ساده‌اندیشانی که برای دلواپسان، خودفروشی می کنند

سیدعلیرضا واسعی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره سیاست‌مداران نوپایی که افراد پاک نفس و ساده‌اندیش را برای سودجویی بیشتر خود به بازی می‌گیرند و خیانتی بزرگ انجام می‌دهند، هشدار داده است.

این عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مطلب خود می نویسد:
«به گمانم در دهه هفتاد ... در منطقه آزاد کیش بود که اصطلاح «چتر باز» پیدا شد. جریان از این قرار بود که دسته‌ای از بازاریان خرده‌پا... به آن منطقه رفته، اجناسی را با قیمت ارزان می خریدند ... اما محدودیت خرید و خروج کالا از آن جا، برخی از این‌ها را بر آن داشت تا برای دور زدن این موانع قانونی، دسته‌ای از افراد را با هزینه‌های خود به آن جزیره برده، تا از طریق آنان اجناسی را وارد سازند ... افرادی که خود را در اختیار این خرده پاها قرار می‌دادند... مثل برده‌ای مزدور در خدمت تازه به دوران رسیده‌ای پادویی می‌کردند، ... نه تنها خود فروشی می‌کردند، بلکه بسیار ارزان خود را می‌فروختند، زیرا در مقابل سفری به ظاهر تفریحی، به هر کاری دست زده و هر تحقیر و حقارتی را می‌پذیرفتند.»
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش می نویسد:
«ولی چیزی که درخور تأمل است ظهور طبقه چترباز در عرصه سیاست و فعالیت‌های اجتماعی است؛ افرادی که شاید بی دغدغه نیستند، ولی توسط برخی از سیاست‌بازان نوکار و بازیگران عرصه بازار سیاه سیاست به بازی گرفته می‌شوند؛ کارفرمایانی که برای دور زدن موانع قانونی و رسیدن به اغراض سوداگرانه خود به هر کاری دست می‌زنند. این کارفرمایان البته سودی می‌برند و حد اقل بر خطاها و ضعف‌های خویش که مایه دلواپسی جدی است، پرده می‌افکنند، اما این چتربازان، برای آنان هزینه شده و خودفروشی می‌کنند، آن هم چه ارزان! بی تردید همه آن‌ها که در مقابل مزد اندک حاضر می‌شوند به هر پوششی درآیند و قاعده‌شکنی کنند، لزوما افراد مغرض و شرور نیستند، ولی آنان که اینان را با بودجه بیت‌المال به کار می‌گیرند و هزینه می‌کنند، خیانتی بزرگ انجام می‌دهند، چون هم فضا را آلوده می‌سازند، هم دسته‌ای از دغدغه‌مندان را به بردگی می‌کشند، هم زمینه سودجویی بیشتر را هموار می‌کنند و در نهایت مانع پیشرفت سرزمین اسلامی ایران می‌شوند.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    34 2
    بسیار زیبا. قشنگ ترین تعبیری که در این مورد تاحالا دیدم
  • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    27 1
    البته ساده اندیش خیلی واژه مودبانه ای هست برای این جماعت
  • بی نام EU ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    1 14
    حرف هاي شما در مورد چتر بازها خيلي بي ادبانه است
  • آلفردو US ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    7 2
    خودفروشی و خیانت به وطن بهترین تعبیر در رابطه این افراده
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 8
    من نفهمیدم چی به چی بود
  • يك بسيجي دردكشيده IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    3 0
    اين آقا يا خانمي بي نام كه حرف ها را بي ادبانه دانستند توضيح ندادن كه كجاش بي ادبانه است؟ من هر چه مرور مي كنم حرف بي ادبانه درش نمي بينم حتي اگر حرفاي آقاي واسعي را قبول نداشته باشم كه دارم. خوبه دوستان يه كمي انصاف داشته باشن. عده زيادي از جوونا واقعا نمي دونن دارن آب تو آسياب كي مي ريزن، خوب اينا رو چي مي شه گفت؟ اگه اين جوونا بدونن كه واقعا اونايي كه مثلا سردمدار اين حركت هاي افراطي و غير معقولند، چه كساني اند، هرگز با اونا همراه نميشن. خدا قوت برادر واسعي