ایسنا نوشت:

 نخست وزیر ترکیه، علی رغم تلاش‌های رئیس جمهوری سوریه برای نابودی تسلیحات شیمیایی این کشور،‌ گفت که اسد دیگر یک شخصیت سیاسی نیست، بلکه یک "تروریست" است.

به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه بار دیگر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را هدف انتقاد شدید خود قرار داده و با طرح این ادعا که اسد صدها شهروند سوری را به قتل رسانده است، عنوان "تروریست" را به او اطلاق کرد.

اردوغان پس از دیدار با پراناب مخرجی، رئیس جمهوری هند به خبرنگاران گفت که در سوریه تروریسم دولتی وجود دارد و اینکه دیگر بشار اسد را یک تروریست محسوب می‌کند.

اردوغان عنوان کرد: من درک نمی‌کنم که چرا برخی در رسانه‌های ترکیه از این تروریسم دولتی دفاع می‌کنند.

بشار اسد در مصاحبه با دو شبکه تلویزیونی ترکیه هشدار داده بود که ترکیه "بهای سنگینی" برای حمایت از شورشیان جهت سرنگونی رژیمش خواهد پرداخت.

در همین حال اردوغان این بار از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل قدردانی از اقدام فوری سوریه برای نابودی زرادخانه‌ شیمیایی‌اش انتقاد کرد.

وی در این خصوص گفت: ما همه انسانیم. چگونه می‌توان از رفتار فردی که بسیاری را به قتل رسانده است تقدیر کرد. من نمی‌توانم تصور کنم که کسی از این رفتار تقدیر کند. من فکر نمی‌کنم کری چنین اظهار نظری کرده باشد، اما اگر واقعا اینچنین گفته است، گفته‌های خودش را نقض می‌کند.

جان کری در کنار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اندونزی، به خبرنگاران گفت که روند نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه توسط متخصصان سازمان ملل در زمان مقرر آغاز شده و اینکه آنها از همکاری روسیه و به طور مشخص سوریه در این زمینه قدردانی می‌کنند.

کری گفته بود که اقدام فوری برای نابودی تسلیحات شیمیایی نشان دهنده اعتبار بشار اسد است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    66 16
    اردوغان . نتنياهو چقدر شبيه هم هستند هم رفتار و گفترشون هم اين كه و با هم سنگ روي يخ ميشن
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    55 15
    اردوغان به خاطر اینکه عضو اتحادیه ی اروپا بشه همه جور ذلتی رو قبول می کنه اما اونا دورش می زنند .
  • حمید IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    43 12
    مثلن شما که کمک کردی تروریست ها در سوریه آدمکشی کنن شما انسانی تو ارزوی سلطان سلیم شدنو انشالا با بقیه اعضای حزبت به گور میبری
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    18 43
    هر وقت قسمت نظرات سایت هایی مثل خبر آنلاین رو میخونم به افرادی که نظرها رو سانسور میکنند فکر میکنم. واقعاً شماها چه آدمای بدبختی هستید. یه تار موی اردوغان از صد تا مثل شما ها شریف تره
    • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      21 11
      خود ترك ها با اردوغان مشكل دارند و اگر الان بخواد راي بياره 18 رصد را به زور مياره
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    18 10
    از کی تا حالا کری شده ترازوی عدل که حالا از هرکی راضی باشه اون مورد تاییده . اینا همیشه چشمشونا به جنایات رژیم جعلی اسرائیل بستند واردوغان بدبخت هم تازگیا نابینا شده ومثل عربهای مرتجع منطقه شده واسد را هدف قرار داده
  • عباس IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    7 5
    سلام ،اردوغان فکر می کند خودش آخر حیله گری وسیاست است حالا که رودست خورده باز نمایشهای انسان دوستانه وبشردوستانه خودش را شروع کرده است.آقای اردوغان کشتن وخوردن قلب یک سرباز وظیفه سوری جنایت نیست؟آتش زدن دو انسان بیگناه کرد جنایت نیست؟آیا اعدام های علنی مردم کوچه وبازاردر میادین شهرهای سوریه که برای ایجاد رعب وحشت در دل مردم عادی انجام می شودجنایت نیست؟آیا در اختیار گذاشتن مواد و سلاحهای شیمیایی دردست تروریستهای مخالف جهت استفاده برای کشتن مردم وزنان وکودکان بیگناه جنایت نیست؟آیا بمب گذاری در بین مردم کوچه وبازار ودر مساجدبرای کشتن نماز گزاران جنایت نیست؟شما از کشتن مردم خودت شرم نمی کنی چه برسد کشتن مردم بیگناه سایر کشورها.فکر می کنم کلمه جنایت از اینکه از زبان شما جاری شود شرم دارد.
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      3 5
      احسنت ..
    • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      2 4
      درود بر شما که به بهترین روش حقیقت را گفتید. من تعجب میکنم اونی که منفی داده به چیه این نوشته منفی داده؟ یعنی جنایت و ترور و وحشی بازی دراوردن جای دفاع داره ؟!!!
  • jokar DK ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 3
    این عصبانیت اردوغان بیشتر بدلیل از دست رفتن رویای سقوط اسد هست حالاکه جنگ هم از سر سوریه دور شده و احتمال صلح و راهکار سیاسی قوت گرفته بزگترین متضرر دولت ترکیه است که با سیاستهای شتابزده و خصمانه و فرصت طلبانه تمام اروزهای خودرا از دسترفته میبیند و اینده ای تاریک در انتظار این دولت درروابط با همسایه اش خواهد داشت! راستی اگر صلحی برقرار بشه تکلیف هزاران تروریست تکفیری خارجی چه خواهد شد ؟