۰ نفر
۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۳:۵۴
مبارزه با فساد به نتیجه می رسد

رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران براین باوراست که دولت می تواند با اجرای برنامه های دقیق مانع از ادامه بروز فساد در اقتصاد کشور شود.

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد رضا بهزادیان نگاه امیدوارانه ای به وعده رئیس جمهور در مبارزه با فساد اقتصادی و برخورد با رانت خواری دارد، می گوید که رویکرد دولت یازدهم نسبت به هشت سال اخیر قطعا متفاوت است هرچند که به واسطه اتفاقاتی که در دولت نهم و دهم در حوزه فساد رخداد، اجرای آن در عمل سخت خواهد بود.
رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به این مطلب، از جا افتادن فساد در میان واژگان اقتصادی کشور طی هشت سال اخیر گفت و افزود: شاید تا سال 1384 قبح فساد تا این میزان در کشور نریخته بود، اما در دوره احمدی نژاد آنقدر اتفاقاتی از این دست رخ داد که و گاها پای برخی مدیران به پرونده های تخلف مالی باز شد که فساد به موضوعی روزمره در فضای اقتصادی تبدیل شد.
به گفته بهزادیان، این شرایط به جایی رسیده که مردم هر روز انتظار آن را دارند که روز بعد خبر تازه ای از سوء استفاده های اقتصادی بشنوند.
اما وی از دولت روحانی انتظار دارد این آرامش از دست رفته در اقتصاد را نه تنها به فعالان اقتصادی بلکه به جامعه و مردم نیز بازگرداند هرچند که خود می گوید: بازگرداندن این آرامش و اطمینان برای دولت کاری سخت خواهد بود.
درد دل این فعال اقتصادی از روزهای تلخ کشور در سالهای اخیر حکایت دارد، روزهایی که به گفته وی، سایه سنگین فساد سه هزار میلیارد تومانی، بخش تولید و صنعت را تحت الشعاع قرار داده و فلج کرد و حاصل آن شد رکودی که امروز بر اقتصاد حاکم است. به دنبال این فساد اقتصادی که دامنه آن به برخی مدیران دولتی نیز کشیده شده بود، منجر به قفل شدن منابع بانکی به روی فعالانی بود.
بهزادیان که معتقد است دیگر قوا نباید در مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت را تنها بگذارند، خاطرنشان کرد که رئیس جمهور باید دولت خود را به سمت شفاف سازی برده و در این راستا از اطلاع رسانی و ارائه گزارش تخلفات به جامعه کوتاهی نکند.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =