اگر سفر انسان به ماه واقعی است، چرا هیچ ستاره‌ای در آسمان ماه دیده نمی‌شود؟

در تصاویر ارسالی فضانوردان آپولو از سطح ماه آسمان کاملا تیره است، اما هیچ ستاره‌ای در آسمان دیده نمی‌شود. آیا ندیدن ستارگان دلیلی بر دروغین بودن ماموریت آپولو است؟

برای مطالعه بخش‌های قبلی «شبهات آپولو» به لینک‌های زیر مراجعه کنید:
بخش اول: آیا انسان واقعا به ماه سفر کرد؟
بخش دوم: دروغ 30,000,000,000 دلاری سفر به ماه از کجا شروع شد؟
بخش سوم: ماجرای پرچمی که خودجوش روی ماه تکان خورد!
بخش چهارم: فضانوردان آپولو چطور از کمربند وان‌آلن رد شدند و زنده ماندند؟

پوریا ناظمی: یکی از موضوعاتی که در همه بحث‌های مربوط به دروغ بودن سفر به ماه مطرح می‌شود، این است که چرا با وجود این‌که در تصاویری که فضانوردان از ماه گرفته‌اند آسمان تیره است، اما هیچ ستاره‌ای در عکس‌ها دیده نمی‌شود؟

شرح عکس: باز آلدرین، فضانورد ماموریت آپولو-11 در حال نصب یکی از ابزارهای علمی بر سطح ماه

واقعیت این است که ستاره‌ها سرجای خود و در آسمان هستند. علتی که چنین شبهه‌ای را ایجاد می‌کند، این است که بسیاری از افراد ماه را با زمین مقایسه می‌کنند. واقعیت این است که ماه به دلیل نداشتن جو شرایطی متفاوت با زمین دارد. روی زمین به دلیل وجود جو، وقتی خورشید بالای افق است نور خورشید در جو پراکنده می‌شود و به همین دلیل در روز ستاره‌ای در آسمان وجود ندارد و وقتی خورشید غروب می‌کند آسمان تاریک می‌شود. در ماه جوی وجود ندارد و به همین دلیل حتی وقتی که خورشید بالای افق است، آسمان تیره است و به همین دلیل حتی در روز ماه که زمین و سطح ماه به دلیل تابش نور خورشید روشن شده است شما اگر روی ماه ایستاده باشید می‌توانید ستاره‌ها را در آسمان ببیند. در همه ماموریت‌های آپولو زمان فرود و راهپیمایی روی ماه در ساعات بامدادی (به وقت محل فرود) بوده است. بنابراین خورشید بالای افق بوده و سطح ماه را روشن می‌کرده است.

تابش خورشید به سطح ماه، فضاپیما، بدن فضانوردان و همه اجسام می‌رسد و آن‌ها راروشن می‌کند، اما آسمان همچنان تیره و تار و پرستاره است. وقتی فضانوردان قصد تهیه عکس دارند و عکس‌هایی را که همه ما دیده‌ایم تهیه می‌کردند، هدف آن‌ها و کادر آن‌ها شامل عوارض روی سطح ماه از جمله فضانوردان دیگر، ماه‌نشین، پرچم، رد پا و یا چشم‌اندازهای ماه بوده است. در برخی از این تصاویر آسمان زمینه هم دیده می‌شود. اما اگر همین امشب شما به بیرون از منزل خود بروید و بخواهید با دوربینی ساده از یکی از دوستان خود عکس بگیرید که آسمان هم در پشت سر او معلوم باشد و اگر مثلا پروژکتوری سوژه شما را روشن کرده باشد، متوجه خواهید شد در عکسی که گرفته‌اید، نشانه‌ای از ستاره‌های آسمان زمین هم نیست.

دلیل این اتفاق، این است که ستاره‌ها درخشش بسیار کم‌سوتری نسبت به بازتاب سطحی ماه و یا بدن فضانوردان و یا سفینه‌ای دارند که زیر تابش خورشید است. به همین دلیل اگر بخواهید عکسی بگیرید که سوژه شما واضح بیفتد، مدت زمان نوردهی شما با هدف شما تنظیم می‌گردد. هدفی که نور خورشید آن‌را به اندازه کافی روشن کرده که کسری از ثانیه برای ثبت آن کافی است و در چنین شرایطی تصویر ستاره‌ها به دلیل کم فروغ بودن روی فیلم‌ها (و در نمونه‌های امروزی دوربین‌ها برروی صفحات CCD ) ثبت نمی‌شود.

اگر با عکاسی نجومی آشنا باشید، می‌دانید که عکاسان نجومی در روی زمین هم برای ثبت ستاره‌ها ناچارند از نوردهی‌های بلندمدت (چند ده ثانیه) استفاده کنند. نبودن ستاره‌ها در عکس به معنی نبودن ستاره‌ها در آسمان نیست و در واقع اگر در عکس‌هایی که فضانوردان از هم گرفته‌اند نشانه‌ای از آسمان پرستاره بود، بیشتر قبل تردید بود. نبودن ستاره‌ها در عکس‌ها کاملا طبیعی است.

در بخش‌های بعدی «شبهات آپولو»، بررسی دلایل طرفداران دروغ بودن «سفر انسان به ماه» را ادامه خواهیم داد. بخش ششم «شبهات آپولو» را فردا در خبرآنلاین بخوانید.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 57
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    ایجاد کردن شبهه کار افراد ناتوانه که چون خودشون نمیتونن کاری انجام بدن مدام انتقاد میکنند. حتی اگه واقعا سفر به ماه دروغ باشه بازم کسی نمیتونه منکر پیشرفت های ناسا و آمریکا در فضا بشه. بهر حال مهم اینه که اونا الان میتونن برن ماه... . در ضمن اونا همه چیز رو خودشون اول ساختند. این خیلی فرق میکنه با اینکه مثل برخی کشور ها مهندسی معکوس انجام بدن. درسته که سیاست آمریکا خصمانه و زور گویانه است اما کسی نمیتونه منکر پیشرفت ها و قدرت علمی آمریکا بشه
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    9 29
    خدایا به همه عقل بده، به ما هم یک پولی بده
  • سید مرتضی A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    23 2
    درسته. گاز ازت موجود در جو زمین طیف آبی رنگ نور خورشید را جذب می کند و به همین دلیل رنگ آسمانمون آبیه.
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    36 62
    من در مورد خیلی از مسائل این سفر تحقیق کردم و شبهه های زیادی وجود داره ، ای کاش به مسائل فنی تر و حاد تر هم پرداخته شود مثلا ، همه میدونیم که برای رساندن یک ماهواره 100 کیلویی به لایه های جو زمین به راکتی بزرگ و ایستگاه پرتابی متناسب با آن نیاز داریم ، ولی در مورد سفینه ای به ماه رفت وزنی چند تنی داشت و سوال در مورد نحوه برگشت آن به زمین است درست است که جازبه ماه یک ششم زمین است ، ولی دقت کنید که یک سفینه چند تنی ، بدون موتور های جدا شونده ، بدون ایستگاه پرتاب از پیش ساخته شده ، از روی سطحی که حتی قبل از آن در مورد جنس خاک آن هم شناختی وجود نداشت پرتاب شد ! چطور؟ و چرا در پرتاب هیچ گرد و خاکی بلند نشد؟
    • بی نام IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
      13 15
      مهمترین دلیل اینکه سفری در کار نبوده دقیقا همینه که چطور یک سفینه به سلامت به روی سطح ماه میشینه و مهتز از اون چطور برگشته به زمین
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    17 54
    مقاله خوبی بود...در ضمن برای شکاکان به این سفر آیا نمی تونستند تو استودیو ستاره قلابی درست کنند.یا با تکنیک های فتو مونتاژ ستاره رو نگاتیو بگذارند؟
    • ناشناس A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
      1 2
      الکی چیزی نگین
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    به نظر من دلیلی برای دروغ بودن این سفر وجود نداره.اونهایی که منکر این سفر هستن تا سال ۲۰۲۰ صبر کنن یه سفر دیگه تو راهه
    • me A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
      29 5
      اینکه آمریکا کشور بسیار پیشرفته ای و در زمینه های زیادی پیشگام هست درست, تازه اگه این سفر هم انجام نشده باشه بازم تاثیری روی جایگاه این کشور نمیزاره, ولی اینکه یه مقاله منتشر میشه که حتی بسیاری از آمریکایی ها بهش پرداختن و منطقیه و به هر حال جای بحث داره, من نمیدونم چرا همه میان و مخالفت میکنن و فکر میکنن هدف این مقاله آمریکا ستیزی کورکورانه هست. آقا مطلبو بخون, دربارش فکر کن, به دانسته ات بیافزای و برو سراغ مطلب بعدی. ممنون که خوندین
    • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
      16 33
      دلیل و مدرکی هم برای راست بودن فرود انسان روی ماه وجود نداره! ضمنا اوباما سال 2009 اون قضیه سفر به ماه تا سال 2020 بوش رو به دلیل کمبود بودجه لغو کرد.
    • بی نام A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
      15 4
      در مورد همه چی میشه سوال کرد. سوال کردن و زود و ساده باور نکردن ایرادی نداره. ساده لوحی و پذیرش کورکورانه ایراد داره.
    • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
      4 6
      آقا من فكر مي كنم به دليل اينكه اين عكس توي روز گرفته شده توش ستاره ديده نميشه. به سايه ها دقت كنيد
    • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
      15 4
      چند نکته: اینکه سفر به ماه با بودجه های سنگینی انجام شد که برای برخی قابل تصور نیست. هزینه های سفر به روی ماه برابر با کل درآمد سالانه چند سال یک کشور برابر هست. نکته دیگه اینکه برخی دستاوردهای علمی آمریکا را همیشه ناچیز می پندارند. در حالیکه کافی هست نگاهی به بالاسر خود بیاندازید و فقط و فقط به لامپ و الکتریسیته ای فکر کنید که اگر دانشگاه ها و دانشمندان آمریکا نبودند، معلوم نبود چند صد سال دیگر از یک کشور عقب مانده چنین اختراعی در میامد.
    • حکیم GB ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
      7 10
      حتی از خودت نمی‌پرسی چرا 40 سال آزگار گذشته و دیگه آمریکا هیچ اقدامی نکرده ؟؟؟ چون این دروغ و فریبکاری آمریکا برای ترساندن کشورها از ابرقدرتی خودش، با پیشرفت تکنولوِژی کشورهای دیگه قابل تکرار نیست و گندش رو همه فورا متوجه میشن.
  • ehsan IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    9 7
    امیدوارمراضی کننده باشد این استدلال های منطقی.هر چند به نظر من مهم نیست.شخم زدن رویدادهای گذشته،حتی اگر به بزرگی سفر به ماه باشد،دردی از امروز ما درمان نخواهد کرد. بهتر است به جای سنگ پرانی به بزرگی دیگران، خود راه بزرگی در پیش بگیریم...
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    18 70
    آقا میگن فیلم پا گذاشتن انسان به کره ماه رو کوبریک ساخته، با توجه به توانایی های فوق العاده ایشون و ساخت فیلم یک ادیسه ی فضایی، دور از ذهن نیست
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    4 12
    یه سوالی هم که واس من ایجاد شده اینه که این نور سفید که میتابه تو عکس ها نور چیه ؟؟؟ اگه نور خورشیده پس ینی آسمان ماه همیشه تاریکه و در بهترین شرایط نوری اینقدر روشنایی داره ؟؟؟
  • amir EU ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    32 6
    واقعا که ما دزد گیرهای خوبی داریم . ماموریت در ایران تمام شد .الان وقت دزد گرفتن در آمریکا شروع شده. میدونی چیه؟ آدم حالش بهم میخوره از اسم یارانه وآمریکا از بس اینهارو تو خبرها میشنویم!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علي ايراني IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    80 7
    بعضيا وقتي يه مداح هفتير مي كشه ميگن توطئه ي آمريكاست ! حالا انتظار داريد سفر به ماه ر وقبول كنن؟ يه عده خودشون رو زدن به خواب و نفعشون هم تو همينه.
  • رضا A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    14 81
    یا توجه به توضیحاتی که خودتان ذکر کردید در این شرایط باید بازتاب سطح ماه قابل توجه باشد. سوال اصلی این است که چرا در افق یک باره همه چیز تاریک شده است ! همانطور که در عکس مشاهده می شود در فاصله 200 متری حدودا همه چیز تاریک تاریک است در حالی که در طول این 200 متر روشنایی کافی وجود دارد. پس افق ماه چرا دیده نمی شود ؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    20 41
    هر کی ندونه انگار کارمند خبرانلاین رفته سفر ماه و اینجوری داره با مقالات میگه واقعیت داشته . کاملا مشخصه که دروغه . آمریکا اگه واقعا میتونست دوباره این کار رو میکرد تا ثابت کنه که رفته ولو به هر هزینه ای .
    • بانو A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
      12 8
      فکر کردی اونا هم مثل ما هستن که جو گیر بشن و برخلاف منافعشون عمل کنند تا مثلا روی بقیه کم بشه؟ نخیر اونا واسه قرون قرون دارایی شون حساب کتاب دارن و نمیان فقط برای این که به یک عده دائم الشک اثبات کنند فلان کار رو انجام دادند، هزینه کنند و همون کار رو بازم انجام بدن. از نظر اونا: باور نمی کنید؟ خب نکنید، کی اهمیت میده؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    دقیقا همینطوره. همین امشب برید بیرون از هم دیگه عکس بگیرید. عمرا اگه ستاره ها بیفتن تو عکس. من قبلا هم به این قضیه پی برده بودم.
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    6 66
    از این آقا کی عکس گرفته پایه دوربین برده بوده؟
    • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      10 2
      دو فضانورد در ماه بودن در هر ماموریت
    • رامین IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
      1 4
      در این ماموریت سه نفر حضور داشتن که 2 نفر یعنی الدرین و ارمسترانگ بر سطح ماه فرود امدند و دیگری که اسمش را فراموش کردم در فضا پیما باقی ماند
    • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
      2 5
      تو یکی دیگه خیلی خسته ای!
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    5 52
    جالب بود. من به مسئله جو زمین کمتر دقت کرده بودم.
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    18 39
    جان لاندبرگ مدیر برنامه فضایی هاسلبلاد که دوربین های فیلم و عکسبرداری ناسا رو طراحی کرده، داره میگه نگاتیوها مقاوم به اشعه نبوده و ناسا داره دروغ میگه و همش سر کاری بوده، حالا یه عده شیفته آمریکا اومدن از میون n تا مطلب واضح و آشکار که دروغ بودن قضیه رو واضح میکنه، مطالب و سوالات تکراری رو هی میگذارن! به نظرم شما فقط دارین خودتون رو خراب می کنین.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    چه گیری دادینا...رفته نرفته بما چه؟ یعنی میخواین بهر قیمتی ملتو جذب کنید...حتی با دروغ و توهم!
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    30 2
    بابا چرا گیر کردید رو این موضوع بعد نگید اونام چرا آزمایشات فضایی ما رو زیر سوال می برند
    • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
      14 6
      دوست خوب من، واقعا فکر می کنی ما ازمایشات فضایی انجام میدیم؟
  • بی نام EU ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    8 74
    بسبار عالی. سپاسگزارم. من در دانشگاه تدیش می کنم البته در رشته مهندسی مکانیک و هر بار که بنا به دلیلی سرکلاس درس مساله ای به نوعی به فضاپیما مربوط می شود, دانشجویان یک طیف خاص و معلوم الحال :) مرا آماج سوالاتی از این دست قرار می دهند. با خواندن سلسه مقالات شما در این زمینه پاسخ بیشتر شبهات زادریافتم.
  • بی نام RO ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    10 34
    مثلا به نظر شما کاری داره با فتوشاپ پشت زمینه را کلا سیاه کنند؟
  • مرتضی A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    این یکی از بزرگترین دروغهایی است که به مردم کره زمین گفته شده خیلی از شواهد از جمله سایه ها رد لاستیک نور و عدم وجود ستاره نشون میده اینا مردمو ساده فرض کردن
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    انکار کردن سفر به ماه من و یاد انکار کردن هولوکاست و تروریستی بودن یازده سپتامبر میندازه ، واقعا بعضی ها فقط میخوان با اینجور بازی ها خودشون و مطرح کنند
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    سفر انسان به ماه بزرگترین دروغ قرن است . چطور شده که بعد گذشت چندین دهه از این ماجرا و با وجود این همه پیشرفت بشر نتونسته آن سفر را تکرار کنه اگه این سفر واقعیت داشت فکر کنم الان من شما می تونستیم تو ماه چاییی بخوریم گشت بزنیم همان طور که فضانوردان آمریکایی در آن موقع تو ماه گلف باز می کردند. پیشنهادم به کسانی که این چرندیات رو باور می کنند اینه که یه خورده تکنولژی آن زمان را با زمان حال مقایسه کنند
    • بی نام CH ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
      13 3
      برای این که این کار بسیار هزینه بره و توجیه اقتصادی نداره. در اون دوره فقط به دلیل رقابت شدید آمریکا و شوروی این کار انجام شد
  • میثم تمار IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    7 41
    سلام تقریبا" در ماه پیش به سایت ناسا رفتم و فیلم (تقریبا" یکساعته)واقعی و مستند اولین سفر به ماه رو دانلود کردم و با اشتیاق تمام فیلم رو دیدم اتفاقا" برای من هم سوال پیش اومد که چرا در فیلم نه ستاره ای هست و از خورشید هم خبری نیست و فقط شعاع یک نوری از پشت دوربین دیده میشود!!!!! پیشنهاد میکنم دانلود کنید و ببینید
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    8 73
    دستتون درد نکنه! تو عکسا فکر کردم ستاره هست دیدم نه گرد و خاک مانیتوره!
  • سعید IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    132 6
    50 سال دیگه سفر کاوشگر به ماه دروغ بود ! 100 سال دیگه انسان هتل زده روی ماه بعضی ها هتل روی ماه دروغ بود !
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    21 34
    اینا تیترای روزنامه ی شریعتمداریه
  • محمد A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    12 27
    سلام جناب ناطمی،با تشکر از وقت و حوصله ای که صرف انتشار این مطالب کرده اید،نکته جالبی که وجود داره اینکه آژانس های فضایی سراسر جهان مانند آژانس فضایی اتحادیه اروپا،آژانس کاوش های هوافضای ژاپن و... باکمک ناسا به پیشرفت های بسیار چشمگیری دست یافته اند،از این طرف هنوز عده ای در داخل ایران گیر داده اند اگه راست می گین!!(در سفر 45 سال پیش) پس ستاره ها کوجان:))))
  • بی نام RO ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    7 8
    لطف فرمایید حداقل نتایج مقالات قبلی رو در کنار مقالات جدید قرار بدهید که نهایتا این مسئله برای دوستان مشخص بشه و درخواست دیگر اینکه جوری بنویسید که برای همه قابل فهم باشه چون انگار یه عده منظور نوشته ها رو نمیفهمن و حرف هایی میزنن که انگار متن رو نفهمیدن. بطور کلی بهتره جوری ادامه بدید که سوالات تکراری و حرف های بی منطق در مقالات جدید زده نشه چون هرکسی این مقالات رو دنبال کرده باشه اگه انسان منطقی و عاقلی باشه میتونه نتیجه گیری کنه.
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    18 22
    حالا می مردند 10000 تا عکس گرفتن یکی هم از ستاره ها می گرفتن.امکان بازگشت از ماه حتی با تکنولوژی امروز هم با این همه پیشرفت تکنولوژی وجود نداره بطوریکه نمی تونند یک ماهگرد چند کیلویی رو به زمین برگردونند.آپالو که جای خود داره.تصاویر موجود همه از سادگی زیادی برخوردارند تا اصولا سوالات زیادی قابل طرح نباشه.سوالات مسخره ای هم که وجود داره بیشتر ساختگی هست.هزینه های سنگین اون هم برای یک بار سفر شاید قابل تحمل باشه اما تکرارش دیگه واقعا خنده دار هست .هزینه های امروز نسبت به اون زمان خیلی خیلی تفاوت کرده و مثلا قدرت کامپیوتر آپالو به اندازه یک تلفن هوشمند امروز نیست در حالیکه اون روز ملیونها دلار قیمت داشته و حالا چند صد دلار.اگه امکان بازگشت وجود داشت حتما دوباره می رفتند
  • بـــــــ ـی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    14 22
    تازه پرجم امریکا هم به اهتزاز در اومده آخه مگه اونجا هوا هست که باد بیاد
  • مصطفی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    5 25
    دوستانی که این مطالبو به روزنامه ی شریعت مداری و توهم توطئه و ...نسبت می دهند احتمالا به هیچ وجه پوریا ناظمی رو نمی شناسند!آقای ناظمی اعتبارشون کم نيست که بخوان با اين جور مطالب خودشونو بزرگ کنند.
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    10 7
    درود خدا بر آرمسترانگ
  • عبدی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    9 10
    تمام کنید این اهانت به ساحت فضانوردان آمریکایی را.
  • جعفر قلی خان IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    9 5
    نمی پسندم این اراجیفو
  • سی A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    3 1
    باز هم اباطیل شما توی روز ستاره می بینید چون اونجا جو نداره فقط آبی دیده نمی شه ولی دلیل نمی شه که ستاره ها رو توی روز ببینید نشون می ده خبر آنلاین چه نویسنده هایی داره ...
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    10 0
    اقا یه کمم از میمون فضانورده خودمون هم بذار.
  • تنفس IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    1 4
    نور خورشید باعث میشود نور ستارگان به چشم انسان و صد البته به فیلم عکاسی نرسد/همه ی عکس های منتشر شده از ماه در روز گرفته شده
  • دنیا IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 1
    واقعا جالب و واضح بود ممنونم
  • بی نام A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    4 21
    دروغ هرچی بزرگتر باشه باورش راحت تره اکثر ما یاد گرفتیم که هرچی اروپاییا و آمریکاییا میگنو با دهن باز و چشای از حدقه بیرون زده بشنویم و بعدش بگیم "ع ج ب ببین اونا کجانو ما کجا". هدف اصلی ازین قبیل بلوف ها، گرفتن اعتماد به نفس و خودباوری ما بواسطه ابرقدرت نشون دادن خودشونه.
  • علی A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
    6 11
    خیلی تابلو فیلم سینمایی درست کردن نمیدونم چرا دفاع بی خودی میکنی همه چی کاملا مصنوعیه
  • ناشناس A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    0 1
    از عکسایی که گرفتن خورشید که هست خورشید هم یه ستارست