فارس نوشت:

مدیرعامل هما به فراهم شدن زیرساخت آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در این ایرلاین و تحقیق هیئت بازرگانی هما درباره آزادسازی اشاره کرد و گفت: با محوریت ایران‌ایر و همکاری متخصصان دیگر ایرلاین‌ها گزارشی مفصل تهیه و برای آخوندی ارسال شد.

فرهاد پرورش  درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت: اجرای قانون آزادسازی و موضوع آزاد شدن نرخ‌ها به خصوص قیمت‌های حمل و نقل، جزء اهداف قانون برنامه است.

وی با بیان اینکه آزادسازی نرخ در حوزه حمل و نقل هوایی به صراحت در برنامه پنجم لحاظ شده است، اضافه کرد: در این قانون بر متنوع سازی نرخ‌ها در سال اول برنامه و آزادسازی در سال سوم برنامه پنجم تأکید شده است.

مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی نیز از ابتدا بر این موضوع تأکید داشت، گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یکی از برنامه‌های خود را زمینه‌سازی برای اجرای مناسب این موضوع و عملیاتی کردن آن در نظر گرفته است.

پرورش ادامه داد: شرکت‌ هواپیمایی ایران‌ایر زیرساخت‌های اجرای این قانون را در نرخ‌های خود فراهم کرده و بررسی فنی و بازرگانی برای اجرای نحوه آزادسازی انجام شده است.

* تهیه گزارش آزادسازی نرخ بلیت هواپیما توسط بازرگانی ایران‌ایر و ارائه به آخوندی

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحقیقات گسترده هیئت کارشناسی بازرگانی هما در این‌باره، به تهیه گزارشی تخصصی توسط این هیئت اشاره کرد و گفت: این پروژه با محوریت ایران‌ایر و با استفاده از متخصصان سایر شرکت‌های هواپیمایی انجام شده است.

پرورش اضافه کرد: در حال حاضر زیرساخت اجرای این قانون در هما فراهم است، ضمن آنکه در این‌باره‌ گزارش مفصلی به وزیر راه و شهرسازی ارائه داده‌ایم.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: البته در این‌باره با رئیس سازمان هواپیمایی جلساتی برگزاری خواهیم کرد.

* هماهنگی با مجلس شورای اسلامی برای آزادسازی نرخ بلیت

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه اجرای کامل پروژه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما زمان‌بر است، گفت: در این‌باره باید شرایط کاملاً فراهم باشد، ضمن آنکه در این راستا باید تعاملاتی نیز با مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

پرورش اضافه کرد: موضوع آزادسازی قیمت بلیت هواپیما قطعاً‌ با همکاری ایرلاین‌ها، سازمان‌هواپیمایی کشوری‌، ستاد هدفمندی یارانه‌ها و مجلس شورای اسلامی، به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

ماده 161 قانون برنامه پنجم درباره حمل و نقل عنوان کرده که دولت مکلف است، تا پایان سال اول برنامه نسبت به متنوع‌سازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی در بخش بار و مسافر اقدام کند و سپس از ابتدای سال سوم که سال 1392 است، ضمن آزادسازی کامل نرخ حمل و نقل هوایی، قیمت خدمات فرودگاهی، شبکه پروازی، لغو تخفیفات تکلیفی و هرگونه معافیت در زمینه بهره‌برداری از خدمات ناوبری هوایی، فرودگاهی، نشست و برخاست، خدمات پروازی، واگذاری اماکن و سایر موارد مرتبط را واقعی ‌کند که این مورد تکلیف دولت برای انجام ماده 161 بند ب است.

در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی مشغول انجام زیرساخت‌های اولیه اجرای آزادسازی نرخ‌ها در بخش حمل و نقل است و اولین اخبار در این‌ زمینه هم از سوی نوریان، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی، عنوان شد، مبنی بر اینکه از نوروز 1393، قیمت‌ها بلیت در بخش حمل و نقل هوایی آزاد خواهد شد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    19 0
    بلیط هواپیما تواین یکی دوسال سه چهاربرابر شده
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    3 0
    كلا ازاد بسازيد،. ازاد كنيد، ول كنيد. !!!