ایسنا نوشت:

شرکت فونترا که بزرگ‌ترین صادرکننده لبنیات جهان است، از سوی دادگاهی در نیوزیلند به دلیل نحوه عملکرد در مورد احتمال آلودگی محصولاتش به باکتری بوتولیسم و وحشت بی‌موردی که ایجاد کرد، ۳۰۰ هزار دلار نیوزیلند جریمه شد.

این شرکت اوت سال گذشته اعلام کرد در شماری از محصولاتش که توسط شرکت‌های بین المللی به فروش رفته‌اند، نوعی باکتری یافته که ممکن است موجب بروز بیماری مرگبار بوتولیسم شود.

هشدار فونترا بوتولیسم باعث وحشت گسترده جهانی و جمع آوری محصولات این کشور از بازار کشورهای متعدد از جمله چین، عربستان و استرالیا شد. همچنین کشورهایی مانند روسیه و سریلانکا فروش محصولات فونترا را ممنوع اعلام کردند در حالی که کشورهای دیگر بازرسی محصولات لبنی این شرکت را افزایش دادند.

اما بررسی مقامات نیوزیلندی نشان داد محصولات فونترا حاوی باکتری عامل بیماری بوتولیسم نیست و خطری برای سلامت غذایی ندارد.

فونترا اعلام کرد که نسبت به این جریمه اعتراض نخواهد کرد. این شرکت چهار اتهام خود شامل نقض مقررات ایمنی غذا را پذیرفت. رییس دادگاه رسیدگی به پرونده این شرکت اظهار کرد این واقعه شهرت نیوزیلند برای محصولات لبنی کیفیت بالا را مخدوش کرد.

بر اساس گزارش رویترز، گروه غذایی فرانسوی دانون از فونترا به دلیل ایجاد وحشت نسبت به بیماری بوتولیسم که ۳۵۰ میلیون یورو به فروش این گروه ضرر زد، شکایت کرده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    8 0
    دمش گرم ... ببین چه شرکت معتبری هست که خدچه دار شدن اعتبار و کاهش فروش شرکت و محصولاتش رو به جلب رضایت مشتری و سلامتی مصرف کننده ترجیح داده ... واقعا جای تامل بسیار داره این مسئله