فارس نوشت:

چند روز پیش روزنامه آسمان، گزارشی درخصوص زندگی و فعالیتهای فاطمه دانشور عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران منتشر کرده بود و در آن بیشتر از اینکه به موضوعات اجتماعی و عملکرد این عضو شورا پرداخته شود به موضوع ثروت و زندگی اشرافی این بانوی شورا پرداخته شده بود.
این گزارش بازخوردهای زیادی در فضای رسانه ای داشته و عده زیادی از مردم واکنش نشان دادند و تاکید کردند نباید تجمل گرایی در کشور ترویج شود.
فاطمه دانشور در این باره گفت: من هیچ مصاحبه‌ای با روزنامه آسمان نداشته‌ام و خبرنگار این روزنامه در خانه بنده حضور نیافت. فقط یک مصاحبه کوتاه تلفنی با این خبرنگار داشتم و به وی آدرس دادم که در روزنامه همشهری درباره زندگی نامه بنده مطلبی منتشر شده است، آن را بردارد، تنظیم کند و بعد از هماهنگی با من ارسال کند اما این خبرنگار بدون اینکه به من بگوید مطلب را چاپ کرد.
مهمترین بخش سخنان فاطمه دانشور در گفتگو با فارس:
- من خانه 500 متری در نیاوران ندارم و خانه من باغ و گل ندارد، یک خانه بزرگ است ولی بدون تشریفات.
-هنگامی که وارد شورا شدم برخی از خبرنگاران گفتند که دانشور در معدن، دینامیت منفجر می‌کرده در صورتی که اصلاً اینطور نبوده و من حرفی در این زمینه نزدم، اگر فایل صوتی هم دارند بیاورند و نشان دهند.
-برخی از اعضای شورای شهر وضع مالیشان از من هم بهتر است، ولی فعلا فقط در مورد من همه حرف می زنند.
- من یک زن کارآفرین هستم و ثروت سالمی دارم و یک قران هم وام نگرفتم. فقط یک میلیارد تومان از بانک توسعه صادرات وام گرفتم که آن را هم تسویه کردم. توسعه کارآفرینی را با سرمایه‌گذاری‌های خارجی و در چهارچوب قانون انجام دادم.
-یک چهارم ثروت خود را صرف کمک به فقرا کرده‌ام و در خیلی از موارد بیشتر هم کمک کردم و بسیاری از کودکان بدسرپرست و مادران آنها را در مناطق محروم تحت پوشش قرار دادم.
-همه چیز شفاف است، متاسفانه خیلی دردناک است که اینهمه زحمت بکشی و در نهایت این حرفها را بزنند.تاکنون 4700 مادر و کودک را مورد حمایت قرار داده‌ام، در سیستان و بلوچستان 2 مدرسه بازسازی کرده‌ام، 3 مدرسه ساخته‌ام و کلنگ 4 و 5 مدرسه نیز بر زمین زده‌ام.در محروم‌ترین نقاط کشور کارهای خیر انجام می‌دهم و انصاف نیست که اینگونه حرف بزنند.
- من کارآفرین هستم و کار سیاسی انجام نمی‌دهم،با درآمد کارآفرینی فعالیتهایی را انجام می‌دهیم و در هیچ حزب سیاسی فعالیت نمی‌کنم.
-خانه‌ام بزرگ است ولی تشریفاتی نیست، به هرحال کارهای بین‌المللی انجام می‌دهم و ممکن است برای کارهای خود دفتری داشته باشم و امکاناتی برای مهمانان خارجی داشته باشیم اما تجمل‌گرایی نیست. خیلی از دوستان ما معتقدند که من مال دنیا برایم بی‌ارزش است.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سحر IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    "یک قران هم وام نگرفتم. فقط یک میلیارد تومان از بانک توسعه صادرات وام گرفتم" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این جملت منو کشته.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
      44 1
      وام گرفتن آخه تو ایران یه معنی دیگه می ده بنده خدا این وام رو با اون وام قاطی کرده!
    • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
      33 2
      منظورش وام بلاعوض و بدون برگشت برخی بانکهاست که برای بعضی افراد خاصه.از بانک خصوصی وام گرفته و پسش داده.مثل اون میلیاردها وام بودن برگشت برخی از عزیزان.چرا می خواین هرکی برای ایران کار می کنه یه انگ داشته باشه.نوش جانش کارافرینی کرده مزدشم گرفته.
    • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
      21 1
      منظورش اینه الان وامی نداره در گذشته وام گرفته بود که تصویه کرده و رفته!
    • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
      20 1
      والا من چند وقته دنبال شش میلیون وام هستم که تازه شاید چند ماه دیگه با چند تا ضامن کارمند بتونم بگیرم!!!
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    اگر سالم هست نوش جونت، لذتشو ببری ایشالله
  • جهان A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    46 67
    ايشان ميخواهد براي مردم فقير تصنيم بكيره ؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    91 34
    اینجاش دیگه خیلی جالبه!!! ثروت سالمی دارم و یک قران هم وام نگرفتم. فقط یک میلیارد تومان از بانک توسعه صادرات وام گرفتم!!!!!!
  • الي A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    59 65
    خوبه حالا كار خير انجام دادن جار زدن نميخواد كه
    • بی نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
      17 4
      باید گفت تا بقیه ثروتمندان هم یاد بگیرند
    • m A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
      1 1
      به نظرتون کسی نمیدونه لنگ اینکه اینطوری یاد بگیرند؟؟..کار خیر باید تو ذات آدم باشد یاد گرفتن یعنی چی؟؟..مگه میخواد هسته اتم بشکافه که یاد بگیرند؟؟..
  • نظري A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    95 9
    -برخی از اعضای شورای شهر وضع مالیشان از من هم بهتر است، ولی فعلا فقط در مورد من همه حرف می زنند- الگوي يك زن كارآفرين و مولد !!!
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    این بانو سالهاست کار خیر میکنند و برای خیرین شناخته شده هستند. امان از سیاسی کاری برخی که برایشان آبرو و راستگویی اهمیتی ندارند.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    18 14
    آره همه اینها مال آقامون و بچه هاست ، من هیچی ندارم ، این ماشینها و ویلاها و خانه بزرگ و .. همه مال بچه هاست ، مال من که نیست ، اون وام یه میلیاردی هم برا بچه ها و آقامون گرفتم که خودشون همشو پرداخت کردند . من اصلا تشریفاتی نیستم ، من کارافرینم ، سرهنگ (ببخشید سیاستمدار) که نیستم.
    • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
      3 1
      اگر من و شما نتونستیم موفق باشیم ، دلیل نمیشه دیگران هم دست روی دست بگزارند .
  • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    10 0
    مسئله ثروتمند شدن اشخاص نیست که ایکاش هزاران ثروتمند توی مملکت باشه. مسئله نحوه به ثروت رسیدن و نحوه کسب درآمد است در جایی که یک نفر برای گرفتن 500 هزار تومان پول که می خواهد با آن یک کار خرد راه اندازی کند این همه دچار دست انداز می شود سووال این است طی چه پروتکل و برنامه و قانون و اصلاحیه و تبصره یک نفر می تواند میلیاردی پول بگیرد تازه یک میلیارد این خانم در کنار هزاران میلیارد بعضی ها می شود پول خرد خلاصه این که این اشخاص از هر جناحی که باشند باید مطابق قانون سود حاصله از درآمدشان شامل حال ملت هم شود کارهای خیر کردن که برای خودشان است یک باقیات و صالحات برای این دنیا و آن دنیا به مملکت مربوط نیست
    • حمید A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
      7 5
      دوست عزیز 1-ایشان از بانک خصوصی وام گرفته است نه دولتی 2- وامش را هم تصفیه کرده 3- اگر وام میلیلردی هم گرفته باشه بانک از ایشان ضمانت معتبر مثل سند منزل و .. گرفته است. 4- در کشور ما ساز و کار قانونی مناسبی برای مالیات گرفتن و مبارزه با پولشویی نیست. 5- نوسانات ارزی و سیاستهای خلق الساعه و بدون فکر سبب رانت و ... می شود و بعضی از افراد از آن سواستفاده می کنند.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    16 2
    کسی که خودش جوجه کباب می خوره سعی می کنه شرایطی فراهم کنه که دیگران هم ازهمون استفاده کنندولی کسی که وضع خوبی نداشته دلش میخواهد که مردم هم مثل اون بشوند.ازمال بیت المال برمیداره تا.....چون هم چشمش گرسنه است هم دلش.....
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    19 4
    ...ثروت سالمی دارم و یک قران هم وام نگرفتم. فقط یک میلیارد تومان از بانک توسعه صادرات وام گرفتم... واقعا این جمله یه جورایی ماورالطبیعیه
  • بی نام RO ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    14 3
    چطور ما باید برای یک وام چند میلیونی اینقدر گرفتار باشیم ایشون وام میلیاردی می گیرند؟
  • محمد جواد A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    17 8
    این خانم از کارافرینان موفقه . متاسفانه برخی ها فکر می کنند هر کی ثروتمند شد از راه زد و بند بوده . مخصوصا که اصلاح طلب هم هست . دقت کنید اصل خبر مال فارسه !!
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    13 1
    واقعایک میلیارد تومان راحت گفته میشود ماکه از اسمش می لرزیم
  • ورنال IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    13 2
    خوشم میاد که گفتی ی قران وام نگرفته ام ولی یک ملیارد از بانک گرفته ام و پس دادم ولی بهترین کار ایشئون همون خیر بودن و. تجملاتی نبودنه و ساخت مدرسه در استان محروم سیستان و بلوچستان
  • بی نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    21 0
    من بیکارم.داغونم. لیسانس برق و مسلط به انگلیسی.کاری دارید انجام دهم تا پولدار شوم خانم دانشور؟
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    11 7
    چقدر ما مردم عقده داريم !
    • h A1 ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
      2 0
      عجب حرف بی ربطی گفتید..ببخشید ولی اگر بحث عقدست میلیاردها انسان روی کره زمین شاید عقده دارند والبته شاید یکی مثل شما نداشته باشید اصلا بنده هم عقده دارم مگر میشه کسی توی این جامعه سخت عقده نداشته باشه همین که بگن عقده ندارند خودش عقدست نه اینکه یعنی عقده ندارند..ولی دید شما خیلی مخرب هست که انتقاد بجایی مثل این رو اینطور جواب میدید لعنت به دعواهای سیاسی که سیاسی انتقاد میشود و سیاسی دفاع می کنند!!..تا اینطور هست و جوابهایی مثل جنابعالی هست فاصله طبقاتی هنوز بیشتر میشه و مرد یک خانواده باید بدود ولی باز هم شرمنده میشود حتما نمیگید این خانم که توی کاذهای سیاسی و شورا هستند با نبوغ وام میلیاردی می گیرند؟؟..یا چنین وضع مالی رو با نبوغ دارند؟..اگر اینطور هست ایشان که نابغه هستند راهش را یاد بدهند
  • بی نام A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    14 2
    از دید ایشون یک میلیارد از یک قران هم کمتر است!!!
  • ریبوار IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    14 2
    بنده (معلم) پنج سال پیش به نیت خرید یک ماشین دست دوم چهار میلیون تومان !وام ازبانک گرفتم اما با چه مصیبت و مکافاتی!
  • er A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    12 2
    تو این زمونه اگه کسی یه میلیارد داشته باشه کود هم انبار کن بعد از یه مدت ده برابر میشه.میتونه اسم خودشو کارآفرین بزاره . ایشون بفرمایند غیر از چهار تا پرستار واسه کی کار جور کرده .البته ببخشید وغیر از بنگاهدارای ماشین و املاک
  • بی نام A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    11 2
    میشه یگه چطوربه ایشون براحتی یک میلیاردوام داده اند ولی بعضی ها درگرفتن یه وام 2میلیونی مانده اند.
  • m A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    8 5
    ماشالا به این خانم..یادم میاد چندین سال پیش واسه یک میلیارد کسی اختلاسی چیزی می کرد اعدامش می کردن..فقط ۱میلیارد؟؟..میگم سبد کالا هم می گیرند ایشان؟..یا یارانه؟..والا خانم مردم ما ندارند اونقد که تو صف سبد کالا همدیگرو کتک می زنند انگار ایشون توی جای دیگه رندگی می کنند نه ایران عجیب هست واقعا!!..خانم ما تو کشوری رندگی می کنیم که مردم رییس جمهورشون رو کسی انتخاب می کنند که مشکلات معیشتی و اقتصادی رو حل کنند!!..عجیب هست واقعا!!..حالا من کار ندارم یک جناح سیاسی ممکن هست واسه مشکلی که واسه اینا دارند اینو بگن ولی به عنوان یک فرد عادی حرفهای ایشان اصلا بجا و پسندیده نیست.. موفق باشید..