مروری برمهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 9 دی 1392

مرد تبهکار با جعل مدارک حسابدار یک شرکت خصوصی، 720 میلیون تومان از حسابش برداشت کرد.
به گزارش مهر، چندی قبل حسابدار یک شرکت خصوصی با مراجعه به دادسرای ناحیه 3 تهران و طرح شکایتی در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش اعلام کرد: فردی با جعل هویت من و با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی جعلی اقدام به برداشت مبلغ 720 میلیون تومان از حساب من کرده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
شاکی پرونده پس از حضور در اداره سیزدهم و ارائه توضیح در خصوص این موضوع که حساب بانکی اش متعلق به شرکت است، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: سالهاست که اینجانب دارای حساب بانکی نزد بانک ... شعبه آفریقا هستم تا اینکه چندی پیش متوجه شدم که مبلغ 720 میلیون تومان از حساب بنده برداشت شده است !! و این درحالیست که بنده هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتم.
با توجه به اظهارات شاکی پرونده، بلافاصله تحقیقات پلیسی آغاز و کارآگاهان متوجه شدند که فردی با جعل هویت متعلق به شاکی پرونده اقدام به افتتاح حساب بانکی در یکی از شهرستان های استان اصفهان کرده است.
در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره سیزدهم با اخذ نیابت قضایی به استان اصفهان اعزام و با مراجعه به شعبه بانکی محل افتتاح حساب پی بردند، فردی با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی جعلی و با جعل هویت شاکی پرونده اقدام به افتتاح حساب در یکی از شهرستان های استان اصفهان کرده و بلافاصله پس از انتقل وجه به حساب اصفهان، با مراجعه به بازار زرگرها و میدان امام در شهر اصفهان اقدام به خرید سکه طلا و جواهرات کرده است.
سارق 720 میلیون تومان
سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر اعلام کرد: با بررسی اسناد و مدارک شناسایی ارائه شده برای افتتاح حساب در استان اصفهان، تصویر افتتاح کننده حساب شناسایی و در ادامه بررسی تصاویر به دست آمده از طلافروشی های شهر اصفهان مشخص شد که همین شخص اقدام به خرید سکه و طلا از طلافروشی های سطح شهر اصفهان کرده است.
با توجه به شناسایی تصویر متهم و به منظور شناسایی هویت این شخص، دستور انتشار تصویر وی از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین خاطر از تمام شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت، محل سکونت و یا محل های تردد این شخص را از طریق شماره تماس های 51055513 و 51055434 در اختیار کاراگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

شیوه عجیب مرد شیاد برای کلاهبرداری از راننده جوان
مرد کلاهبردار که با روشی عجیب ، راننده آژانس را سرکیسه کرده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
به گزارش مهر، 15 آبان امسال جوانی حدود 25 ساله با مراجعه به کلانتری 137 شهرآرا به ماموران اعلام کرد که از سوی فردی که گمان می کرده صاحب یک مغازه آجیل فروشی است مورد کلاهبرداری قرار گرفته است .
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 31 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی، به کارآگاهان گفت : ساعت هفت بعدازظهر 15 آبان فردی با آژانس کرایه خودرو تماس گرفت و برای تهرانپارس درخواست ماشین کرد. به آدرس مورد نظر در خیابان جمهوری، خیابان اسکندری جنوبی مراجعه کردم. در آنجا شخصی که در مقابل در یک مغازه آجیل فروشی ایستاده بود، با مراجعه به من خود را مالک مغازه آجیل فروشی معرفی و یک فقره چک بانکی به مبلغ دو میلیون تومان به من داد و از من خواست تا با مراجعه به یک مغازه آجیل فروشی در تهرانپارس اقدام به گرفتن مقداری آجیل و خشکبار از فردی به نام اسماعیلی کرده و به مغازه اش بیاورم.
مالباخته در خصوص نحوه کلاهبرداری از وی به کارآگاهان گفت: این فرد پس از تحویل دادن چک بانکی و به بهانه گرفتن ضمانت از بنده پیشنهاد داد تا عابر بانکم را پس از گرفتن موجودی، به عنوان امانت نزد وی بگذارم. من نیز که در آن لحظه تصور کلاهبرداری به این شیوه و شگرد را نمی کردم، با این شخص به نزدیک ترین دستگاه خودپرداز مراجعه و پس از گرفتن موجودی و اطمینان پیدا کردن این شخص از وجود پول در داخل حساب، عابر بانک را در اختیارش قرار داده و به سمت تهرانپارس حرکت کردم. پس از رسیدن به فلکه دوم تهرانپارس، به دنبال مغازه اسماعیلی گشته اما هیچ مغازه آجیل فروشی با این نشانی و مشخصات را در آن محل پیدا نکردم ! در همین زمان چندین پیامک از طرف بانک برایم ارسال شد که نشان از برداشت و انتقال وجه از حساب عابر بانک من داشت !! به سرعت به مغازه آجیل فروشی در خیابان جمهوری مراجعه کرده و آن زمان بود که فهمیدم فرد کلاهبردار به دروغ خود را صاحب مغازه آجیل فروشی معرفی کرده و زمانی که من در حال گرفتن موجودی حساب بودم، اقدام به برداشتن شماره رمز عابر بانک و در ادامه برداشت و انتقال وجه از حساب من کرده است.
کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه رسیدگی به پرونده و با مراجعه به شعبه بانک محل برداشت از حساب مالباخته و با تایید وی موفق به شناسایی تصویر متهم پرونده شده اما در ادامه اقدامات پلیسی و بررسی تصاویر مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی تصویر متهم پرونده نشدند.
متهم به کلاهبرداری از راننده آژانس
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با انتشار این خبر اعلام کرد : با توجه به شناسایی تصویر متهم از سوی مالباخته و به منظور شناسایی هویت واقعی این شخص و همچنین دیگر مالباختگان و شکات احتمالی، دستور انتشار تصویر به دست آمده از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین خاطر از تمام شهروندان که موفق به شناسایی متهم شده و اطلاعاتی در خصوص هویت، محل سکونت، محل های تردد و ... این شخص دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس های 63957755 و 63957760 در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

زن‌کشی با ضربات چاقوی آشپزخانه
تحقیقات کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی برای واکاوی زوایای پنهان جنایت بامداد امروز شهرک شریعتی آغاز شد.
به گزارش ایسنا، در ساعت 3 بامداد امروز دوشنبه ماموران کلانتری 105 خانی‌آباد از طریق دریافت پیامی از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان وقوع قتلی در یک منزل مسکونی در شهرک شریعتی قرار گرفتند.
ماموران پلیس با حضور در محل حادثه با پیکر خونین زنی حدوداً 27 ساله به نام مهناز روبرو شدند که بر اثر اصابت پیاپی جسم برنده، جان خود را از دست داده بود؛ با توجه به تایید خبر مربوطه، بلافاصله ماموران کلانتری نسبت به اعلام وقوع قتل به قاضی کشیک قتل و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی، اقدام کردند.
با حضور قاضی کشیک قتل در صحنه حادثه، ماموران در تحقیقات اولیه دریافتند که مهناز به دلیل اختلافات خانوادگی از سوی همسرش مورد اصابت چاقو قرار گرفته است که با بررسی‌های اولیه پزشکان تیم سازمان پزشکی قانونی، مشخص شد که این زن بر اثر اصابت هفت ضربه چاقو به ناحیه سینه و کمر به وسیله چاقوی آشپزخانه به قتل رسیده است.
بر اساس تحقیقات اولیه مشخص شد که این زوج دارای یک فرزند دختر یک ساله هستند که این طفل هنگام ورود پلیس و رویت جسد، در محل قتل حضور داشته است. همچنین همسر مهناز نیز مدتی است که دچار مشکلات کاری بوده است.
در حال حاضر به دستور بازپرس شعبه 3 دادسرای جنایی، پرونده به همراه متهم دستگیر شده، برای واکاوی زوایای دیگر قتل در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفته است.

 

مسمومیت 12 دانش آموز قائمشهری با نوشیدن شیر/ حال دانش آموزان خوب است
12 دانش آموز مدرسه دخترانه ندای آزادی قائمشهر با نوشیدن شیر رایگان دچار مسمومیت و راهی مرکز بهداشتی و درمانی شدند.
به گزارش مهر، عصر یکشنبه برخی از دانش آموزان یک کلاس از دبستان دخترانه ندای آزادی قائمشهر پس از نوشیدن شیر رایگان راهی مرکز بهداشتی و درمانی منطقه شدند.
این عده از دانش آموزان که دچار حالت تهوع و مسمومیت شده بودند، توسط اولیای مدرسه و بوسیله آمبولانس به مرکز درمانی منتقل شده و پس از درمان سرپایی ترخیص شدند.
برخی از دانش آموزان که برای درمان به مرکز بهداشتی درمانی اعزام شدند، دلیل مسمومیت را نوشیدن شیر عنوان می کنند و در عین حال، اولیا مدرسه نیز معتقدند هنوز دلیل اصلی مسمومیت دانش آموزان مشخص نیست و نمونه شیر برای ارزیابی و آزمایش به علوم پزشکی ارسال شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه 12 دانش آموز یک کلاس مدرسه دخترانه ندای آزادی به دلیل نوشیدن شیر دچار مسمومیت شدند، گفت: خوشبختانه وضعیت همه دانش آموزان خوب است.
محمدعلی امیری در پاسخ به اینکه آیا نظارتی روی شیرهای توزیع شده بین دانش آموزان می شود، افزود: شیری که توزیع می شود تحت نظارت اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی است و شرکت تولید کننده نیز تحت نظارت است.
علاوه بر این، تاریخ تولید شیر و انقضای آن پشت پاک درج شده و باید تاریخ به روز باشد و در غیر اینصورت اجازه توزیع بین دانش آموزان را نداریم.
شیر روز یکشنبه بین همه دانش آموزان مدرسه ندای آزادی توزیع شد و گویا یک بسته از شیرهای توزیع شده که بین دانش آموزان یک کلاس توزیع شد، مشکل داشته و به بچه ها احساس مسمومیت دست داد که به مرکز بهداشت اعزام می شوند و با درمان سرپایی ترخیص می شود.
قطعا اگر مشکل از سوی شرکت تولیدی باشد، مرکز بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد برخورد خواهند کرد و در این راستا، نمونه شیر را برای علوم پزشکی ارسال کردیم و جواب و نتیجه آزمایش تا یکی دو روز آینده مشخص می شود.
اگر مشکل از شیر تولیدی باشد، بدون شک مرکز بهداشت و اداره کل استاندارد با شرکت تولیدی برخورد قضایی خواهند کرد.

 

انهدام باند سارقان داخل خودرو با 45 فقره سرقت در مشهد
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی از انهدام باند سارقان حرفه ای داخل خودرو در مشهد با 45 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ بیدمشکی گفت:در پی وصول شکایات متعدد شهروندان مبنی بر سرقت های داخل خودرو در محدوده بلوار پیروزی و بلوار فکوری، تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی با تشکیل جلساتی مشترک با عوامل تجسس کلانتری های حوزه مربوطه اکیپ های نامحسوس به صورت تلفیقی تشکیل و با بررسی سوابق کلیه شکات و محل های وقوع جرم، نسبت به گشت زنی فعال و مستمر در محل اقدام کردند.
پس از مدتی کار وسیع اطلاعاتی ماموران توانستند با توجه به سرنخ های بجامانده سه تن از سارقان را شناسایی و با کنترل نامحسوس هنگام ارتکاب جرم دستگیر و به پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد منتقل کنند.
با انتقال متهمان به مقر انتظامی در بازجویی های فنی به عمل آمده، متهمان به 45 فقره سرقت باتری و وسایل داخل خودرو در محدوده بلوار پیروزی و بلوار فکوری اعتراف کردند.
متهمان با پرونده تکمیلی به منظور سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی و طی قرار صادره روانه زندان شدند.

 

انهدام باند سارقان سیم برق و کشف 22 فقره سرقت در آبادان
حسین کهیایی، فرمانده انتظامی آبادان از انهدام باند سارقان سیم برق و کشف 22 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و به فارس گفت: با تلاش و پیگیری‌های ماموران پلیس آگاهی شهرستان و با به‌کارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی، باند سارقان سیم برق شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار قرار گرفت.
ماموران پس از تعقیب و مراقبت‌های ویژه نهایتاً در یک عملیات غافلگیرانه، دو عضو این باند سرقت را به همراه آلات و ادوات جرم و اموال مسروقه دستگیر و برای بازجویی‌های فنی به اداره آگاهی منتقل کردند.
در ادامه با تلاش ماموران، یک مالخر در این زمینه شناسایی و دستگیر شد و متهمان نیز در بازجویی‌های فنی و تخصصی به 22 فقره سرقت سیم برق اعتراف کرده و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

نجات 25 تن از دود حریق پیکان
ایوب خجسته، افسر نگهبان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از حریق پیکان در پارکینگ یک مجتمع مسکونی و دود گرفتگی 25 تن از ساکنان این ساختمان خبر داد و به ایسنا گفت: با اعلام یک مورد حادثه حریق در یک مجتمع مسکونی در ساعت 1:30 بامداد دیروز یکشنبه ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های 40، 23 و 25 را به محل حادثه واقع در شهرک طالقانی مشهد خیابان بهارستان اعزام کرد.
وی با بیان اینکه محل حادثه یک واحد 10 واحدی بود، افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد پیکان متعلق به مالک یکی از واحدها در طبقه اول به علت نامعلومی در پارکینگ این مجتمع دچار حریق شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به شش سواری دیگر است.
افسر نگهبان سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به حضور 18 آتش‌نشان در محل حادثه افزود: آتش‌نشانان همزمان با انجام عملیات اطفای حریق اقدامات خود برای نجات دادن افراد محبوس در میان دود را آغاز کرده و پس از مدتی 25 تن از ساکنان این ساختمان را به فضای باز منتقل کردند.
ساکنان این ساختمان به دلیل دودگرفتگی شدید از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شده و 19 تن دیگر نیز به شکل سرپایی در محل درمان شدند.
خجسته با بیان اینکه ماه گذشته نیز منزل مسکونی صاحب پیکان در همین مجتمع دچار حریق شده بود، اظهار کرد: آتش‌نشانان شعله‌های آتش در پیکان را به سرعت مهار کرده و از سرایت آن به خودروهای مجاور و انفجار خودروی سواری جلوگیری کردند.
آتش نشانان پس از اطفای کامل حریق و تخلیه دود از طبقات ساختمان در ساعت 3:19 بامداد به عملیات خود خاتمه دادند. علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

 

آتش به کارخانه پنبه داراب، 40 میلیارد ریال زیان رساند
آتش سوزی که بامداد امروز دوشنبه درکارخانه پنبه شهرستان داراب فارس رخ داد، بیش از 40 میلیارد ریال خسارت برجا گذاشت.
به گزارش ایرنا، محمد حسین انصاری، مدیرعامل شرکت پنبه کاران داراب به خبرنگاران گفت: آتش سوزی ابتدا از یک خودرو حامل پنبه که در نوبت تخلیه بار قرار داشت آغاز شد و سپس به بخش ورودی محوطه کارخانه سرایت کرد.
آتش در ساعات اولیه مهار و از سرایت آن به داخل کارخانه جلوگیری شد.
 آتش سوزی چهار نیسان، شش پیکان وانت، دو مزدا و دو کفی تریلر را که برخی از آنها در نوبت تخلیه محموله پنبه بودند از بین برد.
ارزش ریالی پنبه هایی که بر روی خودروهای مستقر در این کارخانه در آتش سوخت بیش از 40 میلیارد ریال برآورد شده است.
هم اینک تحقیقات برای بررسی چگونگی بروز این حادثه از سوی دستگاه های امنیتی و قضایی ادامه دارد.

 

مهار آتش سوزی انبار آب میوه در بیرجند
آتش سوزی انبار آبمیوه و بستنی فروشی در بیرجند مهار شد.
این حادثه ساعت10 و 15 دقیقه امروز دوشنبه در پی گرم کردن دیگ شیر رخ داد و بر اثر آن شیلنگ کپسول گاز به علت حرارت زیاد ذوب و کپسول منفجر شد.
شاکری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه این حادثه 100 میلیون ریال خسارت بر جا گذاشت به واحد مرکزی خبر گفت: این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشت اما این واحد صنفی بیمه نبود.

 

انفجار گاز در یک منزل مسکونی در سردشت
انفجار سیلندر گاز در سردشت یک واحد مسکونی را تخریب و یک نفر را راهی بیمارستان کرد.
در این حادثه که صبح امروز دوشنبه در منطقه فدک شهر سردشت در آشپزخانه ساختمان مسکونی 2 طبقه روی داد سیلندر گاز 11 کیلویی منفجر و منجر به آتش سوزی در یک منزل و مجروح شدن یک نفر شد.
رحمان امینی، مسئول آتش نشانی سردشت به واحد مرکزی خبر گفت : ماموران آتش نشانی پس از یک ساعت آتش را خاموش کردند.
خانم خانه دار این منزل پس از وقوع انفجار به دلیل وحشت خود را از پنجره طبقه دوم به پایین پرت کرد و به علت مصدومیت از ناحیه پا به بیمارستان سردشت منتقل و بستری شد.
وی نشت گاز از سیلندر را علت این حادثه اعلام کرد و گفت: در این حادثه طبقه دوم ساختمان و اثاثیه موجود در آن در آتش سوختند که میزان این خسارات یک میلیارد ریال برآورد شده است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    23 1
    از نمایندگان مجلس خواهشمندم با تصویب قانونی کسانی که برای بار دوم مرتکب دزدی و تخلف میشوند رو با مجازات حبس ابد تصویب کنن..متاسفانه بیشتر کسانی که مرتکب قتل و دزدی و تخلفات هولناک و تجاوز به عنف میشوند تو رسانه ها اعلام میشه که سابقه چندین مورد زندان رو دارن...اگه این افراد با 1.2 سال زندان شدن ادم بشو بودن که دوباره تخلف نمیکردن..پس لطفا حبس ابد.
    • مصطفی A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
      15 6
      اگه مثل عربستان یه عضوی از بدنشان را قطع کنند دیگه چنین کاری انجام نمی دهند
  • پ م US ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    10 0
    متاسفانه کارخانه های شیر فکر میکنن چون دولت شیر را مجانی به دانش اموزان میده باید نهایت تقلب انجام بدن .نمی دونم وجدانشون کجا رفته من که که اصلا به این شیرها اتمینان ندارم اگه بچه ای هم داشتم اجازه نمیدادم از این شیرها بخوره .دولت تدبیر وامید بایدحسابشون برسه .وسرمایه کشورمون را به رایگان در اختیار اونا قرار نده.این کار برای بهتر شدن اینده گان است نه پر شدن جیب سرمایه داران.پارسال هم به جای شیر اب تو پاکتها کرده بودن یادتون هست؟؟؟؟؟؟؟؟