۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲

تسنیم نوشت:

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه نگاه دولت به مجموعه سازمان فضایی راهبردی است از تعیین اولویت‌های ماموریتی و جزئیات ساختاری سازمان با بررسی بیشتر و نظر رئیس‌جمهور خبر داد.
محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در نشستی با قائم‌مقام و مدیران سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران در خصوص جایگاه و سیاست‌های ساختاری سازمان فضایی، گفت: موضوع استقلال و حفظ یکپارچگی و انسجام سازمان فضایی ایران با مجموعه پژوهشگاه و پژوهشکده‌هایش مورد تایید رئیس‌جمهور است، اما جزئیات ساختار و تعیین اولویت‌های ماموریتی آن مستلزم بررسی بیشتر با نظر رئیس‌جمهور محترم است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نگاه دولت به مجموعه سازمان فضایی، راهبردی است، گفت: ماموریت‌های سازمان و پژوهشگاه فضایی ایران در عرصه استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو است که از دستاوردهای آن عامه مردم بهره‌مند خواهند شد و از این‌رو، دارای اهمیت بسیار است و باید این فعالیت‌ها تقویت شوند.
او گفت: ارتباط میان مجموعه سازمان فضایی ایران با کاربران و بهره‌مندان خدمات فضایی باید گسترده‌تر شود و با توسعه ارتباطات و تعامل بیشتر با وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و مسئولان ذیربط این خدمات معرفی و نتایج آن برای جامعه و مردم تشریح شود.
شریعتمداری با اشاره به توانایی‌ها و ظرفیت‌های مناسب موجود در مجموعه سازمان و پژوهشگاه فضایی ایران از جمله منابع انسانی متخصص و مجرب آن، گفت: این مجموعه جدای منابع عمومی، می‌تواند بخشی از بودجه مورد نیاز خود را با ارائه خدمات فضایی به کاربران و تعریف و انجام پروژه های مشتری‌مدار تامین کند.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور بر لزوم توسعه ارتباطات بین‌المللی در حوزه فضا تاکید کرد و گفت: همکاری‌های بین‌المللی در استفاده صلح‌آمیز از فضا و بهره‌مندی از ظرفیت‌های کشورهای دیگر جهان در توسعه و ارتقای علم و فناوری فضایی کشور بسیار مهم است و باید تعاملات بین‌المللی در این عرصه گسترده شود؛ ضمن اینکه باید دستاوردها و توانایی‌های ارزنده موجود در کشور در حوزه فناوری فضایی معرفی شوند تا به نحو مناسب و با عقد قراردادهای بین‌المللی توسط کشورهای متقاضی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و جریان مراودات دو سویه باشد.
او در پایان از برگزاری جلسات شورای عالی فضایی و هیئت‌امنای پژوهشگاه فضایی ایران در آینده نزدیک خبر داد.
حمید فاضلی قائم‌مقام سازمان فضایی ایران گزارش مبسوطی از فعالیت‌های سازمان در سال گذشته و برنامه‌های آینده سازمان ارائه کرد.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهلول IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    16 0
    با این قیمت ها خیلی وقته که تو فضائیم
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    2 2
    تیترش خودش یه طنز فاخر به حساب میاد