واحد مرکزی خبر:

رجب طیب اردوغان ، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد در صورتی که حزبش (حزب عدالت و توسعه) از وی درخواست کند ، نامزد سمت ریاست جمهوری در سال آینده می شود.

براساس قوانین حزب حاکم (حزب عدالت و توسعه) ، رجب طیب اردوغان پس از انتخابات پارلمانی 2015 نمی تواند بار دیگر به عنوان نخست وزیر انتخاب شود.
گفته می شود اردوغان با تقویت نقش ریاست جمهوری در دستگاه اجرایی موافق است اما هنوز طرح های وی در زمینه تغییر قانون اساسی به نتیجه نرسیده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از آنکارا ، نخست وزیر ترکیه شامگاه پنجشنبه در شبکه تلویزیونی هابِر گفت هنوز تصمیمی قطعی در این باره نگرفته است و به محض اتخاذ این تصمیم ، حتما آن را اعلام خواهد کرد.»
وی افزود : « ما سیستمی داریم که مبتنی بر رایزنی است. در حال حاضر مهمترین بخش این رایزنی حزب است و هر چه حزبم در مورد من بخواهد و هر مسئولیتی که به من واگذار کند ، تلاش می کنم همان کار را انجام دهم.»
اردوغان و عبدالله گل ، رئیس جمهور ترکیه که هر دو از هم پیمانان دیرین هستند ، در تاسیس حزب توسعه و عدالت در سال 2001 شرکت داشتند. با این حال ، از یک سال پیش تنش هایی در روابط آنها دیده شده است ، به ویژه در مورد شیوه رفتار با تظاهرکنندگان ضد دولتی که تابستان گذشته در استانبول و آنکارا روی داد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    18 15
    القاعده و طالبان اینا خیلی بت رای میدن.
  • حامد IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    8 8
    آفای اردوغان افندی در مقام نخست وزیری که اینقدر از تروریست ها و اخوانی ها حمایت کرده خدا میدونه اگه رئیس جمهور بشه چیکار میکنه. واقعا هم القاعده و بنیادگراها طرفدار این نوعثمانی تازه به دوران رسیده هستند.
  • حمید IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    22 5
    فکر کنم با اومدن اردوغان دوره جدید امپراطوری عثمانی با حمایت و همراهی تروریست های القاعده بوجود بیاد. بیچاره مردم ترکیه که اردوغان رو باید بازم تحمل کنن
  • راد US ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    22 6
    به به ... چقدر هم اوضاع ترکیه و حقوق بشر در زمان این آقا خوب بوده که حالا بیاد رئیس جمهور بشه دیگه بهتر از بهتر میشه!!!!!
  • بی نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    9 3
    پایان القاعده ارزوی هر ازادی خواهی هست.