ایسنا نوشت:

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از تشکیل کارگروه استفاده از نماد یوزپلنگ آسیایی در بازی‌های جام جهانی فوتبال خبر داد.

هومن جوکار  افزود: این کارگروه که به صورت هفتگی برگزار می‌شود شامل دو بخش دولتی و غیردولتی می‌شود که در بخش دولتی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان حفاظت محیط زیست، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان حضور داشته و در بخش خصوصی برخی تشکل‌های مردم نهادی که در زمینه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی فعالیت داشته‌اند در این جلسه شرکت می‌کنند که شامل تشکل‌های طرح سرزمین، موسسه میراث پارسیان و انجمن محیط بان می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین در این کارگروه، آقایان اینانلو، مهندس درویش و آرش نورآقایی که ایده اصلی طرح از جانب وی مطرح شده حضور دارند.

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی با اشاره به استفاده از شعار فوتبال و اکولوژی در جام جهانی فوتبال 2014 اظهار کرد: به همین دلیل بسیاری از کشورها به دنبال استفاده از یک نماد حیوانی برای تیمشان هستند و تاکنون برزیل به عنوان اولین کشور از نماد آرمادیلو که مانند یوزپلنگ آسیایی در معرض خطر انقراض قرار دارد استفاده کرده است.

جوکار با بیان اینکه کلیت موضوع استفاده از نماد یوزپلنگ آسیایی توسط مقامات ارشد سازمان حفاظت محیط زیست و فیفا مورد قبول واقع شده است افزود: با این حال فیفا قوانین مخصوص به خود را دارد و نمی‌توان بدون بررسی و هماهنگی نماد خاصی را برای تیم ملی فوتبال استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دکتر سفیرزاده که مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال ایران است این موضوع را پیگیری می‌کنند و می‌توان گفت که احتمال اینکه این نماد روی پیراهن ملی پوشان در اندازه کوچک استفاده شود وجود دارد.

مدیر پروژه حفاظت یوزپلنگ آسیایی تاکید کرد: حتی اگر از این نماد تنها در بازیهای داخلی استفاده شود، علاوه بر آنکه نشانگر افتخار ایرانیان به این گونه حیوانی با ارزش خواهد شد؛ بلکه می‌تواند توجه سایر کشورها را برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی جلب کند.
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود US ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    2 0
    سلام برای من یک سوالی هست وقتی اقای جوکار میگه انجمن های خصوصی که درباره یوز فعالیت میکردن آقای درویش هیچ انجمنی به اندازه انجمن یوزپلنگ ایرانی روی این گونه کار نکردن به نطر من اینگونه حرف زدن اقای جوکار مغرضانه است