در قوه قضائیه طرح دعوا نکرده اند؟ ایا دادستان کرمان و کشور نباید برای ستاندن داد محیط زیست بی زبان وارد گود شود؟ ایا عدالت فقط برای انسان هاست؟ برای حیوان ها و درختان و گیاهان نیست؟
  • کوههشاهیان A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    15 1
    سلام همایش فوق العاده بود.
  • کوههشاهیان A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    13 2
    پیام شرکت‌کنندگان: به نام خالق هستی ما دلسوختگان این دیار با توجه به نص صریح اصل 50 قانون اساسی مبنی بر ممنوعیت هرگونه فعالیت مغایر با هنجارهای زیست محیطی، واگذاری بخشی از ارتفاعات کوه شاه را برای حفاری معدن سنگ آهن محکوم کرده و امیدواریم با توجه به آثار فاجعه بار تخریب وسیع مراتع، چشمه سارها و آلودگی آب شرب و کشاورزی حدود 7هزار نفر مردم روستاهای منطقه و نابودی 40 هزار اصله درخت گردوی شناسنامه دار، از ادامه ی کار معدن و بروز فاجعه ای زیست محیطی جلوگیری و طبیعت این دیار را از نابودی نجات دهیم. خداوند در سوره ی نبا می فرماید: والجبال اوتادا (همانا کوه ها، زمین را از فروپاشی نگاه داشته اند) آیا خداوند آنان که با نابودی کوه ها کلام الهی را به سخره می گیرند، نصرت خواهد بخشید؟ بی شک هرگز!
  • ihnd IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    12 7
    (توپ تانک فشفشه/معدنچی باید گم بشه!؟) آخه معدنچی چه گناهی داره.کارشون درست بود که اعتراض کردند اما به معدنچی و کارگرای معدن چرا توهین میکنند.شعارشون غلط بوده...
  • مظفر IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    13 1
    دمتون گرم
  • دوستدار محیط زیست A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    17 1
    امیدوارم یه روز نوبت به مراتع و جنگلهای زیبای شمال کشور که هر روز از سطح اونا کم می شه هم بر سه کلاردشت زیبا رو ببینید که در میان جنگلهای بکر و در مناطق غیر قابل دسترس ویلاهای آنچنانی در حال احداث هستند.
  • حسن شماعي زاده A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    13 2
    ما مي توانيم !
  • کاوه IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    7 4
    " فریاد زدند: توپ، تانک فشفشه؛ معدنچی باید گم بشه !!!!" در نجات حفظ و نگهداری طبیعت هیچ شک و شبه‌ای وجود ندارد اما توهین به قشری که در اعماق زمین جان خود را کف دست گذاشته و از وابستگی کشور به نفت می‌کاهند این شعار زننده است . معدن‌چی کارگری است که مطابق قانون کار باید تابع کارفرمای خود باشد واقعا باید حواسمان باشد برای جلوگیری کردن و مبارزه با چیزی به اقشار زحمتکش و اصولا دیگران توهین نکنیم همین ماشین‌هایی که سوار شده‌اید و هزاران وسیله فلزی و ... که در روز استفاده می‌کنید حاصل زحمات این قشر است.
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    6 0
    ولی باید مواظب بود دچار افراط و تفریط نشیم. بهره راهی برای برداشت آهن به شیوه ای که مضرات زیست محیطی کمتری داشته باشد پیدا کنیم
  • اهوازی IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    11 0
    تبریک میگم میشه راهنماییم کنید چکار کنیم کارون هم نجات پیدا کند ( از شوری و استفاده بی رویه و دزدیده شدن آب سرچشمه آن)
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    8 2
    این مسایل نباید سیاسی بشه فقط که کارپیچیده میشه
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    8 0
    درود
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    9 0
    به امید نجات محیط زیست و طبیعت ایران از دست چپاولگران.
  • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    0 1
    امیدوارم حداقل این حرکتها با تندروی همراه نشود. عزیزان طرفدار محیط زیست همانطور که انتظار دارید کسانی که کاری تجاری انجام می دهند جوانب محیط زیستی را رعایت کنند، امیدوارم طرفداران محترم محیط زیست هم توجه داشته باشند که بیکاری در این مملکت به اوج رسیده و انسان بیکار که در تامین هزینه های خانواده اش مشکل دارد نمی تواند به بقای محیط زیست فکر کنند.پس لطفا شما هم جوانب زیست هموطنان خود را در نظر بگیرید. در ضمن توقع از این جامعه بالاتر از آن است که به هموطن خود بگوید "معدنچی باید گم بشه". امان از افراط جناب آقای درویش!
    • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
      0 0
      جناب بی نام آیا معنی خام فروشی را میدانی
  • مهرداد FR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    5 0
    با متوقف کردن معدن کوه شاه ، یک آقازاده ناراضی شد و میلیونها نفر راضی ۰
  • شهروند قمي A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    4 0
    احسنت به اين مردم آگاه. خوشحالم كه آگاهيهاي مردم ما و حساسيتشان نسبت به حفظ محيط زيست افزايش يافته است. كاش دوستداران محيط زيست براي ميانكاله و پريشان و تالاب انزلي و جنگلهاي شمال كه برخي جاهايش محل تخليه زباله شده است هم تجمع مي كردند. انتخاب خانم ابتكار به رياست محيط زيست را نيز به فال نيك مي گيريم. اميدوارم در دوره ايشان از تخريب محيط زيست جلوگيري بشه.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    0 4
    محیط جای شعار توپ تانک فشفشه شده دیگه؟؟؟ با افراط گند همه چیز رو در میارن.
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      2 0
      مچکرررررررررررررریم که محمود رفت
  • بی نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    4 0
    مرد واقعی یعنی خانم ابتکار ای ول
  • محمد A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    4 0
    سلام همه ما کرمانی ها را پذیرا باشید. امیدوارم هیچ جای ایران شاهد تخریب طبیعت نباشیم
  • علیرضا A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام جلوگیری از تخریب طبیعت کار بسیار منطقی و خوبیه ، همچنین جلوگیری از انجام کارعمرانی و معدنی به نظر بنده ترمزی برای پیشرفت صنعت و آبادانی ایرانه . کاش مسئولین با برنامه تر رفتار می کردن تا اگر اشخاص حقیقی یا حقوقی در جایی جهت عمران مملکت یا منافع شخصی باعث تخریب محیط زیست میشدند مکلف به ایجاد محیطهای طبیعی مثلا کاشت درخت و ... مگشتند تا هم چرخ صنعت پایدار تر و شکوفا تر میشد و هم محیط زیست زیبای ایران عزیز حفظ می شد . نه اینکه یک مسئول اداره صنعت و معدن بی برنامه مجوزی صادر و یک مسئول اداره محیط زیست احساسی یک مجوزی رو باطل کنه . تو کشورهای دیگه اینجوری با یک مسئله برخورد میشه !!!!!!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    2 0
    باصدایی بغض گونه باخود سخن میگویم ومینویسم تا چندی بخوانند دروووود بر انهایی که به حمایت کوه شاه برخاستند.درووووود این رع هم بدانید که در ابتدای فعالیت این معدن لعنتی.شخصی از همان روستا که دلسوز مردم بود،حکم ابطال وتوقف کار ان معدن را گرفت. اما اقازاده ها زورشان بیشتر بودوهنوز که هنوز است.فعالیت خودرا ادامه میدهند. وادامه خواهد داشت...وصدای ناله های مردم را کسی نخواهد شنید
  • مهدی A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 1
    سلام امیدوارم که تلاشها به نتیجه برسه متاسفم که چند سال اخیر برنامه ریزی جایگاه خودشو از دست داده و مسئولین هم با هاش آشنا نیستن اگه برای چنین پروژه عظیمی سلسله مراتب و برنامه ریزی طی شده بود مطمئنا ما الان غصه خوار نبودیم چون قانونا این کار ممنوعه و در ابتدا اداراتی مانند آب منطقه ای ، محیط زیست ، منابع طبیعی و ... با این پروژه مخالفت می کردن و ثروت ملی به باد نمی رفت . در ضمن دوستان عزیز راه حل بیکاری خودکشی نیست این کار نوعی خودکشیه جمعیه به اسم اشتغال . راههای زیادی برای اشتغال پایدار هست که هیچ کدومش خام فروشی نیست
  • محمد حمز ای IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    1 4
    با سلام خدمت همه من محمد حمزه ای هستم به خدا روزی که این معدن را اکتشاف کردم فقط فکر اشتغال جوانانی مثل خودم بودم ولی حیف که قدر نمیدانید اگر مسولانفکر شما هستند چرا اشتغال زایی نمیکنند چرا عقب ماندگی بافت را جبران نمیکنند چرا های بی جواب زیاد است شما با دقت بررسی کنید کدام کار اقتصادی و صنعتیتخریب ندارد مگه اورانیومه که رو در خت وانسان اثر بگذارد باید عقب مانده و مشهور باشیم .
  • امیر آسمانی US ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    0 0
    من که درجریان کامل این ماجرا بودم به نوبه خودم از همه عزیزانی که دراین ماجرا طبیعت ومردم منظقه را نجات دادند بویژه آقایان غفوریان و زندی و تمامی دست اندر کاران کمیته نجات کوه شاه سپاسگزاری میکنم