مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 23 دی 1392

مرد شیطان صفت که در پوشش مسافربر زنان را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار می داد، با تیزهوشی یکی از طعمه هایش شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، 14 دیماه امسال زن جوانی با مراجعه به دادسرای امور جنایی و طرح شکایت در خصوص ربوده شدنش از سوی راننده یک سواری اعلام داشت که این شخص قصد آزار و اذیت وی را داشته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم ربایی و تلاش برای آزار و اذیت و به دستور قاضی هاشمیان بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
شاکی پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: 13 دیماه به قصد خرید از منزل خارج شده و پس از خرید، قصد بازگشت به منزل را داشتم. پس از خروج از ایستگاه مترو گلبرگ، راننده پژو به شماره انتظامی .... که آرم و علائم شبیه به آژانس را نیز نصب کرده بود در مقابل پای من توقف کرد و من به تصور اینکه وی مسافربر است به مقصد خیابان جانبازان سوار ماشین شدم.
شاکی در ادامه اظهاراتش و در خصوص نحوه ربوده شدنش از سوی راننده پژو به کارآگاهان گفت: پس از طی مسافت کوتاهی ناگهان راننده مسیر خود را به سمت اتوبان امام علی(ع) ـ مسیر جنوب به شمال ــ تغییر داد و همزمان درهای ماشین را قفل کرد. راننده یک عدد اسپری اشک آور در آورد و مرا تهدید به ضرب و شتم و حتی قتل کرد. پس از گذشتن از خروجی اتوبان شهید همت، راننده به داخل یک خیابان فرعی در اتوبان امام علی (ع) رفت و پس از طی مسافت کوتاهی توقف کرد. در طول مسیر مدام مرا تهدید می کرد و من نیز جز گریه و التماس کاری از دستم بر نمی آمد. راننده از ماشین پیاده شد و در عقب ماشین را باز کرد و قصد داشت تا مرا مورد آزار و اذیت قرار دهد که در یک لحظه با هل دادن وی به عقب موقعیتی برایم ایجاد شد که توانستم فرار کنم. دوان دوان خود را به اتوبان رسانده و در داخل اتوبان جلوی یک تاکسی را گرفتم و از راننده آن خواستم تا مرا به در منزل برساند.
با توجه به اظهارات شاکی در خصوص به خاطر سپردن شماره پلاک خودرو، بلافاصله پرشیا نقره ای رنگ مورد شناسایی قرار گرفت. در ادامه تحقیقات و با شناسایی آخرین مالک خودرو، کارآگاهان موفق به شناسایی جوانی به نام دانیال 23 ساله شدند که شاکی پس از مشاهده تصاویر این شخص، وی را به عنوان راننده در زمان حادثه مورد شناسایی قرار داد.
با شناسایی محل سکونت دانیال در منطقه بزرگراه رسالت، 16 متری اول و اخذ دستور مقام قضایی وی ساعت هفت صبح 16 دی ماه دستگیر و خودرو وی نیز در مقابل در منزل شناسایی و توقیف شد.
همزمان با دستگیری متهم و اعتراف وی به تلاش برای آزار و اذیت شاکی پرونده ، وی به یک فقره آدم ربایی به شیوه مشابه و آزار و اذیت یک زن جوان اعتراف کرد که بلافاصله موارد مشابه مورد بررسی قرار گرفت و پرونده دومین شاکی، در کلانتری 137 نصر شناسایی و برای رسیدگی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.
دومین شاکی نیز پس از حضور در اداره یازدهم و شناسایی متهم، گفت: ساعت 19 و 30 دقیقه 15 دی ماه در خیابان سلیمان خاطر به عنوان مسافر سوار یک ماشین شدم که در طی مسیر، ناگهان راننده به بزرگراه کردستان - مسیر جنوب به شمال - تغییر مسیر داد و با تهدید چاقو مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. او سپس در داخل اتوبان مرا از ماشین در حال حرکت به بیرون انداخت.
دانیال، متهم به آدم ربایی و آزار و اذیت زنان در بزرگراههای تهران
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی متهم از سوی دو شاکی پرونده و اعتراف صریح او به ارتکاب جرم، قرار بازداشت موقت برای متهم صادر و همزمان دستور انتشار بدون پوشش تصویر این شخص از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین خاطر از دیگر شکات احتمالی پرونده که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، درخواست و دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایت خود به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

کلاهبرداری میلیونی به بهانه اجاره واحد مسکونی
مرد تبهکار که به بهانه اجاره واحد مسکونی از چندین نفر کلاهبرداری میلونی کرده است تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
به گزارش مهر، خرداد ماه سال جاری، دبیر بازنشسته ای با مراجعه به کلانتری 103 گاندی به ماموران اعلام کرد که فردی به نام آقای مهدوی، به بهانه اجاره یک واحد آپارتمان مسکونی با شرایط مناسب اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 3 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: از طریق آگهی های روزنامه ... آگهی اجاره یک واحد آپارتمان مسکونی در محدوده سیدخندان را با شرایط رهن کامل پیدا کردم . با شماره تماس درج شده در داخل آگهی تماس گرفته و فردی به نام آقای مهدوی از من دعوت کرد تا به بنگاه محل کارش در منطقه قلهک مراجعه کنم . فردای آن روز به بنگاه آقای مهدوی مراجعه و به همراه وی و برای بازدید از خانه ، به یک مجتمع مسکونی در محدوده سیدخندان مراجعه کردیم. زمانی که به در واحد آپارتمان مراجعه کردیم، آقا و خانم جوانی جوانی در منزل حضور داشتند . ظاهر اسباب و اثاثیه نشان می داد که آنها قصد اسباب کشی دارند. مهدوی مدعی شد که در صورت پرداخت پول به مستأجر قبلی، آنها به زودی اسباب کشی خواهند کرد.
مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای تنظیم قرارداد به بنگاه مراجعه و با توجه به اینکه وی عنوان کرده بودند که آپارتمان متعلق به خودش است، مبلغ 20 میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت و در قالب یک فقره چک بانکی به مهدوی پرداخت کردم و قرار شد تا چند روز دیگر و پس از اسباب کشی مستأجر قبلی، در زمان تحویل گرفتن کلید منزل مابقی پول قرار داد را به صورت کامل پرداخت کنم.
مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از موضوع کلاهبرداری نیز به کارآگاهان گفت : چند روزی از زمان تنظیم قرارداد گذشت اما هیچ خبری از مهدوی نشد. با شماره تلفن همراه و تلفن بنگاه تماس گرفتم اما گوشی وی خاموش شده بود و کسی نیز در بنگاه پاسخگوی تماس های تلفنی نبود. به همین علت به بنگاه مراجعه و در کمال تعجب متوجه شدم که بنگاه تعطیل است!! به در آپارتمان مراجعه و آن زمان متوجه شدم که مالک آپارتمان شخص دیگری است و مهدوی خانه را برای مدتی کوتاه و با شرایط اجاره ماهیانه بالا اجاره کرده بود. از طریق صاحبخانه و مستأجر متوجه شدم که همزمان با بنده چند نفر دیگر نیز به عنوان مستأجر به آپارتمان مراجعه کرده اند اما صاحبخانه واقعی، آپارتمان را به فرد دیگری اجاره داده است. بلافاصله به بانک مراجعه و متوجه شدم که چک 20 میلیون تومانی نیز در همان تاریخ نقد شده است.
متهم به کلاهبرداری از طریق اجاره واحد مسکونی
مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با انتشار این خبر اعلام کرد: با توجه به متواری بودن متهم و شناسایی تصویر متهم در زمان مراجعه به شعبات بانکی برای وصول چک های متعلق به مالباختگان پرونده، دستور انتشار تصویر این شخص از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین خاطر از تمام شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه و یا محل های تردد وی دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را از طریق شماره تماس 21865610 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

توطئه مردجوان برای قتل همسرش
رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان، از دستگیری مردی خبر داد که همسر و مردی که با زنش در ارتباط بود را به قتل رسانده بود.
سرهنگ خواجوی به ایسنا گفت: ماموران یکی از کلانتری‌های خوزستان از طریق تماس مردمی در جریان درگیری شدید در یکی از خیابان‌های اهواز قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه با حضور ماموران پلیس، آنها با پیکر خونین مرد جوانی روبرو شدند که از ناحیه سر و بدن دچار جراحت و خونریزی شده بود، گفت: بلافاصله این فرد توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد و ماموران در بررسی صحنه و ثبت اظهارات شاهدان، دریافتند که مصدوم فوق پس از بستن مغازه سوپر مارکت خود، در حال بازگشت به منزلش بود که دو نفر به وسیله چوب و چاقو، اقدام به ضرب و جرح وی کرده و با پراید از محل متواری شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با بیان اینکه مصدوم پس از رسیدن به بیمارستان، بر اثر شدت جراحات وارده، جان خود را از دست می‌دهد، گفت: با مرگ این مرد جوان پرونده‌ای تحت عنوان قتل پیش روی کارآگاهان گشوده شد و تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی عاملان قتل صورت گرفت و از طریق شماره پلاک اعلامی، صاحب خودرو شناسایی و دستگیر شد.
خواجوی با بیان اینکه مالک خودرو در اظهارات خود عنوان کرد که در روز حادثه خودرو را به صورت امانی تحویل یکی از دوستانش داده است،‌ گفت: با راهنمایی مالک خودرو، متهم شناسایی و دستگیر شد که در بازجویی‌های فنی، لب به اعتراف گشود.
وی با بیان اینکه متهم در اعترافات خود عنوان داشت که مقتول با همسرش رابطه نامشروع داشته، گفت: این فرد عنوان داشت که با طرح و نقشه قبلی با همراهی یکی از دوستانش، اقدام به قتل کرده است که همدست وی نیز دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با بیان اینکه با اعتراف متهم، پرونده مرگ این فرد در اختیار مقام قضایی قرار گرفت، گفت: با این حال در طی رسیدگی به این پرونده، ماموران دریافتند که همسر متهم به قتل به طرز مشکوکی، جان خود را از دست داده است که در این راستا از متهم تحقیق به عمل آمد که وی مشکلات اخلاقی همسرش را علت این قتل عنوان کرد و گفت که با همراهی پدر زنش، همسرش را با یک عدد بالشت، خفه و به همه اعلام کرده است که او سکته کرده و جان خود را از دست داده است.
خواجوی با اشاره به دستگیری پدر مقتوله نیز گفت: پرونده به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

 

اوضاع نامساعد جوی و تغییر مسیر پرواز نجف ـ کرمان
شرایط نامساعد جوی و کاهش دید افقی مانع از نشستن هواپیمای نجف در فرودگاه کرمان شد.
نخعی، مدیرکل فرودگاههای استان کرمان به واحد مرکزی خبر گفت : پرواز 3308 هواپیمایی ماهان که قرار بود ساعت یک و 20 دقیقه سحرگاه امروز دوشنبه در فرودگاه کرمان به زمین بنشیند، به علت شرایط نامساعد جوی هوا و کاهش دید افقی کرمان انجام نشد.
این پرواز به جای نشستن در فرودگاه بین المللی کرمان ساعت 2 و 20دقیقه سحرگاه امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران به زمین نشست.
مسافران این هواپیما با پرواز ورودی3372 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی درساعت 17:40دقیقه عصر امروزدوشنبه از فرودگاه امام در فرودگاه بین المللی کرمان به زمین می نشینند.

 

دستگیری هکر 11 ساله در مازندران
سرهنگ احمدرضا رستمی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی مازندران، از شناسایی و دستگیری هکر 11 ساله خبر داد و به ایسنا گفت: در پی مراجعه شهروندی به ماموران این پلیس مبنی بر هک ایمیل و جی‌میل سیستم رایانه وی و برداشت غیرقانونی از حساب‌های بانکی‌اش از سوی سارقان اینترنتی، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
ماموران فردی اهل بابل را که وجه سرقتی به حساب وی واریز شده بود را به اتهام سرقت اینترنتی شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
متهم در تحقیقات ضمن اعتراف به بزه انتسابی گفت که هک سیستم مالباخته از سوی پسربچه‌ای 11 ساله که دارای فعالیت‌های رایانه‌ای است، انجام گرفت.
متهم پس از دستگیری در تحقیقات به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 

نجات دو شهروند میانسال از میان دود و آتش
آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان رودکی با نجات 2 شهروند از میان دود و آتش به خیر گذشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده دود و آتش از یک منزل مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران دیروز یکشنبه آتش نشانان ایستگاه 85 و 52 را به محل حادثه در خیابان رودکی، نرسیده به خیابان کمیل اعزام کردند.
محمود صادقی، رئیس ایستگاه 85 گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد با رسیدن به محل حادثه ساختمان سه طبقه مشاهده می شد که یک منزل مسکونی در طبقه دوم به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شده و در حال گسترش و سرایت به طبقه بالا بود.
آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و با قطع برق و گاز ساختمان مسکونی ایمن سازی های اولیه را انجام داده و به جست و جوی محبوسین احتمالی در ساختمان پرداختند و همزمان با بکارگیری لوله های آبدهی و تجهیزات خاموش کننده آتش سوزی را در مدت زمان کوتاهی مهار و خاموش کردند.
آتش نشانان در جریان جستجو زن و مرد میانسالی را در ساختمان یافتند که خوشبختانه با حضور به موقع آتش نشانان به سلامت از ساختمان خارج شده و تحویل امدادگران اورژانس شدند.
خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و تنها خسارت مالی بر جای گذاشت.

 

آتش خفته در خانه بیدار شد
بی توجهی به اصول ایمنی منزل مسکونی را در دولت آباد به آتش کشید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده دود و آتش از یک منزل مسکونی، که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، ساعت 02:23 دقیقه بامداد امروزدوشنبه آتش نشانان ایستگاه 79 را به فلکه سوم دولت آباد، خیابان پنجاه و دوم اعزام کرد.
علیرضا صمدزاده، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه گفت: در محل حادثه یک انباری به مساحت 6 متر مربع که محل نگهداری لوازم اسقاط منزل و هیات مذهبی بود دچار آتش سوزی شده و شعله های سرکش آتش به سرعت در حال سرایت به طبقه زیرین پشت بام(طبقه 4) بود.
آتش نشانان در راستای ایمن سازی محل حادثه، اقدام به قطع جریان برق و گاز ساختمان کرده و با استفاده از دستگاه تنفسی و لوله های آبدهی وارد پشت بام شده و آتش سوزی را در انباری مهار کرده و از سرایت آن به طبقات دیگر جلوگیری کردند.
علت این حادثه روشن ماندن گاز پیک نیک در مجاورت مواد قابل اشتعال که منجر به انتقال حرارت به آنها و شعله وری و سرایت به اطراف شده بود اعلام شد.

 

4کشته و 3مسموم براثر گازگرفتگی
حوادث گازگرفتگی در شهرهای ایران 4قربانی و  3مسموم بر جا گذاشت.

ردیف زمان مکان تعداد جانباختگان تعداد مسمومان شرح ماجرا علت
1 دوشنبه 23 دی
جهرم 1 نفر
مسموم نداشت
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از جان باختن یک جوان جهرمی بر اثر گازگرفتگی خبر داد، در این حادثه یک جوان در منزل مسکونی بر اثر انتشار گاز منوکسید کربن مسموم شد و در دم جان باخت، کارکنان اورژانس جهرم در اسرع وقت به محل حادثه اعزام شدند و با وجود معاینات و اقدامات پزشکی، این جوان 28 ساله فوت کرد رعایت نکردن اصول ایمنی
2 دوشنبه 23 دی تهرانپارس،خیابان جشنواره
جانباخته نداشت
3 نفر
قاتل نامرئی تا یک قدمی سه نفر از ساکنان شمال غرب پایتخت رفت، یک مورد حادثه گاز گرفتگی به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه 92 را به محل اعزام کرد، محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه تک واحدی بود که در یکی از واحدهای 50 متری آن سه تن شامل دو زن 23 ساله و یک مرد 27 ساله دچار مصدومیت با گاز منوکسیدکربن شده بودند، خوشبختانه با اقدام به موقع، این سه تن از مرگ نجات یافتند، در بررسی آتش‌نشانان مشخص شد که استفاده از یک شومینه بزرگ و همچنین بخاری گازی در فضای این سوئیت 50 متری سبب وقوع این حادثه شده است، این افراد از سوی عوامل اورژانس تحت درمان قرار گرفتند شومینه‌ای که در این واحد استفاده شده بود، برای یک واحد 150 متری مناسب است که متاسفانه علاوه بر این شومینه، از یک بخاری نیز در خانه استفاده شده و در تمامی منافذ تهویه هوا بسته بود
3 دوشنبه 23 دی شهرستان نجف آباد اصفهان 3 نفر مسموم نداشت

3 نوجوان به سبب گاز گرفتگی در شهرستان نجف آباد جان خود را از دست دادند، در پی تماس شهروندی با مرکز فوریتهای پلیس 110 مبنی بر فوت 3 نوجوان، ماموران انتظامی به همراه نیروهای امدادی اورژانس و آتش نشانی به محل اعزام شدند، بر اساس تحقیقات و مشاهدات ماموران این 3 نوجوان حین خواب بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن از دودکش ناقص بخاری دچار خفگی شدند و جان خود را از دست دادند

استنشاق گاز منوکسیدکربن از دودکش ناقص بخاری

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    42 2
    هکر 11 ساله خوب بود!
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    73 1
    بچه ای که در سن 11 سالگی هکر میشه خیلی باهوشه نباید مثل یه بزهکار باهاش رفتار بشه.
  • شروین US ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    11 0
    11 ساله است و هکر شده است وقتی 21 ساله شود چی می شود. خدا بخیر کند .