روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به قلم مسیح مهاجری مدیرمسئول خود نوشت:

کاملاً طبیعی است که عده‌ای از سخنان ناظق نوری ناراحت و آشفته شوند، در برابر آن موضع‌گیری تندی بعمل آورند و آقای ناطق نوری را همراه و همفکر این جناح و آن گروه و حتی همزبان و هم‌آوا با غربی‌های معاند با نظام جمهوری اسلامی بدانند و بنامند.
این قبیل واکنش‌ها کاملاً طبیعی است، زیرا آنچه آقای ناطق نوری به زبان آورده، افشای ماهیت همان کسانی است که یا خود از مصادیق این سخنان هستند و یا اعضاء اطاق فرمان این گروه افراطی و بی‌ترمز را تشکیل میدهند. همین اطاق فرمانی‌‌ها تلاش می‌کنند سخنان آقای ناطق نوری به ویژه عنوان "بی ترمزها" را متوجه رزمندگان شجاع و خط شکن جبهه‌های دفاع مقدس بدانند و با توسل به این مغالطه، صورت مسأله را پاک کنند و گوینده این سخنان درست را زیر سؤال ببرند درحالی که اولاً آقای ناطق نوری،‌ خود در تمام عمر در زمره خط شکن‌ها بوده و خدمات زیادی به جبهه‌های دفاع مقدس کرده و بهترین روابط را با رزمندگان شجاع و خط شکن دارد کما اینکه در جبهه سیاسی نیز همواره خط شکن بوده و جوانمردی‌های زیادی از خود نشان داده است.

اینجانب، هرگز از یاد نمی‌برم روزهای اوج غربت شهید بهشتی و حضرات آیات خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی در سال‌های 1358 تا 1360 را که آقای ناطق نوری در منبرها و مصاحبه‌هایش با نهایت شجاعت و صراحت از آنها دفاع می‌کرد و در برابر منافقین و بنی صدر و سایر همدستان بی‌انصاف و قدرت‌طلب آنها مردانه می‌ایستاد و البته هزینه‌های آن را نیز تحمل می‌کرد.


در دوران 8 ساله حاکمیت دولت‌های نهم و دهم که دوران خسران شدید کشور و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود، باز هم آقای ناطق نوری از جمله افرادی بود که هم مورد تهاجم ناجوانمردانه قرار گرفت و هم در صف اول دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی و اصول و آرمان‌های انقلاب قرار داشت. او به جرم همین اصولگرائی واقعی و مستقل مغضوب افراطیون واقع شد تا آنجا که حتی در شب قدر و در جوار حرم حضرت امام رضا علیه السلام و درحالی که بالای منبر بود با پرتاب کردن بطری‌های آب، در برابر چشمان زائران و مجاورانی که در مراسم لیله‌القدر شرکت کرده بودند، به او حمله کردند!


برخلاف نظر کسانی که این روزها آقای ناطق نوری را به خاطر سخنان شجاعانه و واقع بینانه‌اش مورد حمله قرار داده و تلاش می‌کنند چنین وانمود نمایند که او در صف مخالفان نظام و ولایت فقیه قرار گرفته، همین سخنان او بهترین سند برای اثبات این واقعیت است که او در صف اول مدافعان نظام و ولایت فقیه قرار دارد. مغالطه‌ای که سالهاست اعضای اطاق فرمان افراطیون می‌کنند تا از این طریق هر کس را که با روش آنها موافق نیست سرکوب نمایند اینست که تندروی و خودسری و بی‌ترمز بودن را دفاع از ولایت و نظام معرفی می‌کنند و با این تفکر انحرافی، تمام اقدامات خلاف خود را توجیه می‌نمایند.
آقای ناطق نوری را مصون از خطا و اشتباه نمی‌دانیم. ما همه چنین هستیم و برای هیچکس غیر از معصومین علیهم السلام مصونیتی قائل نیستم، اما انصاف و جوانمردی را در مواجهه با خادمان مردم و اسلام و نظام محور اصلی قضاوت می‌دانیم. رزمندگان عزیز شجاع و خط شکن ما اگر در جبهه‌های دفاع مقدس "بی ترمز" عمل می‌کردند، در مصاف با دشمن چنین بودند و همان‌ها در مواجهه با دوستان، هرگز از جاده انصاف منحرف نشدند و نمی‌شوند و همانگونه که قران کریم فرموده است در این مسیر از پیامبر اکرم(ص) و همراهان آن حضرت الگو گرفته اند: "محمد رسول‌الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم..."
اگر معیار، این آیه شریفه باشد که باید باشد، عملکرد افراطیون امروز، برخلاف سنت الهی و بر خلاف توصیه قرآن است و آنچه شیخ اصولگرا گفته است منطبق بر روح دین است .

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يونس A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    12 51
    معلوم كه اين روزنامه و نويسنده اين مقاله از طرف چه كساني هستند ولي بدانيد اينها مردمي نيستند
  • امیر IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    25 1
    به گفته یکی از شهیدان دفاع مقدس مواظب دشمن داخلی باشید دشمن خارجی تکلیفش معلومه تا دیروز چی داشتن امروز چیها دارن
    • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      13 2
      الان ايران دشمن خارجي نداره
  • بی نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    27 1
    قران بر سر نیزه
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    71 9
    درود بر ناطق نوري
    • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      13 87
      همین ترمز بریده ها سال 88 در مقابل فتنه ایستادگی کردند و مملکت را نجات دادند.
  • مهرداد IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    55 4
    جناب آقای ناطق انتظار شما از این کاسبان فتنه و تحریم چیست ؟ نیش عقرب نه از ره کین است ......
    • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      1 0
      چرا آبروي عقرب مي بري!
  • majid A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    40 10
    بله پس موسوی عین عدالت بود و احمدی نژاد افراطی
    • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      8 41
      آدم دو رویی که قبل از انتخابات یک حرف می زند و بعد از انتخابات اصل نظام را زیر سوال می برد و حتاکان به امام حسین را مردم خداجو می خواند واقعا که عین عدالت است .... بعضی ها چقدر ملاک های سطحی برای عدالت دارند چون احمدی نژاد افراطی بود پس حتما موسوی عادل بود کسی که از قانون دم می زند اما دو روز بعد بی قانونی می کند نمی تواند مصداق خوبی برای عدالت باشد عزیز......
  • حميد A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    27 4
    عالي بود . جواب بسيار منطقي روزنامه اطلاعات به كيهان
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    37 3
    "در دوران 8 ساله حاکمیت دولت‌های نهم و دهم که دوران خسران شدید کشور و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود"، خب اگه اينطوره چرا گذاشتيد ادامه پيدا كنه؟ واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه چرااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    32 1
    آدم بی ترمز یعنی تند رو، بی منطق، متعصب و ... آدمی با این صفات هرگز توان مدیریت تندروی خود را ندارد (مثلا تند روی با دشمنان و سازگاری با دوستان) بحث امامان جداست. ولی ما انسان ها عادی باید به اخلاق و عقل اقدا کنیم نه بی فکری و تعصب
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    27 1
    چه خوب است که انسان حتی اگر دین نداشته باشد لااقل جوانمرد و منصف باشد و آن سخنی را که میگوید خود نیز از روی صدق آن حرف را قبول داشته باشد ولی متاسفانه همین تندرو های افراطی عملا تیشه به ریشه اسلام و نظام و کشور میزنند و هرکسی را که مطابق نظر و آن تعریف متحجرانه ای که خودشان هم باورش ندارند سخن نگوید او را آماج تهمتها و نسبتهای ناروا قرار میدهند .
  • ظهران IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    13 2
    در شمال ایران روسیه/ در غرب عراق و ترکیه تحت حمایت امریکا وناتو در شرق افغانستان تحت حمایت نیروی ناتو در جنوب اعراب خلیج فارس تحت حمایت اروپا و امریکا/ دیگر در هیچ مرزی دشمنی وجود ندارد که امکان جنگ برای ایران وجود داشته باشد. ایران نه دوست دارد به جنگ امریکا برود نه روسیه نه نیروی های ناتو پس بسیجی برای جنگ به چه کسی آماده است؟؟؟؟ دیگر داستان نیروی بی ترمز در دنیای امروز ایران معنی ندارد و باید از این نیرو ها جهت سازندگی روستا ها و کشاورزی استفاده کرد
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    14 0
    خاطره ای از شجاعت و خلوص و صداقت آقای ناطق نوری دارم : او تنها مقام مسئولی بود که در لحظه خاکسپاری بنیانگذار جمهوری اسلامی در میان جمعیت حضور داشت و نگرانی از خطرهای احتمالی مانع او نبود