شفا آنلاین نوشت:

یک متخصص پوست و مو با بیان این که زگیل های تناسلی به عنوان شایع ترین بیماری های آمیزشی شناخته شده اند گفت: این زگیل ها به صورت ضایعاتی اطراف مقعد یا نواحی دستگاه تناسلی (هر دو جنس) و همچنین با سرایت در قسمت تحتانی روده ظاهر می شوند.

دکتر پرویز طوسی ضمن اعلام این مطلب گفت: زگیل های تناسلی به شکل های مختلفی نظیر برجسته و رشته رشته و گاهی هم صاف ایجاد می شوند که ممکن است در صورت رشد زیاد در نواحی تناسلی به شکل گل کلم ظاهر شوند که در نواحی مرطوب رشد بیشتری پیدا خواهند کرد.

وی هشدار داد: زمانی که فردی به این زگیل ها مبتلا شود ممکن است به سایر بیماری های آمیزشی نظیر ایدز- سیفلیس(آبله فرنگی) و... مبتلا باشد که به طور قطع به طرف مقابل نیز قابل سرایت است. از این رو باید از برقراری ارتباط جنسی با چنین افرادی به طور جدی اجتناب شود.

متخصص پوست و مو با بیان این که برای درمان زگیل های تناسلی داروهای خوراکی وجود ندارد در عین حال تصریح کرد: این زگیل ها با روش های فیزیکی مانند فریز کردن،سوزاندان و... قابل کنترل است اما باید دانست که برای این بیماری درمان قطعی وجود ندارد.

وی ادامه داد: پس از انجام درمان های فیزیکی ممکن است ظاهر پوست بهتر شده باشد اما امکان ماندن ویروس ها در نواحی تناسلی و... وجود دارد و از این رو منجر به سرطان های بدخیم می شود.برای نمونه در صورت سرایت این زگیل ها به رحم یک زن امکان ابتلا به سرطان رحم افزایش می یابد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه کرد: در صورت وجود زگیل در نواحی تناسلی یک فرد حتمأ باید از برقراری ارتباط جنسی با وی اجتناب شود زیرا این ویروس به سرعت از شخصی به شخص دیگر قابل انتقال است.

وی تأکید کرد: استفاده از کاندوم هم در جلوگیری از ابتلا به این بیماری نمی تواند به افراد کمکی کند زیرا ممکن است علی رغم استفاده از آن دور نواحی تناسلی درگیر شود.

دکتر طوسی گفت: هم جنس گرایان- کسانی که قبل از ازدواج با افراد متعددی روابط جنسی برقرار کرده اند و یا حتی زوجی که یکی از آنان به این ویروس مبتلا هستند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به زگیل های تناسلی هستند و این را هم باید بدانند که ژنتیک در بروز این بیماری نقشی ندارد.

301301

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    37 0
    اسم انگلیسی اش چیه؟
    • فرید A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      33 1
      genital wart رو گوگل سرچ میکردی صفحه ویکیش هست خیلی چیز بدیه
    • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      17 0
      ژنیتال وارت…-(جی-ایی-ان-آی-تی-ای-ال).(دبلیو-ای-آر-تی)
    • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      12 0
      hpv
  • بی نام MY ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    28 4
    حتما واکسن بزنید قیمت واکسن برای آقایان اگر تحریم نبود چیزی حدود 312 هزار تومان تمام میشد.
    • رضا زاهدی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
      1 1
      در مشهدد ۲۹۰ تومان هر دوزش مباشد که سه دوز داردد که باید هر ماه زده شود داوخانه ۲۹فروردین داره
  • ایرانی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    109 2
    ممنون از مطلب علمی و مهمتون چقدر خوب می شد که مثل الان راحت این مسائل همه جا مطرح می شد که سواد افراد تو مسائل جنسی بالاتر می رفت!!
    • بی نام US ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
      21 4
      شرط می بندم این ها هیچی نمی دونستند یه ماه پیش بی بی سی این مطلب رو گذاشته بود
  • بی نام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    31 3
    تو کشورهای دیگه واکسنش هست چرا تو ایران نیست به نظر من مردم برای واکسنه کردن خود در برابر این بیماریها حاضرن هر هزینه ای مالی بپردازن
  • رزوک امید مروان بلوچ A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    24 2
    با این تواصیف دیگر کاندوم هم بی اثر خواهد شد وایذ و هرگونه از بیماری های جنسی خواه ناخواه به شدت رشد میکند.
  • یکی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    14 0
    من داشتم. سال 90 سه تا واکسنشو اونموقع که هنوز ارزون بود دونه ای 170 تومن زدم داروخونه تو خیابون یوسف اباد داشت. اسمش هست گاردازیل. خدا رو شکر دیگه ندارم. هرجور شده پیدا کنین بزنین. من رابطه خارج از ازدواج نداشتم. نمیدونم چه جوری گرفتم. لیزر کردم برداشتم.
  • عبداله EU ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    43 0
    ای کاش صدا و سیما روزی نیم ساعت برنامه آموزش بهداشت برای مردم داشت.
  • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    13 3
    لطفا به توسعه واکسنش به ویژه برای خانم ها اقدام کنید به شوهران آلوده که نمیشه گفت نه
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    17 2
    آقایون حاضرن هر قیمتی رو برای خودشون بدن ولی خانم ها چی کار کنند همسران آلوده رو نمیشه جواب کرد برای کمک به خانم ها یه کار رسانه ای کنید خواهش می کنم به سرعت
  • بی نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    14 3
    غیر از رابطه جنسی راها های انتقال دیگری هم دارد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    10 2
    اگر ویروسی باشه راه های انتقال دیگری هم پس می تونه داشته باشه؟ یا خیر ؟ لطفا سفاف بفرمائید مطلع باشند جامعه
  • دکتر ایزدی US ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    10 0
    وقتی ایدز در تمام کشورها در حال کنترل است امادر ایران به شدت رشد داشته این بیماری جدید که بماند. صدا و سیما به جای سریال های آبکی برنامه های اموزشی سلامت بگذارد بهتر است که حداقل جامعه از این بیشتر درگیر بیماری های مقاربتی و مسری جدید به دلیل بی بند و باری های اخلاقی و... نشود. دکتر محرز متخصص بیماری های عفونی التماس کرد که آموزش بدهید اما کو گوش شنوا . فقط شعار می دهیم . هنوز هم دیر نیست می توان برنامه های اموزشی را از مدارش شروع کرد . همچنین برنامه های پزشکی در رادیو و تلویزیون برگزار کرد تا مردم بیش از پیش با مسائل آشنا شوند.
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    8 4
    من هم این ویروس رو دارم و به همسرم نیز سرایت کرده . از وقتی که متوجه شدیم اصلا زندگی برامون معنا نداره. ما که این همه درس جمعیت و تنظیم خانواده رو توی دانشگاه ها پاس میکنیم چرا حداقل نگفتند این مشکلات هم هست و این هم واکسنش