وزیر دادگستری درجمع کارکنان قضایی و اداری استان خوزستان گفت: کشور در وضعیت رکود تورمی است و دولت در چند ماه گذشته توانسته تورم را کنترل کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در بدو ورود هیئت دولت به استان خوزستان در جمع مسئولان و کارکنان قضایی و اداری دستگاه قضایی اظهار داشت: در گذشته تلاش‌ها و اقدامات انبوهی صورت گرفت اما اغلب آغشته به فساد بود که شیرینی و رضایتی به دنبال نداشت.

 در دولت یازدهم بنا بر این گذاشته شده است که حتی اگر کار کمتری صورت بگیرد، فساد به حداقل برسد و کیفیت اقدامات افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی با تأکید بر اهیمت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، گفت: یکی از مسائلی که در دولت روی آن کار می‌شود و رسالت قوه قضاییه هم هست، بحث پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی است.

 صدور احکام متقن، اجرای سریع و کامل احکام، اقدامات دقیق سازمان‌های تابعه از جمله ادارات بازرسی، ثبت اسناد و املاک و سازمان زندان‌ها، از اقداماتی است که می‌تواند از سوی دستگاه قضایی در راستای کاهش جرائم صورت گیرد، اما بخش دیگری از پیشگیری مربوط به خارج از قوه قضاییه است.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی گفت: یکی از وظایف ما در دولت، پیشگیری از وقوع جرم است و اینکه اگر لایحه‌ای جرم‌خیز باشد پیگیری و به آن اجازه تصویب داده نشود، موضوع دیگر تبدیل مجازات زندان برخی جرائم به مجازات های جایگزین و محرومیت‌های اجتماعی است.

قوه قضاییه سالانه با ورود 9 میلیون پرونده به محاکم قضایی و شوراهای حل اختلاف روبروست، این همه نارسایی‌های کوچک و بزرگ تقصیر قوه قضاییه نیست، اگر جای دیگری مراقبت و کنترل کافی صورت نگرفته است، چوب آن را نباید قوه قضاییه بخورد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی همچنین گفت : به رغم همه تحریم‌ها و مشکلات کار با اقتدار پیش می‌رود، ثبات سیاسی ارزشمندی دارد و 74 درصد مردم آن در انتخابات شرکت می‌کنند، و بخشی از این جایگاه به همت قوه قضاییه است که باید قدردان آن باشیم.

وی در خصوص بودجه تعیین شده برای قوه قضاییه گفت: دولت هم بودجه را در وقت خود به مجلس ارسال کرد و هم مطابق با خواست وزارتخانه‌ها بود و به اذعان مجلس، این بودجه دقیق، واقع بینانه و شفاف بوده است.

متأسفانه نظام پرداخت در کشور نامتعادل است و گرفتاری نظام نیز در همین است که هزینه‌ها در کجا مصرف می‌شود، از سوی دیگر نظام کاری ناهماهنگ است و مهم‌ترین مشکل آن ساعت کار است که طبق قانون اجرا نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی گفت: کشور در وضعیت رکود تورمی است و دولت در چند ماه گذشته توانسته تورم را کنترل کند به طوری نرخ رشد تورم از 42 درصد در شهریور ماه به 5/0 درصد در آبان ماه و یک درصد در آذرماه رسیده است.

وی خواستار همکاری و همراهی آحاد مردم و مسئولان در رونق اقتصادی کشور شد و اظهار داشت: با وحدت، اعتماد و حسن ظن که نیاز مهم کشور است باید به رشد اقتصادی و تعالی کشور کمک کرد. ما در دولت معتقد به پنهان کاری و پشت هم اندازی نیستیم اما باید دید مشکلات را با چه نگاهی نگاه کنیم و همدیگر را چگونه نقد کنیم، بهتر است.

301301

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =