آنهایی که بدرستی شرایط محیط زیست ایران را می دانند این روزها بشدت نگرانند، نه از بابت آنکه هوا آلوده است، نه از بابت آنکه دریاچه ارومیه خشکیده است، نه از بابت آنکه ریزگردها نیمی از کشور را غیر قابل سکونت کرده اند، نه از بابت آنکه نه تنها بلوطها که حتی گَوَنهای زاگرس هم خشک شده اند، نه از بابت خشکی زاینده رود و کارون و گاوخونی و شادگان و هامون و پریشان و طشک و میقان، نه از بابت قتل عام حیات وحش و نه از بابت آلوده بودن محصولات کشاورزی به انواع سموم و کودها، بلکه از بابت آنکه دیگر صورت مسئله دارد پاک می شود، انحلال تنها متولی قانونی محیط زیست کشور یعنی "سازمان حفاظت محیط زیست".

طرحی با امضای 63 نماینده محترم مجلس به امضاء رسیده که می خواهند سازمان محیط زیست را جمع کنند. دلایل آنها در یک جمله: کوچک کردن دولت به دلیل سنخیت سازمان محیط زیست با سازمان جنگلها و مراتع و بردن آن زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی تا اینکه نظارت مجلس هم بر آن قوی تر شود". اینکه نیت این نمایندگان محترم چیست برای این نگارنده که نه سیاست بلد است و نه دوست دارد وقت خود را به آن صرف کند بسیار سخت است. اما تعجب من آن است که راستی چرا حالا درست در این شرایط بحرانی محیط زیست نمایندگان محترم احساس کرده اند که کشور ما دیگر به سازمان حفظ محیط زیست نیاز ندارد؟ آنها خودشان پاسدار اصل 50 قانون اساسی هستند. آنها می دانند حتی در اوایل انقلاب که عده ای می خواستند با انگ درباری این سازمان را منحل کنند، نظام جوان جمهوری اسلامی به درستی از آن پاسداری کرد.

شاید این نمایندگان محترم خواسته اند نعل وارونه بزنند و بگویند سازمانی که نتوانسته اینهمه مشکلات محیط زیست را حل کند بهتر است که نباشد. شاید خواسته اند به رئیس جمهور محترم بفهمانند که آقای رئیس جمهور این سازمان آنقدر ناتوان است که حتی نمی تواند از یک گوزن در بند خود در مقر فرماندهی پردیسان حفاظت کند، شاید خواسته اند که بگویند آقای رئیس جمهور مردم اهواز از این همه آلودگی نای نفس ندارند و این سازمان نمی تواند برایشان کاری کند، وضع مردم اراک و اصفهان هر روز بدتر می شود و این سازمان کاری نمی کند، شاید خواسته اند به رئیس جمهور بفهمانند که این سازمان نمی تواند چهار تا مهندس وزارت نیرو را مجاب کند که دست از لجبازی بردارید و حقابه ارومیه را بدهید، شاید خواسته اند بگویند آخر کشوری با این تمدن و غنای طبیعی و تاریخی که باید در تمیزی سرآمد و الگوی تمام دنیا باشد پر شده است از زباله و این سازمان هیچ کاری نمی کند، شاید خواسته اند بگویند سالی 8 میلیارد دلار خسارت آلودگی به این کشور تحمیل می شود بخاطر این است که این سازمان ناکارا زورش به دو شرکت خودروساز نمی رسد و نمی تواند وزارت نفت را مجاب کند بنزین پاک به مردم بدهد، پس بهتر است بشود یک دفتر در وزارت کشاورزی تا تتمه این کارمندان ناتوان آن هم بازنشسته شوند. آنها حق داشته اند که انحلال سازمان محیط زیست را بخواهند وقتی می بینند که این سازمان حتی از خاک خودش هم در وسط تهران نمی تواند دفاع کند و می خواهد آن را به شهرداری واگذاری می کند. خوب چه بهتر که جمعش کنند و لااقل مردم دلشان به چنین سازمانی خوش نباشد و از آن انتظار هوایی پاک، کشوری تمیز و طبیعتی سالم را نداشته باشند.

نمایندگان عزیز طراح انحلال سازمان محیط زیست، اتفاقا ما با شمایم. دستان شما را هم می بوسیم که بخوبی دانسته اید که این سازمان فعلی جایگاهش بیشتر از دفتری در سازمان جنگلها و مراتع نیست. سازمانی که رئیسش نتوانسته چهار تا مدیر از درون خودش انتخاب کند و رفته از این اداره و آن اداره قرض گرفته چگونه می تواند مشکلات سنگین محیط زیست را حل کند و چه بهتر که منحل شود.

خوب حالا که شما اینرا به خوبی فهیمیده اید بیایید و این مرده را زنده کنید. بیایید کاری کنید کارستان. بیایید با نفس قانونتان سازمان بی رمق محیط زیست را به وزارتخانه ای مقتدر و توانمند تبدیل کنید تا به مجلس پاسخگو باشد، بیایید با ادغام سازمان محیط زیست با سازمان جنگلها و مراتع سازمان هوا شناسی و گردشگری وزارتی مقتدر و منسجم به نام " وزارت محیط زیست، میراث طبیعی و گردشگری" درست کنید که دیگر این سازمان ناکارا مایه نگرانی شما نباشد. دیگر اگر دریاچه ای خشک شد، شما با سوال و استیضاح وزیر را به مجلس بکشانید، اگر جنگلی سوخت وزیر را بازخواست کنید و اگر گلوله ای گلوی گوزن و آهوی مظلومی را نشانه رفت با نظارت مستمر خود از آن تشکیلات پرس و جو کنید، ما هم با شماییم.

شما بهتر از ما می دانید که امنیت در آینده با محیط زیست در آمیخته است. نمی شود امنیت کشور را به سازمانی داد که نمی تواند وظایف قانونی خود را بدرستی انجام دهد. در تمام دنیا وزارت محیط زیست از جمله مهمترین وزارتخانه های یک کشور است، ولی در ایران یک سازمان بیشتر دکوری بوده و قدرتی در حل مشکلات محیط زیست ندارد. شما که حتی برای ورزش جوانان وزارتخانه تاسیس کردید، بهتر می دانید که تاسیس وزارت محیط زیست با اینهمه وظایف متنوع و سنگین 1000 برابر واجبتر است. پس ما منتظریم، منتظر قانونی هستیم که قوی ترین وزارتخانه ایران را تاسیس کند تا هم سلامت برای هم وطنان و زیست مندان آن و هم امنیت برای جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف آن به ارمغان آورد و هم نظارت نمایندگان مردم را بر آن تحکیم بخشد و هم شما را در تاریخ پارلمانی ایران ماندگار کند. ریه کودکان ما و قلب تپنده آهوان ما منتظر رای قاطع شما به "وزارت محیط زیست، میراث طبیعی و گردشگری" است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 334977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرامرز IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    سازماني كه هيچ قابليت و ابتكار عملي نداره ، اين همه بودجه هم از دولت ميگيره همون بهتر كه برچيده بشه.
    • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      14 0
      سازمان محیط زیست در این سالها(بعد از انقلاب) هیچوقت در حد شایسته اش ظاهر و مدیریت نشد و در این هشت سال هم که منهدم شد. بودجه آن هم که بشدت کاهش یافته و حقوق کارکنان آن از بسیاری از دستگاههای دولتی دیگر کمتر است. هزار مشکل مدیریتی و ساختاری دارد و وظایف روزافزون و پیچیده ای که اکثرا انجام آنها وابسته به دستگاهها و وزارتخانه های دیگر است. آقایان هم که بعد از سالها از خواب بیدار شده اند یا هیچ شناختی از قضیه ندارند یا کار شان صرفا سیاسی کاری(از نوع کثیفش) است. اگر به دنبال مثلا رفع آلودگی هوا هستید وزیر نفت را استیضاح کنید که چرا وقتی نیروگاهها مازوت می سوزانند شما گاز را صادر می کنید و یا چرا بنزین غیراستاندارد است و قس علیهذا. و البته جواب آنها هم از پیش مشخص است ...
  • علی اصغر A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    اینا همش بازیهای مضحک سیاسیه .این افراد به اندازه سر سوزنی دغدغه محیط زیست ندارن بلکه تمام مشکلشون با شخص رییس این مجموعه هست. وقتی نتونستن که رییس جمهور رو برای عدم انتخاب خانم ابتکار متقاعد کنن حالا با این ترفند نخ نما میخواهند انتقام بگیرند.
    • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      شاید به خاطر اینکه سازمان محیط زیست تو این مدت کار خاصی انجام نداده داره منحل میشه.
    • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      162 9
      انحلال سازمان محيط زيست فقط به نفع مافيا هست
    • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      50 2
      نباید این امر اتفاق بیفتد چون قطعاً تدأثیرات غیر قابل جبرانی خواهد داشت و کسانی که بال وجود بودن این سازمان و نظارت آن مرتکب کشتار وحشیانه حیوانات یا از بین بردن محیط زیست با ترفندهای مختلف می کردند ، همه چیز را نابود می کنند ایکاش به جای این تصمیمات سطحی ، این افراد خاطی را تنبیه می کردند. یادمان نرود به قول گاندی ، فرهنگ یک ملت را از رفتار آنان با حیوانات می توان فهمید ....
    • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      74 9
      کار یکروزش به اندازه هشت سال قبل بوده است.
    • وحید A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      35 2
      در پاسخ به بی نام: حفظ محیط زیست باید توی ذهن مردم نهادینه بشه و به این آگاهی و باور برسند، صرفا کار یه سازمان نیست.
    • بی نام EU ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      16 89
      راست میگه 10 تا پلنگ کشته شد محیط زیست چکار کرد؟ گوزن تو منطقه حفاظت شده کشته شده چی کار کردن؟ نباشن بهتره
    • مازيار IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      41 0
      اين كه مي گيد سازمان محيط زيست كاري نكرده پس بايد منحل بشه،مثل اين ميمونه كه بگيم اين همه جرم تو شهر رخ ميده پس پليس تنونسته كاري بكنه و بي فايده بوده پس كلانتري ها را منحل كنيم! شما ببينيد اگر اين ارگان ها نبودند چه اتفاقاتي مي افتاد
    • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      1 64
      بابا اين سازمان چه به درد مي خوره،هميشه مزاحم بوده تا ميام يه جا را بسازيم ميگه اينجا جنگله،اونجا باگه،جمعش كنيد هر چه زودتر تسويبش كنيد
    • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      11 0
      اين طرح مال جريان انحرافي نيست
    • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      37 0
      کم کم داره ماجرای قتل های اخیر حیوونای بدبخت از بازی های سیاسی سر درمیاره....
    • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      45 0
      اين نمايندگان وابسته به دولت دهم كي ميخواند دست از سر اين مملكت بردارند
    • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      13 0
      شاید در شرایط عادی یک مجلس که نماینده "مردم" باشند کار درستی باشید ، ولی با این شرایط از چاله به چاه افتادن است . برای انتخاب وزیر ورزش همه شاهد بودند که چه مسائلی پیش آمد حالا تصور کنید وزارت محیط زیست چندین ماه بدون وزیر و پا در هوا بماند ...
    • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      2 15
      آخه ما رو چه به محیط زیست. منحلش کنید بره پی کارش.
    • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      23 1
      اى خدازودتر انتخابات مجلس رابرسان! اينها بيچاره مان كردند!!
    • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      14 0
      بساز بفروش ها و شکارچیان غیر مجاز جشن گرفتند، چون انحلال سازمان محیط زیست در راستای منافع انهاست، چون این طوری خلع قانونی بزرگی پیش میاد، مثلا این طوری میتونند وسط پارک ها و جنگل ها اپارتمان و برج بسازند
    • بی نام US ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
      2 0
      بالاخره باید بگن که ما داریم کار می کنیم کی تو فکر مشکلات این ملت بیچاره است. من خودم اهوازیم و با این مشکلات روبرو هستم . زیاد جای نگرانی نداره چون دوباره در دولتهای بعدی از این وزارتخانه تفکیک می شه نگزارید بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      0 2
      صحبت از انحلال محیط زیست است. چه ربطی به دکتر ابتکار دارد؟ وقتی محققینی آگاه و دلسوز هم پیدا می شوند آنها را با حرفهای نسنجیدیمان متهم می کنیم.
    • سیدحسین A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
      0 0
      باسلام چرا آقای آخانی دو پهلو صحبت می کند انحلال محیط زیست را برای ارتقاء اشتباهات فعلی آن می خواهد و یا اصلاح آن. پیشنهاد بنده تشکیل وزارت منابع طبیعی با اشرافیت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور است. چون پیشنهاد وزارت محیط زیست، میراث طبیعی و گردشگری موجب نابودی جنگلها و مراتع و نهایتا مصیبت در محیط زیست و گردشگری خواهد بود.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    164 4
    خدایا ما مردم رو نجات بده! نابودمون کردن دیگه..
  • رضا IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    61 1
    با توجه به تلاش مستمرشما در این زمینه وزارت محیط زیست برای یکان یکان انسانها مشتاقانه از این پیشنهاد حمایت کرده وخواستار استقبال گسترده نیک اندیشان هستم.
  • سید کمال IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    224 4
    واقعا جای تاسف داره ، وای به حال کشوری که چنین کسانی قانون گذاران آن هستند ، واقعا تا کی میخواهند به خاطر بهره سیاسی منافع و منابع مملکت رو به باد بدهند؟
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      12 0
      متاسفانه از یک طرف بهانه گران کردن مصرف انرژی و بنزین مصرف بهینه و کم کردن آلودگی هوا اعلام میگردد و از سوی دیگر بدنبال انحلال سازمان حفاظت محیط زیستند. یعنی چه؟ آیا عملکرد صحیح و به موقع سازمانحفاظت محیط زیست منجر به کم شدن هزینه های مختلف در کشور از جمله هزینه های درمانی و جلوگیری از بسیاری فجایع زیست محیطی که مستقیما با سلامتی و اقتصاد کشور ارتباط دارد نیست؟ آیا به نظر نمایندگان محترم این مهم اینقدر کم اهمیت است؟
  • حامد اس اس A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    175 2
    واقعا جای تاسف داره! تا وقتی که تو دولت قبلی سازمان محیط زیست به کسی کاری نداشت نمایندگان مجلس خواب بودن، اما حالا با وجود تلاشهای قابل تقدیر خانم ابتکار تو این چند ماه میخوان منحلش کنن.واقعا برای نمایندگان مجلس متاسفم
    • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      5 8
      ساده نباشید هم دولت قبل و هم این دولت همگی ................... تنها چیزی که دغدغه مسوولین نبوده نیست و نخواهد بود: مردم ، حقوق شهروندی ، محیط زیست ، عدالت اجتماعی و هرچه مربوط به این مردم می شود است . گروه اندکی هم که در این بین برای مردم تلاش می کنند به علت اقلیت بودن کاری از دستشان بر نمی آید.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      2 0
      بی نام 13:57:06 : آقا اشتباهی بهت منفی دادم. کاملا حرفت درسته . دمت گرم
    • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      1 9
      تلاش هاي قابل تقدير!!!!!!!!!!!خوبه اين همه اتفاقات ذكر شده دردوران ايشون افتاده
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    13 80
    کار محیط زیست و سازمان جنگل‌ها موازی است‌ بهر صورت میبایست ادغام شوند
    • علی A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      45 2
      بعد از این همه سال تازه یادشون افتاده، بحث محیط زیست بسیار تخصصی و به روز است، سازمان هم براش کافی نیست، باید یک وزارت خانه داشته باشه. خواهشمند است کمی (و نه حتی زیاد و یا خیلی زیاد) مطالعه کنید و سوادتون رو افزایش بدید لطفاً.
    • یاشاشر A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      64 1
      دوست عزیز! محیط زیست فقط جنگل نیست! دریا و همین دریاچه ارومیه هم که کمر به نابودیش بستند محیط زیسته!
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    138 1
    این یک خیانت بزرگ به تمام مردم است. بلاهت تا کجا؟؟؟
  • بیژن A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    45 4
    به نظر اگر سازمان محیط زیست با سازمان جنگلها و برخی معاونتهای وزارت کشاورزی که امور موازی انجام میدهند مثله سازمان حفظ نباتات و ... ادغام شوند و وزارت محیط زیست تشکیل گردد گزینه بهتری است.
    • کامران A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      28 3
      احسنت. دقیقاً همون چیزی بود که می خواستم بگم.
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    96 1
    لابي دو شركت خودروساز
  • زهرا سایرن A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    8 110
    خانم ابتکار خیلی با حرفاش به بیگانگان خوراک میداد،بهتره که برن زیر مجموعه یک وزارت خونه تا حداقل به مجلس پاسخگو باشن و هر حرفی رو نتونن بزنن.
    • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
      56 6
      نه جانم اين مجلسه كه با كاراش داره به بيگانگان خوراك ميده !!!! ديدار به انتخابات آينده مجلس ....
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    35 5
    انتخابات مجلس
  • po A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    71 1
    8 سال این همه محیط زیست نابود شد صدا از خیل دوستان در نیامد. حالا انگار تمام مشکلات محیط زیست کشور در این چند ماهه ی ریاست خانم ابتکار به وجود آمده که همه فریاد وامصیبتا می زنند از ناکارآمدی رئیس و مجموعه اش. قدری انصاف برادر قدری انصاف
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    9 65
    همون بهتر ادغام بشه!!!! یکی از بیکارترین و عریض ترین ادارات دولتیه!! که به اسم محیط زیست؛ بیشتر دنبال پول گرفتن از کارآفرینان و سرمایه گذارانه!!! هرکس کارش بیفته؛ متوجه میشه!
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    42 0
    ---این ها که چنین ادعایی دارند ، به نظرشون محیط زیست فقط جنگل و مرتع؟ شما سازمان ها و نهادهای ( قدرتی) را که خود به آن ها وابسته اید رو حذف کنید که قطعا هزینه هزاران برابری دارند و همپوشانی کامل...
  • ایرانی A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    7 40
    شما که دادتون رفته هوا که دارن سازمان رو منحل می کنن (که به نظر من باید 10 سال پیش این کار رو می کردن ) اگه این سازمان کارآیی داشت اینه همه به محیط زیست خسارت وارد نمی شد به خاطر هم پوشانی این دو سازمان باید یکی شون منحل بشه
  • محسن A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    18 6
    حالا بقیه امور مملکت که دست وزارتخانه هاست چه گلی به سر ما زدند که سازمان محیط زیست هم بخواد وزارتخانه بشه. هیچ فرقی نخواهد کرد.
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    9 49
    تنها ارگانی که فعلا لایق منحل شدنه همین ......
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    23 1
    چطور همین سازمان زمان احمدی نژاد اضافه نبود حالا زاید و بی مصرف شده و باید ادغام بشه؟ اون همه هزینه برای اجلاس غیر متعهد ها و سوار کردن سران گامبیا و گابن و ... بر مرسدس بنز های 700 800 میلیونی رو مجلس نمیدید؟
  • مریم DE ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    4 1
    چند تا اشتباه تایپی داشتید لطفا اصلاح کنید. 1) "اینکه نیت این نمایندگان محترم چیست برای این نگارنده که نه سیاست بلد است و نه دوست دارد وقت خود را به آن صرف کند بسیار سخت است." فکر کنم کلمه فهمیدن جا افتاده. 2) "و می خواهد آن را به شهرداری واگذاری می کند."
  • شهرام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    1 12
    از عادل فردوسی پور سوال کنین جواب می ده: کار امیر قلعه نوئیه ....
  • علی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    7 1
    بجای اینکه مثل کشور های پیشرفته جهان بیان بودجه محیط زیست رو چند برابر کنن تا نگهداری و گسترش محیط زیست سالم، امکان پذیر بشه میان کلا نابودش میکنن !!!!!!!!! افراد که بر اساس سطح تحصیلات تخصصیشان انتخاب نشن نتیجش همین میشه ، تو ایران هیچ کس بر اساس تخصصش پست نمیگیره یه 40،50 نفر خاص از 30 سال پیش همش تو پست های مختلف در چرخشن.
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    2 0
    فقط و فقط بخاطر این است که محیط زیست به آنها یا شرکای تجاری شان تذکر داده که واحد صنعتی شان را جمع کنند. عجبااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    13 0
    تو رو خدا اسامی این 63 نفر را منتشر کنین
  • . IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    8 1
    کم کم دیگه محیطی نمیمونه که توش زیست بشه
  • مجتبی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    7 3
    این چه استدلالیه شما دارید آخه؟ برادر من وقتی دو تا سازمان هستند (حالا فرض کنید بقول شما همپوشانی هم داشته باشند) آخر وقتی هیچکدامشان کوچکترین کاری نمی توانند انجام بدهند، اونوقت فکر کرده ید با یکی کردنشون و تنها با عوض کردن اسمشون تحول عظیمی در عرصه ی محیط زیست شکل می گیره ؟؟ ؟ ؟؟ ؟؟ مشکل خیلی عمیق تر از این حرف هاست برادر من. وقتی هزار تا هزار تا نخبه های این مملکت بخاطر بی تدبیری مسئولین، همه وارد برق و مکانیک و پزشکی میشن و یه عده ایشون هم که هیچ، انتظار دارید کی بیاد حیوونات رو درمان کنه و هوا رو از آلودگی نجات بده و بفهمه جنگل و درخت و یوزپلنگ ایرانی چیه ؟؟؟؟ ؟ ؟ بابا نمیدونم چطور تو دوخط توضیح بدم فقط حاجی قضیه خیلی عمیق تره خیلی چیزا سرجاش نیست. والسلام.
  • بی نام EU ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    2 20
    ببینید یه عده هستن با بزرگ کردن کشته شدن پلنگها میخان سازمان حفاظت رو زیر سوال ببرند شما در دام اینها نیفتید تعداد پلنگها هم واقعا زیاد شده نگران نباشید
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    11 1
    مشکل وزارتخانه و سازمان نیست . مشکل خانم ابتکار است که عده ای چشم دیدن ایشان را ندارند.دلتون خوشه!!!
  • غضنفر A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    11 0
    ميگم اين انتخابات دوره آينده مجلس كي برگزار ميشه؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    8 1
    منافعشان از بابت سازمان محیط زیست به خطر افتاده می خواهند آن را منحل کنند. اینها فقط منافع شخصی خود را می بییند.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    7 1
    سازمان امنيتي موازي هم كم نداريما
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    6 1
    کولونل لیاخوف به دادمون برسسسسس
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    10 1
    ما مردم تنها به شرطی راضی به انحلال سازمان محیط زیست هستیم که در ازای آن وزارتخانه محیط زیست تشکیل شود و کم کاریها و ناتوانیهای سازمان محیط زیست فعلی را جبران نماید و لا غیر. اگر غیر ازین باشد معلوم می شود این فقط یک بازی سیاسی بوده که کوچکترین توجهی به وضعیت اسفبار محیط زیست کنونی نداشته است.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    6 1
    آقایان یعنی نمایندگان مجلس در اجرای طرحهای که با مقاومت محیط زیست مواجه هستند می خواهند مشکل خودشان را اینگونه حل کنند یا از خانم ابتکار وحشت دارند . صددرصد سیاسی
  • محمد A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 4
    با سلام خدمت همه عزیزانی که در این مورد نظر دادن وبا احترلم به همه نظرات من یک محیط بان هستم از شنیدن این خبر هم خوشحال شدیم وهم ناراحت - خوشحالی از بابت اینکه میرم زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی شاید حقوقمون هم مثل اونا بشه شایدمزایای که اونا میگیرن ماهم بگیریم شاید اصلا زن وبچه ها مون ما رو داخل ادم حساب کنن وهزار شاید دیگر . واما ناراحتی بابت انچه که با خون دل و با حکم علاقه ونه به حکم وظیفه داریم حفظ میکنیم را میخواهند یکجا بر باد بدهند. مدتی است اخبار جهت دار کشته شدن چند پلنگ و گوزن را در بوق وکرنا کرده ودایه دلسوز تر از مادر شده اند ولی ایا بررسی شده تقضیرات محیط زیست در این قضایا چقد بوده - آیا نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت این عرصه ها کافیست ایا حقوق محیطبان افزایش داشته
  • حسام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    5 9
    کار خوبی میکنن. یه سازمان ضررده بی فایده کمتر. بودجه اش رو صرف حمل و نقل عمومی کنن.
  • جاسم IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    5 7
    پز روشنفکری برندار آقای آخانی. خودتم میدونی که سازمان بی استفاده ایه.
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    1 0
    وضعیت محیط زیست کشور در حدی خرابه که دیدند بهتره صدا از کسی در نیاد ، متولی داشت صداش در میومد ، بنزین خراب ...
  • بی نام A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    1 0
    خانم دکتر لطف بفرمایند وضعیت 70 درصد افزایش حقوق محیط زیست که مصوبه قانونی بوده و معلق مانده را که بعد شد 35 و بعد شد 20 و بعد هم در برخی استانها از سال 91 پرداخت نشد و برخی استانها شد و انواع اقسام نظر مدیریتی استانها مطرح شد و احکام افزایش حقوق معاونان و مدیران کل سازمان توسط رییس سازمان از سال 91 و بدون اطلاع امور اداری صادر شد ولی برای بقیه پرسنل صادر نشد را پیگیری نمایند. یک در هزار صنایع جایی ثبت نمیشود و رئیس و معاون انها را نقدی و دستی میگیرند. کمترین حقوق را محیط زیست دارد و کارش هم مشخص نیست. و این امور را توجه و ساماندهی کنند و این موارد خیلی مهم تر از اتلاف چند قلاده روباه و پلنگ است.
  • بی نام A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    1 0
    جناب وبلاك نويس عزيز اين وزارتخانه اي كه شما ساختيد ويك تريلى مى خواهد فقط اسمش را يدك بكشد در جايي كه همه در فكر كوچك كردن دولت هستن چه فايده اى دارد ايا يك نهاد دولتى فقط در شكل وزارتخانه انهم بصورت استيضاح بايد پاسخگو باشد . اين نشان از عدم شناخت شما از مردم سالارى است در يك جامعه مردم سالار تك تك و احاد مردم جامعه ضمن اينكه ازادى عملكرد و انديشه دارند بايد در قبال عملشان پاسخگو باشن در اين جوامع احزاب شكل مى گيرن تا همه واكنشها را به گردن دولت و پارلمان نياندازن برادر گرامى بعد از نزديك به نيم قرن با وقايعي كه در عرض چند ماه اخير افتاده وهمه هم مى دانيم ريشه ان كجاست شما به اين نتيجه رسيدى كه سر نخ همه در سازمان بودن اين نهاد دولتى است؟!!
  • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    0 0
    خدایش جمع کنن بهتره هیچ کس به حرف خانم ابتکار گوش نمیده
  • على رودينى A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    ضمن عرض سلام و وقت بخير با توجه به نياز كشور در اين وضعيت بحرانى زيست محيطى، وجود اين سازمان به شدت نياز مى باشد. تأكيد اكيد مى شود بجاى حذف از دور مديريتى كشور، اصلاحات مديريتى در آن صورت گيرد.