۰ نفر
۱۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۶

بازارهای آنلاین هر سال دارند نسبت به سال‌های پیشین رونق بیشتری می‌گیرند، سایت آمازون هم امسال با رکوردهای تازه‌ای در خریدهای کریسمس مواجه‌بوده که شاید آشنایی با پرفروش‌ترین اقلام آن خالی از لطف نباشد.

محبوبه عمیدی: یکشنبه‌ای که گذشت سایت آمازون تراز فروش این شرکت پیش از آغاز سال جدید میلادی را اعلام کرد. این تراز به وضوح محبوبیت کیندل و سایر کتابخوان‌ها را در خریدهای آنلاین هدایای کریسمس آمازون نشان می‌دهد. البته شاید برنامه ارسال کتابخوان الکترونیک Nook، محصول پیشرفته و رقابتی شرکت بارنز اند نابلز هم در این استقبال خیره‌کننده بی‌تأثیر نباشد.

جف بزوس بنیانگذار آمازون می‌گوید: «ما به داشتن خریدارانی که باعث‌شدند کیندل رکورد خرید هدایای کریسمس را در تاریخ این سایت بشکند افتخار می‌کنیم».

به گزارش سی‌نت، نکته جالب دیگری هم در مورد کتابخوان‌ها وجود دارد، روز کریسمس و برای اولین‌بار خرید کتاب‌های دیجیتال کیندل از خرید سایر کتاب‌ها پیشی گرفته است. البته عدد دقیقی از خریدها در دسترس نیست. بالاترین رکورد خرید مربوط به 24ام آذر‌ماه و خرید آنلاین بیش از 9.5 میلیون آیتم از سراسر جهان است، این یعنی رکورد بی‌سابقه 110 مورد خرید آنلاین در ثانیه برای آمازون ثبت‌شده است.

در میان خریدهای الکترونیکی آذرماه گذشته پس از کیندل نوبت به آی‌پاد لمسی شرکت اپل با 8 گیگابایت حافظه می‌رسد و رتبه سوم هم متعلق به دستگاه جی.پی.اس خودرویی 260W است. در میان نرم‌افزارها مایکروسافت‌آفیس 2007، فتوشاپ‌المنتز 8 و مایکروسافت‌آفیس 2008 برای مکینتاش به ترتیب بالاترین تقاضا را داشته‌اند.

در میان ابزارهای بی‌سیم هم اولویت با گوشی همراه نوکیا 5800 (قفل‌شکسته)، هدست بلوتوث و گوشی همراه 9700 بلک‌بری بوده است. پس از این ابزارها بالاترین خریدها متعلق به ساعت دوزمانه اتمی کاسیو، دربازکن الکترونیکی اوستر برای بطری‌های نوشیدنی، گام‌شمار جیبی امرون و متر لیزری بوش بوده است.

جالبست بدانید اگر تمامی کامپیوترهای خریداری‌شده توسط مشتریان آمازون را یکجا جمع کنیم، قله‌ای به ارتفاع دوبرابر قله اورست خواهیم داشت. دیسک‌های بلو.ری خریداری‌شده توسط مشتریان آمازون اگر کنار هم چیده شوند می‌توانند خطی به طول 49 کیلومتر ایجاد کنند و اینکه آخرین هدیه‌ خریداری‌شده پیش از کریسمس یک کتابخوان کیندل بوده که حدود 3 ساعت بعد در سیاتل تحویل‌شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 33507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =