طرحی جدید از طراحان صداقت آمریکایی؛ "با یه گل بهار نمیشه"/ تبلیغ افزایش جمعیت روی بیلبورد

طراحان تابلوی "صداقت آمریکایی"، بیلبورد جدیدی طراحی کرده اند که برای افزایش جمعیت و مبارزه با تک فرزندی فرهنگ سازی می‌کند؛ "با یه گل بهار نمیشه‌" و "فرزند بیشتر، زندگی شادتر" .

به گفته عباس صانعی، مدیر خانه طراحان گرافیک انقلاب اسلامی، پیش‌تولید این آثار با بررسی نمونه های موجود در سطح بین‌اللمل در موضوع سبک زندگی و به صورت خاص جمعیت آغاز شد. 

او دراین باره به مهر گفت: "با یک گل بهار نمی‌شه" از نمونه آثاری‌ است که اولیت‌سنجی، تعریف و تولید آن از ابتدا تا مرحله چاپ در آتیله خانه طراحان انقلاب اسلامی صورت گرفت. ما بر اساس وظیفه خود درباره حساسیت‌های اجتماعی اقدام به طراحی و اجرای آن کردیم.

.

 

مدیر خانه طراحان انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت حفظ جمعیت جوان و پویای کشور گفت: هشدار در باره معضلات تربیتی ناشی از تک فرزندی، هشدار درباره کمبود نیروی جوان و آماده به کار و پیر شدن جامعه آینده، هشدار در باره معضلات اجتماعی، رفاهی و خانوادگی سالمندان در آینده کشورمان و... . از جمله این مواردی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و همین مساله ما را بر آن داشت که با ابزار هنر به این موضوع اجتماعی بپردازیم.

او به بیانات مقام معظم رهبری در مورد روند پیر شدن جمعیت در ایران اشاره کرد و گفت: از باب تاکیدی که مقام معظم رهبری بر معضل تک فرزندی و پیر شدن جمعیت داشتند و دارند، پرداخت به این موضوع را در مقام هنرمند بر خویش فرض دانسته‌ایم. به اعتقاد ما زبان هنر بهترین و تاثیرگذارترین زبان است که می‌تواند در خدمت مفاهیم اجتماعی کشور درآید و به همین منظور در مساله مهمی چون پیر شدن جمعیت از این ظرفیت استفاده کردیم.

.

صانعی با ذکر این جمله که "پیش‌تولید این آثار با بررسی نمونه های موجود در سطح بین‌اللمل در موضوع سبک زندگی و به صورت خاص جمعیت آغاز شد"، بیان کرد: این پروژه نیز با ایده‌پردازی گروهی آغاز شد و با جمع‌آوری ایده ها در یک بازه زمانی مشخص کار را آغاز کردیم. در مرحله بعد ایده‌ها با توجه به مخاطب (مخاطب عام)، امید بخش بودن، تاکید بر نکات مثبت فرزندآوری و ... پالایش شد و پس از آن با توجه به زمانبندی تعریف شده، ایده حاضر برای اجرا انتخاب و وارد مرحله تولید شد.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: در مرحله تولید ابتدا پیش طرح‌های اولیه به منظور دستیابی به ترکیب‌بندی مناسب و جانمایی عناصر موجود، صورت گرفت و پس از آن نوبت به پیش طرح پس زمینه‌ها و اجرای نهایی هر یک رسید.

وی در مورد چرایی و چگونگی روند استفاده از نام "با یک گل بهار نمی‌شه" برای این مجموعه توضیح داد: بعد از پالایش طراحی های اولیه به طراحی شخصیت و جزئیات مورد نظر رسیدیم و با جاگذاری نهایی هریک از عناصر تصویر، نوبت به پردازش نهایی و اصلاحات کیفی تصایر رسید که در این مرحله می‌بایست با توجه به تغییرات جزئی ایجاد شده در حین اجرا، عنوان‌بندی اثر، مناسب‌سازی می‌شد که عنوان "با یک گل بهار نمی‌شه" به همین منظور انتخاب شد.

برای دیدن تصاویر در ابعاد بزرگتر، روی آنها کلیک کنید.

۴۷۴۷

کد خبر 326251

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 230
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام JO ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    205 3
    خنده داره شایدم گریه آور
  • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    270 3
    با یه گل بهار نمیشه. با این کارهای شعاری و سطحی خنده دار هم جمعیت زیاد نمیشه
  • بی نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    خیلی طرح قشنگیه.
    • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      11 0
      مادر خانواده دوم جا افتاده!! خخخخخخخ
    • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      6 2
      بهتره بگیم نقاشی خوبی بود. خوب کشیده. 19 میتونه بهش بده. خدایی من خیلی نقاشیم افتضاح بود اون موقع ها ولی این خوبه خوش به حالش. :))))
    • سعيد A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      7 1
      اصلا استادانه است :) دوست دارم فقط تضاد سطل در آب و با جهت حركت قايق ببيني
  • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    650 7
    مگه قراره با بچه بازی کنیم فقط ... خب اگر نون نباشه بخورن که جون ندارن پارو بزنن ...
    • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      23 2
      این حرفت گل سر سبد همه ی کامنتا بود. دمت گرم.
  • نیما IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    276 2
    پول زیاد از راه بیراهشون کرده، معلومه با این همه پول بیت المال فیلشون یاد هندوستان کنه! یه زحمتی بکشید شما جور ما که بچه نداریم (یعنی نداریم که خرج خودمون کنیم چه برسه به بچه) رو هم بکشید.
    • مرتضی A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      202 4
      قربون دهنت. آقایون لطف کنند جور کم کاری ما رو هم بکشند.
  • ادیب IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    140 3
    اینا هم دلشون خوشه ها اتفاقا این تبلیغ باید برای خودشون باشه چون با یک حرف کسی بچه نمیاره شما اقتصاد رو درست کنید ببینید جمعیت چطور رشد میکنه.
    • بی نام A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      19 0
      اقتصادم درست بشه من یکی پشت دستم و داااااااغ میکنم بیشتر از یک بچه داشته باشم دیگه اصلا اعتماد ندارم یک روز خوبه ده روز جهنم میشه همه چی...اعصابامون چی؟ میدونی بابت این سالها چقدر داغون شدیم دیگه کی حوصله وینگ و وینگ بچه رو داره اصلا چطوری با این روحیه و اعصابای داغون بچه بزرگ کنیم بابا بی خیال...
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    122 2
    خخخخخخخ
  • آزاد IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    424 5
    این کاریکاتور دقیقا خلاف واقعیت کشیده شده!!!
  • مجرد A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    118 3
    بیخیال بابا
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    350 2
    بهتر نیست بجای بچه آوردن مکرر برای بالا رفتن از یک موتور سیکلت بهره ببریم؟
  • وحید A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    147 3
    اگه احساس مسولیت نشه و به طور خودجوش جمع نشه!
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    ولی انصافا طرح های جالبی میزنه این اوج!
  • مريم IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    مردم تو خرج يه دونه اش موندن!!!اونوقت شش تا بيارند يا از كًرسنكًى أونا رو بكشند يا سر هر جهارراه يه دونه بذارن براى كًدايي......
    • محمد A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      به نظر من ادم عاقل در این شرایط اقتصادی و تورم وحشتناک حتی ازدواج رسمی هم نباید بکنه که زیر تعهدات سنگینش کمرش بشکنه ! چه رسد به زاد و ولد و کارخانه بچه سازی
    • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      119 3
      راست میگن 4 یا 5 تا بچه بدنیا بیاریم حالا دو ستا شونم از گشنگی مردن مهم نیست باز ما بچه داریم! اصلنم رفاه بچه ها مهم نیست !!!!!!
    • رستاخیز عقلی A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      9 80
      من نمیدونم اهل سنت آیا با مشکلات اقتصادی سر و کله نمیزنن که حداقل دوتا بچه میارند؟ وای به حال شیعه ها . یا اهل سنت خیلی ثروتمندند یا شیعه ها خیلی نا ثروتمند و ترسو هستند. خبر آنلاین خیلی خیلی نامردی به خدا از دوروز پیش 10 تا نظر گذاشتم هیشکدوم رو نذاشتی چون فقط یه سری حقایقی رو گفتم که به مذاقتون خوش نمیاد حالا هم احتمال میدم واسه خود شیرینی این ظرمو بزاری که مثلا بگی ما خبر آنلاینی ها به رسالت خودمون عمل میکنیم!!!!! ولی بعید میدونم که کامنتمو بزاری :-)
    • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      پول هم باشه کسی بچه دار نمیشه. فرهنگ تغییر کرده. برای چی اسیر بچه بشیم؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      88 2
      طراح های گرامی فکر نکردن که با زیاد شدن تعداد به همون نسبت سنگین تر میشن، ضمناً هماهنگی پارو یا رکاب زدن هم سخت تر میشه.
    • حامی IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      79 1
      مزخرفه همین!
    • بی نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      76 1
      دوچرخه و هندونه واسه خوشی کمه.
    • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      97 1
      کشورایی باید نگران کمبود نیروی کار باشند که اقتصاد سالمی دارند و نه مثل ایران که در بیکاری صدر جهان هست. تازه اونایی هم که کار دارند اغلب شغل دلالی و کاذب دارند.
    • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      یک راه حل برای افزایش جمعیت اینه که وسایلی که از حاملگی جلوگیری میکنه را وارد نکنند.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      خدایا به این جماعت طراح پوستر عقل و شعور عطا بفرما انگار تو ایران زندگی نمکنند
    • مريم IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      88 0
      بى نام 21:59 اكًر وسائل جلو كًيرى رو وارد نكنند مردم رو به سقط جنين هاى غير مجاز و زير زمينى مى أورند،اين نشد راه حل!!!كمى وسعت ديد داشته باشيد،اكًر افزايش جمعيت مى خواهيم أولا بايد شرايط ازدواج رو براى جوانان فرآهم كنيم و دوما وضع اقتصادى مردم رو بهبود ببخشيم كه خود خانواده ها تصميم بكًيرند كه فرزندان بيشترى داشته باشند.
    • بی نام A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      21 57
      آره بابا... تو که راست میگی!!! اینهمه کارمند و حقوق بگیر داریم غیر مغازه دارا و بازاریایی که درآمد مناسب دارن ولی بچه کم میارن. پدر و مادرای این دوره حوصله بچه داری ندارن، چرا اینقدر سیاه نمایی در مورد وضع جامعه؟
    • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      58 1
      اگه مردین همین خانواده شش نفره رو توی صف یارانه یا سر یه سفره خالی بکشین
    • بی نام A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      به نظرتون این شعار با زنده باد بهار احمدی نژاد ربطی نداره ؟
    • بی نام SE ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      همین ۷۰ میلیون داره بابای نون آور خونواده و محیط زیست رو در میاره!!! ببین کیا دارن برا ما تصمیم میگیرن!؟
    • بی نام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      فرزند کمتر زندگی بهتر
    • مهدی A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      308 6
      آقای بی نام انوقت همین ایدز که جدیدا روزش بود چی میشه لطفا اگر نمیخوای فکر کنی نظرم نده
    • بی نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      48 0
      من بچه ام 2 ماه دیگه دنیا میاد.بخدا عزا گرفتم بابت هزینه های زایمان همسرم.هزینه های سیسمونی و لباس بچه و .....هزینه های آزمایشهای بالینی قبل زایمان که بماند.احه هنرمند نقاش بی مسئولیت من دکتر مملکت با ماهی 1 میلیون تومان از کجا بیارم ماهی 500 هزار بدم دست صاحبخونه . 200 تومن قسط و با ماهی 300 تومن چند تا بچه هم بیارم ؟برای یه آزمایش آمنیوسنتز 1 میلیون دادم که فقط 20 هزارتومنشو بیمه قبول کرد. فردا هم بچم باد دنیا با ماهی 300 تومن چیکارش کنم؟حرف زیاده اما آقای هنرمند کاش یه کم هم وجدان داشتی
    • بی نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      3 34
      آقا مهدی! اگر نمیخوای نظر بدی نظر نده.
    • بی نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      آقا مهدی یعنی شما فکر کردی با حرف من، الان جلو واردات ... را گرفتن و ترسیدی؟!!!
    • بی نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      74 1
      خوب اون نابغه ای که این تابلو را طراحی کرده یکم فکر نکرده اونی که فرزند کمتر داره دارامدش بیشتره می تونه به جای دوچرخه موتور سیکلت بخره سریع بره بالا!!!
    • بی نام EU ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      71 1
      همین الان انتقال ایدز از طریق جنسی داره بیداد میکنه وای به روزی که نگذارند این وسایل وارد بشه.طراحان این پوستر ها فکر کردن جیب همه مثل خودشون تو دولت قبلی حسابی پر شده میخوان بچه بسازن
    • بی نام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      107 1
      بی نام 21:59:41 یعنی شیفته اون راه کارت شدم!داغونیا!
    • محمد A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      53 1
      قبلأ روی قوطی کبریت هم می نوشتند : " فرزند کمتر زندگی بهتر " یعنی با آوردن فرزند بیشتر با آتش بازی نکنید . اما حالا از مردم می خواهند با همان کبریت که قیمت آن چند برابر شده آتش بازی کنند .
    • مداد سیاه........... A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      28 1
      با ی گل بهار نمیشه! با یه بچه هم پرورشگاه درست نمیشه! (توصیه می کنم ی سری ب سایت دکتر ناصر کرمی اقلیم شناس بزنید و مطلب از جغد بیاموزیم بخونید.) مردم باید با آگاهی دادن ب همدیگر مانع از انفجار جمعیت بشوند مشکلات دهه شصت هنوز رفع نشده. دهه پنجاهیا نوه دار شدن ودهه هفتادیا بچه دار اما هنوز دهه شصتیا ازدواج هم نکردند. گور دهه شصتیا رو باید عمیق تر کند چون یک عالمه ارزو دارند ک باید با خود ب گور ببرند.
    • ثائرالحسين IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      11 80
      و فرزندان خود را از ترس تنگدستی نکُشید ما به آنان و شما روزی می دهیم; به راستی کشتن آنها گناهی بزرگ است. هدف بنده بيشتر قسمتي از آيه است كه خداوند ميفرمايد ما به فرزندانتان روزي ميدهيم سوره اسراء آیه ٣١
    • قندنمک A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      48 2
      با توجه به سوابق این گروه میشه نیت این گروه را حدس زد
    • باب اتش A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      30 3
      بی نام 21:59:41 منتظر ایدز باش که داره میاد سراغ دوست واشناهات
    • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      23 1
      خبر آنلاين ميشه تحقيق كنيد ببينيد پول نصب و طراحي اين بيلبوردها را كي ميپردازه. كاربراني كه با ايده هايي كه اين گروه تبليغ ميكنند موافق و مخالفند ابراز نظر بفرمايند. به شخصه اگه پولي از خزانه صرف اينكار ميشه راضي نيستم.
    • شين A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      9 0
      خجالت آوره شيب تند زندگي رو حضور بچه هاي بيشتر هموار نمي كنه
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    خدا وشفا بده این شهردارو
    • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      7 40
      من کاری ندارم قالیباف کی یا چیه!! ولی خداییش این بیلبوردا دست اون نیست!باور کنین
    • بی نام RU ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      3 33
      به شهردار چه ربطی داره؟
    • محسن A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      36 1
      چرا هیچ کدوم شبیه هم نیستن؟؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      14 0
      محسن جان نميدونم،حق با توئه ،شايد.....
  • احمد IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    689 7
    با این اوضاع ازدواج نمیتونم بکنم..حالا فرزند بیشتر پیشکش!
    • بی نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      197 0
      با این اوضاع اقتصادی و فرهنگی که درست کردن تو خواب باید دید که نرخ بارداری به بالای 2 صعود کنه، البته اتحاد جماهیر شوروی در دهه هشتاد میلادی همچین دغدغه ای داشت، به ضرب و زور هم نرخ بارداری رو از 1.9 به بالای 2 رساند، ولی دهه بعد به خاطر شیوه مدیریت عقیدتی و سیاسی و غیر علمی، این کشور از هم متلاشی شد. درست 5 سال بعد نرخ بارداری در روسیه با شدت بسیار زیادی به زیر 1.5 سقوط کرد. در عرف کلامی جمعیت شناسی این یک "پنجره جمعیتی" هست که برای همه کشورها اتفاق می افته. همینطور که ژاپن از 40 سال پیش تا به حالا نرخ بارداری زیر رقم 2 داره.
    • بی نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      18 0
      به طراح پوستر بگین پول و هزینه و شغل و الخ رو کامل بده پیشکی من قول می دم چن تا بخاد بچه میارم ... دستشم درد نکنه .
    • علی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      25 4
      به قرآن آرزومه ازدواج کنم. الان 24سالمه لیسانس دارم. 21ماه باید برم خدمت! بعدش کار نیست. از ازدواج سنتی هم که نتیجش عدم تفاهم و یک عمر تحمل کردنه متنفرم. من حتما حتما بعد سربازی از ایران میرم. بای
  • اونوقت RO ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    918 6
    انوقت مادر خانواده کجاست؟نکنه سانسور شده؟
    • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      93 1
      مادر خانواده موقع بار داری شیر و خورد و خوراک نداشته و پوکی استخوان گرفته به خاطر همین توانایی دوچرخه سواری نداشته بگذریم که قوانین و سلایق هم مادر رو دوچرخه دوست نداره
    • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      84 1
      نه رفته زایشگاه برای بعدی
    • اکبرآقا A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      66 1
      نه با توجه به این سرعت تولید، احتمالا باید تو زایشگاه باشه!
    • سپیده IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      33 1
      احیانا بله، طبق معمول همیشه در این آب و خاک!
    • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      64 1
      سانسور نشده . خانم بارداره نمی تونه دوچرخه سوار شه پا بزنه :)
    • محمد IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      65 0
      ای آقا! شما خبر نداری اینجا چرخ سواری برای خانما عیبه؟ مادر خانواده تو عکس اول در حال انجام تفریح مجاز میباشند!
    • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      54 2
      دیسک کمر،پوکی استخوان،..... گرفته استراحت مطلق.
    • بی نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      41 1
      مادر در خانه در حال استراحت هست به خاطر اینکه یک گل دیگر در راه هست.
    • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      428 3
      رفته کار کنه خرج اینها رو دربیاره!
    • محمد حسین A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      387 4
      دوچرخه سواری بانوان محل اشکال است.!
    • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      323 4
      مادره از دوچرخه افتاده پایین و پدره بچه هاش را برداشته تا باهم برن یه جا خواستگاری و یه زن جدید بگیره.
    • اهوازی1 RU ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      54 0
      مادر خانواده در تصویر دوم متاسفانه سر زا از دنیا رفت
    • محسن A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      46 1
      اون یک دختر هم نمیکشیدن کلا میشدن مذکر
    • ايراني EU ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      42 0
      مادره بيمارستانه داره يكي ديگه بدنيا مياره واقعا مسخرس اين پوسترها از اون پوسترهايي ميشه كه ٣٠ / ٤٠ سال ديگه كلي توي دانشگاهها راجع بهشون حرف زده ميشه
    • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      36 1
      اگه کسی مثل ننه بزرگ من 5-6 تا بچه به دنیا میاورد دیگه به 50 سال نمی رسید
    • اری IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      33 1
      مادر خانواده سر زایمان اخر به اوندنیا منتقل شده
    • لیمو IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      27 1
      بنده خدا سر زا جان به جان آفرین تسلیم کرده.خدا رحممون کنه
    • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      35 0
      هیچ چی پول دوا دکتر نیست. مادر مریض تو خونه افتاده و حامله برای بچه بعدیه!!! کهنه های آخرین نوزاد و میشوره.
    • مهدی IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      26 0
      مادر خانواده تو بیمارستانه داره هفتمی و هشتمی رو فارغ میشه.......
    • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      25 0
      مگه نمیدونید ... مادره بچه ششم رو حاملست .. نمیتونه دوچرخه سواری کنه .....!!!!!
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    492 6
    به جای دور ریختن پول مردم یک کار درست و حسابی بکنید با بیلبورد اخه چی درست میشه؟
  • علی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    343 9
    سرهنگ قالیباف حق داره اینارو بگه. وضعش خوبه دیگه، نظزیه پردازی افزایش جمعیت میکنه، تازه آپارتمان هم جایزه میده. تازه مثکه به تو خونه موندن زن هم اعتقاد داره، چون تو جفت عکسها، خانواده عقبی بدون مامان رفتن گردش!!
    • بی نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      بیلبوردهای شهر تهران ارث بابای قالیباف نیست. هر کی هر چی بخواد میتونه بزنه. فقط باید پولش رو بدی. اصلن خبر رو خوندی بفهمی این تبلیغ را کی سفارش داده. یعنی نمونه کامل یک ایرانی هستی. قبل از فکر کردن و مطالعه کردن فقط دهن رو باز میکنید.
    • محسن RO ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      19 0
      بی نام جان شمام قبل از اینکه فحش بدی یه فکری بکن. یعنی می گی من اگه پولشو داشته باشم می تونم یه بیلبورده گنده تو میدون ونک بزنم روشم بنویسم: "به حرف اینا گوش ندین! دو تا بچه کافیه؟" حالا نمی گم اینا سیاسته قالیبافه. ولی خیلی واضحه که این جور طرز فکرا پشتش چه کسایی هستن.
    • علی IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      18 0
      بی نام جان من از اونجایی که "شعور" دارم، مثل شما توهین نمیکنم، مودبانه میپرسم ازت: با توجه به اینکه گفتی بیل بورد ها ارث بابای قالیباف نیست و هر کی پول بده هر چی خواست میزنه، میخواستم بدونم شما واقعا "ساده" ای یا خودتو به "سادگی" زدی؟ (مدیونین فکر کنین میخواستم جای ساده چیز دیگه ای بنویسم!!) شما که نمونه کامل یک "غیر ایرانی" هستی، بفرمایید که آیا همه ی غیر ایرانی ها مثل شما انقدر "ساده" اند؟! در ضمن 2 تا ازون منفی هات رو بده من، دستت خسته میشه نگهشون داری.
  • بابک IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    فرزند کمتر، زندگی بهتر
    • مصطفی FI ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      15 1
      دکتر شریعتی میگه فک کنم، که هر موضوعی رو خواستی بکوبیش، بهش حمله نکن، ازش بد دفاع کن خلاصه شهرداری و بیلبورداش از جمله وسایل این رسالت کوبیدنن... خدایی توی سریال 24 چنان نرم رو مخت کار می کردن که اصن نمی فهمیدی چه اتفاقی واست میفته... حال کردم با روششون... فک کن، خودم مخالف شکنجه ام مثلا، یه جاهایی ولی از ته دل می خواستم این جک باور زودتر یارو رو شکنجه کنه اطلاعاتشو بگیره... اونام تبلیغات می کنن، ما هم تبلیغات می کنیم... فرزند بیشتر زندگی شادتر... اسگلن به خدا
  • mehdi.r IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    433 6
    پس پول کجای این زندگی شاد تر جا داره هااااااا ؛ طراحان این بیلبورد فکر کنم اگه یه سر به زایشگاهها بزنن و فقط از مبلغ عمل با خبر بشن حرفشونو پس میگیرن . مابقی مخارج پیشکش......
  • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    297 4
    کلاً دل خجسته ای دارن اینا! اگه یکی شرایطش رو داشته باشه، نیازی به کشیدن قایق و دوچرخه خانوادگی نیست.
  • تابان RS ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    273 3
    چه طوری فرزن بیشتر درست کنیم ؟پول پمپرز،پول کتاب،سرویس مدرسه ،تب لت،لب تاپ،دوچرخه رو شما میدی؟ چطوری بزرگش کنم؟ اگه روحانی خوب کار کنه تازه سال دیگه تورم میشه 25 درصد
  • آرش IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    174 1
    اول ميخواستن با بخشنامه جمعيت زياد كنن، حالا نوبت بيلبورد شده. هرچقدر قبلي جواب داد اينم جواب ميده.
  • هادی A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    155 1
    خود عکسها گویای خیلی چیزها است. با یک گل بهار نمیشه ولی حداقل اون هندونه ای که جلو دوچرخه یارو هست رو میشه طوری تقسیم کرد که به همه افراد خانواده برسه تازه برای بعد هم اضاف میاد در غیر اینصورت یا خودت باید شکمت خالی باشه یا بچه هات.
  • سعید US ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    171 2
    ما تو پاییزش موندیم بهار پیش کشتون
  • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    186 1
    ظاهرا مادر از دست این پدر کاری به کوه و دریا زده تا فرزندان در اینحد بمانند
    • بی نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      11 0
      شايدم مىرن يه مامان كمكى واسه اينهمه بچه پيداكنندوگرنه مادراينهمه بچه وقت نداره گردش بره
  • کارشناس IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    7 2
    تصور این که سیاست های وزارت بهداشت باعث کاهش جمعیت شده یک توهمه. این یک گذار اجتماعی است که در هیچ جای دنیا نتونستن نشون بدن بدلیل سیاست های کاهش جمعیت رخ داده است. حالا آقایون یک زمانی می گفتند کم بچه دار بشین چون این جریان در حال رخداد بود سوار موج شدند و گفتند کار ما بوده که در واقع نبود. حالا هم هر کاری کنند نمی تونند این روند را برعکس کنند. بهتره به فکر راهکارهای برخورد بااین چالش از قبیل فرهنگ سازی اجتماعی یا مثلا زیرساخت های لازم سالمندی و استفاده از مدل ها تجربه شده دنیا باشند با چهار تا عکس و حرف و سمینار کاری انجام نمیشه .
  • بیکار 29 ساله و مجرد IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    19 0
    چه دل خوشی دارن نشستن تو شهرداری حقوق ملیونی ام میگیرن معلومه از این حرفا میزنن اگه جای من بودن با 29 سال سن و فوق لیسانس مکانیک 2 ساله بیکارم که ازدواج برام یک معجزه است از این طرح ها نمی دادن............
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    171 2
    این بیلبورد ها و سری قبلیش تمام بضاعت دیدگاه فکری و خلاقیت گروه حاکم بر شهرداری رو نمایش میده و خیلی باید مواظب باشند که چشم نخورن
  • محمد A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    194 5
    اول اينكه ي جاي سرسبز مثل اين عكس در كل اين شهر نشون ما بدين!دوم اينكه قيمت همچين دوچرخه اي چنده؟سوم اينكه مگه خانم ها هم ميتونن دوچرخه سواري كنن؟چهارم اينكه اين قايقا رو كجا و به چه قيمت اجاره ميدن؟پنجم اينكه از توهم بياين بيرون،تو همون زمينه كاري خودتون كه بررسي صداقت امريكايي هست كار كنين بهتره!توهم تا به كي؟
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    265 3
    این بیلبورد ها هر چی نداشته باشه واسه تیم طراحی و اجرا و اون صاحبان تابلو که همگی از من بهترانند نون و آب حسابی داره از جیب همین مردمی که نون یه دونه بچه رو هم ندارند اصلن نون ندارن که ازدواج کنن چه برسه به بچه. آٍقای سرهنگ پول من یکی رو لطفن توی این جور کارا خرج نکن! میشه آیا ؟ جناب سرهنگ میشه جای این بیلبوردها فکری به حال نیترات توی آّب و دود و دم و ترافیک شهر تهران بکنی این موج سرطان رو کی جوابگو خواهد بود جناب سرهنگ؟
  • احمدیان IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    348 2
    ما 6 تا برادر دهه 60 ی هستیم به خودمون قول دادیم تحت هر شرایطی فقط 1 دونه بچه داشته باشیم میدونید چرا چون شرمندگی بابای خدا بیا مرزمون رو زیاد دیده بودیم
    • بی نام A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      23 0
      من هم همینطور
    • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      30 2
      من اصلا ازدواج نمی کنم که تحت فشار خانواده ی شوهر، یه بچه هم نیارم.
    • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      0 27
      اون خانمی که میگه اصلا ازدواج نمی کنم:حالا کی از شما خواستگاری کرد که بخوای بچه بیاری یا ناز کنی؟مطمئنم اگر فقط یک دونه خواستگار داشتی الان 7 تا بچه قد و نیم قد دور و برت بود ،مگر اینکه آقا پسر مخالف بیش از یک بچه باشه!
  • بی نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    178 3
    اگر جای گل با این اوضاع مملکت خل شدن چی؟
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    11 0
    چرا مادر در این خانواده جاندارد؟چرا دختر اخر همه نشسته با اینکه تو نقاشی از او بچة کوچکتر هم هست ،متاسفم که تو نقاشا هم دنبال متحجراش میگردن!با این شعارهای بدون برنامه ریزی وبدون پشتوانه هیچکس تن به دردسر چند فرزندی نمیده!اقتصاد وکار درست شه خودبه خود مشکل جمعیت وامار ازدواج وطلاق واعتیاد وفحشا هم بهتر میشه،وگرنه بی مایه فتیره!
  • بی نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    10 0
    من یه سوال دارم ببخشید میشه یه نفر آمار فرزندان فرزندان مسولین چند نفره(یعنی نوه هاشون)
  • بی نام A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    17 0
    ترجیح میدم یک بچه داشته باشم که راحت زندگی کنه تا 3تا بچه که بدبخت باشن,البته یه بچه ا م با وضعی که برای مردم درست کردن نمی شه زندگی کرد.کاری کردن با ما که داریم منقرض می شیم
  • این جانب IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    16 1
    واقعا نمی دونم چی بگم - در کشوری که اقتصادش تا مرزهای ورشکسته گی رفته و متاسفانه بی اخلاقی و دروغگویی به عنوان ملاک افتخار وجود داره و همین طور مواد مخدر به وفور در دسترسه و سامانه ی اموزشی نا توانمنده و درامد خانوارها ی حتا کم جمعیت هم به زور کفاف زنده گی معمولی رو می ده - تاکید برای افزایش جمعیت اون هم با این طرح های بی محتوا و غیرواقع گرایانه چیزی جز اسباب تمسخر به دنبال نخواهد داشت- اما خوب برای ما اگر آب ندارد برای طراحان محترم نان دارد!
  • جهان A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    17 1
    باور کنید من اگه دنیاروبهم بدن حاضر نیستم غیراز این پسر کوچولوی عزیزی که دارم .بچه ای دیگه ای داشته باشم.بابا من تمام زورم رو میزارم همین یه بچه روبه سرمنزل مقصود میرسونم یه جامعه دعام میکنه
  • بی نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    8 0
    پول می خواد اونهم پول حلال. پولی که توش آه مردم گرسنه نباشه.
  • پيمان A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    4 26
    البته دو تا بچه با فاصله سني كم بسيار بهتر از تك فرزنديه ولينوع زندگي كنوني خصوصا در شهرها والدين رو دچار مشكلات عديده اي ميكنه. من در خانواده اي با چهار فرزند در خانه اي با شصت متر مربع بزرگ شدم و مشكل خاصي هم نداشتيم كما اينكه اكثر مردم در اون دوره و زمونه زندگي مشابه ما داشتند ولي الان خودم فقط يك پسر چهارده ساله دارم. هزينه ساليانه تحصيلش در مدرسه غير انتفاعي با غذا و سرويس يازده ميليون تومانه يعني تقريبا ماهي يك ميليون. اتفاقا قسمت راحتش همين بحث اقتصاديشه مشكل اصلي زمان گذاشتن براي اونه. هم من و هم همسرم كارمنديم و بندرت فرصت ميكنيم در جلسات مدرسه شركت كنيم. به اينها اضافه كنيد تهيه اتاق مجزا با امكانات كامل... حالا با افزايش تعداد فرزندان مشكلات فوق نيز اضافه ميشوند. 
  • بی نام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    9 0
    اونکه پنج تا بچه داره سه تا پسره همسن و سال هستند ظاهرا...به نظرم بچه های اقوام باشه...مرده خودش هم اندازه برادر بزرگشونه نه پدر...
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    7 1
    الان جوونا جرات ندارن ازدواج كنن چه برسه فرزند بيشتر بيارن :))))))
  • بی نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    8 0
    ی هندوونه بین 6 نفر، دعوا نمیشه؟ ☺
  • کیا A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    14 0
    خانواده پر جمعیت:مادرهدطلاق گرفته باباهه هم دیونه شده خانواده کم جمعیت:مادره سر کاره ماهی دویست نومن پدره هم با بچه میرن گدایی
  • بی نام A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    12 0
    همینطوری اش تو میادین شهر هر ده قدم یه گدا نشسته که اکثرا هم بچه و کهنسال هستن دیگه وای به وقتی که تعداد بیشتر باشه
  • جوکر A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    22 0
    واقعا متاسفم . به عکس ها دقت کنید ؟؟ مادر نمیتونه سوار دوچرخه بشه ؟؟ بچه ها همه باید پسر باشن ؟؟ چی بگم من
  • متین IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    8 0
    پدر من 5 تا بچه داشت اون موقع .. پیکان خرید 14000 تومان ..الان با 1 د ونه بچه موتور هم نمیتونی بخری
  • احمد A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    5 17
    دوستانی که می گویند باید اقتصاد خوب بشه تا مردم برن سراغ ازدیاد جمعیت ، به این سوال پاسخ بدهند که چرا در کشورهای ثروتمند و پیشرفته ی صنعتی نرخ رشد جمعیت خیلی پایین یا حتی منفیه مثل آلمان ، ژاپن؟!
    • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      9 0
      راست ميگي ما الان انقدر ثروتمنديم كه دلمون نميخواد بچه داشته باشيم!
  • بی نام RO ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    20 0
    این آب و سبزه و هوای پاکی که تو این نقاشیه کجای ایران پیدا میشه؟
  • بهراد A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    11 0
    مادر بچه ها احتمالا ششمين بچه رو حامله است، واسه همين سوار دوچرخه نشده!!!!
  • بی نام DE ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    9 0
    اصلا محیط زیست و وضع آب و اقتصاد و هزار مشکل دیگه به کنار. وضع آموزش و پرورش کشور ما رو با کشورهای پیشرفته مقایسه کنید. خیلی از مدارس ابتدایی و دبیرستانها در آمریکا امکاناتشون از خیلی از دانشگاههای ما بیشتره. مثلا داشتن زمین فوتبال، بستکتبال سرپوشیده، استخر شنا، کتابخانه، غذاخوری، سالن همایش، آزمایشگاههای مختلف در یک مدرسه چیز عادیه. برنامه ها و گردشهای علمی و شیوه آموزش و غیره به کنار. ولی در ایران شاید حتی یک مدرسه هم پیدانشه که همه این امکاناتی که مدرسه های معمولی توی آمریکا دارند رو داشته باشه. خوب همین میشه که هیچوقت کسی مثل استیو جابز یا زوکربرگ در ایران بوجود نمیاد که علاوه بر رشته تخضصیشون توی زمینه های مختلف مثل هنر و اجتماع دید خوبی داشتن تا پیشرفت کردند.
  • حمید IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    16 0
    دولت از پس همین 77 میلیون برنمیاد اگه تونستن چندتا استادیوم ورزشی بسازن و وضعیت استانهای مرزی رو از محرومیت نجات بدن اونوقت به این نوابغ بگن از این بیلبوردای مسخره بسازن
  • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    4 21
    آقا یه کاری بکنین که بذارن بیشتر از یه زن بگیریم اونوقت به چشم ماهم تولیدو بیشتر می کنیم . آخه ظلمه یه خانم چند بار وضع حمل کنه .
  • فرزین IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    12 0
    یه سوال از طراح : قایق دونفره ارزونتره یا قایق شش نفره؟
  • بی نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    16 0
    مردم رو چى فرض كردين؟ خانواده بايد تامين باشه مشكل بيكارى و تورم رو حل كنين مردم خودشون بلدن چى كار كنن . مردم گوسفند نيستند خانه هاى مردم هم دستگاه جوجه كشى نيست، منتشر كن خبرانلاين
  • کامی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    8 0
    تو مملکت ما اول کارو انجام میدن بعد در موردش فکر میکنن . فقط میگن بچه بیارین ولی در مورد آینده و تربیت این بچه ها هیچ فکری ندارن تو این وضعیت اقتصادی و اجتماعی همون یک بچه رو به سرانجام رسوندن و یک فرد مثبت به جامعه تحویل دادن خودش کار بزرگی که خیلی ها تو همین هم موندن.
  • محسن A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    6 36
    با عرض سلام به همه کاربران خبر آنلاین من یک بچه شیعه افغانستان هستم.فقط میخاستم بگم وقتی ۳۰ سال دیگر جرأت نکردید در حرم امام رضا دست باز نماز بخوانید(البته اگر حرمی باشد) می فهمید فرزند کمتر زندگی بهتر یعنی چی؟ هر کس عاقل بود نکته رو گرفت!
    • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      30 3
      شما به فکر افغانستان باش. ایران رو هم به ما واگذار کن. خوب و بدش پای خودمون.
    • م IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
      13 3
      اینجا ایرانه و ما ایرانی . خودمون میدونیم چه کنیم. .....شما لطفا برای کشور خودتان نظر دهید ......خبر نظرات من اصلا نشون داده نمیشه .چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    8 0
    آقا ما قایق موتوری سوار میمشیم
  • مهدی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    8 0
    باید اینطور جوابشون رو داد که : " با یک پوستر وضعیت مردم خوب نمیشه ! "
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    16 0
    البته موافقم با این تصویر. فقط یه جاش اشتباست. اونی که 1 بچه داره نباید سوار ماشین شخصی می بود به جای دوچرخه!!!
  • امیر IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    7 0
    این طرح قایقشون واقعا خنده داره. فقط پدر و مادر بیچاره دارند زور میزنند و شیش تا آدم را دارند میکشند و بچه ها دارند بازی میکنند و با این که وزن قایق زیاد شده خوشحال و خندونند اونوقت تو قایق بغلی دو تا آدم گنده دارند از خسته گی میمیرند. البته طرحی که کشیدند درسته چون بچه بیشتر فقط فشار روی پدر و مادر را زیاد میکنه.
  • محمد A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    20 0
    جالب اینکه دو تا از بچه ها جلیقه نجات ندارند خود طراح هم مشکلات اقتصادی فرزند اضافی را طرح نشون داده .
  • ه IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    15 0
    از چین وارد کنین
  • بی نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    7 1
    بچه که عمر و نفسه ...... یکی خوبه، دو تا بسه
  • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    31 0
    20 میلیون گل شد 80 میلیون گل، مگه بهار شد؟ 80 میلیون نفر شدیم، رودخانه ها خشک شدند، دریاچه ها خشک شدند، چاه ها خشک شدند. فقر زیاد شده. زندگی به شدت شهری شد. آلودگی تشدید شد. تصادفات رانندگی به خاطر پرداختن به "تعداد" به جای کیفیت زیاد شده. آدما به خاطر کمبود پول و امکانات دروغ میگن، کلک میزنند و بی اخلاق شده اند. خانه در شهرها شده متری 20 میلیون تومان. زندگی ها آپارتمانی شده. همین پارسال 1 میلیون سیصد هزار نفر در ایران به دنیا آمدند. با این سرعت افزایش اینها گل نیستند، بلکه بوته هایی هستند که جای همدیگر را تنگ میکنند.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    8 0
    با این زندگی سخت و بی پولی و گرفتاری من تو زندگی خودم موندم نمیتونم یکی دیگه رو بیارم بدبخت شه و دایما حسرت نداشته ها رو بخوره . بی خیال شین بابا
  • پوریا IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    78 1
    فک نمیکنین قیافه دو تا مرده بر عکس کشیده شده...؟
    • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      4 0
      یعنی اون راننده باید پشت به خیابون رانندگی کنه؟!!!!
  • بی نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    76 1
    اگر یارانه این خانواده با عنوان مرفه و دهک بالا به اشتباه و خدای ناکرده قطع بشه اونوقت چه خاکی را بر سر چه کسی باید بریزیم؟
    • بی نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      97 2
      کسی که رو حساب یارانه بخواد واسه زندگیش تصمیم بگیره یا بچه دار بشه همون بهتر که تو فکر پیدا کردن خاک واسه ریختن روی سر باشه
  • امین A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    146 2
    با سلام این تو بمیری ها اون تو بمیری ها دیگه نیست ما نسل سوخته الان دیگه نسل سوخته ای درست نخواهیم کرد.می خوایید کارگر ارزون برا شرکتاتون درست کنیم.خواب دیدید.
    • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      22 0
      کاش میتونستم 1000 تا مثبت بهت بدم.
    • بی نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      18 0
      دمت گرم با این نظرت
  • محمد A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    131 2
    تو رو خدا ببین با کیا شدیم 77میلیون نفر
  • بی نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    77 2
    پس برو بهارتو درست کن.
  • احسان A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    103 1
    با یه گل بهار نمیشه؟!!! انتظار دارن با این وضع اقتصادی ملت "گلستان" راه بندازن؟! آخه آدم به شماها چی بگه!
  • حمید US ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    8 0
    یادآوری میکنم که این طرحها و بیلبوردها به صورت خیلی خودجوش زده میشوند!
  • پروین A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    7 0
    پس مادر خانواده کجاست تو این طرح!!؟ واقعا که...!
  • رامین A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    28 0
    مگه مردم ما ربات تشریف دارن که یه روز بگید فرزند کمتر زندگی بهتر بگن چشم یه روز بگید فرزند بیشتر زندگی شادتر بگن چشم!!!!!!!!! ما نمیزاریم نسل های بعد از ما مشکلات ما رو داشته باشن،شاید اگه پدر و مادر های ما هم وسایل جلوگیری و پیشگیری داشتن اینجوری تعداد زاد و ولد از دستشون در نمیرفت.............
  • بی نام A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    106 2
    چرا اون خانواده قایق سوار عقبی هر دو مردن نکنه !!!
    • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      77 2
      ترویج هم چیزیه :))))
    • احسان A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
      16 0
      آقا مشکلات زندگی مرد بارش آورده! فکر ناجور هم نکنین!
  • حسین IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    16 0
    فرزند بیشتر بدبختی بیشتر...خاکی که بر سر بچه های دهه شصتی کردین یادتون رفته...میخواین دوباره یه نسل سوخته دیگه درست کنید که واسه همه چی بمونن سر صف!!!!از صف نون بگیر تا صف کنکور و صف کار و حتی صف سربازی!!!!!نکنین تو رو به علی اینجور نکنین با این مملکت...ما تا کی باید چوب ندانم کاری های شماها رو بخوریم؟تمام آرزو و هستی ونیستیمون بر باد رفت دوباره میخواین یه دهه شصتی جدید درست کنید؟
  • یک بیکار بی پول مجرد عصبانی تنها A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    98 1
    اون موقعی که تو عرصه اقتصاد و سیاست هر کاری دلتون میخوا د میکنید و رفاه مردم رو در نظر نمگیریی باید حواستون باشه که یکجایی هم محتاج این مردم میشید و مرددم بشما میگن .........
  • مهدی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    9 0
    کلا غلطه!! هر چی تعداد افرادی که روی دوچرخه پا میزنن بیشتر بشه معلوم نیست که دوچرخه هم راحتر تر از سربالایی بره بالا ! این پوستر فقط یک احتمال رو دز نظر گرفته ! خیلی خوش بینانه س !
  • بی نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    78 2
    با شعار هیچی درست نمیشه
  • وحید A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    16 1
    "با یک گل بهار نمیشه" درست، ولی گل برای روییدن نیاز به آب، خاک و نور دارد.
  • اصغر A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    17 0
    اقاي قاليباف حالا اين بچه ها رو كجا اسكان بديم نصف ايران كه كويره ، كه نميشه توش زندگي كرد ، قيمت مسكن هم به لطف دولت خدمت گذار اينقدر ارزان هست كه باحقوق من كه كارمند بخش خصوصي هست تا اخر عمر نميتونم بخرم ، خرج زندگي هم كه مفته واقعا با ملت شوخيتون گرفته
  • من IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    9 0
    جالبه خانواده تک فرزند مادر نداره!!!!! با این اوضاع الودگی هوا و کمبود اب و امکانات و علاقه شدید جوونها به مهاجرت و اوضاع افتضاح محیط زیست و گرونی و تورم و عدم ثبات اقتصادی و وضع بغرنج دارو و درمان و... ما محاله بیشتر از یه بچه بیاریم .تازه همینم به قول دوستم یه جور خودخواهی محسوب میشه . مگه اینجا سوئده که ماهی یکبار دکتر بفرستن برای چک اپ بچه ها و هفته ای یک بار سبد تغذیه ارگانیک و...داشته باشیم که 3تا بچه بیاریم؟!!!!!
  • پریا IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    14 2
    باشه ولی به شرطی که سعید مرتضوی بهمون کارت هدیه 5میلیونی بده ماهیانه !! از همونا که با نماینده ها میداد....
  • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    5 17
    یه وام ازدواج خوب به من بدید قول می دم ده تا گل تحویل بدم
  • محمد IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    15 0
    مدرسه های سه شیفت ودرس خواندن بچه ها توی اتوبوسهای اسقاطی را مثل اینکه فراموش کردند واینکه نه هنوز مشکل مدارس،بهداشت ،مسکن و....حل نشده وفقط به فکر ازدیاد جمعیت افتادن تا دوباره روز از نو ....
  • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    9 0
    چرا تك فرزندها مادر ندارند؟
  • farzad.. A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    22 0
    با یک گل خوب خیلی هم بهار عالیه....تا با چند تا گل پژمرده ..
  • بی نام A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    9 0
    قرار نیست که مسابقه دوچرخه سواری و قایق سواری داشته باشیم . فرزند کمتر زندگی بهتر. این تابع ریاضی و تغییر ناپذیر , هروقت متغیرش کمتر بشه (صفر) مقدارش به حداکثر میرسه.
  • حمید IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    18 0
    اخه مردم رو مسخره کردید همین امروز تو تاکسی 5نفر بودیم بهمحض اینکه از این تابلو دیدن همه با هم اعتراض کردن با این وضع فلج کننده 1 بچه هم کسی به دنیا بیاره واقعا هنر کرده . یا نکنه این برای مردم ایران ننوشتید؟؟!
  • مهدی IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    14 0
    من میشه می گفتم ازدواج کنم تا 3 سال بچه نمی خوام ولی نمی دونم چی شد یهو شد حالا چشمتون روز بد نبینه تا خانم میگن میخوان برن دکتر تنم میلرزه هر بار میرن 200 زار تومن رو شاخشه سنو گرافی 65 ویزیت 20 و قرصای تقویتی 65 البته سری اخر شده 75 و سری اول بود 45 نمی دونم چرا ؟؟؟؟ خلاصه اینا بجز زینه لباس ک دائم سایزش تغییر میکنه و هوا و هوسای ناگانی .ووو است ما می خواییم تصمیمی بگیریم برای دائم یکی بس باشه این خیانت به نسل آینده است که با این وضعیت جمعیت خانوادم زیاد کنم حال بعد از آمدن بچ باز داستانهای دیگر داریم کفش و لباس بچه از خودم گرونتره .. یک کلام غلط کردم غلط
  • ناهید A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    30 0
    اشتباه میکنید دوستان.پدر ـمادر را طلاق داده و در انگیزه ازدواج با دخترخوانده است!
  • بی نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    7 2
    اول مقدمات بعد افزایش جمعیت
  • بی نام A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    14 0
    الان تو ساماندهی وضعیت بچه های دهه 60 موندن چه تحصیل، چه کار و چه ازدواج و ... میخوان تکثیر جمعیت هم داشته باشن برای اینده ؟ اونم 4-5 تا....حداقل به همون 2-3تا رضایت میدادن
  • بی نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    17 0
    فقط می توان گفت زرشک! ...
  • مصطفي A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    11 0
    نكته جالب اون اولي كه شادتره يعني، ريش داره و اون كه بچه كمتري داره محاسنش را پر فسوري اصلاح كرده !!!!!!!!
  • صمد RU ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    11 0
    حالا به فرض همه 6 تا بچه آوردن غیر از غذا و دیگر امکانات، آب سالم رو از کجا میارین بدین به این همه جمعیت؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    22 0
    تازه جالبه توی بیلبورد دوم پدر خونواده شادتر ظاهر و محاسن اسلامی داره و پدر خونواده غمگین و بیچاره ریش پروفسور داره... یعنی عاشق این دقت نظر مسوولین عزیز و خدوم هستم دقت تون تو حلقم..
  • بی نام A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    20 0
    خانوما دقت کنن, پارو زدن اشکال نداره ولی پدال زدن اشکال داره :)}
  • محمد IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    11 0
    به به نظر من دوجرخه جلوی رو با یک پدال برای پدر می کشیدند چون یک نفر باید برای اون همه زحمت بکشه و خرجشون رو بده ببینم میتونه یا اون یکی جلو میزنه
    • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
      2 0
      با اون همه جمعیت آخرش پدر و همون تک پسر که دارن پارو میزنن باز! همونا هم سرخوشانه و ریلکس!
  • بی نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    2 13
    فرزند بیشتر، زندگی شادتر یا زندگی شادتر، فرزند بیشتر!!!
  • میثم A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    14 0
    مردم به این شعار ها هیچ توجهی نمی کنند. به جیب خودشون نگاه میکنند.
  • بی نام A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    6 1
    باید اوضاع اقتصادی بهتر شه بعد به فکر تولید نسل بود.
  • بی نام A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    13 0
    شهردار فعلا شما شهر و آسمان شهر را بفروش۰ به فکر فرزند کمتر یا بیشتر نباش۰
  • بی نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    5 0
    اونی که بچه هاش زیاده یه مدل ریش داره اونی که کم یه مدل --- تو تصویر دوچرخه ....خئد خوان ....
  • سيد حسن FI ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    19 0
    من دانشجوي سال اخر دكترا با ٣٣ سال سن هستم، هيچ ضمانت و امنيت شغلي و منبع درامد ندارم...چجوري مي تونم حتي يه دونه بچه داشته باشم، وقتي خودم هم ارامش ندارم...حالا اقايون حرف از ٥-٦ تا ميزنن؟
    • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
      0 0
      کسی با شما نبود، این بیلیورد رو برای دهه هفتادیا کشیده اند.
  • بي نام IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    8 0
    وقتي بحث افزايش جمعيت پيش مي‌آيد مسئولين در مورد همه چيز صحبت مي‌کنند غير دو مورد اساسي يکي بهداشت و درمان بچه ها و ديگري آموزش و پرورش دو موضوع گران و پرهزينه لطفاً اگر تمايلي به پر جمعيت بودن کشور هست اول اين دو مورد حل شود .
  • بی نام IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    8 0
    بابا همین چند سال پیش بود تبلیغ تلوزیون و بیلبورد داشتند فرزند کمتر ، زندگی بهتر !!!
  • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    15 1
    آقای طراح خودت چند تا بچه داری ؟
  • کاوه A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    9 0
    فکرکنم رودریاچه ارومیه اون خانواده خوشبخت صفا میکنند تصویردوم هم دکترخودمون (مدیرجهان )داره دوچرخه سواری میکنه !!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    5 0
    من فکر می کنم مادر اون خانواده دو نفره دوچرخه سوار توی بقچه پشت سرشونه به هر حال چیزی جز این نمیشه برداشت کرد
  • بی نام EU ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    16 0
    من یادمه بچه که بودم توی درمانگاهی که می رفتیم به پوستر بود که یه پیرمرد جنوبی بود توی یه قایق با دو تا بچه زیرش هم نوشته بود فرزند کمتر زندگی بهتر اون موقع ما چهارتا خواهر برادر بودیم و من غصه میخوردم که ما چرا بیشتر از دو تاییم !
  • saeed A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    1 5
    حساب كتاب يك ايراني دو ضرب دو مساويست با ؟
  • محسن A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    8 0
    بیچاره ها اگه پول داشتن یه قایق موتوری میگرفتن و راحت .
  • سپید A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    8 0
    استااااااد برو یه کاری کن با یه گل بهار بشه
  • حمید A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    4 32
    نگاه همه هموطنای عزیز نگاه مادی هست و توجه ای به رزق و روزی که خدا خواهد رساند،نیست.
  • امین... IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    9 0
    طبق آمار هر یک نفر در ایران نان آور 5 نفره که این آمار در کشورهای اروپایی و آمریکای به دلیل بازار خوب کار هر یک نفر نان آور 2 نفره . حالا با شعار رشد جمعیت مشکلات چند برابرم میشن.
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    15 0
    اگر من درست فهمیده باشم و نفر آخر روی دوچرخه دختر خانواده باشه، دو تا نکته واقعا جای تاسف داره: 1.از مجموع 8 بچه توی عکس های بالا 6تاشون پسرن! 2.کلا مادر در خانواده جزو آمار نیست مخصوصا در خانواده کم جمعیت!!
  • امیر IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    3 7
    جامعه قشنگس ، نه ؟
  • کارمند A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    18 0
    اون مدیری که 400میلیون پاداش میگیره باید یه همچین خوابی هم برا کارمنداش ببینه
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    12 0
    ای خدا ......به کی بگم درد دلم .در حال حاضر تو خرج خودمون موندیم وای به حال اینکه بخوای اذواج کنی وبعدشم این همه بچه .مثل اینکه اصلا توایران زندگی نمیکنن
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    23 0
    آوردن بچه برا کشورایی خوبه که دولتش یه چتر قوی حمایتی بالا سره بچه باشه..نه تو کشور ما که تمام مسئولیت بچه بدوشه پدر و مادر بیچارس! از هزینه تحصیل گرفته تا درمان و مسکن و شغل و ازدواج آینده فرزند و ...واین مسئولیت ها مادام اعمره!! بعبارت دیگه پدر مادر حق زندگی ندارن و باید خودشونو فدا کنن برا بچه!! من یکی که بچه بیار نیستم!
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    8 0
    نه اون زمان کسی به شعار "فرزند کمتر زندگی بیشتر" توجه داشت نه الان کسی به برعکس این شعار توجه داره. صبح تا شب هم که بگین جمعیت کشور رو به پیریه تا وقتی وضع مملکت اینه، هیچ کس نمیتونه حتی فکر داشتن فرزند زیاد رو داشته باشه
  • بی نام دوم IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    10 0
    راستی یکی بپرسه او خانواده پرجمعیت پول قایق رو از کجا آورده؟
  • محمدرضا A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    4 42
    هر آن کس که دندان دهد نان دهد. قدیم ترا که سطح توقعات مردم کمتر بود بچه هم بیشتر. الان که امکانات رفاهی و اجتماعی بیشتر شده همه می نالن! با یه کم تواضع و قناعت میشه خوب زندگی کرد و حداقل دویاسه تا بچه هم داشت.
  • آرش A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    19 0
    من و خانومم الان 2 ساله داریم دنبال اسپانسر می گردیم خرج بچه رو تا 6 سالگی قبول کنه تا بچه دار شیم، اونوقت اینا خوشحال انتظار دارن همه 4 تا بچه داشته باشن
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    9 0
    كلا دانش بشريت را زير سوال بردند با اين طراحي پوستر از زير سوال بردن فيزيك با خلاف جهت بودن سطل با جهت حركت قايق و راحت تر بالارفتن دوچرخه از تپه با وجود اين همه بچه كه قاعدتا كم قوه اند تا محيط زيست خرم و هواي پاك با وجود اين همه آدم.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    11 0
    همه میدونن که هدف اصلی از افزایش جمعیت چیه پیر شدن جمعیت و...اینها همه بهانه هستند دوستان به دنبال افزایش جمعیت به دلایل دیگر هستند.باید به این دوستان گفت که سیاهی لشکر نیاید به کار یکی مرد جنگی به از صد هزار .یک کشور 10 میلیونی قوی بهتر از کشور 150 میلیونی ضعیفه و اینکه 100 میلیون پیرو یک مذهب هستند و مثلا 500 میلیون طرفدار مذهب دیگر هستند دلیل حقانیت اون 500 میلیون نیست در مواردی از تاریخ افراد صالح و خداپرستان در اقلیت بوده اند لذا من اکیدا دوستان رو با توجه به این وضعیت نامناسب منابع بخصوص اب و خاک بر حذر میدارم از پیگیری این تفکرات
  • طنز A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    9 3
    از مسولانی که با راه انداختن این بحث ها باعث شدند بنده در این شرایط و اوضاع بی ریخت اقتصادی بتوانم پوستر طراحی کنم و پولی بگیرم تشکر می کنم طراح پوستر
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    10 0
    نسبت پسرا به دخترا رو دقت کنید ،بشتر تبلیغ پسر زایی میکنه
  • بهار IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    14 0
    من اگه میلیاردر هم بودم بازم یه بچه میاوردم. چون بچه علاوه بر پول به توجه و رسیدگی احتیاج داره. به آموزش نیاز داره. به هوای پاک برای نفس کشیدن احتیاج داره... من هیچ وقت این جنایت رو در حق خودم و یه موجود بی گناه دیگه نمی کنم. نمی خوام چیزی رو تجربه کنه که من دهه شصتی تجربه کردم.
  • دهه شصتی بیکار IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    14 0
    ما دهه شصتی ها که با همه وجودمون انفجار جمعیت و کمبود امکانات رو حس کردیم از این تبلیغات افزایش جمعیت لرزه به تنمون می افته . نکنید . نکنید . شما را به خدا نکنید . آب کم داریم . خونه ها کوچک . درمان ضعیف . کار کم . خداااااااااااااااااااااااا. من واقعا متعجبم . حیرانم . ؟اخه شما اول برای ماهایی که الان وجود داریم کار ایجاد کنید بعد به فکر سی سال بعد باشید . خدااااااااااااااااااااا . خبر آنلاین دست از سانسور بردار و بزار حرفمون رو بزنیم .
  • علی A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    9 0
    واقعا برای این طراح ها با این طرز فکرشون متاسفم
  • ناراحت A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    7 0
    چه اسراری دارن که پیام را انگلیسی هم بدن؟؟؟ راستی پدر خانواده پرجمعیت ریش داره نکنه آقازاده هستش؟!
  • دانا A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    8 1
    این پوستر میگه که، اگر شما بدون داشتن همسر 5 تا بچه داشته باشی خیلی شاد خواهید بود میشه آیا؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    8 0
    توی اون عکس دوچرخه هندوانه ارزشش از مادر بیشتر شده!!!اینا کین دیگه!!!!!!!!!
  • بهار A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    9 0
    من یه سوال دارم از اقای طراح:بعد از اینکه تفریح و خوشگذرونیمون توی رودخونه و ...تموم شد و خواستیم برگردیم خونه:اولا:4 تا بچه رو با یه مامان و بابا چطوری تو یه پراید یا فوق فوقش 206 جا بدیم؟!!!!!با این گرونیها توقع ندارین که سانتافه داشته باشیم؟!!!دوما: این 4 تا بچه رو توی یه خونه چند متری جا بدیم؟یک خوابه!!!!!دست کم سه خوابه که مذکرا یکی..مونثا یکی..مامان و بابام یکی دیگه(این مامان و بابا قراره بازم بچه بیارن خب آخه!!) خونه سه خوابه یعنی کم کم صد متری!متری چند و از کجا بخریم؟!!ماهی یک میلیون دو میلیون اجاره اشو چطوری بدیم؟!!جهازشون؟!!دانشگاهشون؟!!بیماری احتمالیشون؟!!!بزرگ شدنشون؟!!!رسیدگی به شرایط روانی اشون تو جامعه ای با این همه مشکل فرهنگی؟!!تربیتشون؟!!!مامان قرار کار نکنه فقط بزاد دیگه!!
    • آسمان A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      0 9
      مگر قدیم ها که ده دوازده تا بچه داشتن هر کدوم یه اتاق مستقل داشتن؟ اینطور اتاق دادن به فرزندان مهارت های تعاملی و زندگی اجتماعی اونها رو رشد نمیده. در مورد تربیت هم باید گفت مهمترین ابزار تربیت فرزندان داشتن خواهر و برادرانی است که هم بازی و هم سخن هم باشند و به این ترتیب سلامت روحی آنها محقق بشود...
  • زهره IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    11 0
    آدم بايد خيلي احمق باشد كه گول اين تبليغات را بخورد به خدا ملت ايران آنقدر كه فكر مي كنيد احمق و بيشعور نيستند كه با بچه زياد خودشان را گرفتار كنند وبه آن طفل معصوم ها هم ظلم كنند
    • آسمان A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      0 10
      ظلم؟ این طوری ظلم نیست که با یک فرزند سلامت روحی و روانی اونهارو در خطر می ندازید؟ یه بچه رو تو آپارتمان محبوس میکنید صبح تا شب هم شبکه پویا رو جلوش روشن میزارید. بچه هایی که در آینده تنها ،منزوی و افسرده خواهند بود. با پدر و مادرانی بیحوصله که صبح تا شب دارند برای مال دنیا میدوند. اینها ظلم نیست؟؟؟؟
  • حمید A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    6 0
    من موندم یه هندونه به کدومشوم میرسه.
  • بهار IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    3 8
    میگن گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف پیف بو میده..اگر یه سری به مراکز نازایی بزنید این حرفارا نمیزدید. چه جوانایی با کمترین درامد و بالاترین درامد میان تا بچه دار بشن.بچه نعمت و رحمتی که همه کس قدرش را نمیدونند. فک میکنم اکثر این کامنتا مال مجردا است
    • محمد A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      6 0
      خانم بهار کسی از بچه بدش نمیاد ولی توی توی وضعیت فعلی اصلا صلاح نیست ما میخوایم انسان تحویل جامعه بدیم نه دزد و شرور و معتاد.در ضما نقد رو اینه که مادر بچه چرا توی عکس نیست.انگار تو باغ نیستی یا مفهومشو درک نکردی؟؟؟
  • حمید رضا US ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    3 0
    پس مادرشون کجاست بیاد تو رکاب زدن کمک کنه شاید باباشون خودش بچه هارو تنهایی درست کرده والا
  • محمد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    5 0
    فرضیه اول: مادر چون اخر از همه نشسته بوده افتاده بقیه هنوز متوجه نشدند(مورد داشتیم من با چشمای خودم دیدم) فرضیه دوم:مادر برای اینکه ناهار درست کنه از حق خوشی خودش گذشته و مونده که ناهار برای بچه هاش درست کنه(مادر دیگه) فرضیه سوم:طراح از عمد مادر و نکشیده منو شما رو سر کار بزاره(اینم یه جور خلاقیته خوب) فرضیه چهارم:شوهره زنشو طلاق داده حضانت بچه هم با باباست(این که دیگه قانونه) فرضیه پنجم:خلاقیت در ایران خشکیده(تاثیر گرمایش زمین) فرضیه ششم:همینه که هست به کسی هم ربطی ندارد.(گستاخی طراح) فرضیه هفتم:دید جنسیتیه طراح......
  • زن US ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    6 0
    این قدر مادر رو مسخره نکنید-یه نادون پیدا شد این طرحو داد و نفهمیده معنای خانواده چیه!!!!!!!!!!
  • یک پزشک A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    5 0
    حاملگی سوم به بعد در همه کتب زنان، حاملگی پرخطر محسوب می شود و احتمال مرگ مادر به دلیل جمع نشدن رحم و خونریزی و دیگرعوارض بارداری بسیار زیادتر می شود. ایران سالهای سال تلاش کرد تا توانست مرگ مادران را کاهش دهد. از مادربزرگهاتان بپرسید در دوران آنها چندمادر سر زایمان از دست رفته اند؟ آیا دوست دارید فرزند پنجمتان را بی مادر، بزرگ کنید؟
  • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    1 0
    بابا پادشاه علم فقط 300ملیون جمعیت داره هند هم ملیارد قدرت به جمعیت نیست فقط به علمه هر کس اینو داره پادشاه عالمه