امضای تفاهم نامه 200,000,000,000 تومانی بین جهاد کشاورزی و معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری

در اولین نشست شورای سیاستگذاری روسا و دبیران کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار مطرح شد: امضای تفاهم نامه 200 میلیارد تومانی معاونت علمی با جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی.

خبرگزاری مهر نوشت:

با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، معاونین و مشاورین این معاونت و نیز روسا و دبیران کانون های پانزده‌گانه هماهنگی دانش، صنعت و بازار صبح امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد. در این نشست دکتر سورنا ستاری با اشاره به اینکه در حال حاضر مساله اقتصاد دانش بنیان جزو الویت های دولت تدبیر و امید است و معاونت علمی و فناوری است که در حمایت از آنها بودجه نسبتا مناسبی را اختصاص داده شده است، گفت: "کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار" نیز از این موقعیت برخوردار بوده و جزو الویت های دولت یازدهم قرار دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مفاهیم فناوری و توسعه فناوری در کشور جدید است و تعداد افرادی که با این مفاهیم به طور کامل آشنا هستند بسیار محدود است، تصریح کرد: انتقال این مفاهیم تازه در سطح استان ها و بستر فعالیت کانون ها‌ی هماهنگی دانش، صنعت و بازار کاری سخت و دشوار است که به عهده روسا و دبیران کانون ها است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به چترهای حمایتی معاونت علمی و فناوری اشاره کرد و افزود: کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار جزو چترهای حمایتی این معاونت به شمار می آیند.

وی افزود: چترهای حمایتی در تمام حوزه های عملکردی و اختیارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله در مباحث نیروی انسانی، هماهنگی بین دستگاهی وزارتخانه‌ای وجود دارد.

دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اساسنامه کانون ها و عضویت افراد، نهادها و سازمان های مختلف در آن اظهار کرد: "کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار" در حوزه فعالیت خود یک معاونت علمی و فناوری در مقیاس کوچکتر آن به شمار می آیند.

سورنا ستاری در ادامه با اشاره به انواع حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از "کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار" گفت: بخشی از این حمایت ها از امکانات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین می شود، مثل پارک های علمی و فناوری و بخش دیگر آن حمایت مالی است که برای شرکت‌هایی که از حمایت‌های تسهیلاتی برخوردار می‌شوند دانش بنیان بودن شرکت‌ها ضروری نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از امضای تفاهم نامه 3 جانبه 200 میلیارد تومانی با وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در روز سه شنبه خبر داد و افزود: این تفاهم نامه برای پرداخت وام از سوی بانک کشاورزی به شرکت های فعال در حوزه کشاورزی است که از میان 66 کانون، کانون‌های مرتبط و شرکت‌های مختلف دانش‌بنیان این حوزه نیز می‌توانند از آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این تفاهم نامه بخش ارائه ضمانت نامه ها و پرداخت سود بانکی وام ها را به عهده دارد.

ستاری با بیان اینکه در این حوزه ها شورای سیاست گذاری و روسا و دبیران کانون ها باید تصمیمات مهم را بگیرند ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نمی تواند در تمام حوزه های کانون ها ورود کند، از این رو ارائه نقشه راه ، تصمیم گیری ها و برآورد هزینه ها در بحث کانون ها با نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بر عهده خود کانون هاست.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به سفر استانی دولت به خوزستان با اعلام اینکه بنیاد نخبگان در استان خوزستان 110 استعداد برتر و نخبه تحت پوشش دارد که 8 نفر از طریق ثبت اختراع و مابقی از طریق افتخارات بدست آورده خود از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برخوردار شده اند اما متاسفانه تعداد اندکی از این افراد در خوزستان مشغول کار و فعالیت هستند و بیشتر در استان تهران فعال هستند گفت: یکی از حوزه های فعالیت کانون ها می تواند این باشد که راهکاری برای فعال کردن نخبگان و استعدادهای برتر در صنایع و مراکز پژوهشی این استان همانند نفت، نیشکر و ... پیدا کنند.

ستاری با تاکید بر اینکه تعداد کانون های فعال بسیار کم هستند و از تعداد 66 کانونی که در این معاونت تشکیل شدند، تنها حدود 15 کانون فعال هستند، گفت: باید راهکاری برای فعال تر کردن کانون ها بیابیم. از این پس هر هفته با یک یا دو کانون نشست می گذاریم تا با رویکرد و نقشه راه آنها بیشتر آشنا شویم و تقسیم کار لازم صورت گیرد.

در این نشست که با حضور 15 رئیس و دبیر کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار تشکیل شد دکتر توفیق رییس کانون سلول‌های خورشیدی، مهندس حسینی از کانون زعفران و عناب و شورای ملی زعفران، دکتر حیدری رییس کانون آفت‌کش‌ها، دکتر شکریه دبیر کانون کامپوزیت، دکتر عصاری دبیر کانون قندوشکر، دکتر مطلبی رییس کانون آبزی‌پروری و فراوری آبزیان، مهندس رشادت دبیر کانون توت‌فرنگی، مهندس میر سلیم - رئیس کانون موتور و دیزل و ... به بیان دیدگاهها و مسایل و مشکلات کانون ها خود پرداختند.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    14 6
    جهاد کشاورزی تا کنون برای کشاورزان چکار کرده است که باز با آنها تفاهم نامه 200 میلیاردی میبندید.
    • بی نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      8 1
      جهاد کشاورزی سیاست گذاری میکنه مثلا یه دوره سیاست خوب خوب میزاره تو گندم خودکفا میشیم یه دوره هم 2.5 ملیون تن وارد میکنیم
    • بی نام A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      3 1
      اتفاقن سیاست خودکفایی گندمش بد بود!!!! چقدر آب مصرف شد و البته در کنارش سدسازی و نابودی منابع طبیعی و غیره برای اینکه تنها چند صباحی به عنوان خودکفایی گندم دل خوش کنیم
  • اداره پذیرفته شده --- زیر مجموعه جهاد کشاورزی US ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    1 1
    امسال استانداری متصدی استخدامی ها شد. ثبت نام/تحویل مدارک/ آزمون/ ونهایتا اعلام سه برابر ظرفیت (اما با تغییر دولت هر دفعه یه چیزی بهمون گفتن/گفتن طرحشون غیر قانونی بوده ملغی شدو...خلاصه از مرداد ماه ما شدیم موش آزمایشگاهی آقایون.
  • بی نام A1 ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    1 1
    200,000,000,000 چطوری خونده می شه؟!
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    جهاد کشاورزی بهتر است منابع انسانی شاغل و غیر شاغل و به واقع متخصصین علم کشاورزی کشور را دریابد و با ایجاد انگیزه و تامین نیاز مالی آنها در توسعه عملی کشاورزی گام بردارد تا تفاهم نامه شمس فوق لیسانس زراعت
  • بی نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    0 0
    چندتا پورشه می شه با این پول خرید؟!
  • شوشتری IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
    0 0
    این بخارها و کارها قطعاً از طرف معاونت فناوری بوده وگر نه وزارت کشاورزی از این بخارها برای بستن این توافق نامه ها ندارد. خدا پدر معاونت فناوری را بیامرزد. خدا را شکر که منحلش نکردن. خدا را شکر که ما بازنشسته شدیم و از این وزارت خانه جهاد کشاورزی رفتیم.