وزیر بهداشت یکی دیگر از معاونان خود را هم تغییر داد. با حکم سیدحسن هاشمی، دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وزیر بهداشت پیش از این معاون بهداشتی و همچنین رییس سازمان غذا و دارو را هم تغییر داده بود. نکته اینکه پیش از تغییر معاون آموزشی، چند رییس و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی از جمله تهران و شهید بهشتی در هفته گذشته تغییر کردند. 

پیش از ضیایی، دکتر بهرام عین اللهی، معاون آموزشی وزارت بهداشت بود. او در زمان کامران باقری لنکرانی در دولت نهم در این سمت قرار داشت و پس از برکناری مرضیه وحید دستجردی از وزارت بهداشت، با حکم طریقت منفرد دوباره معاون آموزشی وزارت بهداشت شد.

اما قاضی زاده هاشمی در حکم ضیایی چنین نوشته است: 

جناب آقای دکترسید امیر محسن ضیایی

استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی

سلام علیکم؛

تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآمد و جامعه نگر رویکرد راهبردی برای حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و پایداری آن است.

با توجه به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تعیین می شوید تا با استفاده از ظرفیت اعضای محترم هیأت علمی دانشگاهها، انجمن های علمی و تخصصی و قطب های علمی نسبت به توسعه و تحول آموزش علوم پزشکی به صورت هدفمند، جامعه نگر و متناسب با نیاز سطوح نظام سلامت در مناطق مختلف کشور بر اساس آمایش سرزمین و با کیفیتی در تراز جهانی، تقویت مرکز سنجش آموزش پزشکی و استفاده از روشهای روزآمد، ساماندهی بورسها و فرصتهای تحصیلی بر اساس نیاز نظام سلامت و تلاش در جهت تکریم جایگاه و مشارکت جدی اعضای محترم هیأت علمی اقدام نمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال در انجام شایسته وظایف با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در جهت خدمت و ارتقاء سلامت ملت شریف ایران موفق باشید.

دکتر سید حسن هاشمی

وزیر

گفتنی است ضیایی تحصیل کرده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ارولوژیست است. او دوره فلوشیپ اندویورولوژی را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دوره مینی فلوشیپ یورولاپاروسکوپی -دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا گذرانده است. 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمناني IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    1 15
    هاشمي اولين وزير تعويضيه دولت روحانيه
  • دکتر آرمان A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    11 2
    دست وزیر درد نکند،ایشان خوب میداند چه کسانی برای این سمت بهترند.علم و دانش در این زمینه حرف اول را می زند.
  • بی نام IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    17 3
    بسیار عالی هست تاریکی هایی که در دوران طریقت در وزارت بهداشت ایجاد شده بود یکی یکی در حال رفع شدنه وزارت بهداشت با وجود طریقت به خرابه ای تبدیل شده بود
    • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      12 2
      همه کارای طریقت بی حساب و کتاب بود شما نگاه کنید هر روز یک خبر خوب دارویی داره میاد و هاشمی واقعا داره خوب کار میکنه در حالی که طریقت میومد تو تلویزیون در مورد خواص پیاز صحبت میکرد...
  • تینا EU ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    3 7
    اتفاقا از انتصابات اقای دکتر هاشمی مشخص است که قرار نیست در این وزارتخانه تغییری بوجود اید.همان افراد حاضر در دوره لنکرانی ودستجردی .باز هم اینده تاریک پزشکان عمومی و حتی متخصص.
  • رضا IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    7 5
    درود بر اصلاحات
  • بی نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    به نظر من انتخاب آقای ضیایی برای معاون آموزشی بسیار عالی می باشد