ایسنا نوشت:

طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر توقف ارائه پهنای باند به شرکت مخابرات مطرح شد که شرکت ارتباطات زیرساخت این موضوع را به طور کامل منتفی می‌داند.

مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد:‌ به هیچ عنوان این گونه نیست که ارائه خدمات به شرکت مخابرات متوقف شود اما تا زمانی که این شرکت بدهی خود به شرکت ارتباطات زیرساخت را پرداخت نکند امکان استفاده از ظرفیت‌های بیشتر برای این شرکت وجود نخواهد داشت و قرارداد جدیدی با مخابرات بسته نخواهد شد.

مهدی خدایی در عین حال خاطرنشان کرد: اکنون کاربرانی هستند که سرویس اینترنت خود را از شرکت مخابرات تامین می‌کنند و ما به احترام این افراد پهنای باندی که در اختیار شرکت مخابرات قرار می‌گیرد را قطع نکرده‌ایم اما اگر این شرکت بخواهد از این پس فعالیت‌های خود را گسترش دهد تا زمان پرداخت بدهی‌های قراردادهای قبلی دیگر قرارداد جدیدی با این شرکت امضا نخواهد شد و پهنای باند اضافه‌ای در اختیار این شرکت قرار نمی‌گیرد.

وی همچنین گفت: اگر ظرفیت‌های کشور را نگاه کنیم به این نکته می رسیم که حدود ۵۰ درصد ارائه اینترنت از سوی شرکت‌ها غیر از مخابرات صورت می گیرد، به عبارت دیگر حدود ۴۰ گیگابایت از اینترنت کشور در اختیار این شرکت‌ها قرار دارد و حال اگر پهنای باند توسط مخابرات هم ارائه نشود مشکلی در زمینه ارائه خدمات اینترنتی به کاربران ایجاد نخواهد شد.

مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در عین حال عنوان کرد: اکنون بیش از ۷۰۰ شرکت ISP و ۲۶۰ شرکت ISDP و ۱۱ شرکت PAP در کشور وجود دارند که خدمات اینترنتی ارائه می‌دهند و به همین دلیل کاربران برای تهیه اینترنت خود دچار هیچ مشکلی نخواهند شد.

وی در عین حال اظهار کرد: ما براساس تعاملی که با شرکت‌های مختلف و از جمله شرکت مخابرات داشته‌ایم به تمام تعهدات خود عمل کرده و اکنون انتظار داریم که این شرکت هم به تعهدات مالی خود عمل کند تا ما با تامین هزینه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت به شکل بهتری گام برداشته و خدمات مناسب تری به مردم ارائه کنیم.

خدایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: شرکت مخابرات ایران از سال ۸۶ بخش عمده‌ای از بدهی‌های خود را پرداخت نکرده و طی این سال‌ها در جلسات متعددی این موضوع به مدیران این شرکت مطرح شده اما متاسفانه اراده‌ای از سمت مخابرات وجود نداشته و پولی که از مردم گرفته شده است به جای پرداخت هزینه‌ها در حساب‌های بانکی نگه داشته شده است.

مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: شرکت مخابرات از تجهیزات مختلف زیرساختی استفاده می‌کند و نزدیک به ۲۳۰ STM1 یعنی حدود ۳۶ گیگابیت پهنای باند از شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گیرد اما با وجود بدهی‌های موجود هیچ‌گونه اختلالی از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت متوجه کاربران شرکت مخابرات نخواهد شد و به احترام این کاربران پهنای باندی که تاکنون در اختیار این شرکت قرار می‌گرفت از این پس نیز در اختیار مخابرات خواهد بود تا کاربران با مشکلی مواجه نشوند. اما با این وجود انتظار آن است که شرکت مخابرات ایران نیز نسبت به پرداخت سهم دولت که متعلق به مردم است اقدام کند.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام رسانه‌ها، پس از اعلام این موضوع از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ۷۵ میلیارد از بدهی ۴۵۰ میلیارد تومانی خود را پرداخت کرد.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =