۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰

از 19 فوریه دارندگان سرورهای اچ پی سری Proliant در سراسر جهان با محدودیت "به روز رسانی رایگان" مواجه می شوند مگر اینکه بابت خدمات موافقتنامه جدید امضا کرده و هزینه آن را بپردازند.

 

نمونه زیر پیامی است از سوی اچ پی برای به روز رسانی Firware سرور پرولیانت:

اچ پی ساپورت سنتر بر اساس وارانتی دستگاه اجازه به روز رسانی Firware  را خواهد داد و کشانی که همچنان تحت وارانتی هستند، می توانند از این خدمات بهره ببرند.

ماری مک کوی قائم مقام در بخش پشتیبانی سرور اچ پی در وبلاگ خود نوشت: از 19 فوریه 2014 هر نوع به روز رسانی از طذیق مرکز پشتیبانی {لینک} صورت خواهد گرفت که کاربرانی که وارانتی معتبر دارند می توانند از خدمات بهره مند شوند. به گفته وی مشتریانی که سرمایه گذاری های بزرگ روی اچ پی کرده اند همچنان سرویس ها و خدمات خوب نصیب شان می شود.

گفتنی است سرور های اچ پی سری پرولیانت با تخفیف های 300 دلاری به مشتریان حتی از سوی شرکای تجاری اچ پی به خریداران داده شده است و حالا اچ پی با این سیاست می خواهد مارجین و سود خود را به حداکثر برساند.

جالب اینجاست که بسته های به روز رسانی برای فروش از 350 دلار شروع می شود و این بیشتر از رقم تخفیف داده شده به مشتریان پرولیانت هنگام خرید در سالهای قبل است که اچ پی پول آنها را می خواهد به سوی خود بازگرداند.

نکته دیگری که کاربران باید بدانند این است که اچ پی سرور پرولیانت مدل MicroServer N40L را که در شکل زیر می بینید به صورت گسترده با تخفیف 300 دلاری برای بیزینس های کوچک عرضه کرد.

این عرضه زمان بدی بود چرا که بعدا  ویندوز سرور 2012 نسخه R2 و بعدا ویندوز 8.1 آمد و بسیاری از کاربرانی که این دستگاه را برای کارهای کوچک خود خریداری کرده بودند با کرش سیستم و بالا نیامدن سیستم بعد از نصب ویندوز مواجه شدند. اچ پی با ازدیاد شکایت کاربران مجبور شد تا وصله فیکس کننده مشکل را عرضه کند و این اواسط نوامبر 2013 بود و عرضه نسخه Firware به روز شده را شروع کرد. اما نکته جالب اینکه وارانتی دستگاه 1 سال بیشتر نبود و از لحاظ نرم افزاری نیز وارانتی 90 روزه تعریف شده بود.

این نوع کاربران نیز مجبور شدند بین 120 تا 200 دلار برای حل مشکل پرداخت کنند. مثلا عرضه دستگاه آگوست 2012 بوده و ماه قبل خریداری این دستگاه را خریده است و حالا باید خریدار پول اصافی بابت وارانتی و به رو زرسانی پرداخت کند.

نمونه زیر را ببینید:

مشکل فنی ایجاد شده برای سرورهای پرولیانت حین انتقال دیتا روی هاردهای ساتا که باعث شد تای سرورها کارایی خود را از دست بدهند (مدل 2011) و بعد اچ پی مجبور شد تا وصله خاصی را برای آن تحت عنوان critical fix عرضه کند. اکنون با سیاستهای جدید کاربران باید برای چنین خدماتی نیز هزینه بپردازند.

این سیاست جدید در حالی تعریف شده که سرورهای DELL به روز رسانی نرم افزاری و بایوس اش رایگان بوده و کاربران دچار مشکل نمی شوند. سیسکو نیز که از مدتها قبل برای دانلود باید کاربران موافقتانمه UCS راامضا می کردند، باید قرارداد معتبر نشان دهند.(برای روترها و سوئیچ ها)

آی بی ام نیز از کاربران خود جهت پشتیبانی میکروکدها entitlement validation  طلب می کند.

به هر حال پالیسی اچ پی سخت تر شده تا شاید سود بیشتری در بخش سرورها عاید کمپانی کنند.

 

منبع: زد دی نت

56502 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    18 3
    ممنون از اطلاع رسانی تون. یکی هم به فکر ما ادمین های تحریم شده هست که از همه طرف مشکل داریم.دبی جنس و چند برابر قیمت می دن به ما. پشتیبانی هم که حالا پولی می شه .و پرداخت ها مشکل تر
  • h.b A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    5 1
    لغو تحریم تبادلات پولی ایرانیان برای خرید تجهیزات و خدمات اینترنتی از18/11/92