رییس انجمن فیزیوتراپی ایران هشدار داد: ورزش کردن و انجام تمرینات کششی 2 ساعت نخست پس از بیدار شدن و همچنین هنگام خستگی صدمه و آسیب به بدن را افزایش می دهد .

ایرنا نوشت:

دکتر اسماعیل ابراهیمی امروز دوشنبه در نشست خبری دومین سمینار تازه های الکتروتراپی که در دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران افزود : کسانی که تمرینات ورزشی و حرکات کششی خود را در ساعات اولیه صبح و پس از برخواستن از خواب موکول می کنند به دلیل فشار بر روی دیسک ها بیشتر در معرض آسیب هستند.

به گفته وی همچنین افرادی که تمرینات درمانی و حرکات ورزشی و کششی خود را به زمانی هایی موکول می کنند که بدن خسته است بیشتر در معرض آسیب و صدمه فیزیکی قراردارند.

ابراهیمی ادامه داد: نتایج تحقیقات و بررسی یک کانادایی نشان داده است که افرادی که 2 ساعات اولیه صبح را به تمرینات ورزشی اختصاص می دهند 300 درصد صدمات دیسک در آنان بالا می رود .

رییس انجمن فیزیوتراپی ایران اظهار داشت : همچنین این مطالعه و بررسی نشان داده است که افرادی که هنگام خستگی بدن، اقدام به تمرینات ورزشی و حرکات کششی می کنند حدود 80 درصد پارگی بافت و عضلات در آنان افزایش می یابد.

وی هشدار داد: برای کاهش صدمه و آسیب به دیسک ها ، بافت و عضلات بدن افراد این دو زمان را برای ورزش کردن انتخاب نکنند و ساعات بین روز را برای انجام حرکات ورزشی و تمرینات کششی در نظر گیرند .

وی با بیان اینکه بسیاری از پزشکان و یا کارشناسان غیر متخصص برای کاهش درد افراد آب درمانی را برای انان توصیه می کنند افزود : آب درمانی در بسیاری از بیمارانی که دچار کمر درد ، زانو ها ، پا درد و غیره هستند ضروری نیست. به نظر می رسد استفاده از آب درمانی به تازگی جنبه تجاری پیدا کرده است .

وی یاد آور شد :ربسیاری از بیماران به خصوص زنان خانه دار ساعات ها در استخر ها مشغول راه رفتن در آب هستند اما اثرات درمانی و یا کاهش درد و بهبودی در آنان مشاهده نمی شود، زیرا حدود یک سوم وزن انسان در آب کاهش می یابد. بنابر این به راحتی می توان در آب راه رفت اما به محض خارج شدن از آب بیماران قادر نیستند حرکات عادی و روزانه خود را ادامه دهند .

رییس انجمن فیزیوتراپی ایران در خصوص استفاده از تردمیل برای تمامی افراد جامعه هشدار دارد و اظهار داشت : استفاده از دستگاه تردمیل باید تحت نظر فیزیوتراپیست ها به بیماران و سایر افراد جامعه تجویز شود ولی متاسفانه استفاده از تردمیل در میان افراد جامعه عمومیت یافته است. این امر بدون در نظر گرفتن میزان سرعت ، زمان و کفش ورزشی، عوارض و صدمات جبران ناپذیری را بر جای می گذارد.

به گفته وی مقصر اصلی دو سوم ضایعات ورزشی، آن دسته ا زمربیان ورزشی باشگاهها و مدارس هستند که حرکات و تمرین های وزرشی مختلف را به طور غیر صحیح به دیگران آموزش می دهند.

ابراهیمی گفت : متاسفانه در کشور آموزش های غلط و غیر تخصصی و نابجا افزایش یافته است و به خصوص در و صدا و سیما این امر به دست افراد غیر متخصص افتاده است .

وی ادامه داد: صدا و سیما با پخش برنامه های ورزشی و همچنین حرکات ورزشی و تمرینات کششی و یا حتی پاسخ به سوالات پزشکی از سوی افراد غیر متخصص اقدام کرده است که خود آسیب و صدمات بسیاری را بر جای گذاشته است .

ابراهیمی اضافه کرد : متولی سلامت در جامعه بر عهده وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی است و در حوزه فیزیوتراپی نیز نمی توان از افراد غیر متخصص ومجرب استفاده کرد .

به گفته وی استفاده از دستگاه الکتروتراپی نیاز به دانش و تخصص خاصی دارد و در حیطه کار هر کسی نیست و در این حوزه تنها فیزیوتراپ ها هستند که می توانند وارد عمل شوند.

دومین سمینار تازه های الکتروتراپی در روزهای 19 تا 20 دی ماه در هتل المپیک برگزار می شود .

5353

کد خبر 331193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    73 4
    رسما همه چیز مشکل داره خداروشکر ما که همش نشستیم پشت کامپیوتر مشکلی واسمون ایجاد نمی شه
  • بی نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    59 3
    این محققان هم معلوم نیست با خودشون چند چندن!!! هر روز یه حرف و یه تحقیق جدید!!!
  • سارا A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    48 2
    صبح كه ورزش نكنيم شبم بدنمون خسته اس ورزش نكنيم ظهر بعد ناهار خوبه لابد كه آپانديسمون قشنگ بتركه!
  • محمد A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    32 1
    سالهاست که کارشناسان میگن بهترین زمان ورزش عصر است. اما متاسفانه خیلی ها که خبر ندارن بر ورزش صبحگاهی اصرار دارند.
    • بی نام A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
      5 0
      آخه خیلی باکلاسه
  • srmzanjan A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    34 1
    پس يعني اين همه سال پيرمردا صبحهاي زود تو پاركا ورزش ميكردن همش كشك بوده ؟؟؟؟!!
    • بی نام TR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
      4 0
      نه دیگه. با این برنامه ورزشی جدید میتونن برای قهرمانی مستر المپیا آماده بشن.
  • حسین A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    7 1
    برو بابا دکتری تو برای خودت خوبه من با دوستام که 60 تا 70 ساله هستیم خودم هم 67 سال دارم 50 سال یا بیشتر است بلا فاصله بعد از بیدار شدن ورزش میکنیم. من چترباز هوابرد بودم که معلوم است از 5-6 صبح میبایست با ورزش های سنگین امادگی خودمان راحفظ کنیم الان هم باهمان چابکی و امادگی 20 سالگی هستم
  • بی نام A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    3 0
    من برم این خبرو زودتر به پدرم بدم بخونه که هی گیر ندا سر صب ما ورزش کنیم
  • بی نام IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    2 1
    من صبح ها دقیقا 1 ساعت بعد خواب بدنسازی میرفتم .....5 سال...... الان اینقدر دیسکم آسیب دیده نمیتونم تا 1 ساعت بعد از بیدار شدنم راه برم......
    • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
      1 1
      احتمالاً هر موقع شبانه روز بدنسازی می کردی همین می شد که شد.
  • اشکان A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    5 0
    بدنسازی مگه ورزشه ؟