ایسنا نوشت:

به دنبال انتشار گزارش شورای نظارت بر صداوسیما در مورد تحلیل محتوای سریال‌های پخش شده و تخلفات صداوسیما که موجب برخی واکنش‌ها شد، بیژن نوباوه، دبیر شورای نظارت بر صداوسیما توضیحاتی ارائه داد.

 بیژن نوباوه با بیان این‌که «تخلفات غیرقانونی صداوسیما از جمله مسائل مربوط به سبک زندگی، موسیقی غیرمجاز، آرایش زنان و استفاده نامشروع از مد لباس در تعارض مستقیم با بیانات مقام معظم رهبری است»، تاکید کرد: «کلیه گزارش‌های شورای نظارت صد درصد منطبق بر قانون و با نظر کلیه اعضای شورا و بر اساس مسئولیت‌های تقسیم‌بندی شده در شورای نظارت صورت می‌گیرد.»

او توضیح داد: «تخلفاتی که گزارش دادیم، تخلفاتی است که طی مدت چند ماهه رصد می‌کنیم و به اطلاع تلویزیون می‌رسانیم. ما در مورد سبک زندگی ۲۰ شاخص مثل آرایش بیش ‌ازحد زنان، پخش موسیقی غربی و لس‌آنجلسی را مطرح کردیم. این شاخص‌ها براساس کدبندی‌هایی است که خود سازمان قبول دارد.»

 نوباوه با بیان اینکه مصوبات شورا ضمانت اجرایی ندارد و فقط جنبه توصیه‌ای دارد، گفت: «سازمان هیچ‌وقت به این گزارش‌ها عکس‌العملی نشان نمی‌دهد و معمولا دوباره تکرار می‌شوند. این بار سازمان صداوسیما حتی توصیه‌های ما را برنتابید. بعضی از اعضای شورا هم سعی کردند از طریق نامه‌هایی به ریاست سازمان صداوسیما از خودشان رفع مسئولیت کنند و اظهارات غیرقانونی در ارتباط با وظایف قانونی شورا بیان کردند.»

 دبیرشورای نظارت بر صداوسیما در پایان این گفت‌وگو از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه این شورا به دنبال پایان مدت قانونی هیأت رئیسه خبر داد و گفت: «به دنبال پایان مدت قانونی هیات‌ رئیسه شورای نظارت، انتخابات قانونی این شورا شنبه هفته آینده با حضور نمایندگان جدید دولت، آقایان رحمانی ‌فضلی وزیر کشور و حسام‌الدین آشنا مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور برگزار خواهد شد.»

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    5 2
    خدا آخر عاقبت همونو بخیر کنه!
  • رکسانا IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    3 2
    خدایا از دست این تندروها به تو پناه می بریم، خودت ککمکمون کن!