گفت‌وگو با رضا قدیمی، مدیرکل فرودگاه امام خمینی

 سمیه فتحی: فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) فصل زمستان امسال نسبت به سالهای گذشته در آرمش بیشتری به سر می برد. شاید به این علت باشد که تاکنون  با بارش برف و بارندگی سنگین در تهران مواجه نبودیم  که این فرودگاه مانند سالهای گذشته خبرساز شود. اما با این حال این روزها مسوولان بخش هوایی از توسعه فازدوم این فرودگاه خبر می دهند . با بهره برداری از این فاز ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) به 20 ظرفیت برسد. اما در این میان مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی اعلام می کند که عمده ترین مشکل کمبود اعتبارات است و چنانچه اعتبارات سال جاری که 300 میلیارد تومان درخواست ما بود محقق می شد تاکنون بسیاری از پروژه ها بهره برداری و زمان اجرا پروژه 5 تا 3 سال کاهش می یافت.

رضا قدیمی به خبر می گوید: اعتبارات دولتی بسیار محدود است ونیازمند حضور بخش خصوصی است که این امر خود لازمه تامین زیرساخت های موردنیاز برای استقبال این بخش در سرمایه گذاری است. در شرایط فعلی بهره برداری از فاز اول فرودگاه با ظرفیت 1/4 میلیون نفر مسافر را هم اکنون در برنامه داریم که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به اتمام برسد .

 وی با اشاره به اینکه در فاز دوم ظرفیت بالای 20 میلیون مسافر و توسعه ظرفیت پذیرش بار در این فرودگاه تعریف شده است، تصریح می کند:  نزدیک به 6 ماه پیمانکار آن در اجرای این فاز فعالیت خود را شروع کرده اند و تاکنون از برنامه زمانبندی شده نیز جلوتر هستیم و سرمایه گذاران متعدد داخلی و خارجی برای بخشی از فازدوم که قابل واگذاری به بخش خصوصی است اعلام آمادگی کرده اند که این کار در حال انجام است.

 قدیمی با بیان اینکه 15 پروژه نیمه تمام در فرودگاه امام (ره) در حال اجرا است، تصریح می کند:  بخش عمده آنها  تا پایان سال ومابقی طی سه ماه اول سال 89 به اتمام برسد.  با اجرای پروژه های فوق طی شش ماه نخست سال آیند به یکی از مهم ترین فرودگاه های منطقه تبدیل می شویم .

 مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه می دهد : سال گذشته 90 میلیارد تومان اعتبار توسعه فرودگاه بود که با حمایت وزیر راه وترابری تمامی اعتبار یاد شده تخصیص یافت. امسال یکصد میلیارد تومان اختصاص یافت.

 وی تاکید می کند:  برای اتمام پروژه های نیمه تمام نیازمند اعتباری به مراتب بیشتر از اعتبار فوق هستیم.ضمن اینکه برای سال 89   اعتبار 300 میلیارد تومانی را پیش بینی کرده ایم که در حال مذاکره ومکاتبه بودجه هستیم و جلسات مختلف در کمیسیون ها ی مجلس در حال برگزاری است تا سال 89 اعتبار فرودگاه امام (ره) به 300 میلیارد تومان افزایش یابد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =