نسیم نوشت:

محمد باقر قالیباف با حضور در گفتگوی ویژه تلویزیونی«ایران شهر» با اشاره به سیاست‌های مدیریت شهری به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت: آلودگی هوا مهم‌ترین چالش ما در شهر تهران به شمار می‌رود و موضوعی است که خسارت‌های زیاد جانی و مالی به دنبال داشته و تاثیرات منفی بر روح و روان مردم دارد.

وی افزود: از این رو دغدغه ما این است که بتوانیم بر این چالش بزرگ در شهر فائق بیایم. البته این امر نیازمند همکاری خوب بین شهرداری تهران، دولت، مردم و همه عزیزان است.

- در سیاست حمل و نقلی خود، اولویت را به حمل و نقل عمومی با تاکید بر حمل و نقل ریلی و مترو داده‌ایم و در کنار آن نیز توسعه اتوبوس‌ها و اتوبوس‌های دو کابینه را در حوزه برنامه ریزی داریم.

- در چهار سال آینده ظرفیت جابجایی مسافر در تهران به ۱۵ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

- تلاش داریم مشکل گره‌های بزرگ ترافیکی را با ساخت بیش از ۲۲ کیلومتر تونل حل کنیم.

- با ساخت تونل‌های شهری خودروها روان‌تر از مرکز شهر خارج می‌شوند.

 

23503

کد خبر 354920

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    8 1
    جناب قالیباف هر چه که شما در جهت کاهش ترافیک و آلودگی هووا انجام می دهید با ساختمان سازیهای درون و حاشیه و گسترش بی رویه شهر و صنایع اطراف آن از بین می رود.
  • بی نام EU ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    12 1
    با حفر 1000 کیلیومتر تونل هم مشکل ترافیک و آلودگی تهران حل نمیشود . مشکل ترافیک و آلودگی تهران و کلانشهرهای کشور زمانی حل میشود که سیاست شماها از تولید ماشین و ساخت معایر ماشین رو متعدد و هزینه بر به سمت گسترش همه جانبه سیستم حمل و نقل عمومی مبتنی بر انرژی های پاک تغییر مسیر دهد که عمرا شماها به چنین سمت و سویی نمیروید . نقشه مترو تهران در دهه 50با 8 خط کشیده شد و میسابیست در دهه شصت به بهره برداری میرسید . از پایان دهه 60 بیش از 20 سال میگذرد و هنوز تهران ازآن 8خط 3 تا و نصفی را دارد . در حالی که نیاز امروز ایر شهر تهران بیش از 10 خط مترو است . جناب قالی باف اگر واقعا هدفتان کاهش بار ترافیک درون شهری است خواهشا دست از سر راههای ماشین رو برداشته و زودتر مترو را توسعه دهید .
    • بی نام US ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
      1 6
      جالبه بیشترین ایستگاه های مترو در دوره قالیباف ساخته شد ، "ضمنا منتظر باشید تا 2 سال دیگه چقدر خطوط مترو افتتاح میشه " در مورد حمل و نقل عمومی هم که خطوط بی آر تی از صفر تا صدش تو دوره قالیباف بود ، اتوبوس ها هم که تو مدت خیلی بهتر شدن ، اصلا متوجه نمیشم شما رو چه حسابی اینجوری انتقاد میکنید
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    6 1
    جناب اقاي قاليباف حل مشكل هواي تهرلن فقط از طريق توسعه حمل ونقل ريلي واتوبوسراني وبي صرفه نمودن استفاده از اتومبيل شخصي امكان بذير است سياست شهرداري تركيبي از باز كردن فضا براي اتومبيل ها توسعه شبكه حمل نقل عمومي است كه قطعا نتيجه مطلوب نخواهدداد جا براي انسانها باز كنيد واز انجام طرحهاي بي فايده مانند دو طبقه كردن ازادراهها اجتناب.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    6 1
    شما هرچقدر هم مشکل ترافیک رو حل کنی، به سرعت ماشین های جدید جاشو میگیرند و وضعیت آلودگی از اینی که هست بدتر میشه. فقط حمل و نقل عمومی باید گسترش و بهبود پیدا کنه.
  • رضا IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    99 17
    آقا یکی به این بنده خدا بگه مشکل شهر با مترو راحتتر حل میشه. الان این پارکینک طبقاتی صدر چقدر سود داشته که اینقدر خرجش کردن؟
    • بی نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
      10 1
      دقیقا همینطوره ترافیک صدر بهتر که نشد فقط نمای شهر و زشت تر کرد
    • بی نام US ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
      5 4
      چه خوب بود شهرداری مثل دوره های قبلیش کاری نمیکرد تا اعتراضی هم بهش نشه ، آخه آقا رضا ، شما وضعیت قبل و فعلی صدر رو مقایسه کن متوجه میشی ، الان تو خیلی از ساعات روز ترافیک روانه ، در مورد مترو هم یه سوال دارم ، کی با وجود کارشکنی های فراوان دولت خط 3 و 4 مترو رو راه انداخت ، کی خط یک رو از یه طرف تا تجریش ، و از یه طرف به کهریزک رسوند ، و خط 2 رو هم تا فرهنگسرا برد؟ من که اصلا منتقی در انتقاد شما ندیدم
    • مهراب IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
      2 2
      پروژه صدر نیایش شاید از نظر فنی نکات جال توجهی ذداشته ولی از نظز توجیخ ترافیکی یه شکست مطلق به نظر میاد. حداقل ترافیک سنگین بزرگراه نیایش رو که باعث شده
  • بی نام DE ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    6 2
    چالش شما چگونگی قطع درختان برای احداث تونل در چیتگر بودشما درختان و به اسونی قطع میکنید
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    10 1
    به جای اینکه کل تهران رو تونل و اتوبان کنی یه فکری برای این سیستم اتوبوسرانی افتضح تهران بکن خواهشاً. همینطوری واگذار شده به بخش خصوصی و با بدترین کیفیت بدون هیچ نظارتی داره سرویس میده... هر چی هم به 1888 یا 137 زنگ میزنیم میگه "لطفاً کلید مربع را فشار دهید..."
  • مصطفی A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    5 0
    آقای قالیباف فکری بحال ترافیک همت در صبح و بعد از ظهر بکنید این مسیر نه مترو دارد نه اتوبوس خط تندرو
  • بی نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    5 2
    خرج بزرگراه دو طبقه صدر ۶۰ درصد هزینه ی یارانه ی منطقی لازم برای نوسازی و تجهیز تاکسی های تهران برای تبدیل به تاکسی سبز بوده است. هزینه فایده ی ایجاد مترو و تونل اگر مقایسه شود که سالهاست مقایسه شده است نتیجه معلوم است. دوستان برای توسعه بایستی به شهرهای توسعه یافته نگاه کرد. کدامین شهر توسعه یافته به جای گسترش مترو تونل را برگزیده است؟ کافی است شهرهای پکن لندن پاریس و نیویورک را در ویکی پدیا جست و جو کنید.آیا خطوط مترو ی بیشتری دارند یا تونل؟
  • بی نام IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    10 0
    220 كيلومتر هم بسازيد جوابگوي ماشين هاي تهران نيست يك فكري به حال حمل و نقل عمومي كنيد كه مردم ماشين بيرون نياورند
  • آ.ر IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    فکری به حال مهاجرت به تهران بکنید وتولید وواردات ماشین .یک میلیون کیلومتر ممتروبکشید دوباره یک میلیون مهاجر به تهران ویک میلیون ماشین جدید همون آش وهمون کاسه سیاستهای شهرداری حمل ونقل ودولت بایستی باهم هماهنگ باشد تا نتیجه مثبتی بدهد . راستی فکری به حال موشها بکنید درخیابان شریعتی سر ظفرومیرداماد وخیابان نفت که موشها از د ر ودیوار بالا میروند.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    چرا در سالهاي اخير يك چنين علاقه وافري به ساخت تونل ايجاد شده است؟ هزينه چندين برابر خواهد شد.
  • بی نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    راه درست کردن برای ماشین در تهران درست مثل کندن جوی در کنار رودخانه است که فورا با آب پر می شود. راه بیشتر یعنی فقط ماشین بیشتر. حمل و نقل عمومی و مترو را گسترش دهید لطفا.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین