طراحی نسل دوم هواپیمای مسافربری ایران140 با هدف صادرات

در کنار طرح کلان ساخت هواپیمای مسافربری 100 تا 150 نفره، ساخت هواپیماهای مسافربری 52 نفره نیز در حال پیگیری است و طراحی نسل دوم این هواپیما با هدف صادرات انجام شده است.

ایسنا نوشت:

رییس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از طراحی نسل دوم هواپیماهای ایران 140 با هدف صادرات خبر داد.

دکتر منوچهر منطقی با بیان این که در کنار طرح کلان ساخت هواپیمای مسافربری 100 تا 150 نفره، ساخت هواپیماهای مسافربری با 52 نفر سرنشین در صنایع هوایی کشور در حال پیگیری است اظهار داشت: در کنار ساخت هواپیمای ایران 140 که حدود شش فروند از آن در خطوط هوایی پرواز می‌کنند، طراحی نسل دوم این هواپیما با هدف صادرات انجام شده که قابلیت عرضه در بسیاری از بازار های بین‌الملل را خواهد داشت.

وی همچنین از ساخت نمونه های بیمارستانی و ترابری هواپیمای ایران 140 براساس اعلام نیاز بخش‌های مختلف خبر داد.

منطقی خاطرنشان کرد: از سال گذشته بازاریابی بین‌المللی هواپیماهای ایران 140 را به طور جدی آغاز کرده ایم که بسیار موفقیت آمیز بوده و تا به حال برای ساخت چندین فروند از این هواپیماها تفاهم نامه ها و قراردادهایی منعقد شده است.

صنایع هوایی کشور علاوه بر بحث طراحی و تولید هواپیما در زمینه ارتقای هواپیماهای موجود و تشکیل زنجیره تامین تجهیزات صنایع هوایی نیز طرح ها و فعالیتهای متنوعی دارد.

گفتنی است، هواپیمای ایران 140 از کلاس هواپیماهای توربوپراپ منطقه‌یی (RegionalTurboprop Aircraff) است که به هواپیماهای مسافربری کوچک با قابلیت حمل 35 تا 100 نفر مسافر از یک منطقه به منطقه ای دیگر اطلاق می‌شود که بر اساس بهترین کارایی (اقتصادی ، عملکرد) طراحی می شوند.هواپیماهای منطقه‌یی به دو گروه جت و توربو پراپ قابل تقسیم است.

در دهه 1960/1340 که هواپیماهای جت وارد بازار مسافربری شدند، پیش بینی می شد هواپیمای توربوپراپ به طور کامل از رده خارج شوند ولی هواپیماهای بزرگ جت برای مسیرهای کمتر از 400 مایل (740 کیلومتر) اقتصادی نبودند، لذا خطوط هوایی در دهه 1980/1360 نسل جدید توربوپراپ ها را سفارش دادند.

5353

کد خبر 320705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    84 5
    اگه میتونستیم هواپیما بسازیم که انقدر سانحه هوایی ناشی از نقص فنی نداشتیم...
    • محمد A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      1 19
      عزیز دلم سانحه نه صانحه
    • مهرداد IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      15 0
      مجید ببخشید محمد دلبندم همون سانحه درسته
    • مسعود A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      12 14
      برادران رایت وقتی خواستن هواپیما بسازن بارها و بارها شکست خوردن تا تونستن یه هواپیمای ساده طراحی کنن. کشور ما هم علاوه بر اینکه باید سامانه هواپیماییش رو با خرید و تعمیرات اساسی امن کنه باید خودش هم هواپیما طراحی کنه. مگه جوونای مهندس ایرانی چی کم دارن. بخدا خوب نیست، انصاف نیست انقدر تو سر خودمون بزنیم. چرا همه چیز رو مسخره میکنید.
  • ایمان20 IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    69 4
    کیسه هوا هم داره ؟؟؟
    • بی نام A1 ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
      12 1
      شمام چه انتظاری داریا اول باید شماره گزاریش ممنوع شه تازه اون موقع فقط واسه خلبان میزارن
    • بی نام A1 ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
      12 2
      ترمز ای بی اس داشته باشه کافیه؛کمربند هم نمی خواد موقع صانحه باز نمیشود.
  • ی.م IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    24 1
    ....کار رو به کاردون بسپارید.مگه قراره ما همه چیز بلد باشیم.برید دنبال کشاورزی که خیلی حرفها در این زمینه داریم بزنیم که متاسفانه این صنعت به فراموشی سپرده شده.................بابا بیت المال الکی هدر ندید.
  • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    20 2
    حالا واسش مشتری هم پیدا کردین یا نه چون احتمالا اینقدر پیشرفته است هر کشوری توان خریدش رو نداره و رو دستتون باد میکنه که در نهایت به کشورهای دوست ، برادر پیش کش میکنید البته آنها هم .... نیستند که این ابوطیاره ها را سوار شوند
    • بی نام A1 ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
      6 7
      واقعا برای خبرانلاین متاسفم که با پخش چنین کامنتهایی,نا امیدی و عدم اعتماد به نفس را در میان ایرانیان بیش از پیش میکند.به کوری چشم شما ایران به بهترینها دست خواهد یافت
  • بی نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    4 1
    این منوچهر خان منطثی کارش درسته، همونیه که در دوران جنگ موشک تاو ساخت
  • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    20 1
    یه اگزوز مشتی هم بذارید که کمتر دود کنه ... دستتون درد نکنه
  • بی نام CN ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
    19 1
    اون دو تا موتور ملخیش تو چشم... :|
  • بی نام US ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    5 1
    اين هليكوپتره يا طياره؟
  • بی نام US ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    2 2
    اجزه بديد خودم جواب بدم. هليطياره
  • بی نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    15 1
    مثل پرايد نصف قيمت ميفروشيم وكلي كيف مي كنيم
    • آرین US ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
      0 0
      بیشتر تلاش کنیم می تونیم به ایرباس هم برسیم
  • محمد IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    11 2
    اینکه به هواپیمای سمپاش بیشتر شبیه-دوره هواپیمای ملخی دیگه گذشته
  • نیما IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    8 1
    ما وقتی تحریم میشیم همه خوردرو سازی هامون به مشکل بر می خورن، حالا می خوایم هواپیما هم بسازیم؟!! آخه همه چیو که نمی شه ما بسازیم، بهتر نیست اول کشاورزیمون رو از این حالت سنتی به صنعتی تبدیل کنیم؟؟ به صنعت های ساده ای که دارن ورشکست می شن و نیاز کشور هستن برسیم؟ حمل و نقل عمومی و جاده ها و... ما همه چیمون درست شده فقط هواپیما و ماهواره مونده بود؟
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    7 1
    این نسل پیشرفته پرایده !!!
  • رضا A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
    3 1
    خواهش میکنم قبل از تصمیمات احساسی و ... بیایید صرفه اقتصادی و کاراییشو در نظر بگیرید به نظرتون اگه راهی رو که صد سال پیش کشورا رفتن رو باید بریم یا بهتره از نتایجشون کمال استفاده رو بکنیم متاسفانه بودجه های میلیاردی صرف این پروژه ها میشه و بعدشم ... تو رو خدا فکر کنید اینا پول بیت المال هست
  • محمد A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    2 0
    آقا دومیش امروز سقوط کرد. اولیش که تو پرواز آزمایشی بود. دومیشم که تو تهران سقوط کرد. کی اینو میخره؟؟؟