مدیر کل فرودگاه امام از اتمام پروژه های دست اجرا تا 20 اسفند خبر داد.

گروه اقتصاد: مدیر کل فرودگاه امام خمینی(ره) از افتتاح چهار پروژه  سوخت رسانی،  CNG ، مجموعه سرویس بهداشتی و نمازخانه  و دپوی تاکسی رانی توسط وزیر راه و ترابری  در روز شنبه 10 اسفند در این فرودگاه  خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین رضا قدیمی در بازدید خبرنگاران از فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: "در شرایط  نا مساعدی  مدیریت فرودگاه امام را تحویل گرفتم  و تمام توانم را برای  یکپارچه کردن فرودگاه به کار گرفتم."

وی افزود: " از شهریور امسال که  به این فرودگاه آمدم استراتژی خودرا بر اتمام پروژه های در دست اجرای این فرودگاه گذاشتم و خوشحالم که  تا 20 اسفند ماه برنامه میان مدت و کوتاه مدت که در این فرودگاه برنامه ریزی کرده ام  به اتمام برسد."

مدیر کل فرودگاه امام خمینی(ره) با اشاره به  تاخیرات و زمان طولانی ایستایی مسافران در این فرودگاه  گفت: " بخش قابل توجهی از تاخیرات قابل پیش بینی نیست اما می توان این تعداد را کاهش داد. بنابراین تاخیرات را آنالیز کردیم و با برنامه ریزی صحیحی این مسائل را مرتفع کردیم لذا از امکانات موجود استفاده بهینه  کردیم تا تاخیرات را کاهش دهیم."

به گفته او، شروع فعالیت های عمرانی از دیگر اقداماتی بود که در این فرودگاه انجام شد، چرا که به علت برخی از مشکلات این پروژه ها متوقف شده بودند .

قدیمی با اشاره به این که کمبود نیروی انسانی  متخصص از مشکلات اساسی این فرودگاه است گفت: "برای رفع این مساله ساعات فعالیت کارمنان متخصص فرودگاه را افزایش دادیم تا حداکثر استفاده را از گیت های عبوری و چک های مراقبتی حین پرواز داشته باشیم."

مدیر کل فرودگاه امام خمینی(ره)  با اشاره به مشکل تک بانده بودن فرودگاه امام تصریح کرد: "در یک اقدام ضروری توانستیم باند اضطراری این فرودگاه را آماده کنیم و در 20 اسفند این باند قابل بهره برداری است چرا که فرودگاه یک بانده با مشکلات بسیاری مواجه است" .

قدیمی با بیان این که کلیه امکانات  فرودگاه امام برای 1/4 میلیون مسافر پیش بینی شده است تصریح کرد: "بررسی های ما نشان می دهد که  در سال 88  تقاضای جابه جایی مسافر به 6 میلیون مسافر خواهد رسید البته 80 درصد  ازدحام جمعیت در فرودگاه تنها در 12 ساعت  شبانه روز انجام می گیرد."

 قدیمی افزود: "این مسائل سبب شد صف های طولانی در فرودگاه به وجود آید که ما نیز سعی کردیم تا با کار بیشتر این نارسایی های را رفع کنیم."

وی از اقدامات ویژه برای پروازهای نوروزی خبر دادو گفت:  "برای پاسخ گویی به نیاز پارکینگ اتومبیل در فرودگاه و جلوگیری از تکرار سابقه ازدحام ماشین ها در اطراف فرودگاه پارکینگی برای 1500 قطعه ماشین پیش بینی و احداث شد که از 25 اسفند پاسخ گوی مسافران است."

وی با اشاره به وجود مشکلات در سطوح پروازی (ایر سایت ) گفت: " با کمک بخش  عملیات پروازی این مشکلات را رفع کردیم. به طور مثال بحث لاستیک زدایی تا زمانی که به فرودگاه آمدم انجام نشد ولی امروز لاستیک زدایی ، درزگیری ، خط کشی باندها انجام شده و طی چند اه آینده رسما افتتاح خواهد شد ".

او با اشاره به اینکه این فرودگاه از کمبود محل پارک هواپیما رنج می برد، گفت: "پیش از این به دلیل نبودن محل پارک هواپیما ها را در تاکسی وی  پارک می کردیم که با احداث پارکینگ این مشکل حل شد."

قدیمی تصریح کرد: "یکی از مشکلات ما ارائه سرویس مناسب در تاکسی رانی ها برای جابه جایی مسافران از فرودگاه بود چرا که آنها به شکل بدی به مسافران سرویس می دادند و  این  مساله مشکلات زیادی را در فرودگاه ایجاد کرده بود. که پس از آمدنم به فرودگاه این موضوع نیز ساماندهی شد."

مدیر کل فرودگاه امام خمینی(ره) از 36 پروژه نیمه تمام نام برد که تا شهریور 88 به اتمام خواهد رسید.

وی درباره سرمایه گذاری بخش خصوصی در فرودگاه امام تصریح کرد: "با توجه به این که فرودگاه امام بزرگترین فرودگاه کشور است به این مساله خوش بین هستم و هر چه قدر ما به توسعه و سرمایه گذاری در فرودگاه را جدی بگیریم به همان میزان بخش خصوصی استقبال خواهد کرد."

قدیمی درپاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید " شما عنوان می کنید تمام این فعالیت ها از زمانی که مدیریت فرودگاه را قبول کره اید آغاز شده است پس با این حساب مدیران قبلی فعالیتی در جهت فرودگاه امام انجام نشده بود"، گفت: " مدیران قبلی  نیز کارهای بزرگی انجام دادند چرا که انتقال پروازها از فرودگاه مهرآباد به این فرودگاه کار بسیار بزرگی بود که مدیریت قبلی توانست این کار را انجام دهد اما از سال 84 تا کنون یک سری اقدامات در جهت توسعه فرودگاه باید انجام می شد که با آمدن من تسریع شد."

مدیر کل فرودگاه امام خمینی(ره)با اعلام  این که رشد پروازها در فرودگاه امام ما را غافلگیر کرده است گفت: "در زمینه جابه جایی مسافر در سال 84 از یک میلیون مسافر و 8200 پرواز به 5 نیلیون مسافر و 30 هزار پرواز در سال 87 رسیدیم که این نشان از رشد پروازها در طی 4 سال دارد."

قدیمی درباره فاز دوم فرودگاه هم گفت: "مجری فاز دوم توسط وزیر راه معرفی شد که بر این اساس با احداث باند جنوبی و ترمینال دوم ظرفیت این فرودگاه به 26 میلیون مسافر در سال می رسد که طی فازهای 3 و 4 ظرفیت فرودگاه به 50 میلیون و سپس به 90 میلیون مسافر خواهد رسید."

وی با بیان این که 60 میلیارد تومان هزینه صرف نگهداری فرودگاه کردیم گفت: "امسال نیز 70 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه های نیمه تمام اختصاص یافته که اگر در سال آینده 50 میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار بگیریم فاز یک  تکمیل خواهد شد ".

مدیر کل فرودگاه امام خمینی(ره) گفت:" 6 ایرلاین داخلی و 22 شرکت هوایی خارجی در این فرودگاه خدمات می دهند که میانگین تاخیرات 30 دقیق در ماه است  و این آمار خوبی است چرا که از 120 دقیقه به این عدد رسیدسم و امیدواریم به میانگبن تاخیرات در دنیا که 18 دقیقه برسیم."

قدیمی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تناقض های موجود بر سر احداث باند دوم فرودگاه امام خمینی گفت:" احداث باند جدید مستلزم   مطالعات و بررسی های دقیق است چراکه باند مجموعه ای از امکانات مانند ترمینال و سیستم های پیشرفته ناوبری نیاز دارد و ما نیز جاده نمی سازیم بلکه باندی را احداث خواهیم کرد که از پیچیده ترین پروژه های فرودگاهی است که اگر دقتی در احداث ان انجام نگیرد دیگر نمی توان مشکلات پیش آمده را جبران کرد."

وی گفت: "در حال حاضر مطالعات باند دوم تکمیل شده و بالغ بر 100 میلیارد تومان اعتبار می خواهد اگر مطالعات دقیق انجام نگیرد شروع شدن این پروژه  عبث است."

مدیر کل فرودگاه امام خمینی(ره)  در پایان درباره برخوردهای نا مناسب پرسنل فرودگاه با مسافران گفت: " با توجه به اینکه این فرودگاه را در وضعیت بحرانی تحویل گرفتم و در آن زمان مقداری بد اخلاقی در فرودگاه حاکم بود اما در کوتاه مدت توانستیم این مسائل را رفع کنیم و در حال حاضر 80 درصد این مشکلات حل شده است."

کد خبر 4207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۴
    1 0
    تا آنجا كه من مي دانم احداث دپوي تاكسي، پاركينگ روباز، سايت سوخت رساني روزانه، كارگو ترمينال در زمان مديريت آقاي باقريان انجام شده بود. واقعاً جاي خجالت دارد كه آقاي قديمي بخواهد اين پروژه ها را به نام خود ثبت كند.