۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
سریالی که اولین قسمت آن 700 هزار تماشاگر داشت

پخش اولین قسمت سریال مافیایی «گومورا» از شبکه ایتالیایی اسکای با استقبال روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سریال ایتالیایی «گومورا» (Gomorrah) از روی کتابی پرفروش به همین نام نوشته روبرتو ساویانو ‌ساخته شده که درباره مافیای ناپل معروف به کامورا است. دیگر منبع الهام سریال فیلم بلند سینمایی «گومورا» به کارگردانی ماتئو گارونه است که از زوی کتاب ساویانو ساخته شد و سال 2008 جایزه بزرگ جشنواره کن را برد.

حدود 700 هزار نفر اولین اپیزود فصل اول مجموعه تلویزیونی «گومورا» را دیدند که از شبکه پولی اسکای آتلانتیک/اسکای سینما پخش می‌شود. این فصل شامل 12 اپیزود است.

مارکو داموره در فصل اول «گومورا» نقش چیرو، فرد دست راست یک پدرخوانده بی‌رحم کامورا را بازی می‌کند. وقتی پدرخوانده به زندان می‌افتد، چیرو فرصت را غنیمت می‌شمارد و برخلاف قوانین خانواده کاری می‌کند که خود رئیس خانواده شود. در این بین، ایما همسر پدرخوانده (ماریا پیا کالزونه) و گنی پسر او (سالواتوره اسپوزیتو) مانعی در برابر چیرو هستند. در همین حال، یک خانواده رقیب به رهبری سالواتوره کونته (مارکو پال‌وتی) از این تقابل به عنوان فرصتی برای نابودی دشمنان خود استفاده می‌کند.

گروه «بتا فیلم» حق پخش سریال «گومورا» را به حدود 50 بازار بین‌المللی فروخته است. شرکت واینستین حق پخش این مجموعه در آمریکا را در اختیار دارد و درمورد احتمال بازسازی انگلیسی‌زبان آن مذاکره می‌کند.

«گومورا» تولید مشترک اسکای سینما، کاتلیا، فاندانگو، لا 7 و بتا فیلم است.

فیلم سینمایی «گومورا» سال 2008 نه تنها در جشنواره کن جایزه بزرگ را دریافت کرد، بلکه بعدها در پنجاه و سومین جوایز دیوید دی دوناتلو که از آن به عنوان معادل ایتالیایی اسکار یاد می‌شود، برنده هفت جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردان شد، نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی بود و به نمایندگی از ایتالیا برای حضور در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.

ساویانو نویسنده «گومورا» پس از آنکه برای کتاب خود - که به بیش از 40 زبان ترجمه شده - از سوی خانواده‌های جنایتکار ناپل تهدید به مرگ شد، تحت حفاظت پلیس قرار گرفت. عنوان «گومورا» نوعی بازی با کلمه‌های گومورا، شهری که در کتاب مقدس به آن اشاره شده و کامورا، نام رسمی مافیای ناپل است.

هالیوود ریپورتر / 9 مه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ و کیسه A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    8 103
    ستایشه خودمون
    • ارتش سرخ IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
      11 1
      اره بابا اصن نگران نباش یه وقت بد باشه در حد همون ستایشه خودمونه یه وقت فک نکنی بهتره ها
  • مهدی A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    ما هم سریال ستایش رو داریم که در اولین قسمت چیزی حدود 20 میلیون تماشاگر داشت .
  • امیر A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    12 53
    بیننده ای که سریال یوسف پیامبر ما داشت رو هیچ سریالی نداره
  • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    53 7
    مزخرف تر از این سریال ستایش وجود نداره بجای گریم یک عینک به چشم خانم زدند که مثلا مسن نشونش بدهند فقط قسمت اولشو دیدم