برگزاری دومین روز کنگره بین المللی ابن شهرآشوب با حضور وزیر ارشاد

خبرگزاری رسا نوشت:

دومین روز کنگره بین المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی امروز با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی ناجا ساری آغاز شد.

ارائه گزارش از سوی دبیر کنگره، سخنرانی آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرائت مقاله های برگزیده از جمله مهم ترین برنامه های دومین روز برگزاری گنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی است. معرفی و رونمایی از کتاب های چاپ شده علامه ابن شهر آشوب از سوی دبیرخانه کنگره نیز از جمله دیگر برنامه های دومین روز کنگره است.

117 مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ساروی ارسال شد که پس از بررسی و داوری از سوی کمیته علمی 83 مقاله منتخب انتخاب که 53 مورد آن از سوی شرکت کنندگان ارائه شده است.

نخستین روز کنگره بین المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی روز گذشته با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب از سوی حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی و با سخنرانی آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه آغاز شد. همچنین پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و حضرت آیت الله سبحانی نیز در این کنگره پخش و قرائت شد.

در کنگره بین المللی علامه ابن‌شهرآشوب ساروی، اندیشمندان جهان عرب از کشورهای سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان و نیویورک نیز به کنگره مقالاتی ارائه دادند و برای حضور در آن دعوت شدند.

گفتنی است، کنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی به مدت دو روز در ساری و یک روز نیز با سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی در مدرسه دارالشفاء قم برگزار خواهد شد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =