آلودگی امان شهروندان را بریده است. متاسفانه شهرداری تهران به جای توسعه حمل و نقل عمومی بخش عمده فعالیتهای خود را به توسعه زیر ساختهایی اختصاص داده که مردم را تشویق به استفاده از خودروهای شخصی می کند. نگاه بتن گرایانه در شهرداری تهران و دیگر شهرداری های کشور مشکل آلودگی را تشدید می کند. تنها راه کوتاه مدت کاهش آلودگی، افزایش کارایی، کیفیت و تعداد خطوط اتوبوسرانی است تا مشابه شهر لندن ما را از استفاده از خودروی شخصی بی نیاز کند و سطح خیابانها را از تسلط خودروهای شخصی خارج کند.

در تیتر خبر مربوط به افتتاح پل بزرگراه صدر در خبر آنلاین آمده است: بزرگراه همت و بعثت هم دو طبقه می شود.

شهردار محترم جناب آقای قالیباف، تهران دیگر تحمل عبور این همه خود رو را ندارد. مگر شما اخبار آلودگی را دنبال نمی کنید؟ شما هر چقدر اتوبان، پل، زیر گذر و پارکینگ بسازید مردم را تشویق به استفاده از وسائل نقلیه شخصی می کنید. متاسفانه وضعیت اتوبوسرانی تهران فاجعه است. شاید چند خط بی آر تی در محورهای مستقیم و اصلی فعال باشند، ولی خطوط فرعی تقریبا از کار افتاده اند. تا چشم کار می کند تمامی خیابانها و اتوبانها و کوچه ها پر است از خودروهای شخصی. شما حتما بارها به سفرهای خارجی رفته اید. لطفا یک هفته با خانواده محترم خود سفری تفریحی به شهر لندن بروید و با اتوبوس دور شهر را بگردید. با اتوبوس هم می شود مردم را از این وضع اسف بار کنونی نجات داد. همکاران شما در محدوده محل مسکونی این نگارنده واقع در کوی نصر در این سالها مرتب مشغول ساخت و ساز و هستند. از تونل توحید گرفته تا عریض کردن بزرگراه چمران و ساخت زیر گذر تقاطع کارگر. باور کنید وضع من - که محل کارم دانشگاه تهران است - بهتر که نشده، بدتر هم شده است. حتی زوج و فرد کردن این مسیر هم کمکی به روان شدن ترافیک نکرده است. در گذشته با اتوبوس و مینی بوس می شد به راحتی تا میدان انقلاب سفر کرد. ولی همین امروز که این مسیر را آمدم فقط به یک اتوبوس در روبروی بیمارستان شریعتی و چند اتوبوس هم در محل تقاطع کارگر و بلوار کشاورز برخورد کردم. در مقابل با موجی از وسائل نقلیه شخصی مواجه شدم که لاک پشت وار به آلوده کردن شهر مشغول بودند. متاسفانه مهندسی ناقص مسیر امکان تردد اتوبوس در این مسیر را تقریبا غیر ممکن کرده است، به طوری که اتوبوس باید در رفت تا میدان توحید برود و برگردد و در برگشت هم تا بزرگراه حکیم. این مهندسی ناقص ضد مسافر و ضد حمل و نقل عمومی است؛ برای نمونه من یک بار سوار اتوبوس شدم و حدود یک و نیم ساعت در راه بودم.

از شما خواهش می کنیم عوارض ما شهروندان را صرف این پروژه های نمایشی نکنید. تهران حمل و نقل عمومی کارا می خواهد. همه می دانند که ساخت مترو زمان بَر است و تکنولوژی بالا و پول زیاد می خواهد، ولی گسترش اتوبوسرانی - نه فقط بی آر تی- می تواند در کوتاه مدت مشکل شهروندان را حل کند. مردم باید از در خانه خود به وسیله نقلیه عمومی فوری و کارا دسترسی داشته باشند تا نیازی به استفاده از اتوموبیل خود نداشته باشند. شهرداری بایستی با افزایش نسبت تعداد اتوبوسها به خودروهای شخصی، فضای خیابانها را از تسلط وسایل نقلیه شخصی خارج کند. ساخت اتوبان، زیر گذر و پل و پارکینگ فقط تهران را آلوده تر می کند. به جای آنکه به فکر شرکتهای سازنده پل و زیر گذر و اتوبان باشید، کمی هم به فکر شش های فرزندان ما باشید. سیاستهای شما هم در تراکم سازی و هم در اتوبان سازی - چنانچه هموطنی در کمنت خبر آنلاین آورده - یادآور سیاست های سد سازی است که آثار منفی آن ظاهر شده است. نگاه بتنی به شهر سازی در معماری امروز دنیا - که توسعه پایدار و حفظ محیط زیست را محور اصلی خود می داند - کم رنگ شده است. شما بایستی شهری سالم با امکانات متنوع و گسترده حمل و نقل عمومی با فضای سبز طبیعی بسازید. شما باید جمعیت پذیری شهر را کاهش دهید. آنچه ما شاهدیم، شما شهری بتنی و جمعیت پذیر می سازید که فضای سبز آن ناپایدار است و به شدت به مصرف بالای آب وابسته است. این نگاه بتن گرایی افراطی نه تنها با فرهنگ و آب و هوای ما ناسازگار است، بلکه نتیجه اش همین بی نظمی و افزایش آلودگی است. برای حل ضربتی مشکل آلودگی بایستی تا چند سال هر گونه هزینه در جمعیت پذیری شهر و افزایش معابر خودروهای شخصی ممنوع شود و بودجه های شهرداری فقط به امور عمومی و خدماتی و گسترش حمل و نقل عمومی کارا صرف شود. از اعضای محترم شورای شهر تهران و سازمان محیط زیست هم انتظار می رود که دست روی دست نگذارند و به حقوق مردم رسیدگی کنند و اجازه ندهند بازهم میلیاردها تومان بودجه شهرداری صرف دو طبقه شدن اتوبان های  همت و بعثت هزینه شود و ابتدایی ترین نیاز شهروندان که دسترسی به اتوبوس است به کلی فراموش شود. 

کد خبر 325365

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 203
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    كافي است به قرارداد با ..... نگاه كنيد تا متوجه هدف شويد
    • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      همان طور که آقای لاریجانی هم اشاره کردند پروژه دو طبقه سازی صدر به علت مدیریت خوب بود که باعث شد در مدت زمان کمی به اتمام برسه. امیدوارم قالیباف رییس جمهور آینده ایران بشه.
    • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      70 30
      گــاز انــبـــر
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      27 31
      خب از اول بگو مشکلت دروغی به نام گازانبره دیگه چرا به پل و بی آر تی و تونل و مترو و پارک بی زبون گیر میدی
    • کاکو از شیراز IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      14 9
      هر کسی را که یک پروژه مدیریت کرد که لایق ریاست جمهوری نیست، آقای احمدی نژاد هم، همین مردم تهران بخاطر کارهای پپولیستیش در شهرداری تهران به ریاست جمهوری رساندند، ولی همه مردم ایران تاوانش را دادند. و به آقای قالیباف پیشنهاد میکنم از بودجه شهرداری مبلغی هم بابت مشاوره حتی از اساتید خارجی کنار بگذارند.
    • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      5 1
      آقای قالیباف در مورد بحث آزادی های اجتماعی و فرهنگی و رسانه ای یک تعارف شدید و غیر قابل درک دارند، که این باعث خواهد شد هیچوقت رییس دولت نشود. در زمان تبلیغات انتخاباتی سال گذشته، هر چقدر خبرنگاران از ایشان در مورد بحث گشت ارشاد و حجاب پرسیدند، ایشان همیشه نطق پیچیده ای تحویل میداد که معلوم نبود به چه معنی هست. آقا جان وقتی یک خبرنگار می پرسد که شما گشت ارشاد موافق هستید یا نه، میخواهد نبض شما را در کل مسائل فرهنگی و بحث مربوط به آزادی های اجتماعی را بگیرد. ممکن است قالیباف مخالف گشت ارشاد باشد ولی وقتی بی تعارف این موضوع را نگوید، مردم هر برداشتی خواهند کرد، به طوری که برداشت مردم از ایشان در انتخابات 92 این بود که با شخصیتی انعطاف ناپذیر و نظامی در عرصه فرهنگی روبه رو هستند.
  • بی نام US ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    ممنون از این مقاله.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      3 7
      راستی آمریکا هوا چه طوره؟!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    پل 2 طبقه درست میکنند تا ترافیک تسهیل بشه ایراد میگیرید! زوج و فرد میکنن تا کمی بار ترافیک کم بشه باز ایراد میگیرید! بارون نمیاد هوا آلوده میشه باز ایراد میگیرید! کلا ما ایرانی ها ساخته شدیم برای ایراد گرفتن از هم دیگه !!!
    • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      اگر همت را بدون اينكه موجب ترافيك شديد بشه 2 طبقه كنيد،طرح بسيار خوبيه،چون ميتونيد در طبقه پايين اش هم يك خط بي ار تي احداث كنيد كه منطق 22 را به مركز شهر وصل كنه،
    • مجتبی IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      نه اینطوریه که دوستان برای راحتی مردم کار میکنند اما عده ای راحت طلب نشستند و نق میزنند و ابراز وجود میکنند .
    • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      چقدر پول گرفتی که اینجوری کورکورانه دفاع میکنی ؟ اگر ایشون ایراد میگیرن که البته به حق هست شما هم تعصبانه جانبداری میکنید ! صد درصد شما با ماشین شخصی تردد میکنید و پول بنزین هم براتون مهم نیست وگرنه اگر یکبار با اتوبوس میخواستید تو شهر تردد کنید میفهمیدید که اوضاع از چه قراره ! از قدیم گفتن سواره کجا خبر دارد از حال پیاده
    • فرید IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      من شدیدا تحت تاثیر این اظهار نظر قرار گرفتم. امکان نداره بتونی یک منبع علمی معتبر بیاری که راه حل ترافیک، آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و خیلی منفعت های دیگه ساخت پل دو طبقه و زوج و فرد کردن و این راه حل های بدون فکر و برنامه ریزیه. همین شهر لندن که تو منن مقاله هست بالاتر از 400 کیلومتر با یازده خط و 270 ایستگاه مترو داره تو شهری که تازه وستعش از تهران هم کمتره. تهران با 42 کیلومتر خط مترو تهران کرج که تازه خارج از شهره مجموعا162 کیلومتر مترو داره. میدونی که کل هزینه احداث این خطوط 5 هزار میلیارد بوده و می دونی فقط برای پروژه صدر نیایش نزدیک به 3 هزار میلیارد هزینه شده ... یکی به این عزیزان مسئول بد نیست یه چیزهایی هم یاد بده
    • فرید IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      106 6
      این رو هم باید گفت که درسته که حق مردم به استفاده از وسلیه شخصیه و این حق نباید محدود بشه مثل طرحهای زوج و فرد، ولی حق مردم هم به داشتن حمل و نقل عمومی مناسبه، یعنی هر کسی باید بر حسب خواسته خودش از وسیله شخصیش استفاده کنه نه حسب اجبار، برای همین در پروژه های شهری اولویت با خطوط حمل و نقل شهری و اساسا متروست (اتوبوس یک وسلیه ثانویه حمل و نقل شهریه نه اولیه) برای همین این استدلال که اولویت باید فقط اتوبوس باشه غلطه ولی این به معنای اهمیت ندادن هم نیست و یکسری از سخنان نویسنده در بر هم زدن نظم شهری یا یک هدف خودرو محور و حذف یا به مشکل انداختن خطوط اتوبوسرانی کاملا صحیحه
    • قندنمک A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      اگه این طرح از طرحهای دولت بود خیلی از منفی دهندگان میگفتن "مچکریم" و بلعکس! از سیاسی کاری بدمون میاد ولی خودمون اکثرا سرآمد سیاسی کاری هستیم.
    • آرش اس A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      93 15
      من فکر می کنم اولویت با حمل و نقل عمومی است. درسته. حق با نگارنده است و فکر کنم خود شهردار هم این را می داند و شاهد من این است که طرح brt در 5 خط را شهردار فعلی اجرا کرد! باید گسترش یابد این هم درسته. کاملا. ولی نگارنده محترم این مقاله ایا به این موضوع توجه کرده که همگام با 12 میلیونی شدن شهر تهران نیاز به توسعه بزرگراهی است؟! وقتی نمی توان خانه های مردم را خرید برای تعریض تنها راه دو طبقه کردن و تونل است. ببینید بالاخره همه که نمی توانند از اتوبوس استفاده کنند. با این جمعیت چاره ای نیست. ولی با اولویت 10 برابر برای حمل و نقل عمومی که فکر کنم شهردار هم موافق است.
    • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      دووورررووود بر قاليباف . لياقت شما همون احمدي نژاده كه ٢ تا دور برگردون گذاشت كله تهران براش كفُ صوت زدن نه شهرداري كه به عنوانه نايب ريس شهردارانه جهان معرفي شد .
    • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      31 16
      اشتباه نکنید قرار نیست اول تا آخر بزرگراه را دو طبقه کنند فقط چند کیلومتر که پر از تقاطع مثل قبل از ترمینال جنوب تا میدان بهمن. اما اینکه با عوارض تهران باید همه منتفع بشند کامل درست است. اولویت باید حمل و نقل عمومی (اتوبوس و بعد مترو. شاید سرمایه گذاری (آورده غیر از بودجه شهرداری و تمهیداتی برای برگشت سرمایه و سود آن) باید دنبال بشود. البته این برگشت سرمایه میتونه با گرفتن عوازض باشه با فرض بودن راه موازی خوب در کنارش .
    • عارف IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      97 9
      نوشته اين شهروند عزيز كاملاً درست است ...ايراد ميگيريد چيه آقا؟ شهروند مسئول بايد ايراد بگيرد... اينقدر ايراد بگيرد تا همه چيز بدون نقص متولد شود... شما مثل اينكه در قرن رسانه و انتقاد حضور نداريد
    • آرش A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      81 41
      کشورهایی مثل ژاپن و آمریکا با وجود بزرگراه‌های عظیم و طویل تو کلان شهرهاشون ولی باز هم معضل ترافیک گریبان گیر اونهاست. اما شهر لندن با کمترین بزرگراه در بین کلان شهر های دنیا با کمترین ترافیک روبرو هستش. نتیجه اینکه بزرگراه‌ها دردی از ترافیک دوا نمیکنند که هیچ، تشدیدش هم میکنند.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      71 1
      پیشنهاد می کنم با توجه به محدودیتهای بودجه های عمرانی در شهرداری و دولت تمام منابع و توان شهرداری در جهت توسعه سریعتر مترو بکار گرفته شود
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      13 8
      این کارا برا نون رسونی به برخی هاست. نه منو و تو. به جاش اتوبوس و مینی بوس و مترو جدید بسازید. امان از الهه راستگو
    • كامران A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      70 42
      حسين اخاني جان سريعتر به روستاي خودتون برگرد. اينجا شهر تهران و پايتخت ايرانه و در اولين فرصت به كشورهاي ديگه سفر كن ، همه جا آباد شده
    • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      12 6
      برادر من ایراد کجاست ؟ خوب دارد حرف کارشناسی میزند . متاسفانه کارشناسان روز به روز در این جامعه غریب تر میشوند . حرف به این سادگی را چرا تخطئه میکنید ؟ خوب اتوبان دوطبقه برای کیست ؟ این همه هزینه که فقط برای این پروژه انجام شده اگر اتوبوس میخریدند و تدبیر ترافیکی میکردند هوای تهران سالم میشد ولی با این توبانها چقدر آلودگی درست میشود ؟ میدانی ؟
    • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      15 15
      نوع مدیریت آقای قالیباف مدیریت نظامیه
    • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      11 3
      دوست عزیز! یک بار در اخبار شنیدید بگویند هزینه این طرح چقدر بوده است؟ فقط شاهکار زدیم که کافی نیست. چه بسا با پول این شاهکار می توانستیم کلی شبکه مترو رو توسعه بدیم
    • سهیل GB ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      4 5
      و همه چی رو با دیدگاه جناحی بررسی کردن...
    • omid IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      6 6
      عزیز اگه ترافیک نباشه هوا آلوده نمیشه. همه شدن کارشناس تو این مملکت اتفاقا کارش درسته چون کاهش زمان سفر شهری مهمترین مولفه کاهش آلودگیه
    • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      5 5
      بله شهروند مسئول باید ایراد بگیره ولی چرا شهروند مسئول از روحانی ایراد میگیره که چرا ارز مترو رو نمیدی خرخرشو میجویین همین شما شهروندان مسئول
    • مریم IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      13 4
      دوست محترم ؛ اگز دز ژاپن خیابان سه و چهار طبقه هم می سازند ، علتش آنست که بیش از یکصد و بیست میلیون نفر هستند و در مساحتی حدود یک بیستم مملکت ما ساکنند . بخش اعظم جهان وابسته به تولیدات صنعتی آنهاست و غذایشان را هم خودشان تولید می کنند ( بعبارتی : زمین را جهت مصارف کشاورزی و صنعتی نیز نیاز دارند ) . تمام روستاهایشان دارای بهترین امکانات زندگی بشری ، مشابه و همسان شهرهای بزرگشان است . در مملکتمان که با یک زلزله چهار ریشتری جماعت در زیر خاک دفن می شوند و فرزندان روستائی و حتی حاشیه نشینان شهر ی این آب و خاک از حداقل های یک زندگی انسانی محرومند ؛ این بودجه های چند ده هزار میلیاردی را می توان در اولویتهای معقولتری هزینه کرد . ظاهرا ، این جماعت چشمهایشان را نشسته اند که ببینند چه بر ملت می گذرد
    • ali از شیراز IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      44 4
      کاملا با اظهار نظر این شهروند دنیا دیده موافقم، اکثر شهرهای آلمان را دیده ام با وجودی که جلوی هر خانه چند اتومبیل گرانقیمت پارک شده ولی داخل خیابانها اثری از آنها نیست و هر چه میبینید فقط تاکسی و متروی برقی با ریلهای کف خیابان. لوکس، تمیز و منظم در هر 24 ساعت شبانه روز و تمام نقاط شهرها را پوشش می دهند و فقط کافی است یک نقشه متروی شهر در اختیار داشته باشید و با هزینه فوق العاده کم ( با سوبسید دولتی). دیگر کسی میل به استفاده از اتومبیل شخصی برای تردد داخل شهری آنهم با سوخت گران ندارد. و اتومبیل ها فقط برای تفریح آخر هفته بیرون شهر و یا مسافرت های تفریحی کاربرد دارند. این آقایان هم همه دنیا را رفته و گشته اند بهتر است از تجربیات کشورهای پیشرفته استفاده کنیم تا اینکه خودمان بخواهیم تجربه کنیم.
    • قندنمک A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      17 14
      با توجه نقطه نظرات در پی آمده، درصد قابل توجهی از خوانندگان خبرآنلاین سفری به لندن داشتند و به جای تفریح به مذاکره با کارشناسان ترافیک لندنی مشغول بودن! و اکثر مقالات مربوط به لندن را خوندن!
    • بی نام TR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      15 10
      قربونه نفست! غر زدن نزد ایرانیان است و بس!
    • سجاد A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      19 18
      قالیباف مچکریم
    • زهرا A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      23 1
      اگه این همه هزینه رو صرف توسعه بهتر و با کیفیت تر وسائل نقلیه عمومی کنیم خیلی بهتره. با این وضع اگه تمام اتوبان های تهران رو هم دوطبقه کنید مشکل ترافیک حل نمیشه و آلودگی هوا هم هر سال بدتر و بدتر میشه
    • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      8 12
      کلا" این جور کارشناس ها بلدند نق بزنند
    • ستار IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      12 6
      بله كه بايد به افزايش ظرفيت شهر تهران براي جاي دادن اتومبيل بيشتر ،كم شدن فضاي سبز و عدم توسعه و ناكار آمد بودن سيستم حمل و نقل عمومي انتقاد كرد و ايراد گرفت. شما افزايش نا باورانة مريضيهاي ناشي از آلودگي هوا ناشي از سوختن بنزين در شهر را نمي بينيد. ارتباط آلودگي ناشي از وجود سرب و ساير مواد حاصل از احتراق بنزين در هوا را با مريضي هاي ناجور نمي دانيد. راه منظقي براي اين معضل توسعه سيستم حمل و نقل و بالمعال كم كردن نياز به استفاده از خود روي شخصي است. اين را مي توان در راهبرد شهرهاي مشابه در اروپا ديد. البته اين راه بنظر سخت تر و شايد به مذاق اتوبان ساز ها و پل سازها خوش نيايد. و به قول نويسنده مقاله ممكن است جنبة نمايشي كمتري داشته باشد. كاملأ با نظر نويسنده مقاله موافق هستم.
    • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      3 6
      بی نام واقعا حرف درستی زدی.یکی نیست بگه پس چرا لس آنجلس یا برلین که چند برابر ما تومبیل وبزرگراه دارن هواش پاکه پاک.پس مشکل از اتوبان ساختن نیست بلکه درتش اینه که هم با سرعت بیشتری اتوبان ساخته بشه که نیاز فوری تهرانه وهم با سرعت زیاد وتخصیص بودجه بسیار بیشتری خطوط مترو واتوبوسرانی توسعه پیدا کنه.امان از نگاه تک بعدی بعضی از کارشناسان ما.چرا خیال میکنیم یا باید توسعه حمل ونقل عمومی در دستور کار باشه یا اتوبان سازی؟مورد دیگه اینکه خودروهای ساخت داخل حتما باید یک تجدید نظر در تکنولوزیش بشود وهمینطور یک فکر واقعی درباره سوخت کرد.درکشورهای پیشرفته میتوان دماغ را گذاشت جلوی اگزوز اتومبیل ونفس عمیق کشید.
    • توران IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      10 2
      دوست عزيز ! نگارنده متن فوق به زيبايي در خواست مردم را بيان كرده شما گويا چيزي در مورد تنفس گازهاي سرطان زا نشنيده ايد يا از مسافركشي بيشتر لذت مي بريد تجربه سي سال گذشته نشان داده كه اقدام براي گشاد كردن خيابانها امكان غير رفاهي براي شهروندان است . ديگر از بيست سال قبل به اين سو روش هاي اداره و طراحي شهر تغيير يافته چيزي كه در شهرداري از ان بي خبرند
    • سعید IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      8 0
      تشکیلات دولتی رو از تهران ببرید بیرون درست میشه. تهران کردین پاتوق دولتی ها . هر کی از شهرستان با دولتی ها هم کار داره باید صاف بیاد وسط این ترافیک.از طرفی دولت الکترونیکم که به خواب زمستانی رفته و خبری ارش نیست.حالا هی آقای قالیباف پل بساز بساز بساز .....
    • فرشيد بهرامي IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      6 4
      پرسش اين است كه چرا آقاي قاليباف مترو خط 3 و ساير خطوط را تكميل نمي كند. چرا قرارگاه خاتم مصلي امام خميني را تمام نمي كند. اگر به اين طرح انتقاد وارد ميشود بخاطر عدم صداقت اين مسئولان است است. براي مثال در طرح تفضيلي جديد مناطق جنوبي تهران با رشد دو تا سه طبقه ارتفاع روبرو هستند كه پول آن در شمال تهران خرج ميشود. اما ايشان هنوز دم از محروميت زدايي در جنوب ميزند. آيا بدبختي و آوارگي ساكنين جنوبي تهران مانند نازي آباد و جواديه را پس از راه اندازي پل جودايه ديده ايد
    • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      6 0
      خوب ایراد مربوط به طرح زوج و فرد ایراد به جایی هست. عامل آلودگی هوا تردد خودرو نیست. عامل 90 درصد آلودگی هوا نداشتند استاندارد یورو 4 و یورو 5 برای خودرو و بنزین هست. اولی مربوط به خودروساز هست دومی مربوط به پالایشگاه های نفت که زیر نظر دولت هستند. دولت قبلی 8 سال از ارتقای استاندارد یورو 2 به یورو 4 برای خودرسازها و پالایشگاه ها خودداری کرد. ضمن اینکه پلیس راهنمایی رانندگی که زیر نظر دولت هم نیست و زیر نظر فرمانده کل قوا هست، مسئول جمع آوری خودروها و موتورسیکلت و مینی بوس ها و کامیون های قراضه و قدیمی هست. طرح زوج و فرد فقط یک فرصت اضافی به خودروسازی میدهد که قبل از این 20 سال فرصت گرفته بود ولی تو این 20 سال فقط خون مردم را مکید و الان هم عامل اصلی آلودگی هست.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
      0 0
      ببخشيد در جواب به شما كامنت ميدم خواستم ديده بشه مني كه جنوب شهر زندگي مي كنم و مي بينيم اين بزرگراه بعثت خفه مون كرده با شنيدن خبر دو طبقه شدنش خوشحال ميشم چون از اين بزرگراه هم سواري رد ميشه هم اتوبوس بين شهري هم وسايل سنگين در صورتي كه اصلا كارايي اين همه ترافيكو نداره و به خاطر ريل قطار هميشه ترافيك داره خدايي بايد يه كاريش كنن!
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    61 15
    آفرین
    • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      19 34
      آفرین ؟ آفرین بر چی ، بر مقاله ای که نویسنده اندک اطلاعاتی در موضوع مقاله نداره؟ ایشان که ایراد میگرند که چرا انقدر اتوبان میسازید ! چرا مردم رو تشویق به داشتن اتومبیل میکنید ، میدونن که سرانه اتومبیل شهری در تهران چقدره و در شهرهایی که مثال میزنن چقدره؟ میدونن سرانه خیابان ، پارکنیگ ، پل ، و هرچیزی که ساختنش را بد میدانند در تهران چقدر و در شهر های که مثال میزنند چقدر است ؟! مشکل آلودگی بیش از هرچیز از سوخت ، خودرو فرسوده ، کارخانه های آلاینده ناشی میشود ، در مورد حمل نقل عمومی هم درکش سخت نیست که خطوط اتوبوس نیازمند مسیرها و اتوبان های پر ضرفیت تر هستند ، مثلا اتوبان امام علی یک لاین ویژه اتوبوس به شهر اضافه کرد ، انتقاد خوبه ولی نه هر انتقادی
  • علی اصغر IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    دکتر سردار خلبان مدیر قالیباف مگه به فکر ریه های من و شماست؟ فقط به فکر پروژههای نمایشی برای خوب و معصوم نشون دادن خودشه
    • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      اگه همه این آقایون برای خوب نشون دادن خودشون هم که شده یه قدم اگه برداشته بودن الان مملکت گلستان بود.
    • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      65 52
      از حالا به فکر انتخابات رياست جمهوري هستش خونه خودش تو خيابان ....... که اصلا رنگ آلودگي رو تا حالا نديده
    • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      91 46
      ایشون هنوز سودای ریاست جمهوری داره ..........
  • امیر IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    امروزه در دنیا ساخت بزرگراه های درون شهری یک امر منسوخ شده و متضاد با منافع شهوندان است ولی از آنجا که مدیران کشور ما علاقه ای به حمل و نقل عمومی ندارند و بیشتر به فکر راحتی خود و همنصف هایشان هستند به این امر منسوخ شده اقدام می کنند !
    • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      49 16
      تا هركي مي خواد الكي حرف بزنه سريع ميگه امروزه در دنيا. اون ماله جاهايي است كه عرض اتوبانها و بزرگ راههاشون اندازه 2 تا 206 نيست. همه جاهاي دنيا 50 سال پيش اين طرح ها را اجرا كردن.
    • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      0 1
      راحتی نه درامد های فوق چند 10 میلیاردی از قبل این طرحها
    • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      14 3
      تو همه دنیا تمام زیرساختا خیلی وقته که مهیا شده و نیازی به اجرای طرح های جدید نیست
    • قندنمک A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      6 5
      ایشون گیاه شناس هستند خوب بود نظرات کارشناسان مربوط به حمل و نقل و ترافیک منعکس میشد.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    15 54
    شما به جناب روحانی بفرمایید نیازهای ارزی مترو رو پرداخت کنن و به تعهدات دولت در خصوص مترو عمل کنن تا حمل و نقل عمومی هم گسترش پیدا کنه. در ضمن همین شما که نگران حمل و نقل عمومی هستید همین فردا که بی آرتی راه بیفته تو صدر مثل اتوبان امام علی ایراد میگیرید که چرا راه ما رو تنگ میکنی
    • man A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      10 14
      ایشون از اولش که اومدن فقط غر می زدن که چرا دولت پول مترو رو نمی ده.حتی الان هم به دولت یازدهم همین حرفارو می زنن،باید به ایشون گفت مگه شما خودتون از بودجه شهرداری که سر به فلک می کشه چقد برای مترو هزینه کردید؟شما فقط تا تونستید هی تونل و بزرگراه و اتوبان کشیدید،نتیجش رو هم داریم میبینیم.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      7 3
      محض اطلاعتون اول آقای قالیباف فقط 2 خط مترو بود الان چند خطه خودت بگو؟ خیلی از خطوط هم تونلشون آمادس واگن نیست که اونم گیر دلاره. در ضمن بودجه شهرداری که به قول شما سر به فلک میزنه ریالیه شهرداری دریافتی دلاری به غیر از دولت از جای دیگه نداره. این اتوبوسای بی آر تی لابد از آسمون افتادن زمین که قالیباف فقط اتوبان و خیابون ساخت. این همه پارک عباس آباد و نهج البلاغه و ولایت و بوستان پرندگان و ... هم خودشون از زمین سبز شدن همینطوری یهو لابد. چطوریه تا اسم کرباسچی میاد به به و چه چه به راهه که چقدر اتوبان ساخت بعد قالیباف رو میزنین که چقدر اتوبان میسازه؟ الله سنه اینصاف
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      5 3
      شما خودت بگو دوخط متروی اول شهرداری قالیباف چند خط مترو شده. بعدم مترو بودجه دلاری میخواد که تنها مسیرش از طریق دولته شهرداری دریافتی دلاری نداره. جناب عالی دفعه بعد که یه رب منتظر مترو وایسادی تو ایستگاه بدون چرا شهرداری خط مترو جدید نمیزنه برای اینکه متروشو نداره که براش لاین بزنه پل و اتوبان کشیدن کرباسچی خوبه ولی برا قالیباف بده؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    51 12
    باید جوری باشه که تو چشم باشه و به ......... پروژه داده باشه و گرنه مترو و اتوبوس سیری چند؟
    • فوق لیسانس عمران IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      11 5
      عزیزم همون ............ مترو هم توی دست اجرا داره. خیالت تخت ولی بگو از قالیباف خوشت نمیاد خلاص. اگه هاشمی این کارو کرده بود به به چه چه میزدید. گسترش مترو و هم و نقل عمومی بسیار مهمه ولی خودتون هم میدونید خیلی ها با ماشین شخصی بیرون میان و همین ترافیک توی اتوبان ها باعث افزایش الودگی هوا شده. باید حمل و نقل عمومی با سرعت بیشتری گسترش پیدا کنه ولی این دلیل نمیشه که ترافیک اتوبان ها رو بی خیال شن . در ضمن قالیباف هشتمین شهردار برتر دنیا در سال 2008 و الان هم نایب رییس مجمع شهرداران جهان است. خوشم میاد مسجد جامعی ساکت مونده و هیچی نمیگه
  • امیر A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    46 32
    مردم حق دارند از وسیله شخصی استفاده کنند.. شمایی که میگید یک سفر به خارج بروید تا حمل و نقل عمومی را ببینید بی زحمت یک سفر هم به هیروشیما بروید و اتوبانها و پل های 7 طبقه را هم ببینید.. وقتی تمام خودرو سازان دنیا تلاش میکنند ماشینی تولید کنند که کمترین آلودگی را داشته باشه هایبرید و یا ... باشه ولی اینجا شما ماشینهایی میبینید که میزان آلودگی شان با مینی بوس های قدیم برابری میکنه ... نباید صورت مسئله را پاک کنید و بگید پل و یا دو طبقه نمیخواهیم.... ما حق داریم از وسیله یه شخصی استاندارد و بدون آلایندگی استفاده کنیم
    • سید A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      31 3
      امیر جان شما درست می فرمایید . ولی تا زمانیکه ما رییس مملکتی مثل احمدی نژاد را انتخاب می کنیم که با کارهای بدون برنامه و تدبیر , ثروت کلان کشور را حیف و عقب افتادگی آنچنانی ایجاد می کنند که روسای جمهور بعد از ایشان نتوانند کار کنند وعملا مجبور به پرداخت گلکاریهای انجام شده بشوند. چه توقعی داری ؟ آیا می دونی غیر از خرابکاریهای اقتصادی ماجرا و حوادث 88 نیز از دستاوردهای ایشان بود .
    • سره مرد IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      0 0
      امیر عزیز شما درست میفرمایید ما حق داریم ماشین خوب و کم آلاینده سوار بشیم در اتوبانهای عریض و چند طبقه بگازیم مثل همه دنیا اما این رو هم فراموش نکن که الان مساله ماشین حل نشده که ما بخوایم براش اتوبان بسازیم. این مثل کار کسیه که کفش نداره میره واکس میخره. توجه کنید که با داشتن متروی بسنده آلودگی کم میشه و حق مریض نشدن و از آلودگی خفه نشدن مردم تهران احقاق میشه.
  • امين IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    28 44
    من نمي دونم چرا تو اين مملكت هركسي به خودش اجازه مي ده در خصوص همه چي اظهار نظر كنه؟!!!! گفتن آزادي نگفتن هركي نخود هر آش بشه همين آقايان الان دارن انتقاد مي كنند كه چراداريد خطوط brt روگسترش ميدهيد.
    • آخانی A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      35 11
      هموطن عزیز: کسی با خطوط بی آر تی مشکلی ندارد و بسیار هم خوب است. ولی بایستی به کل شهر توجه کرد نه فقط چند محور اصلی در مرکز.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      2 7
      به همین دلیل که الان خود شما اظهار نظر کردی !
  • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    آخه كسي نيست بگه بابا 100 طبقه هم كه بشه اين اتوبانها نهايتا منتهي مي شه به خيابانها و مقصد اكثر مردم داخل شهره كه اين كار ترافيك را چند برابر مي كنه بايد به فكر اشتغال زايي در شهرستانها بود تا مردم به تهران كوچ نكنند جناب سردار
    • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      42 16
      خصوصاً از مشهد به تهران
    • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      0 0
      بخصوص از افغانستان و پاکستان کلا شهر تهران شده ...
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    21 72
    برو همونجا که عکس انداختی زندگی کن نه ترافیک نه آلودگی نه بزرگراه. دیگه نیازی به مقاله نوشتن هم نداری
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      27 7
      چه پاسخ بي منطقي . به اين ميگن پاك كردن صورت مساله
    • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      1 0
      بی منطق ولی با مزه :دی ..واسه این مثبت دادم!
  • صفا A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    لطفا مترو نیمه کاره خط 3 رو راه بیاندازید به جای کارهای نمایشی برای انتخابات. مترو بهترهست برای رفع آلودگی یا اتوبان 2طبقه که دوبرابر آلودگی تولید کنه. خدایا یه عقلی به این مسئولین مملکت ایران بده. یه پولی هم به ما آمین
    • فریادکش A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      10 11
      جالبه که همه می گن به جای اتوبان دو طبقه مترو بزنید، فلان کار و بکنید، بهمان کارو بکنید . . . خب دوستان شهرداری اگه مترو هم بزنه یه سری میان اینجا می گن به جای مترو یه فکری به حال ترافیک اتوبان همت کنید. عزیزان هرچیزی باید سر جای خودش باشه. شهرداری هم باید به وضعیت حمل و نقل عمومی رسیدگی کنه، هم به توسعه و بهینه سازی اتوبانا و خیابونا، هم به گسترش فضا های سبز، هم . . .
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    93 28
    این آقا میخواد رییس جمهور بشه.فقط دنبال کارهای نمایشیه.هزینه ومضرات طرحها مهم نیست...
    • قندنمک A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      29 36
      ساختن مترو، اتوبان، سینما، پارک، زیباسازی شهر، خطوط بی آر تی، تونلهای داخل شهری و ... به اینها میگی نمایشی؟ برای رسیدن به هدفش حداقل داره کار میکنه.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      24 15
      شما اول تناقض اسمت رو برطرف کن بعدش هم بدان که این چیزهایی که میفرمایید انجام شده وظایف ایشون هست و منتی بر سر مردم نیست ! اگر شهرداری این کار هار و نکنه پس وظیفش چیه ؟
    • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      22 34
      شما مگه از ریز مسائل مالی شهرداری خبر داری که این حرف رو میزنی؟ راحت پشت کامپیوترت نشستی اظهار نظر کارشناسی میدی و اصلا نمیدونی که اجرای همچین پروژه ای اونم تو یه همچین جای شلوغی و اونم تو این مدت کم و اونم با وجود این همه تحریم چقدر مشکله. نکات مثبت این پروژه خیلی بیشتر از مضراتشه. یکیش صرفه جویی 70 میلیاردی در مصرف بنزین یا کمک به روان شدن ترافیک یا تاثیر در کاهش آلودگی هوا. دوست عزیز اگه از قالیباف خوشت نمیاد بگو خوشم نمیاد دیگه چرا غر میزنی. هممون باید قدرشناس باشیم.
    • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      1 0
      شمایی که میگی از ریز مسائل شهرداری خبر ندارم،برو ببین زیر گذر چهار راه ولی عصر رو چه جور هزینه اش رو حساب میکنن؟ژنراتور صد میلیونی رو ببین چند فاکتور زده اند...خبر آنلاین نامردی اگه این جواب رو نزنی.(این قسمت داخل پرانتز واسه خبرنگار خبر آنلاین اگه خواست تو سایت نزنه ولی بره تحقیق کنه که ژنراتور صد میلیونی رو چهارصد میلیون فاکتور زده اند.مسئول تاسیسات زیر گذرچهار راه ولیعصر شرکت انصار هستش که در واقع نقش دلال رو این وسط بازی میکنه واین پروژه رو شهرداری داده بهش،انصار هم داده یک شرکت خصوصی،...پروژه ای که با 18 میلیارد تموم میشد نزدیک 45 میلیارد هزینه بر میداره.یعنی نه نظارتی نه کارشناسی فقط بخور بخور...)
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    43 14
    شما مردم عزیز تهرانی که همواره در خدمت کمک به نظام بوده اید چند لحظه در اندیشه فرو روید و به این فکر کنید که آیا شهرداری تهران نقشی در عوامل موثر مهاجرت به تهران داشته است یا خیر؟ شهری با این جمعیت چون شهرداران تهران اجازه ساخت و ساز در حریم شهر تهران را داده اند و مردم اطراف را تشویق به تهران نشینی کرده اند. من نمی گویم شما سفری به لندن داشته باشید ولی می گویم سفری به هلند داشته باشید و سیستم حمل و نقل عمومی آنجا را مشاهده نمایید؛ شهردار آمستردام با دوچرخه در سرکار خود حاضر می شود ولی شهردار تهران و شهرداران و معاونین ایشان با چندین محافظ و خدمه با اتومبیل های گوناگون وارد محل کار خود می شوند و از مردم میخواهند که خودرو خود را بیرون نیاورند. کمی منطقی به اعمال مسئولین نگاه کنید.
  • علي A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    15 32
    بالآخرة وقتي ترافيك روان شود الودگي هوا هم كمتر خواهد شد ضمنا أين پل ها وبزرگراهها در همه شهرهاي پيشرفته دنيا وجود دارد أيشان به حمل ونقل عمومي هم كه دارند توجه مي كنند بعضي ها فقط بلدند إيراد بگيرند وبس
    • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      18 10
      این خط و این نشان ! اگر ترافیک صدر کمتر شد و بیشتر از حالت قبل نشد ( یعنی علاوه بر تراز صفر روی پل هم ترافیک سنگین ایجاد نشد و ترافیک روان بود ) حق باشماست و ما ایرادگیریم در غیر اینصورت شما خوش باور و آماتور در درک مسائل کلان هستید و بهتره خیلی نظر ندهید !
    • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      15 8
      اگه مشكل ترافيك نواب با ساخت تونل توحيد و نيايش با ساخت تونل هميشه بسته اون حل شد مشكل ترافيك صدر هم حل ميشه. وقتي مسيرهاي ورودي و خروجي تونل يا پل ظرفيت عبور اون ترافيك رو نداشته باشه دوباره همون آشو همون كاسه . فقط نقطه پيك ترافيك منتقل ميشه 300 متر بالاتر يا پايينتر با صرف اين همه پول فقط برخي ها قراردادهاي چرب و چيلي ميگيرن اونم محل كارگاه بغل خونه اشون چه حالي ميده. . .
  • وبگرد ایلامی IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    21 5
    سالانه هزاران ایلامی به علت جاده های پر خطر جان خود را از دست می دهند و کمبود بودجه توسعه راههای استان ایلام را متوقف کرده است پل روگذر شهید رضایی نژاد(جدیدا نامگذاری شده) ایلام سالیان سال است که راکد مانده است . ای کاش اندکی از این بودجه به استان ایلام هم اختصاص یابد وقتی که بیش از 60 درصد بودجه کشور در تهران هزینه می شود باید هم اتوبان دو طبقه بسازه.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
      2 0
      یکی از نماینده های سابق شهرستانی مجلس می گفت زندگی در تهران بهتر است چون همه نوع امکانات دارد مثلا آب شربش توی دنیا تک است. بنده خدا شما میگی ایلام . اوایل انقلاب کتابی را می خوندم نوشته بود یکی از سیاستهای انگلیس برای نابودی کشور ها یکیش زیاد کردن جمعیت پایتخت است. نقل مضمون است مثلا ازدحام و شلوغی پایتخت باعث میشه کشور بعد از مدتی همیشه دچار بحران شود مثلا کارخانه ای جنسی تولید میکند بعد از مدتی جنس نامرغوب تولید می کنند چون کارگرانش خسته می شوند. الان مرکز استانها شهرستانهای خودشان را می چاپند. من الان در روستا هستم همکاران میگند چرا جای بی تمدن و فرهنگ ماندی بیا فلان منطقه مثلا شهرک کوثر در مرکز استان
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    83 9
    سیستم اتوبوسرانی تهران واقعاً افتضاحه.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    59 20
    امان از الهه راستگوها!!!
    • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      10 26
      تو هم هر چی میشه به این گیر میدی رفیق!!!!!!!!!!!
  • ziari A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    25 5
    جناب آقاي شهردار محترم تهران و حومه ناوگان فرسوده و از رده خارج مستعمل و ناكارآمد تهران نيازمند مديريت قوي و كارامد و پوياست. اتوبوس هاي فرسوده و آلاينده حمل و نقل شهري را نوسازي و بروز كنيد و براي شهرونداني كه از اين وسايل عمومي استفاده ميكنند احترام قائل شويد. برادر قاليباف فرمانده محترم روز هاي دور جهاد و ايثار لطفا خودرو آنچناني هم سوار نشويد اخوي...!!! والسلام
  • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    25 10
    حال در ادامه سوال دیگر پیش می آید چرا توجه به پروژه های زیر بنایی مانند مترو نمی شود؟ به گفته شهردار تهران 5000 میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند و پروژه مترو کند پیش میرود و فقط به پروژه های روبنایی که در مقابل دید همگان و مسئولین و مردم می باشد و برای خود نمایی می باشد مانند پروژه صدر و اتوبان امام علی(ع) توجه می شود. چرا که پروژه های فوق مردم را تشویق به استفاده از خودروهای شخصی می نمایند. متاسفانه مردم شریف ما هم پروژه ای که در زیر زمین است را به خوبی پروژه ای که در روی زمین است مشاهده نمی نمایند. آقای قالیباف بهتر است نسبت به انجام پروژه های جمع آوری زباله های شهر اقدام نماید که بسی وضعیت اسفناک در شهر را نمایان می کند مانند سطلهای بدون در و کثیف
  • ارشان A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 0
    متشکر و افرین به این مقاله.در این هیاهوی تبلیغات و افتتاح و اقعا این نکته بینی و تیز هوشی اگر گوش شنوایی باشد چقدر میتواند از هدر رفتن سرمایه مملکت جلو گیری کند.
  • منشور گیلان A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    25 62
    سردار سازندگی ایران فقط سردار قالیباف تا کی میخواین حسادت کنید
    • جواد A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      24 15
      ایران فقط تهران نیست کا کو
    • جواد A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      23 19
      ایران فقط تهران نیست.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      3 1
      آقا جواد پس چرا همتون تو تهران جمع شدید؟ برید شهرهای خودتون بذارید تهران نفس بکشه
  • مهدی IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    15 28
    لطفا مطالب غیر کارشناسی نگذارید روی سایت.ما خبر آنلاین را به کارشناسی بودنش می خوانیم
  • نوري A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    21 7
    اين كارها، پل دو طبقه به خصوص در داخل شهر هاي آلوده و شلوغ يك فاجعه است و منسوخ شده است. چرا ما ايراني ها الگويمان را كرديم كشورهاي كوچك و كم مساحت و تقليد 100 سال پيش آنها را مي كنيم. پل صدر اصلأ كار درستي نبود آنهم در جايي كه محصور شده از ساختمانهاي مسكوني و فضاي بسته ، بايد براي اين كارها با هزينه هاي سرسام آور مطالعات درون شهري جامع انجام شود نه فقط سليقه شخص . تخريب حاشيه فضاي سبز بزرگراه چمران و كم كردن عرض باند آن نيز يك اشتباه جبران ناپذير بود زيرا بزرگراه چمران هميشه يكي از بهترين و استاندارد ترين شريانهاي شمال و جنوب تهران بود ولي با اين كار هميشه مسدود و منفعل شده .
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    28 10
    در ادامه: وضعیت جمع آوری زباله بسیار اسفناک است و هر کس که در محله خود عبور کند میبیند چه فاجعه ای در حال رخ دادن است. سطل های کثیف بدون در که گربه ها در آن مشغول بازی گرگن به هوا می باشد، تفکیک زباله در مخزن به جای تفکیک زباله در مبداء، سطل ها اکثراً شستشو نمی شوند و وقتی هم می شوند تا چند روزی شیرابه ای که بر زمین ریخته بوی تعفن آن محله را بر میدارد. انجام پروژه های بی کیفیت مانند تصفیه خانه شیرابه با هزینه های میلیاردی، ساخت کارخانه زباله سوز با حجم ورودی 200 تن در روز در مقابل ورودی 7500 تن زباله چه کمکی به کم کردن حجم زباله می کند. راه اندازی پروژه هاضم که قرار است 3 مگاوات برق تولید کند با ظرفیت 200 تن در روز شما جواب این پروژه ها را به مردم بدهید آقای دکتر خلبان مدیر مدبر قالیباف
    • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      12 0
      با حرفات موافقم ولی به گربه های بی زبان گیر نده !
    • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      10 5
      عجبا واقعا عجبا. خب قبل قالیباف که باید میرفتی آشغالاتو میزاشتی جلو در سطلی نبود که بزاری توش. فاجعه اون موقع بود خودش میگه تصفیه خونه ساخته بعد میگه چرا کم ساخته خب رو گنج که ننشسته شهرداری باید خورده خورده کار کنه خوب بود مثل جناب احمدی نژاد 40 تا پروژه در حد بوندس لیگا کلنگ میزد ماهی 3 دفعه هم افتتاحش میکرد تا 20 سال دیگه هم راه نمی افتاد؟ در ضمن گرگم به هواست نه گرگن به هوا. رو چه حسابی میگی بی کیفیت. آدمی که بخواد گیر بده به درز دیوارم گیر میده.
  • farzin A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    40 11
    دوست عزيز بايد زاييده تهران باشي تا دغدغه هاي نگارنده رو متوجه بشي، اينكه تا٢٥ سال پيش اتوبوسراني خيلي كاراتر بود وبه هيچوجه اينهمه ماشين شخصي نميديدي، اينكه تمامي خاطرات دوران كودكيتو زير بتن خفه كنن وتو نتوني هيچكاري بكني واقعا درداوره
    • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      12 19
      دنیا تو 25 سال گذشته خیلی تغییر کرده دوست عزیز. من هم از اینکه دیگه نمیتونم مثل اون وقتها از پشت بوم خونه امون چهار طرف تهران رو ببینم احساس بدی دارم، اما رویای 30 سال پیش واقعیت امروز رو عوض نمیکنه.
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    20 4
    به جای اینکار مترو را گسترش دهید. الان غرب تهرات تحت پوشش نیست. شاید ...... که اینقدر در تهران سازه سیمانی می سازه!!!
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    6 27
    اگه اتوبوس مجانی، خلوت، تمیز، سریع هم بشه من سوار نمیشم. یادم نمیره برای مدرسه رفتن تو اتوبوسهای دو طبقه، ایکاروس، 355 تا خرخره پر میشد. وقتی میخاستی پیاده بشی از لای جمعیت واویلا. دیگه ادامه نمیدم که یاد ...
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    27 4
    وقتي زلزله كل تهران رو ويران كرد خواهيد فهميد كه خيلي وقت پيش بايد تهران رو سبك سازي ميكرديد نه اينكه توسعه بدهيد اي ......
  • اسفندیار IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    16 32
    درود بر دکتر قالیباف دوطبقه سازی هیچ اشکالی نداره میشه یه طبقشو به اتوبوس اختصاص داد
  • mohsen IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    20 13
    یک محاسبه ساده: 1- هزینه تونل توحید:550 میلیارد(طبق گزارش حسابرسی که تا 1000 میلیارد نیز گفته شده)، هزینه ساخت و تجهیز و... هر کیلومتر مترو در سال 88(سال ساخت تونل توحید):40 میلیارد تومان.در نتیجه با هزینه این تونل میشدحداقل 13.75 کیلومتر مترو ساخت، یعنی کل طول 11.5 کیلومتری بزرگراه چمران + بخشی از بزرگراه نواب. به نظرتان کدام راه حل بیشتر به سود کاهش ترافیک و کاهش آلودگی است؟آیا چنین هزینه هایی صرف منابع و عوارض به سود کسانی که از اتومبیل شخصی استفاده می کنند نیست؟(که البته نباید مانع آنها شد بلکه بایستی هزینه آن به دوش خودشان باشد نه اینکه در حالی که حمل و نقل عمومی با مشکلات جدی مواجه است، با صرف منابع در اتوبان سازی به این افراد یارانه نیز داده شود)
    • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      13 8
      بعد کی پز بده و تبلیغ کنه؟ الان دنیا رفته روی حذف اتوبان و تونل چرا که دیده اند که با افزایش اینها ترافیک بیشتر میشود ما پس از رفتن قالیباف میفهمیم چه بلایی سرمان آمده... درست مثل پروژه نواب که بعد از کرباسچی مشکلاتش برملا شد و یا مثل سد گتوند که با رقتن احمدی نژاد وشوری کارون برملا شد وووووو...... وگرنه معلومه که مترو بهتره
  • mr A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    15 16
    ایشون از اولش که اومدن فقط غر می زدن که چرا دولت پول مترو رو نمی ده.حتی الان هم به دولت یازدهم همین حرفارو می زنن،باید به ایشون گفت مگه شما خودتون از بودجه شهرداری که سر به فلک می کشه چقد برای مترو هزینه کردید؟شما فقط تا تونستید هی تونل و بزرگراه و اتوبان کشیدید،نتیجش رو هم داریم میبینیم.تعداد ماشین ها چند برابر شده و آلودگی هوا نفس شهر رو بریده.کاش ایشون رو هم عوض می کردن.
  • همایون A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    12 4
    آخه شهر 20میلیونی کی دیده. ای خدا من میخام برم نمیذارن انتقالی بدید. هم با رفتن مردم شهرستانا پیشرفت میکنن هم تهران تمیز میشه، هم از این شلوغی راحت میشیم. شهر دو طبقه ام شد کار. برو آسمونو 2طبقه کن!!!!
  • mohsen IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 0
    یک محاسبه ساده: 3- هزینه پل صدر: 640میلیارد تومان. هزینه ساخت و تجهیز و... هر کیلومتر مترو در سال 92: 75میلیارد تومان.در نتیجه با هزینه این تونل میشد بیش از 8.5 کیلومتر مترو ساخت، یعنی بیش از کل طول 8 کیلومتری بزرگراه رسالت. 4- جمع بندی: با هزینه بیش از 2000 میلیارد تومانی ساخت سه پروژه تونل توحید،تونل نیایش و پل صدر، میتوان 33.75 کیلومتر مترو ساخت، یعنی تقریبا کل بزرگراه چمران+بزرگراه نیایش+بزرگراه حکیم+بزرگراه رسالت.
  • mohsen IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    15 5
    2- هزینه تونل نیایش: 860 میلیارد تومان. هزینه ساخت و تجهیز و... هر کیلومتر مترو در سال 92: 75میلیارد تومان.در نتیجه با هزینه این تونل میشدحدود 11.5 کیلومتر مترو ساخت، یعنی 3.5 کیلومتر بیش از کل طول 8 کیلومتری بزرگراه نیایش.
    • بی نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      0 0
      محض اطلاعتون مترو هزینه دلاری داره بر فرض زیر تهران رو کلا تونل زد دولت ارز لازم جهت ورود خود مترو رو اختصاص میده؟ تا حالاش که نداده
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    16 1
    کاملا موافقم. توسعه اتوبانها و دو طبقه سازی آنها هیچ مشکلی از شهر بر طرف نمی‌کند. شهر باید بر اساس زندگی انسانی طراحی شود نه بر اساس زندگی ماشینی. بهتر است شهرداری تهران به جای هزینه های فراوان ساخت اتوبانها و رفع معارض از سر راه آنها تمام توان و بودجه خود (بودجه‌ای که از محل فروش آسمان شهر به عنوان تراکم بدست می‌آورد) را صرف ساخت شبکه جامع مترو به عنوان اولویت اول و تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی کند تا من و شما قانع شویم که خودروی شخصی‌مان را نه تنها در روزهای زوج یا فرد بلکه در تمامی روزهای هفته در خانه پارک کنیم و و در کنار هم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنیم. شهرهای بزرگ مانند تهران راهی جز ساخت شبکه مترو ندارند، تجربه‌ای که در شهرهایی مانند توکیو، لندن، و ... صورت گرفته.
    • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      2 3
      و حتما در کنار ایستگاه های مترو محلی برای پارک ماشین اختصاص بده تا بتونیم از خانه تا ایستگاه مترو با ماشین بیایم و بعد با مترو در شهر سفر کنیم. هنوز خیلی کار مونده که انجام بشه و این دو طبقه سازی ها اصلا به درد نمی خوره. با گلوگاه ها چکار می کنید؟
  • سینا IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    12 4
    مردم دارند زنده به گور میشوند ! همین !
  • عباس IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    11 21
    تا چند ماه قبل آلودگی هوا گردن دولت بود که دولت بی تدبیره .... حالا مقصر شهرداری و اگر محسن شهردار شده بود مقصر خواجه حافظ شیرازی بود چون شعر در مورد دولت تدبیر و امید نگفته
  • محمود IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    25 27
    درورد بر سرهنگ بازنشسته؛ محمدباقر فالیباف!
  • احمد A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    14 18
    آقای قالیباف دستت درد نکند که کرباسچی دوم هستی ولی قربونت همتت را بر روی آلودگی متمرکز کن که این مسئله اول تهران است. (خبر آنلاین سیاسی برخورد نکن و کامنت را نشان بده)
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      8 1
      دوست عزیز متولی اصلی رفع آلودگی هوا سازمان محیط زیسته و راهنمایی و رانندگی که باید از تردد موتورها و ماشین های فرسوده جلوگیری کنن . وظیفه شهرداری در قبال این موضوع ساخت مسیرهایی مثل همین صدره که زمان رو و در نتیجه مصرف سوخت رو کم میکنن و ساخت مترو و بی آر تی .
    • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      3 8
      قالیباف هرگز کرباسچی دوم نمیشه.کرباسچی جریان ساز بود ایشون مقلد و کارهای نمایشی.
  • فیلسوف IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    12 10
    یه چیزایی هست به نام پوزیتیویسم و فاکشنالیسم که متاسفانه شهرداری خوب یاد گرفته ازشون چطور استفاده کنه.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 0
    الهه راستگو ببخشید اشتباه شد علی دایی!
  • حمید A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    16 8
    یک متن و بیانیه سیاسی...
  • محسن IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 6
    بزرگراه ساختن يا بزرگراه نساختن؟ مسئله اين است؟! دوستاني كه دفاع مي‌كنن از اين دست پروژه‌ها بايد متوجه اين موضوع باشند كه نيازهاي يك شهر يا محله بايد بر اساس اولويت‌ها و ترجيهات مالي، زيست‌محيطي و منطبق با نيازهاي مردم انجام بشه و امروزه اظهر من الشمس است كه نياز و اولويت شهر تهران ساخت بزرگراه دوطبقه نبوده و نخواهد بود!
  • farzad...esf A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    7 18
    10 سال تو اصفهان 1 اتوبان جدید نزدن شهرهای دیگه هم تقریبا" همین حالت کل بودجه مملکت .....دادن
    • علی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      15 8
      بودجه هر استان جداس. چه ربطی داره؟ بعدشم یک سوم جمعیت کشور توو طهرانه میخای بودجه اش با بقیه برابر باشه؟ یک سوم، یعنی از هر سه نفر یه نفر.
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    21 9
    همت جناب قالیباف بی تردید قابل تقدیر است اما سیاست گسترس حمل و نقل عمومی و اولویت قرار دادن آن مطلبی نیست که حتی خود آقای قالیباف نیز منکر آن باشد ... بدین ترتیب من نقد نویسنده این متن را کاملاً دلسوزانه، کارشناسانه و از سر خیرخواهی می‌دانم ...
  • مصطفي IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 1
    من اين كامنتها رو نتونستم بخونم ولي سئوالي برايم پيش آمده كه تاكنون جوابي براي آن نداشتم :راست است كه اين بزرگ راه را ميشد با نصف اين مبلغ ساخت اما آقاي قاليباف ترجيح داد تا بنا به توصيه دوستان آنرا به خاتم بدهد و بخشهاي اصلي اين بزرگ راه را (بنا به مشاهده اكثر مردم و اينجانب)چيني ها ساختند و بعنوان پيمانكار مقطعي عمل كردند و نه مهندسين خاتم الانبيا؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    20 6
    مدیریت سیاسی ما رو به فلاکت کشانده.
  • مهدی IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 0
    یادمه چند سال پیش بعد از اینکه قزوین به دلیل اینکه بافت تاریخی دست نخورده ای داشت به عنوان پایلوت میراث فرهنگی سازمان ملل در آسیا انتخاب شد یکی از شهرداران نمونه اروپا آمده بود قزوین و به مسئولان گفته بود من به خاطر احداث اتوبان و خیابان شهردار نمونه نشدم بلکه هنر اینه که با حفظ بافت تاریخی ترافیک و شهر را اداره کنید، درست بعد از این اتفاق احداث پل و برج شروع شد!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    15 3
    کاملا با این مقاله موافقم.منم که در محدوده نونهالان(ظفر) هستم اونجا یه پارک بسیار زیبا و بزرگ بود که بخاطر تونل نیایش به صدر نابود شد و الان یه ساختمان بی ریخت و دهانه تونل جاش رو گرفته .ضمن اینکه ما از اونجا هیچ دسترسی به تاکسی یا اتوبوس برای رسیدن به خ اصلی نداریم مگر بیائیم لبه اتوبان که اونجا هم هیچ پل عابری نداره .با جون خودمون بازی کنیم و حادثه برای راننده ها پیش بیاریم و از عرض اتوبان رد بشیم !!!!لااقل بجای پارک نابود شده درخت نکاشتن ، یه پل عابر بذارن یا خط اتوبوسی ، تاکسی ، چیزی بذارن!!!!
    • بی نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      0 0
      منم باهات موافقم هم محله ای !
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    15 5
    به جناب قالیباف بفرمایید اتــــوبــــوس هـــا رو 2 طـــبـــقـــه بــســـازن که اینهمه اتوبوس پشت چـــــراغ قــــرمـــزها قــــطــــــــار نـــشــــن
    • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      1 4
      چند سال پیش بود کامران نجف زاده یه گزارشی از اتوبوس های انگلیس و فرانسه فکر کنم نشون میداد که 2 طبقه هستن اما ما بیخیال اون اتوبوس ها شدیم!! اینم شد زندگی؟ تو اتوبوس نشستی هی چراغ سبز و قرمز میشه تا بیاد 3تا اتوبوس رد بشه بقیه دوباره میمونن پشت چراغ... تا اون آخر که ببینی همینطور اتوبوس پشت اتوبوس.... آخه یکم فکر پشت این کارها نیست؟؟؟! بس نیست اینقدر اتوبوسه 1 طبقه بی خود؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 12
    آقای قالیباف نظریه خودرو محور و پیاده محوری رو مطالعه کنند لطفاً!! کف خیابون جمع کنند بیشتر بهشون میاد!!
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    14 2
    حل کردن مشکل ترافیک صرفا بوسیله احداث بزرگراه جدید یعنی خاموش کردن آتش با پیت بنزین. به جای بزرگراه جدید باید شبکه مترو گسترش پیدا کنه وگرنه هر روز به تعداد خودرو ها افزوده می شه
  • حسام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    19 3
    قرار است در تراز صفر بزرگراه صدر خط اتوبوس تندرو احداث شود که قطعا عرض بزرگراه کاهش و ترافیک افزایش می یابد. امیدوارم نویسنده مقاله ایراد نگیرد که چرا برای خودرو های سواری محدودیت ایجاد می کنید!
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    20 2
    مترو را توسعه بدید فقط مترو
  • پدرام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    14 3
    شهرداري و بهشت زهرا در يك راستا دارن عمل ميكنن! هرچي اتوبانها دو طبقه ميشه موازي با اون قبور گورستانها هم دو ‏-سه و حالا 4 طبقه ميشه..!
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    11 7
    " توليد يك تن سيمان برابر توليد يك تن آلودگي است " از ابنيه بتني (ترجيحا پل ها) بايستي درجاده هاي خارج از شهر استفاده نمود. استفاده از سازه هاي فلزي در داخل شهرها ارجح است واينكه آيا واقعا مانياز به خيابان 2 طبقه و... داريم ياامكاناتي مانند مترو نياز داريم؟ البته گناه مترو اين است كه زيرزمين است ونمي تواند زياد به به وچه چه رهگذران را همراه داشته باشد!!! ولكن ازهمه جهات ارجح ومفيد است. آيا واقعا به روزي فكركرديم كه مثلا باپايان عمر مفيد اين خيابان هاي چند طبقه تخريب ونوسازيشان چه مشكلات عديده ئي را درپي خواهد داشت؟مشكلات ترافيكي. حمل ودفن ضايعات. آلودگي. مشكلات اجتماعي و...
  • ali IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    14 9
    اقا شما برو ببین چه بلایی سر منطقه صدر اوردن....می دونید چه قدر ملت شکایت کردن ؟پدر منطقه در اوردن به خاطر سیاسی کاری ....باید فقط تونل زیر زمین زده شود
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    10 6
    کلا همه رو دو طبقه کنن بد نیست اما یه طبقه رو بدن به اتوبوس و تاکسی. خطوط بی آر تی فعلی اگه ده برابر توسعه داده بشه فکر کنم باز هم پاسخگوی این جمعیت نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    16 16
    با این چند ملیارد دلار میشد کل موتو رسیکلت ها و ماشین های تهران رو برقی و هیبریدی کرد ولی متاسفانه قرار بر این بوده پولش .....
  • سید A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 2
    این کار مسخره چی بود ؟؟!! از تونل که خارج شدم ، فقط باید میرفتم روی پل !!! من که تو شریعتی یا کاوه کار دارم باید چه کنم ؟؟!! چرا مسیر مستقیم قبلی رو به زیر پل مسدود کردن ؟ ؟!! امیدوارم این خطا رو زود اصلاح کنن .
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 2
    اگه جناب سرهنگ تهران مشهد را دو طبقه کنه کلی تلفات جاده ای کم میشود
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 3
    از نگارنده ی محترم این مقاله یه سوال دارم. داشتن بی آر تی خوبه ولی نباید یه جایی باشه که این اتوبوسای بی آر تی بتونن حرکت کنن؟؟ اون خیابونای تهران که واسه دهه 40 هستش جایی داره که بخوای ایستگاه بی آر تی توشون بذاری؟؟ اول یه نگاهی به شهرت بنداز یه متر هم دستت بگیر و عرض خیابونا رو متر کن بعد عرض لازم جهت ایستگاه و محل عبور بی آر تی رو هم حساب کن. بعد ترافیک منطقه ای تهران رو هم حساب کن بعد بگو پل نمیخوایم فلان میخوایم/چرا همه چیز رو اینقدر ساده فرض میکنید و همه خودشون رو دارای دکترای شهرسازی و ترافیک و ... میدونن؟؟!!!
    • حسام DE ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      1 0
      من در مدتی که تهران ساکن بودم 15 سال از یک مسیر بین منزل و محل کار در رفت و آمد بودم. در این مدت تغییرات اساسی در مسیرم اتفاق افتاد که عمده آن مربوط به کاهش مسیرها و تعداد اتوبوسهایی بود که برای رسیدن به مسیر اصلی و استفاده از بی ارتی یا مترو باید از آنها استفاده می کردم. این اتوبوسها وجود داشتند و در خیابانهایی با عرضی کمتر از عرض فعلی تردد می کردند. بدون وجود حمل و نقل عمومی کار آمد در مسیرهای فرعی بنده با زمان و هزینه بیشتر به مسیرهای اصلی می رسیدم. ما همه چیز می خواهیم هم پل هم اتوبان ولی عقل حکم می کند فعلا شهرداری اولویت خود را مترو و اتوبوس قرار دهد.
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    7 0
    فقط حال میکنم ماشاالله همه کارشناس شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست، مدیریت بحران و.... هستند ماشاالله به این همه تخصص
  • ارسطو IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 2
    مگه مسولان ما هم زمان نمی توانند چند تا هم نه دو تا کارو با هم انجام بدن ؟نمیشه هم تونل و پل بسازن هم حمل نقل عمومی رو گسترش بدن؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    12 5
    بعد از این همه کار طولانی و تلاش 3000 کارگر و مهندس این جور تیتر زدن بی انصافیه، لااقل بذارید یه ماه ازش بگذره بعد....
  • شهبازی A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    12 6
    بیا و خوبی کن.
  • نوشین IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    14 5
    می خواین مثل شهردا قبلی که اسمشو نمیخوام بیارم هی دور برگردون بزنن!!!!! حالا یکی هم که داره تهران و خیابونا و بزرگراه ها رو شهرو درست میکنه بازم ایراد می گیرید!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    12 7
    من کاملا با نظر نویسنده مقاله موافقم تهران روزی از زیباترین و خوش آب و هواترین شهرها بود اون روزها چرا احتیاج به پل سازی و.. نبود؟ گسترش شهر و ساخت و سازهای پیش از حد و باغ های سرسبزی که یکی پس از دیگری جای خود را به برج های سنگی می دهند این شهر زیبا را به بیابانی خاک آلود تبدیل کرده ولی جناب شهردار تنها به فکر تامین منابع مالی برای پلهای طبقاتیشه ...
    • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      0 0
      از پدر مادر بپرس که اینهمه بچه برای چی میخواستن/
  • ابوالفضل IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    12 9
    آقای حسین آخانی کلا خودتم فهمیدی مقاله رو سیاسی نوشتی نه علمی .راستی رشته تحصیلیت چیه؟
  • محسنی IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    18 2
    صرف نظر از اینکه پل های طبقاتی چه مزایا و معایبی داند، این نکته را باید در نظر بگیریم که این احمدی نژاد بود که به خاطر مسائل سیاسی و تحمیل منوریل به پایتخت، بودجه مترو را که مصوب مجلس هم بود پرداخت نکرد و این همه مشکل بوجود آورد که اگر این پرداخت ها انجام می گرفت الان مترو بیشتر مناطق تهران و شهرهای اقماری نظیر ورامین، هشتگرد، پرند و پردیس را در بر می گرفت و دغدغه نویسنده محترم و ما شهروندان استان های تهران و البرز تا حد زیادی برطرف می شد
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    13 13
    ساخت بزرگراه بدترین خیانت به مردم است. تشویق مردم به استفاده از خودرو شخصی و بریدن بودجه از توسعه حمل و نقل عمومی کار درستی نیست. اقای قالیباف مردم با اون رای، مخالفت خود را با سیاستهای شما نشون دادن.
  • 13410302 IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    4 0
    اصولا دركشور يك كمسيون يا شورا يا... وجود داشته باشد كه پروژه هاي كلان كه تاثيرات زيادي راايجاد خواهند كرد ابتدا درآن(اعم از پروژه هاي شهري وغيرشهري) مطرح وبا تصويب كليات آن بررسي هاي جامع كارشناسي وطراحي بامد نظر قراردادن عوامل مختلف صورت گيردوسپس مجوز اجرا بگيرد!تاتبعات منفي پروژه ها به حداقل ممكن برسد
  • فرهنگ قدردانی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    16 8
    بابا ما چرا هی ایراد میگیریم. همین پل صدر کار کوچیکی نبود. مهندس ها میدونند. خب بگید لطفا حمل و نقل عمومی رو به حالش یه فکری بکنند. بده تهران داره تبدیل میشه به شهر مدرن، اگه بخواییم همینجور ایراد بگیریم نه تنها مشکلات حل نمیشوند بلکه بزرگتر هم میشوند. واقعا من به خاطر اجرای طرح عظیم پل صدر تشکر میکنم. ولی جا داره به زیر ساختها هم توجه ویژه بشه.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    8 2
    فکر زلزله تهران رو کردید ؟
  • علیرضا A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    8 9
    آقای کارشناس یا نویسنده یا هر چیز دیگه عزیزم این حمل و نقل عمومی هم از یه جایی باید رد شه دیگه نه ؟ گیر بیخود دادی
  • 13410302 IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 2
    ساخت پل هاي بتن آرمه ظاهرا در كشور يك مشكل عمده شده است دريكي از شهرهاي غرب كشور دريك خيابان كه بيش از 100 متر عرض آن است درحال اجراست. (حداقل 6باند كندرو و6باند تندرو درحال حاضر موجوداست) واقعا نمي شود هزينه اين پل هاي غيرضرور را جهت رفاه مردم ازجمله ساخت پارك ها .فضاي سبز .امكانات ورزشي.امكانات فرهنگي .اقامتگاه هاي خوب. شهربازي و... هزينه كرد ؟قطعا مي شود !فكروتدبير مي خواهد انشاالله دردولت تدبير واميد اينگونه مسائل سامان يابند.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    10 5
    اي كاش بجاي هزينه در طرح دو طبقه اول كارخانه كمپوست زباله تهران را مي ساختند تا روزانه مجبور نباشند 10 ها تن زباله را در جنوب تهران بسوزانند و دفن كنند و هم هوا و هم منابع آب و خاك را آلوده كنند. اين كار كه بستگي به باران و بنزين ماشين ها ندارد. يك از مهمترين خدمات شهري در شهرهاي بزرگ هست. هم يكي از منابع آلوده هوا و خاك و آبهاي زيرزميني حذف مي شود هم مي توان از آن برق بسيار گرفت. بخش عمده آلودگي هوا از سوختن زبالها در جنوب تهران هست.
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 5
    به جاي اين حماقتها بايد 10 درصد از امكانات تهران رو به شهرهاي ديگه فرستاد تا به دنبال آن مقداري از جمعيت تهران كم بشه.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    8 12
    داااااااااااااااااد از کارشناسانی که نظر کارشناسی آنها یک بعدی است. نگارنده گرامی ، جناب آقایان کارشناس ، آیا کلمه توسعه متوازن به گوش شما خورده است. آیا می دانید ترافیک نقش گسترده ای در آلودگی هوا دارد؟ آیا می دانید در همان کشورهای توسعه یافته ای که به آن اشاره نمودید، خودروی شخصی از حمل و نقل عمومی حذف نشده؟ آیا می دانید توسعه حمل و نقل عمومی نیاز به محیط مناسب دارد ( به عنوان مثال فرض کنید یک لاین از اتوبان همت را جهت اتوبوس های تندرو اختصاص دهند) آیا می دانید در کشورهای در حال توسعه مانند مالزی علاوه بر اتوبان های سه طبقه ، تا دو طبقه زیر زمین نیز مسیر تردد ایجاد کرده اند؟ آیا نق زدن راه حل است یا شمای کارشناس وظیفه تان این است که راه حل صحیح ارائه دهید؟
  • ایمان IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    15 10
    اگر الان این بزرگراه طبقاتی و تونل نیایش را جناح اصلاح طلب و رئیس جمهور محترم ساخته بودند به نظر بعضی ذوستان معجزه قرن بود و یا حتی اصول گریان تندرو !!!به ساخت چنین پروژه هایی سیاسی نگاه نشود. از آقای قالیباف و شهرداری تهران مچکرم
  • 13410302 IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    7 3
    سلام: ايا مي شود روزي در كشور ماهم (مثل برخي كشورهاي پيشرفته)جهت طراحي وساخت پروژه هاي تاثير گذار از مردم نظرخواهي شود ومديران وتصميم گيران با مد نظر قراردادن نكات مثبت نظرات وحذف نكات منفي به جمع بندي برسند كه پروژه ئي را اجرا بكنند يا اجرا نكنند ؟شك نكنيد حتما امكان دارد . افرادي كه درچنين نظرخواهي ها شركت كنند ونظر سازنده ارائه نمايند بعنوان مشاورين شهرداري درخور تقدير وپرداخت حق الزحمه اند .بايد بپذيريم شهر مال شهروندان است
    • قندنمک A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      5 1
      در مورد جنگ از مردم نظرخواهی نمیکنند چه برسه در مورد یک پل! اونجا را خیلی رویایی تصور کردی.
    • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      0 1
      نظر منفي يعني چه؟ شما به حقوق شهروندي اعتقادي نداريد؟! واقعا!
  • بی نام EU ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    10 5
    من با شهر داری بتن نامیدن شهر تهران موافقم . ای کاش جمعیت محیط زیست در تهران داشتیم که به بتن اعتراض می کرد و شهردار مانند تمامی شهرهای بزرگ جهان مجبور به خرج کردن 650 میلیارد برای درخت ها و محیط زیست می شد . انشااله
  • علیرضا IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    13 5
    شما اگر تایلند رفته باشید می بینید که آنجا اتوبان های دوطبقه دارند که نه تنها بار ترافیک را کم نکرده بلکه به شدت باعث افزایش ترافیک هم شده و شدت ترافیک به حدی است که نه در طبقه دوم نه در طبقه زیر حتی یک موتور سیکلت هم از لابلای ماشین ها نمیتواند بگذرد.بنابراین دوطبقه سازی مشکل ترافیک را حل نمی کند......
  • بابک IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    13 4
    من به نظرم تنها و تنها راه حل ترافیک مترو است .شما اگر پاریس تشریف ببرید میبینید که یک متروی بسیار بسیار مویرگی دارد در واقع شاید بتوان گفت هر 500 متر یک ایستگاه وجود دارد به همین خاطر هیچکس با ماشین شخصی اش بیخودی تردد نمی کند چون با مترو هم راحت تر و هم سریعتر به هر کجا که بخواهد تردد میکند ایران یک چنین متروی چند طبقه ایی و مویرگی میخواهد آن وقت میبینید که کمتر کسی حاضر است ماشین شخصی اش را بیرون بیاورد
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    10 4
    جلوی چشممه کامنتهای همین دوستان ظاهرا دلسوز برای شهر و شش های مردم زیر خبر افتتاح فاز 2 بوستان نهج البلاغه و پارک پرندگان و بوستان نوروز و مجموعه عباس آباد که اینا تبلیغ انتخاباته. حالا میگن چرا فضای سبز رو توسعه نمیدی. جالبه تا حالا ایراد محیط زیستی برای خطوط بی آر تی نشنیده بودم که الحمدلل.. این یکی هم شنیدم. بی آر تی برای خطوط اصلیه!!! خب وقتی هزینه تردد تو خطوط اصلی برای سواره افزایش پیدا کنه ترافیک خطوط فرعی هم کاهش پیدا میکنه و اتوبوس ها هم روانتر حرکت میکنن. در ضمن در محل زندگی نویسنده محترم خط 7 مترو در حال احداثه که اگر ایشالا اعتبارات ارزی ش برسه از اونجایی که باید برسه هم شما راحت میشید هم من که از شهرک غرب نه به بی ار تی دسترسی دارم نه به مترو
  • بی نام EU ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 0
    خدایی خودت عمل میکنی ؟!
  • هادی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    12 10
    ایشون بهتر میدونند چیکار کنند. لازم نیست شما ............ برای توسعه حمل و نقل باید دولت کمک مالی کنه که تا کنون دولت جدید کمکی نکرده و خود شهرداری هزینه هارو متحمل شده.
    • فرید DE ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      6 3
      در مورد مدیریت شهری جلوی ضرر را از ابتدا باید گرفت نه بعد از انجام پروژه های کارشناسی نشده. شهری تهران با آزمون و خطای داره به قهقرا میره. شهر مدرن اونی نیست که اتوبانهای چند طبقه داشته باشه، اونیه که مردمش در کنار هم با آرامش ساکن باشن. حمل و نقل عمومی کارآمد نقش بسیار موثری در ایجاد این آرامش داره وحتی از استفاده از وسیله شخصی راحتتره. کسی که یکبار استفاده از حمل و نقل عمومی در شهری مثل لندن و تجربه کرده باشه با نظر نویسنده این مقاله موافق خواهد بود که دسترسی به وسایط حمل و نقل عمومی در مسیرهای کوتاه و فرعی از در منزل به اندازه مسیرهای اصلی اهمیت دارند. بنابراین افزایش خطوط مترو و اتوبوس باید اولویت شهرداری باشد که در همین خیابانها و اتوبانهای موجود قابل اجراست.
  • گاز انبر A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 1
    چی می خواستی بگی؟ چی اومد تو ذهنت؟ حرکت چی؟ گاز انبوری؟
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 0
    تنها راه حل ترافیک در هر شهر و کشوری گسترش مترو و اتوبوس میباشد.
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    6 5
    متاسفانه شما خبرآنلاینی ها مطالب رو میزدید تا بلکه محبوب دولت بشید و به خاطر این هدف ...... حتی حاضر هستید پروژه صدر رو هم زیر سوال ببرید و خدا رو شکر دکتر روحانی کوچکترین توجهی به شما بی خاصیت ها نداره
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    6 3
    مشکل اصلی فروش تراکم بی حساب و کتابه که درامدهای باد اورده ان هر شهردار بی مسولیت و طرفدار جمع کن پوپولیستی را وسوسه میکنه در کوچه ما 5 سال پیش 30 خانوار بودن ولی الان285 خانوار ساکن شده اند ولی نه پارکها زیاد شده اند و نه خیابانهای اطراف ان عریضتر شده حالا شما تا اخر خطشو بخوننین.............اگه 30 درصد فروش تراکم فقط هزینه شهر شود .تهران گل و بلبل میشه.باقیشم برای خودشان؟؟؟!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    6 7
    من هم با جناب دکتر آخانی موافقم. جناب اقای دکتر قالیباف! تهران گنجایش این همه آلودگی نداره. سیستم حمل و نقل عمومی باید گسترش پیدا کنه.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    6 6
    با این بتن سازی، تهران داره تبدیل می شه به شهری برای ماشینها، نه شهری برای انسانها. این سازه عظیم بتونی بد قواره وسط شهر تهران (بزرگراه صدر) واقعاً گواه این مطلبه.
  • سامی AT ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    4 4
    بابا ول کنین بنده خدا را ، بذارید مثل قبرا دو طبقه باشه، خاصیت اش اینکه از حالا کار و بار کارکنان محترم بهشت زهرا سکه میشه و نرخ بیکاری هم کمتر ، کجای این طرح اشکال داره!!؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    3 0
    اگر همان زمان که طبقه اول ساخته میشد کمی دورتر را میدیدیم و بزرگراهها را عریضتر میساختیم یا لا اقل حریمی برای توسعه در زمانی که زمین ارزانتر است در نظر بگیریم نیازی به دو طبقه کردن راهها نیست. در کشورهای توسعه یافته سعی بر آن است که جهت جلوگیری از لطمه خوردن منظر شهری بخشی از بزرگراهها به صورت تونل به زیر زمین برود و روی آن فضای سبز جایگزین گردد. افتخار ما این است که بزرگراهها یمان را دو طبقه میکنیم.
  • مهران IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    3 5
    هر چقدر امکانات رفاهی در تهران بیشتر بشه تهران جمعیت پذیر تر و آلودگی بیشتر.بنابراین باید امکانات و کار و وسایل رفاهی رو در سایر شهرستانهای کشور گسترش داد تا مهاجرت جهت کار و غیره به تهران کم بشه.و نمونه دیگر اجازه تردد شخصی به ماشینهاست که باعث شده هر کسی برای کار ابتدا بعنوان مسافر کش و یا پیک موتوری راهی تهران و اطرافش بشه.
  • بابک IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    4 2
    ما جایی که زندگی می کنیم، چند تا خط اتوبوس دم خونمون داشتیم که الان چند ساله اصلا کار نمی کنند. بی آر تی خیلی خوبه ولی الان اتوبوسرانی ما خلاصه شده توی بی آر تی در صورتی که قبلا مساحت بیشتری رو پوشش میداد. کارهای خوب زیادی شهرداری کرده ولی در مورد آلودگی هوا هیچ کاری نتونسته بکنه و پوشش اتوبوسرانی هم کم شده، مترو هم که چند سالی هست پیشرفت نداشته.
  • سعيد A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    4 0
    آقا همين پايانه متروي حقاني كه اغلب خطوطش (شايد10-12خط) كه حجم بالاي مسافر را جابجا ميكنه سالهاست اتوبوسهاش مسيري چندكيلومتري را ميرند تا برگردند به لاين مقابل و به سمت ونك يا ... ادامه مسير بدهند. در حاليكه خيلي ساده با انتقالش به سمت مقابل بزرگراه و استفاده مسافرين از پل عابر پياده اي كه هست ميشد ضمن كمك به ترافيك در وقت ملت صرفه جويي كرد.
  • م ا A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    5 2
    چرا مترو را معطل گذاشتين و درست حسابي كار نميكنين متروي دهه 40 ديگه كي بايد بدرد ما بخوره؟ چند سالي هم هست كه ديگه اصلا خبري نيست و اگر افتتاحي هم ميكنند بيشتر جكه مثل همين فاز خط سه كه يكسالي هست افتتاح كردند.
  • رسول A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    3 3
    گفتي بي آر تي داغ دلم را تازه كردي با اون مسيرهايش، اتوبوسها و ايستگاههاي ناسازگارش با حجم بالاي جمعيت؛ كه هربار سوار و پياده شدن ازش خودش هزار و يك داستانه. كم ياد دارم يكبار سوار شده باشم و موقع پياده شدن همون آدم قبلي باشم. و شاءنم سرجاش.
  • س الوندي A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 5
    انقدري كه من فهميدم براي انتخابات مجلس شاهد ائتلاف قاليباف، جليلي و لاريجاني خواهيم بود.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 6
    چرا اینقدر مباحثه ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! والا اگه یکی پیدا شه این جاده تهران چالوس رو زودتر درست کنه همه که نه اکثر تهرانیها میرن اونجا ویلا میگیرن و وکلا ساکن اونجا میشن چراکه مسافت نزدیک میشه و به راحتی میتونن برای سر کارشون هم رفت و آمد بی خطری داشته باشن. نتیجه اینکه آلودگی هم خیلیییییییییییییی کمتر میشه .
  • میلاد RS ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 1
    سلام اقای قالیباف اصلن شما بیا ....نه.... بی....ا یه دستگاه شوتینگ درست کن مردم بفرست از فضا برن خونشون خوب چی شد عزیز دل برادر من. اقای قالیباف یه مترو ازادگان سه ماه افتتاح نکردی دیگه پل طبقاتی چه صیه یه مردم دارن توی مترو دروازه شمرون امام خمینی کتلت میشن از فشار پل طبقاتی دیگه چه صیغه یه نه تورخدا صبح ساعت هفت بیا دروازه شمرون میفهمی فشار از طرفین یعنی چی حتمن بیا
  • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    4 1
    واللا اتوبان صدر دو طبقه نبود و تونل نیایش نبود هم این منطقه ترافیک داشت، الان هم که هم تونل داره هم اتوبان دو طبقه ترافیک داره. یعنی این طرح برای چیه. اصلا تهران غیر از بی آر تی اتوبوس دیگه ای نداره. 25- 30 دقیقه طول میکشه تا اتوبوس به ایستگاه برسه و خطوط قدیمی که با توسعه اتوبانها کاملا فلسفه طراحیشون از بین رفته.
  • بی نام A1 ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    4 1
    بخش اعظم بودجه مترو با دولته كه دوساله به شهرداري پرداخت نشده.پس شهرداري نميتونه بودجه ساير طرحهاي عمراني شهري را بزاره براي مترو. اگر دولت دولت قبلی بودجه شهرداري را پرداخت ميكرد خيلي بيشتر از دو سه هزار ميليارد ميشد و متروهم كارش پيش رفته بود.دوستانيكه نظر ميزاريد بيشتر دقت كنيد كه دولت دهم طبق دستور مجلس بايد بودجه مترو را ميداد كه نداد
    • هادی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      3 0
      اخ حالا من و شما بگیم کیه که متوجه شه.....به شهرداری کمک نمیشه
  • مدافع شهر و مخالف نابودي شهر A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    1 0
    تا روزي كه مترو و حمل ونقل عمومي درست نشه پروژه هاي نمايشي ارزش نداره ، شهرداري داره با فروش تراكم (عملا قانون) شهر رو نابود ميكنه ، نه تراكم بفروشين نه كه تو كوچه ده متري برج بسازن نه اتوبان دوطبقه همون حمل ونقل عمومي كفايت ميكنه ، در مورد رسيدگي به شهر وظيفه اشونه دارن حقوق ميگرن منتي نيست
  • دوست شهر A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    2 1
    شهري كه اعضا شهرش كشتي گير و تكواندو كار باشن شهردارش هم پليس باشه ميخواين شهر پايدار باشه عجب انتظارهاي بي موردي
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    1 0
    توسعه بزرگراه درسته بار ترافیکی رو کم می کنه ولی این خودش یعنی ترغیب مردم به استفاده از وسایل شخصی که علاوه بر هزینه های سرسام آور نگهداری خودرو برای شخص هوای شهرها آلوده می شه(با این خودروهای باکیفیت داخلی!) . تنها راهش توسعه مترو هست شما کافیه نقشه مترو تهران رو با سایر پایتختهای جهان مقایسه کنی می فهمی ما کجا قرارداریم.....
  • شهرام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    تحقیقات علمی حاکیست که ترافیک مانند گاز میباشد هرچه فضا بزرگ شود آنرا پر میکند. در نتیجه بزرگراه بیشتر برابر با تقاضای ترافیک یشتر. روند شهرسازی قرن 21ام درهمه زمینه ها بطرف طبیعت/انسانیت و فرار ازماشین میباشد. امروزه رفت وآمد شهری با اولویت به پیاده روطراحی میشود. درشهرهای توسعه یافته دنیا در بسیاری از موارد بزرگراهای موجود تخریب وبا بلوار و یا پارک جایگزین میشود. پارک آبی جایگزین بزرگراه 6 خط چیانگچن در مرکز شهر سئول باعث بهتر شدن ترافیک هم شده است. این امر در شهرهای دیگر دنیا هم انجام گرفته است. شَاید بهتر باشد بجای دو طبفه کردن همت و بعثت و ساخت 5 طونل جدید پلهای موجود درامتداد خیابانهای انقلاب حافظ و کریم خان تخریب شوند و مرکز شهرنمونه ای برای پیاده روی. بدون شک این باعث بازسازی تهران میشود.
  • بهنام کرمی IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    0 0
    اگر افراد صاحب منصب فقط فکر و ذکرشان را برای انجام برنامه های حوزه انتصابی هزینه کنند آن وقت کاری ماندگار و توسعه ای مناسب را خواهیم داشت . متاسفانه تمام افراد صاحب منصب چه در زمان تصاحب صندلی و چه در زمان استقرار بر صندلی در فکر لابی کردن و بستر سازی برای پست های دیگر بوده و هستند لذا مجبور می شوند این چنین عمل کنند و گرنه ایمان داشته باشید اگر دکتر قالیباف در فکر مبدل کردن خود به بعنوان رییس جمهور نبود توسعه پایدارتری در تهران را شاهد بودیم . اما افسوس که ایشان فکر می کنند راه رسیدن به ساختمان پاستور بتن و آرمه است و بس . هستند در کنارش افرادی که در این زمینه تخصص دارند . پس انتظاری برای عملکرد متناسب با اهداف کلان شهری از ایشان داشتن عبث خواهد بود .
  • ابوالحسن دهقانی منش A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    1 0
    ضمن تشکر فراوان از مسئولین ومهندسین وکارگران بویژه اقای قالیباف درساخت پروژه های مهم شهری مخصوصا بزرگراه امام علی ع و صدر تقاضا داریم باایجاد وساخت زیرگذر یا پل هوایی مشگل ترافیک منطقه پازده شهرداری محله افسریه راباجدیت در برنامه های کاری خود قرار دهید همیشه دعا گوی شما هستیم
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    0 0
    قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری!!!!!!!!