وزنه برداری قهرمانی جهان/ قهرمانی روسها در غیاب کیانوش رستمی/ مدالی ارزشمند از کف ایران رفت

در یکی از دیدنی ترین شبهای رقابتهای جهانی وزنه برداری و در غیاب کیانوش رستمی از ایران، وزنه بردار روسیه بر سکوی نخست ایستاد.

محمدرضا آخوندی: وروتسواف لهستان، رقابتهای جهانی وزنه برداری که به نیمه خود می رسد، اندک اندک سیطره وزنه برداران شرق دور بر وزنه ها پایان می پذیرد و نوبت به وزنه برداران اروپایی می رسد که در اوزان سنگین تر خودی نشان دهند و زور بازویشان را به رخ حریفان بکشند. در ششمین شب از رقابتهای جهانی وزنه برداری نیز، همه وزنه برداران مطرح 85 کیلوگرمی دنیا به غیر از کیانوش رستمی در سنتینانتال هال شهر وروتسواف گرد هم آمدند تا رقابتی دیدنی را به نمایش بگذارند. در این روز به دلیل حضور «آدریان ژیه لینسکی» قهرمان همین دسته از لهستان و حضور وزنه برداران روس، بلغار و بلاروسی، سالن محل برگزاری مملو از تماشاگر شده بود و افرادی که در سالن حضور پیدا می کردند، کمتر فضایی را برای نشستن پیدا می کردند. در حین برگزاری این رقابت، حدود 3500 تماشاگر در سالن حاضر بودند که این رکوردی کم نظیر برای رقابتهای وزنه براری قهرمانی جهان محسوب می شود.

این رقابت نیز از ساعت 17 به وقت محلی آغاز شد و در پایان حرکات یکضرب، «آندری ریباکو» قهرمان دو دوره جهان در سالهای 2006 و 2007 و رکورددار یکضرب و مجموع دنیا و نایب قهرمان دو دوره المپیک با رکورد 179 کیلوگرم بر سکوی نخست ایستاد.

«ایوان مارکوف»، برادر کوچکتر «گئورگی مارکوف»(وزنه بردار بزرگ بلغاری) با رکورد 175 کیلوگرم دوم شد و «آپتی آئوخادوف»، نایب قهرمان المپیک لندن و قهرمان اروپا از روسیه با همین رکورد و وزن بدن بیشتر در مکان سوم ایستاد. در این مسابقه آدریان ژیه لینسکی لهستانی نیز با به روی سر بردن همین رکورد و وزن بدن بیشتر چهارم شد.

در دوضرب، وزنه هایی که ورزشکاران انتخاب و به روی سر بردند، تا حدود زیادی بر جدول تاثیر گذاشت. در پایان این حرکت نیز آئوخادف روس با بالای سر نگه داشتن وزنه 212 کیلوگرم به مدال طلا رسید. «آرتم اوکولوف» دیگر وزنه بردار روس با رکورد 209 کیلوگرم دوم شد و «یولمیس هرناندز» از کوبا با رکورد 208 کیلوگرم سوم شد.

بدین ترتیب در مجموع، آپتی آئوخادوف با رکورد مجموع 387 کیلوگرم قهرمان دسته 85 کیلوگرم دنیا شد، ایوان مارکوف با رکورد مجموع 381 کیلوگرم دوم شد و آرتم اوکولوف نیز با همین رکورد و وزن بدن بیشتر در مکان سوم جای گرفت.

شاید در این رقابت بسیار حساس، اهمیت وزن بدن مشخص شد، به طوریکه مارکوف بلغاری با وزن بدن 84 کیلو و 2 گرم، دو مدال نقره را از آن خودش کرد.

پس از پایان این رقابتها، حسرت حضور نداشتن کیانوش رستمی دوچندان شده بود، چراکه رستمی نیز با رکوردهای مجموع بیش از 380 کیلوگرم می توانست یکی از مدعیان مدال این وزن باشد. او که در سال 2011 قهرمان این وزن و در بازیهای لندن سوم شده بود، در این مسابقه مهم می توانست مدالهای ارزشمند دیگر به کارنامه افتخاراتش اضافه کند. این هم یکی دیگر از نتایج «لجاجت و کشمکش» اخیر در وزنه برداری ایران.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    مگه ورزش متولی نداره که به این قضیه اختلاف برای همیشه پایان بده و این رفیق بازی ها رو تموم کنه!!!!
    • سیب A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      25 0
      یادش به خیر ، دوره قبل کیانوش رستمی بعد از قهرمان شدن به رکورد دو ضرب جهان هم حمله کرد !!! رضازاده و باقری واقعا خسته نباشید . آبروی تیم ایرانو بردید.
    • رضایی A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      3 0
      به نظر میاد رضازاده هنوزم دربست حرفای مربی خودش کورش باقری رو اجرا میکنه و هیچ اهمیتی به احساسات 75 میلیون ایرانی نمیده . به نظرم رضازاده اگه میخواد یه کم از ابروی رفته رو برگردونه باید باقری رو اخراج کنه .
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    خدا رو شکر. امیدوارم این تیم دست خالی به تهران برگرده
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    125 2
    بزرگترین دشمن جامعه ما که همچون سرطانی خاموش در تمامی ابعاد اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی ، اخلاقی و . . . ورزشی و . . . رخنه کرده و نابود میسازد همین خودخواهی ها و جاه طلبی ها و دنیا پرستی و باند بازی ها و . . . در یک کلام "عدم پیروی از قانون" است .
  • میثم A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    87 5
    سلام ورزشکاران ما که در یک رشته قهرمان می شن استغفرا... خدا رو نیز بنده نیستا از اون طرف فدراسیون نا کار آمدی که فردی مسولیت اون رو بر عهده داره که فکر میکنه این همه مثل وزنه برداری می خواد رکورد بزنه هم زمان چندین مسئولیت رو بعهده داره ما مردم نیز مقصریم آخه یه ورزشکار چه به شورای شهر او باید تمام وقت در عرصه ورزش باشه
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    بهتره آقايان باقري و رضازاده بفهمن كه اين تيم ملي كشوره كه دستشون هست نه تيم شخصي. بدون توجه به خواسته مردم هر كاري دلشون ميخواست كردن.
  • مهدی IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    132 7
    آقای رضازاده با لجبازی و پنهان کاری ضربه بدی به وزنه برداری زده است. وزارت ورزش هم در دولت قبل و چه دولت فعلی هیچ اقدامی نمی کند. بازگشت وزنه برداران دوپینگی و نمایش ضعیف هیچ دردی را درمان نمی کند.
  • اصولی A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    واقعا خجالت آوره دفاع کردن از ورزشکارایی که به مربیاشون بی احترامی می کنن برا یه بارم شده اصولی عمل کنیم: ورزشکار حق کودتا علیه مربی رو نداره و الا سنگ رو سنگ بند نمی شه وزنه برداری رو مثل فوتبال نکنیم
    • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      29 2
      مربی با متولی و مسئول فرق داره ها ! شما کسی رو که بیش از 15 سال کنار این عزیزان بوده و به تا رسیدنشون به تیم ملی همراهشون بوده رو مربی نمی دونی و کسی رو که فقط مسئولیت تیم رو بر عهده اونه مربی می دونی؟
    • حقیقت IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      9 0
      آقای اصولی محترم این را بدان که قانون عصاره ای برگرفته از فرهنگ و تمدن وعرف و سنن یک جامعه است جهت برقراری عدالت وحفظ حرمتهاو شئون انسانی اگر قرارباشد قانونی انچنان اجرا شود که نتایج ذکر شده از ان حاصل نشود همان به که اجرانشود(توهینهای متعدد و حفظ نکردن حرمت قهرمانان کشور توسط اقای باقری)
  • محمد IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    ديگه وقت خداحافظي اقاي رضازاده و كوروش باقري رسيده . املاك رابينسون
  • بچه های باغیرت سبلان IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    79 8
    واقعا به عنوان یک شهروند اردبیلی ازکارهای ناپسند رضازاده درمورد حذف وزنه برداران مشهور همچون سلیمی ،رستمی،سعید علی حسینی عزیز،وغیره متاسفم وازوزیر محترم ورزش وجوانان میخواهم به مردم شریف ایران احترام گذاشته وایشان را عزل نمایندواقعا ازاین نتیجه لهستان سرافکنده شدیم چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • حامیان علی دایی IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    76 10
    جای سلیمی انوشیروانی رستمی واقعا خالیه واقعاخجالت داره آقای رضازاده وآقای باقری با این لج بازی مردم رادلگیر کردین
  • حامد A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    96 7
    این نتیجه ها لایق ایران نیست . برای ایران متاسفم که متولیان ورزشی بهتر از رضا زاده ندارد .
  • علی A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    50 6
    رضا زاده و باقری تيم ملی را با ملک شخصی اشتباه گرفتند و قهرمان های ملی را تباه کردند. اين کار بايد با تدبير حل می شد هم شان مربی حفظ می شد و هم ورزشکار را از دست نمی داديم. که رضازاده وقت اينکار ها را نداره تو دولت قبل که دنبال ريس جمهور بود اين دوره هم شورا شهر
  • پرویز A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    50 6
    اقای رضازاده شما نمیتوانید مثل نامجو اسطوره بمانید . تورا بخدا به سیاست بچسب دست از سر وزنه برداری بردار . و بزرگان وزنه بردارمارا خانه نشین نکن .
  • جمال IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    54 7
    خدايا اين رضازاده چي از جون مردم ميخاد
  • ali IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    44 6
    نمي دونم چي مي خواد به سره شهر تهران بياد با اين شوراي شهر ( آقاي زضا زاده ) اين آقا نمي تونه فدراسيون را جمع كنه . من متاسفم براي وزارت ورزش .
  • 555 IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    63 5
    رضازاده حیا کن تیم ملی را رهاکن... رضا زاده حیا کن ورزش رارهاکن..رضا زاده حیاکن شورای شهر رارهاکن...
  • مرجان A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    44 4
    استعفا/ استعفا
  • مازندراني IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    48 7
    وقتي بهدادسليمي كتك خورد فاتحه وزنه برداري خوانده شد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    54 7
    ديگه وقت خداحافظي اقاي رضازاده و كوروش باقري رسيده سریعاً اقدام شود !!!!!!مسولین ورزش
  • مهدی A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    7 2
    تا وقتی قرار باشه انقدر سطحی نگر باشیم و فقط نوک دماغمونو ببینیم همینه.نه باید بازیکن سالاری باشه نه این لج و لج بازی.خداروشکر این ورزش که صاحب نداره.خلایق هرچه لایق ...
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    7 2
    علیییییی دایی! علیییییی دایی!
  • behzad A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    4 17
    اونهایی که میگن کورش باقری باید بره هیچی از ورزش نفهمیدن.یادتون رفته همین کورش باقری بود که یک تیم پر از دوپینگ و نابود رو به اونجا رسوند.امثال کیانوش رستمی رو چه کسی به وزنه برداری آورد؟مگر غیر از این بود که او توسط باقری آمد و در المپیک مدال گرفت؟شما خودتان را بگذارید جای باقری و رضازاده،چند تا ورزشکار که هوا گرفتشون میان یه سری ادعا میکنند و هیچی رو ثابت نمیکنند و میخوان مربی عوض بشه؟کجای دنیا یک ورزشکار حق داره اینطور خواسته ای داشته باشه و اظهار نظر کنه.رستمی یادش نره که این باقری بود اون و از تو فلاکت و بدبختی درآورد. این تیم جوان هستش و باقری نشان داده توی پرورش قهرمان خبره هستش.پس باید باقری حفظ بشه و اردوها تا سال بعد ادامه داشته باشه
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    10 1
    مافیا حیا کن مملکتو رها کن
  • مهدی دهکردی A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    8 3
    خدائیش تیم وزنه برداری در حقش خیلی اجحاف شده بعد المپیک لندن تیم کشتی فرنگی و وزنه برداری به دلیل عدم توجه و حمایت مسئولین نابود شدند یکی به داد ورزش کشور برسه
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    9 1
    این تیم , تیم ملی ایران نیست بلکه تیم باقری و رضازاده هست که به اسم تیم ایران در مسابقات شرکت کرده اند
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    4 2
    کاری به مقصرش ندارم.ولی خدا کنه سایر رشته ها این طوری نشن مثل والیبال.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    3 4
    من کلا همه چی رو تقدیم می کنم به آقای رضا زاده
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    3 11
    اخه کاربران خبرآنلاین . تا کی میخواین درمورد وزنه برداری و کوروش باقری حرفای نا حق بزنید .
  • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    7 0
    کلا ورزشکارهایی که با سیاسیون قاطی شدند هم خودشون رو خراب کردند هم ورزش رو
  • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    9 0
    هیچ کجای دنیا این کارا رو نمی کنند بیشترین مدال المپیک رو کشتی فرنگی و وزنه برداری اورد انوقت همه ورزشکاراش به نو.عی دربدر شدند