فارس نوشت:

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش 4 میلیارد لیتری نفت گاز در نیروگاه‌های تولید برق در سطح کشور خبر داد.
مصطفی کشکولی پیش از ظهر امروز در نشست با شماری از مسئولان استانداری بوشهر با تشریح وضعیت سوخت در کشور گفت: با توجه به اینکه 50 درصد ارزش سوخت کشف شده باید در اختیار دستگاه‌های کاشف قرار گیرد هم اینک کل این مبلغ به خزانه واریز می‌شود که طولانی شدن پروسه قانونی برگشت این رقم به حساب دستگاه‌های کاشف از جمله مشکلات است.
او گفت: مجموعه اقدام‌های نظارتی توسط شرکت ملی پخش باعث شده تا در 11 ماه گذشته امسال مصرف نفت گاز (گازوییل) نفت سفید و نفت کوره غیر نیروگاهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یابد.
کشکولی گفت: امسال پنج میلیارد و 200 میلیون لیتر سوخت مایع در نیروگاه‌های تولید برق نسبت به سال گذشته بیشتر مصرف شده است که چهار میلیارد لیتر افزایش مصرف مربوط به نفت گاز بوده است.
او بیشترین منشاء قاچاق سوخت را فروش سوخت توسط سهمیه‌بگیران عنوان کرد و گفت: 55 درصد کل سوخت گازوئیل توسط حمل و نقل زمینی مصرف می‌شود به طوری که برخی از کامیون‌ها سهمیه‌های خود را به فروش می‌رسانند و پنج درصد مصرف سوخت گازوئیل نیز مربوط به شناورهاست و بخشی از این مقدار نیز توسط شناورها به فروش می‌رسد.
کشکولی با اشاره به طرح منطقه‌ای کردن توزیع سوخت خودروهای گازوئیل‌سوز در برخی استان‌ها گفت: برای پیشگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت راهکارهای لازم اتخاذ شده است که مهم‌ترین عامل ساماندهی سهمیه‌های تعیین شده برای بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت است که باید توسط سازمان‌های متولی نظارت بیشتری اعمال شود.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =