محققان با اعلام این که فشار خون بالا در زنان خطرناک تر از مردان است می گویند: پزشکان باید فشار خون را در زنان زودتر و با جدیت بیشتری از مردان درمان کنند.

ایرنا نوشت:

دکتر ˈکارلوس فراریوˈ پرفسور جراحی در مرکز پزشکی ونستون سالم و همکارانس با انجام مطالعه ای تفاوت های قابل ملاحظه ای را در مکانیزم های ایجاد کننده فشار خون بالا در زنان نسبت به مردان کشف کردند.

فراریو در بیانیه ای اعلام کرد: جامعه پزشکی تصور می کند که فشار خون بالا در هر زن و مرد مشابه است و درمان آن نیز بر این فرض استوار است .

این در حالی است که این مطالعه نشان می دهد که تفاوت های قابل ملاحظه ای در مکانیزم ایجاد کننده فشار خون بالا در زنان نسبت به مردان وجود دارد.

در این مطالعه محققان 100 مرد و زن 53 ساله و مسن تر مبتلا به فشار خون بالا که به هیچ بیماری عمده دیگری مبتلا نبودند مورد بررسی قرار گرفتند.

محققان با استفاده از یک سری آزمایش های خاص چرخش خون این افراد را اندازه گرفتند.

این مطالعه که در مجله Therapeutic Advances in Cardiovascular Disease منتشر شده است نشان داد که زنانی که فشار خون بالا داشتند نسبت به مردانی که به همان اندازه فشار خون بالا داشتند، 30 تا 40 درصد بیشتر بیماری های قلبی عروقی مبتلا می شوند.

همچنین در این مطالعه، در سیستم قلبی عروقی زنان از جمله انواع و سطوح هورمون هایی که در تنظیم فشار خون دست دارد تفاوت های قابل ملاحظه فیزیولو‍ژیکی مشاهده شد که در شدت و تکرار ابتلا بیماری قلبی دخیل هستند.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =