انتشار تصویر سقوط بالگرد ارتش اوکراین/ پوروشنکو: عاملان مجازات خواهندشد

پترو پوروشنکو، رئیس جمهور منتخب اوکراین، روز پنجشنبه و پس از سقوط یک هلی کوپتر ارتش این کشور به دست جدایی طلبان طرفدار روسیه، تعهد کرد که عاملان این جنایت را مجازات خواهد کرد.

 

 

به گزارش یورونیوز پوروشنکو در یک کنفرانس خبری گفت: "این اقدامات جنایتکارانه دشمنان مردم اوکراین بدون مجازات نخواهد ماند."

در جریان سقوط این هلیکوپتر که در نزدیکی شهر اسلوویانسک در شرق اوکراین اتفاق افتاد، ۱۲ تن ازجمله یک ژنرال ارتش کشته شدند.

روسیه روز پنجشنبه بار دیگر دولت اوکراین را به توقف عملیات نظامی علیه شورشیان طرفدار مسکو و آغاز یک گفتگوی ملی واقعی فراخواند.

از سوی دیگر، جان کری وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ضمن تایید عقب نشینی هزاران سرباز روسیه از مرزهای اوکراین، روسیه را متهم کرد که سربازان چچنی طرفدار مسکو را در مرزهای اوکراین مستقر کرده است.

با تشدید درگیری ها و عملیات نظامی در دونتسک و اسلوویانسک در شرق اوکراین، گروه هایی از مردم در حال ترک این شهرها هستند.

در تحولی دیگر، اوکراین، روسیه و اتحادیه اروپا، از روز جمعه دور جدیدی از گفتگوها برای حل مناقشه بر سر انتقال گاز روسیه به کی یف را در برلین پایتخت آلمان آغاز می کنند.

شرکت نفت و گاز روسی گازپروم تهدید کرده که در صورت عدم پرداخت بدهی های هنگفت اوکراین، جریان گاز به این کشور را قطع خواهد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =