نسیم نوشت:

«جو بیرن»، مدیرعامل شرکت «چری» گفت: برای حضور در بازار ایران برنامه‌های جدیدی داریم. وی همچنین اذعان کرد: نوسان نرخ ارز و موانع تولید برای ما سر درد ایجاد کرده است.

جو بیرن (ZHOU BIREN)، مدیرعامل شرکت چری اینترنشنال با بیان این مطلب گفت: در هشت سال گذشته محصول ایکس۳۳ در بازار چین و کشورهای دیگر مورد استقبال قرار گرفته به طوری که تا به حال و در مجموع ۶۰۰ هزار دستگاه از این خودرو در دنیا عرضه شده است.

وی که در حاشیه رونمایی از ام‌وی‌ام ایکس۳۳ اتوماتیک سخن می‌گفت، اظهار داشت: سال گذشته مدل‌های مختلفی از خودرو در بازار چین عرضه کردیم و امیدواریم بتوانیم این مدل‌های جدید را در بازار ایران نیز عرضه کنیم.

بیرن از برنامه‌ جدید شرکت خودروسازی چری برای حضور در بازار ایران خبر داد و اظهار داشت: نوسان نرخ ارز و موانع تولید برای ما سر درد ایجاد کرده است!

مدیرعامل خودروسازی چری، در پاسخ به این سئوال که چه برنامه‌ای برای استفاده از قطعه‌سازان ایرانی در تولیدات خود دارید، تصریح کرد: با توجه به هزینه بالای تأمین ارز، نرخ بالای حمل و نقل و هزینه‌های گمرکی واردات خودروهای CBU، می‌توانیم بحث انتقال دانش فنی و افزایش سطح داخلی‌سازی قطعات در ایران را دنبال کنیم.

به گفته بیرن، در آینده نزدیک می‌توانیم برای تولید موتور و گریبکس CVT از مشارکت قطعه‌سازان ایرانی استفاده کنیم تا این قطعات در ایران تولید و عرضه شود.

وی ایران را یکی از بزرگترین بازارهای خودرو جهان دانست و اضافه کرد: نیروی کار زیادی در ایران وجود دارد و با توجه به موقعیت خوب جغرافیایی این کشور در خاورمیانه، می‌توان از امکانات آن برای صادرات خودرو به کشورهای منطقه استفاده کرد.

مدیرعامل چری تأکید کرد: چنانچه این امکان وجود داشته باشد که بتوانیم در ایران، محصولات چری را برای صادرات تولید کنیم، اقدام خوبی خواهد بود.

بیرن در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که قیمت تمام شده تولید خودرو در ایران چه تفاوتی نسبت به کشورهای دیگر که شما در آن تولید می‌کنید، دارد و آیا با این قیمت تمام شده می‌توانید صادرات خودرو از ایران داشته باشید؟ متذکر شد: این موضوع، یک مسئله پیچیده است، موضوع صادرات فقط به هزینه‌های تولید اختصاص ندارد بلکه حمل ‌و نقل و تعرفه‌های گمرکی نیز بر آن مؤثر است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است در برخی کشورها مناسباتی وجود داشته باشد و برای صادرات خودرو، حق گمرکی اخذ نشود، حال چنان‌چه این اتفاق نیفتد ممکن است شاهد ایجاد قیمت‌های رقابتی در این خصوص باشیم.

مدیرعامل خودروسازی چری صادرات خودرو از ایران را یک هدف برای این شرکت چینی خواند و افزود: با توجه به اتفاقات سال‌های اخیر در بازار خودروی ایران، بیشترین تمرکز خود را بر روی کسب و کار گذاشته‌ایم.

بیرن تأکید کرد: کسب و کار در ایران خیلی شرایط نرمالی ندارد، قیمت ارز از ۱۲۲۶ تومان به بیش از ۲۵۰۰ تومان رسید و این نرخ در بازار آزاد نیز بیش از ۳ هزار تومان است که سر درد بزرگی را برای ما ایجاد کرده است!

به گفته این مقام چینی، این نوسانات سر درد زیادی برای ما ایجاد کرده و هزینه‌های ما را افزایش داده است.

مدیرعامل چری در واکنش به این سئوال که با توجه به حضور برندهای اروپایی در ایران، برنامه این شرکت برای رقابت در این زمینه چیست و این موضوع آن‌ها را نگران نکرده است؟ گفت: بازار خودرو چین با تولید سالانه ۲۲ میلیون خودرو، بزرگترین بازار جهان است و بسیاری از برندهای بین‌المللی در این بازار سرمایه‌گذاری کرده و تولید دارند که نشان می‌دهد رقابت در بازار چین سخت‌تر از رقابت در بازار ایران است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه من فرد سیاسی نیستم اما اخبار ایران و بازار خودرو شما را از چین دنبال می‌کنم، اظهار کرد: پیش‌بینی ما برای سال جاری تحقق بازار یک میلیون دستگاهی خودرو در ایران است که بر این اساس برای حضور پررنگ‌تر در ایران برنامه‌ریزی کردیم.

در ادامه، همچنین بهرام شریعت رئیس هیات مدیره مدیران خودرو گفت: محصول ایکس۳۳ جدید با گریبکس اتوماتیک، کروز کنترل، سنسور پارکینگ و دید عقب به بازار کشور عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش فروش ام‌وی‌ام ایکس۳۳ اتوماتیک تا ۱۰ روز آینده آغاز می شود، اظهار داشت: قیمت این خودرو ۷۲ میلیون تومان پیش‌بینی شده است و به دلیل تقارن عرضه آن با اعیاد رجب و شعبان، در اولین فروش با قیمت ۶۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.

شریعت با بیان اینکه امسال ۵۰ هزار دستگاه خودرو توسط مدیران خودرو تولید و عرضه خواهد شد، گفت: حدود یک سوم از تولید شرکت به ام‌وی‌ام ایکس۳۳ اختصاص دارد.

رئیس هیات مدیره مدیران خودرو در خصوص ایجاد یک واحد تحقیق و توسعه(R&D) از سوی این شرکت گفت: انجام چنین کاری نیازمند تیراژ بالای تولید و سرمایه‌گذاری بالا است و در حال حاضر توان چنین کار بزرگی را نداریم.

به گفته وی، مدیران خودرو قصد دارد تا دو سال آینده هسته اولیه طراحی خودرو را ایجاد کند.

شریعت نیز در پاسخ به این سؤال که قیمت تمام شده تولید خودرو در ایران با کشورهای دیگر چه تفاوتی دارد، گفت: وقتی با نرخ متغیر ارز خرید می‌کنیم، تمام تولیدات موجود، تولیدات آینده و حتی آن‌هایی که در گذشته تولید و فروخته شده است در قیمت تمام شده نقش ایفا می‌کند و به همین دلیل نمی‌توانیم به درستی قیمت تمام شده تولید یک خودرو را بدست آوریم.

مدیرعامل مدیران خودرو ادامه داد: در اواسط سال به یکباره نرخ ارز عوض می‌شود که این مسئله به خرید‌های قبلی ما نیز تسری پیدا می‌کند و گاهی باید بابت تخصیص‌های قبلی ارز به سیستم بانکی مابه‌التفاوت پرداخت کنیم، به همین دلیل مقایسه قیمت تمام شده ما با کشورهای دیگر کار سختی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر داخلی‌سازی محصولات مدیران خودرو بین ۱۵ تا ۳۰ درصد است، از برنامه تولید خودروی E5 چری با نام ام.وی.ام ۵۵۰ در ایران خبر داد و گفت: این خودرو طی ۳ ماهه سوم سال جاری تولید و عرضه خواهد شد.

شریعت در پایان با اعتقاد بر تولید محصولات کیفی، متنوع و متناسب برای بازار کشور، هدف نهایی مدیران خودرو را کسب رضایت مشتریان با افزایش تولید و کیفیت محصول دانست.

 

45503

کد خبر 357209

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    9 1
    ارابه های مرگ ایرانی و ارابه های مرگ چینی رو اگه از ایران جمع کنند خودش بهترین راه برای افزایش جمعیت ایران میتونه باشه .
  • بی نام EU ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    5 1
    واقعا محصولاتش بي كيفيتند.
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    3 1
    برای شما سر درد ایجاد کرده ولی مردم را دیوانه کرده
  • فاتحي A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    6 1
    من ايكس ٣٣ دارم و واقعا ناراضيم واقعا خودرو اروپايي مدل ده سال پيش، مي ارزه به اين اتومبيل هاي بي كيفيت چینیما جه كناهي كرديم كه بايد مجبور به خريد اتومبيل چینی باشيم؟ از نمايندكي وقتي پرسيدم چرا انقدر كيفيت پايينه كفت: ما در تبليغاتمون ميكيم خودرو ايده ال يعني نسبت به پولي كه ميپردازي ،كيفيت ميخري
  • بيات A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 1
    چه خبر بدي

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین